Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ostatte omalle lapselle ylioppilas lahjaksi?

Vierailija
15.05.2009 |

eka lapsemme saa valkolakin. Olemme miettineet mitä ostamme lahjaksi, itse hän ei osaa sanoa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostatte muille ylioppilaille?

Vierailija
2/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. matkatsto täti (joka ihmeissään on myynyt jo kasan maailmanympärimatkoja tämän kevään ylioppilaille lahjaksi, onko vanhemmilla oikeasti näin paljon rahaa nykyisin että lahjat ovat tätä luokkaa???)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty niin, että olemme antaneet lahjat vasta sitten, kun nuori on muuttanut kotoa opiskelemaan - siinä vaiheessa hän on jo tiennyt mitä tarvitsee l. on hankittu pölynimuri, pakastin, sänky yms. tarpeellista. On siis annettu tavallaan optiolahja myöhemmin ilmeneviin hankintoihin.

Juhlapäivänä nuoremme ovat saaneet paljon rahalahjoja, jotka on sitten siirretty erilliselle tilille odottamaan opintojen alkamista - toinen oli ensin armeijassa ja toinen piti kaksi välivuotta : toisen Au-Pairina ja toisen kansanopistossa.

Vierailija
4/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yo-lahjaksi vanhemmilta Kreikan matkan. Toki oli tiedossa, että paras ystäväkin saa saman, joten mentiin yhdessä toukokuun lopussa ja saatiin ne siten hiukan etukäteen. Oltiin ruskettuneita ja juhlineita sitten yo-päivänä.:)

Vierailija
5/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain samantyyppistä annamme varmaankin omille lapsillemme.

Vierailija
6/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ostettin esikoiselle piano ja kuopukselle auto, jota niin hirveesti kinusi. Molemmat on yhä käytössä. Muuten ollaan aika "pihejä", mutta tuo olli hyvä hetki muistaa sillä, mitä he itse juurikin halusivat.

Vierailija
7/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisia ja toivottuja ovat:

* oma/uusi tietokone (kätevä tulevia opiskeluja varten)

* kamera/kännykkä

* matka johonkin

* rahaa

* ajokortti

* auto

* jos harrastaa jotakin kallista niin varusteita, lumilauta, golfbagi, maastopyörä

* lahjakortti omaa kotia ajatellen (Ikea/Stockmann)

* lupaus osallistua opiskelujan kustantamiseen, esim. 1. vuoden ajan 100€/kk (riippuen paljonko rahaa on, vähemmän/enemmän)

* myös jokin koru jollaisen ylioppilas haluaa muistoksi valkolakista

Mutta tosiaan vaikea sanoa MITÄ kannattaa ostaa kun ei tunne henkilöä jolle lahja tulossa ja paljonko siihen rahaa käytettävissä.

Omien varojen mukaan ostetaan sellaista mihin varaa on. Riippuu myös nuoresta mitä hän haluaa, joku haluaa Kalevala korun, toinen tauoinnin, kolman matkan Intiaan, neljän uuden polkupyörän jne.

Vierailija
8/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain v.1992 porukoilta helmikorvakorut.

..että maailmanympärysmatkoja nykyään.. justiinsa.

Vierailija
9/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmiltani yo-lahjaksi sängyn. Olin haaveillut 120cm leveästä sängystä jo piiiitkään, ja ylioppilaslahjaksi sain sitten oikein kunnon sängyn, ei siis mitään halvinta tarjoussänkyä, joka kaupasta löytyy... Mutta ei nyt mitään Hästensiäkään. :)

Vierailija
10/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut niitä parin vuoden aikana aina kun musta ja turkoosi teema on olleet tarjouksessa.

Vierailija
11/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat hommasi sen lisäksi uudet tarvikkeet ensiasuntoon. Osa keittiötarvikkeista oli käytettyä ja huonekalut edullista Ikea-linjaa, mutta uutta. Tavallisen perheen tyttö olen.

Vierailija
12/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden hinnat ovat olleet luokkaa 5000e-15000e. Lennot ovat olleet 2500e-7500e riippuen onko ostettu business luokkaa vaiko turistia ja siihen sitten hotelliketjujen voucherit päälle.

Olen kyllä ollut ihmeissäni.

t. matkatsto täti

Vierailija
13/33 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän missä matkatoimistossa on töissä jne. Ja kannattaa muistaa sekin, että ihan muutamalla satasella saa jo ostettua mukavan loman, tonnilla pääsee Aasiaan jne.

Lisäksi joskus sen matkan maksaa koko suku, eli jos suvussa ei ole pikkurahasta puutetta, niin vanhempien lisäksi kun isovanhemmat ja kummit laittavat jokainen 1000-2000€ lahjaan jo loput vieraat 100-200€ niin äkkiä on matkarahat koossa kalliimmallekkin matkalle...

Toki kallishan tuollainen maailmanympäri-matka on, mutta ei kuitenkaan mikään mahdoton maksettava. Niin, ja monihan on säästänyt lapsen lapsilisät ja antaa ne/hankkii niillä jotain lapselle kun tämä valmistuu...

Vierailija
14/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi?

Vierailija
15/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni tontille valmiiksi rakennettuna. Olin silloin kyllä jo 28v, joten tuskin "tavallisen" ikäinen yo sellaista arvostaisi.

Mutta nykyaikaan: Miehen tyttären lakkiaiset olivat kaksi vuotta sitten ja hänelle annettin läppäri. Oli toivomuksena.

Vierailija
16/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä useamman tonnin (markoissa toki) käyttörahan. Sisko sai myöhemmin saman rahana.

Vierailija
17/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että sain jonkun kestävän muiston.

Mielestäni kännykät ja tietokoneet ovat tylsiä yo-lahjoja; ne kestävät aikansa, kunnes ovat vanhentuneita tai hajalla.

Matkat taas ovat kivoja.

Vierailija
18/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes muista saaneeni vanhemmilta mitään, juhlat järjestivät ja maksoivat osan kiitoskorteista.

asuin jo omillani tuolloin, joten en saanut astioita kamalasti, kaverit keräsivät Kokoa mulle, joka oli just silloin tullu. Pakollisen mariskoolin sain, siskoltani jonkun kalevalakorun, joka sittemmin hajosi. Rahaa jonkin verran, ei nyt mitään suuria summia, niillä maksoin kiitoskortteja..

Mä olisin halunnut silloin Hirsjärven ym. Tutki ja kirjoita -kirjan, se on ollut yliopisto-opinnoissa hyvä, sillä ostin sen itselleni yliopistolahjaksi.

Korut on aina in, varsinkin jos tietää tytön maun. Nominationit alkaa ilmeisesti olla out, mutta esim. Kalevalalla on kauniita hopeisia riipuksia yms. Ja jos lapsi on toivonut tatuointia tms, oiva osoitus lapsen kuuntelemisesta on ostaa lahjakortti ko. liikkeeseen. Tai S-ryhmän lahjakortti on myös hyvä, ainakin ostaa jotain niillä rahoillaan, eikä ryyppää niitä (saahan toki Prismasta kaljaakin, mutta lahjakortilla ehkä suurempi kynnys niitä ostaa kuin käteisellä).

Kannettava tietokone ihan must, opiskelijaboksit usein niin pieniä, ettei pöytäkoneella tee mitään. Kamerakin on tosi jees.

Vierailija
19/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei todellakaan olisi rahaa ostella mitään maailmanympärimatkoja. Annamme 200€ ja tyttö saa tehdä sillä mitä haluaa.

Meilläkin kyseessä esikoinen, lisäksi meillä on 4 nuorempaa lasta :)

Vierailija
20/33 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva muisto ja käytössä kaiken ikää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi