Mitä vois tehdä 1l Vanilla mansikka jogurtista, eilen viim. käyttöpäivä???
Kommentit (11)
eikä muuten ole mitään kiirettä...
En tajua teitä helvetin hamstraajia, mikä ihmeen pakkomielle niitä mätäneviä teollisuustuotteita on väkipakolla vetää kurkusta alas? Ei se tehtaassa väännetty 1,5 euroa maksanut litran jugurtti nyt NIIN arvokas ole että se pitäisi kiukulla ja ripulin uhalla äyskäröidä vanhentuneenakin naamaansa.
tee tämmöinen siitä märänneestä jugusta ;-)
1 kakku:
5 dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
1 tl soodaa
2 tl vaniljasokeria
3 dl mansikkajogurttia
2 munaa
200 g sulaa margariinia
Sekoita kaikki aineet keskenään. Paista rasvatussa vuuassa 175 asteessa n. 45 minuuttia
ohje on älyvapaan äidin blogista
Ei maitotuotteissa ole mitään VIIMEISTÄ KÄYTTÖPÄIVÄÄ vaan parasta ennen -päiväys. Säilyvät avaamattomina kylmässä helposti viikonkin tuon päiväyksen yli.
Onpa avutonta touhua -- syö se jugurtti ihan vaan sellaisenaan, miksi siitä pitäisi jotain valmistaa???
Hapanmaitotuotteet säilyy hyvinä tosi kauan, ei niistä mitään ruikulia tule.
Tutkin koulussa 5 kpl mansikkajogurttipurkkia tässä taannoin. Ok, pieni otanta, mutta silti. Ne olivat n. kuukauden yli parastaennen-päiväyksestä. Yhdessäkään ei kasvanut mitään ylimääräistä! Täysin syömiskelpoisia olivat kaikki!
2 viikkoakin yli mennesstä jugurttipurkista voi syödä ihan hyvin. Kyllä koostumuksesta ja hajusta huomaa. Ennen ihmiset osasivat itse omilla aisteillaan päätellä syömäkelvollisen ravinnon. Onneksi mulla aistit pelaa.
On järkyttävää kuinka ihmiset heittävät syömäkelpoista ruokaa surutta roskiin. On typerää heittää ruokaa pois ja ostaa uutta tilalle. Lähes kaikkea voi syödä huoletta päiväyksien jälkeen. Kanaa, lihaa, vihanneksia, maitotuotteita, kananmunia, yms. Kaikkea olen kokeillut eikä ikinä mitään tullut, paitsi vatsataudit ei enää tartu kun maha ei ole liian herkkä. On vastuutonta heittää ostamaan pois kuormittamaan turhaan jätehuoltoa. Järkyttää monien ihmisten arvomaailma, tai paremmin sen puute.
käsitteet viimeinen käyttöpäivä ja parasta ennen päiväys ole ollenkaan selviä kuluttajille?
Jogurtit säilyvät noin viikon parasta ennen-päiväyksen jälkeen.
Joku sanoi "hamstraajia" idiooteiksi. Minun mielestäni idiootti on kyllä se joka heittää pois täysin syömäkelpoisen elintarvikkeen!
...se määrä ruokaa joka siinä maassa menee roskiin vastaa sellasta ilmastokuormaa kuin jos joka 5. auto otettais pois liikenteestä
Että ON SILLÄ VÄLIÄ, KUUTONEN ja muut taliaivot
Syö sellaisenaan.
Sekoita joukkoon rahkaa, pakastemarjoja ja hieman kermavaahtoa=jälkiruoka.