Olenko mä ylihysteerinen? Eläinasiaa.. ov
Mieheni veli on muuttamassa vaimonsa kanssa 4-5 vuodeksi ulkomaille työkokennuksen takia ja hän on vaatimalla vaatinut, että meidän perhe ottaisi hänen lemmikkinsä.
Ei siinä mitään, mutta kun ne elukat on 3 ISOA käärmettä (boa tai python sekä viljakäärmeitä) ja 5 hämähäkkiä (jotain taranteloja, muistaakseni osa on myös myrkyllisiä). YÖKS. Mies inhoaa ylikaiken hämähäkkejä, itse pelkään kuollakseni hämyjä sekä käärmeitä, jo se, että ne saattavat karata terrasta ja olla vapaina pitkin lattioita saa kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitä. Noita on kyllä ihan kiva katsella, kun ne ovat jonkun TOISEN kotona ja visusti lasin toisella puolella. Mutta omaan kotiin en noita suostu ottamaan, en vaikka maksettais miljoona.
Noh, velipoika on vetänyt herneet nenään, koska meidän perhe on mukamas ainut, joilla olisi tilaa noille + meillähän on jo muitakin elukoita + matelijoita, niin kyllähän ne käärmeet ja hämyt menee siinä samalla. Ja kyllähän joku lisko ja käärme on ihan samanlaisia..
No ei todellakaan ole, jos joku pieni gekko tai muu lisko pääsee vapaaksi, se ei pääse tekemään mitään vahinkoa millekkään tai kellekkään.
Kommentit (13)
Ei kukaan voi vaatia mitään tällaista.
Mä en ottais riesakseni kenenkään MITÄÄN eläimiä. Ei veljesi voi edellyttää, että joku vahtii hänen ötököitä! Itsehän hän on sen vastuun ottanut kantaakseen.
ei se tila ole ainut mitä ne tarvitsevat.
Itse suostuisin noista ottamaan vain viljakäärmeet. Ihme veli sulla kun ei ymmärrä, että pelkäät näitä elukoita kuollaksesi.
Miten kellekkään tulee edes mieleen vaatia............
Kyllä tuossa tilanteessa ihmiset yleensä joutuu ne eläimensä myymään. Tuohan on kuin ottaisi itse lemmikiksi ne eläimet. Voit sanoa ettei riitä aika ja mielenkiinto opetella uusien lajien hoitoa.
Itselläni on boa ja viljakäärmeitä. Ei ne boat ja pytonit kyllä vaarallisia ole kuin jos ne on todella isoja (vaikka tiikeripyton) ja perheessä pieniä lapsia tai kissoja/koiria ja käärme jostain syystä pääsisi vapaaksi.
Mutta ei kukaan voi vaatia toista hoitamaan eläimiään!
Nuo otukset vaativat hoitoa, terran putsausta, ruokintaa, lämmöt pitää olla kunnossa jne. Karkuun ne nyt ei pääse, jos on kunnon terrat.
siinä on makoisa muisto villieläimistä joita jotkut erikoisuudentavoittelija-juntit hankkii kotiinsa.
Pari päivää tai ehkä viikon voisin vielä kuvitella hoitavani jonkun lemmikkejä (ja itse asiassa olen näin tehnytkin), mutta että 4-5 VUOTTA!!!! Aika kohtuutonta vetää herneet nenään, jos joku ei halua sitoutua toisten lemmikkeihin vuosikausiksi...
Meilläkin ollut liskoja, ja kilpikonnat on myös sympaattisia otukia. Mutta minäkään en pidä käärmeistä, enkä hämpeistä.
Minua ei saisi mikään putsaamaan noita terraarioita vuodesta toiseen, ne helposti alkavat haista asunnossa jos eivät ole vimpan päälle puhtaita. EN myöskään olisi innokas syöttämään käärmeitä.
Taidat itse olla sellainen...juntti:D Meillä on käärmeitä, ei johtuen junttiudesta tai erikoisuudentavoittelusta vaan mielenkiinnosta näihin ihaniin eläimiin:)
siinä on makoisa muisto villieläimistä joita jotkut erikoisuudentavoittelija-juntit hankkii kotiinsa.
Ei kyllä ala helposti haista. Sinne kun tupsahtaa se yksi kakka kerran kahdessa viikossa:D eli sen puoleen helppoja hoidettavia.
Mutta muuten kyllä ei oo kaikki muumit talossa jos meinaa laittaa isot terraariot vaativat lemmikit 4-5 vuodeksi toisen (vastentahtoisen) hoitoon..
Voisin ottaa kyllä ison käärmeen hoitooni 4-5 vuodeksi:D Ei vaan kukaan ole mulle tullut sellaista ehdottelemaan:D
Meilläkin ollut liskoja, ja kilpikonnat on myös sympaattisia otukia. Mutta minäkään en pidä käärmeistä, enkä hämpeistä.
Minua ei saisi mikään putsaamaan noita terraarioita vuodesta toiseen, ne helposti alkavat haista asunnossa jos eivät ole vimpan päälle puhtaita. EN myöskään olisi innokas syöttämään käärmeitä.
Ei siitä pidä pahastua. Ottakoon veli ötökkänsä mukaan, jos ei löydä niille muuta hoitopaikkaa.