! ! ! Ärsyttävimpiä sanoja ! ! !
-Masuasukki ja vastaavat (tuo mieleen ihan jonkun tekopyhän typerän ihmisen)
Kommentit (58)
on jotain murretta ja tarkoittanee täytyy??
mutta helkutin ärsyttävä sana joka tapauksessa. muutenkin monet murresanat rasittaa, ei niitä tajua.
mua taas ei ärsytä nuo esikot, vuosikkaat jne.. itsekin sanon elikkäs ja lisään s-kirjainta sanan perään (oliskos) :D
Toinen rasittava sana on verkkaisesti ja sitten ne kärrit... ne on kärrYt, eikä mitkään hemmetin kärrit!
yhteydessä tuota "aikas" käytetään...?
Mua ärsyttää sanat vertaistuki, eskari, muskari ja viintä.
Esim. "Se on aika vanha takki, tyyliin mummolan vintiltä."
masuasukki, kakkakääryle, kamu, prinsessa.
.... aargh, no menköön:
MAKUSTELLA.
Yöks. Miten voikin yksi verbi raastaa selkäpiitä. :D
Semi-sitä,semi-tätä Esim.Semi-kivaa,yök!! Niinku.itseasiassa
"Se on nuori kaveri". Siis mikä vitun kaveri?
Miten "vertaistuki" sanotaan toisin? Ja pitääkö aina puhua "esikoulusta" ja "musiikkileikkikoulusta"? Minua taitaisi enemmän ärsyttää ihminen joka EI ko. sanoja suostu käyttämään. =D
Eppuluokkalainen, normi tarkoitettaessa normaalia, tavan, masuasukki, esikko
- eläköityä (miksi ei voi sanoa "jäädä eläkkeelle")
- masuasukki (äiti vajoaa jo raskausaikana lässynlässynlää-tasolle)
- limpsa
- pierunkuoret (anoppi sanoo kun vauvalla on vähän kakkaa vaipassa)
- suolistopumpuli (anopin nimitys pehmeistä karkeista. Juuttuu makeiset kurkkuun kun tuon kuulee..)
- kekkerit
- kaveripariskunta (tärkeilevien me-ollaan-sosiaalisia sanonta)
- unukka (uni, taas taattua anoppia)
- tutukka (anoppi taas, tarkoittaa ilmeisesti tuttia)
esityksen, puheen tms alussa
"elikkä meillä on aiheena pehosen peräpukamat..."
on eli lauseen alussa. Värimaailma kaikissa sisustus-, muoti- ja meikkiasioissa.
naispuolisesta julkkiksesta. Ensin käytetään nimeä, mutta jossain kohti juttua ei enää nimeä mainita vaan käytetään sanaa nainen. Minusta pitäisi käyttää sanaa hän tai nimeä. Joskus olen jopa nähnyt käytettävän sanaa naikkonen.
En tiedä mikä tuossa mua ärsyttää. Jos kyse miehestä, niin mies sana tai miekkonen ei satu korvaan. Naikkosella mun mielestä on ainakin jotenkin hutsahtava merkitys, ainakin oli ennen.
Onks se nyt peer support englanniksi.
Ostetaan jotain naposteltavaa.. yök!
Olen kielipoliisi perusluonteeltani ja vielä ammattinikin puolesta. Minusta on hauskaa käyttää juuri tällaisia sanoja oikein kurillaankin, pilke silmäkulmassa.
Saatan sanoa ihan tahallani esim. "alkaa satamaan" vaan siksi, että sanoilla pelleily on kivaa. Siinäpähän ärsyynnytte! ;))
Ai niin: Oma ärsytyssanani, tai oikeammin myötähäpeäsanani, on *peräänantamaton*! Käytän sitäkin itse huvittelutarkoituksessa, mutta sitä näkee ja kuulee suht virallisissakin yhteyksissä. Likainen mielikuvitukseni herää välittömästi. :)
sitä näkee aika usein. tai kun tekstiä ei jaotella kappaleisiin vaan kirjoitetaan yhteen pötköön. jälkimmäinen ei kyllä niinkään ärsytä, mutta hankaloittaa lukemista.