Haluaisin alottaa taas ratsastuksen!
Eli, nuorena kävin ratsastamassa jonkin verran. Nyt haluaisin mennä ihan ohjatuille ratsastunneille, missä opeteltais varustusten laittoa, hevosten käsittelyä jne.
Mietityttää vain, että mielellään menisin semmosille tunneille, missä olisi oman ikäisiä n. 30 oppilaita, eikä pikku tyttöjä.
Tietääkö joku järjestetäänkö erikseen aikuisille ratsastustunteja?
Hirvee heppakuume iski :)
Kommentit (16)
Tallilla, missä meidän tyttö käy, käy vaikka kuinka paljon aikuisia naisia, ja jokunen mies, ratsastamassa.
Mutta mulla on se ongelma että olen ratsastanut 20 vuotta ja omassa tallissa on ollut 4 hevosta.
Sairauden ja lasten myötä luovuin kaikista hevosista ja harrastus jäi. Nyt olisi 5 vuoden jälkeen ihana aloittaa uudestaan mutta en todellakaan halua aloittaa alusta. Kaviouraa on kierretty ihan tarpeeksi. Haluaisin ratsastaa oma-aloitteisesti joko kentällä tai maastossa, mutta suomessa ei ole sen kummemmin mahdollisuutta hevosen vuokraamiseen niin kuin ulkomailla.
Rohkaistuisinpa soittamaan läheiselle tallille!
ap
nykyään sen harrastuksen aloittaa juuri ikäisesi, ilman aiempaa kokemusta.
Mulla oli sama tilanne kun sulla. En edes muistanut kuinka kivaa se on! Rohkeesti vaan mukaan!
Olsipa joku kaveri, niin olisi huomattavasti helpompaa, mutta kuume on niin kova, että pakko tehdä jotain! :)
ap
pitää vuokraratsastajia hevosillaan. Esim. vuokraat heppaa 2 iltana viikossa, itsenäisesti ratsastelet ja hoidat hevosen, sovittua vuokramaksua vastaan. Omistajaltakin säästyy näin päiviä viikossa ettei tarvii itse käydä liikuttamassa hevosta. Kannattaa laittaa lehteen tai yksityistallin seinälle ilmoitus että halutaan vuokrata.
Ratsastuskouluista ei tosiaankaan vuokralle hevosia saa, eteläsuomessa ainakaan ole kuin ihan pari hassua tallia josta saa satunnaiselle maastolenkille hepan vuokraan...
Mutta mulla on se ongelma että olen ratsastanut 20 vuotta ja omassa tallissa on ollut 4 hevosta. Sairauden ja lasten myötä luovuin kaikista hevosista ja harrastus jäi. Nyt olisi 5 vuoden jälkeen ihana aloittaa uudestaan mutta en todellakaan halua aloittaa alusta. Kaviouraa on kierretty ihan tarpeeksi. Haluaisin ratsastaa oma-aloitteisesti joko kentällä tai maastossa, mutta suomessa ei ole sen kummemmin mahdollisuutta hevosen vuokraamiseen niin kuin ulkomailla.
on ollu vaan ns. tätiratsastajia... Jos ei sua haittaa et sua opettaa yli 10v nuorempi tyttö...
Mut en oo enää muutamaan vuoteen pyöriny ratsupiireissä, vaan ravipuolella.
nuorempana ratsastanut yli 10v. ja nyt lasten jälkeen haluaisin aloittaa uudestaan, mutta, mutta en oo kehdannut mennä kun on tätä painoa
vähän liikaa...pitäisi pudottaa ensin vähän kiloja, 5 on jo lähtenyt, kun vielä 5 saan pois, niin sitten palkinnoksi itelle lähden tallille ja otan poikani mukaan!!
Aikuisten naisten (ja miehiäkin on mukana, jopa omia miesryhmiäkin) ryhmiä on tosi paljon! Soittele talleille ja kysele paikkoja. Nyt varmaan mahtuu syksyn ryhmiin vielä hyvin.
Tallin valinnassa kannattaa käyttää puskaradiota. Hevostalli.netin keskustelujen senioripalstalla oli aikanaan vilkasta keskustelua ja juttua eri talleistakin. Muuten meno siellä kyllä muistutti paikoin av-palstaa ;) mikä ei välttämättä ole pelkästään paha asia...
Munkin pitäs saada kiloja pois! Mut aattelin myös niin, että toi ratsastusharrastus motivois liikkumaan entistä enemmän..
ap
menkää luomaan paskaa ja kantaan heinää niin pääsette kuntoon, pelkkä ratsastustunti valmiiks laitetulla hevosella kerran pari viikossa ei paljoa kerro hevoshommista...
Ja jos haluutte ihan oikeeta toimintaa niin unohtakaa kokonaan ratsupellet ja menkää ravitallille käymään. :D
Kävin tuolla hevostalli.net ssä ja löysin talliesittelyt. Noh, siellä on tosiaan erikseen alkeiskursseja senioreille! joihin minäkin jo kai kuulun ;) ap 35-v.
alkeiskursseja, eli ei tarvitse mennä pikkutyttöjen ryhmään. Ja te jotka olette joskus edes ratsastaneet säännöllisesti, kysykää olisko jossain jatkoryhmässä tilaa. Tehtävät ei oo vaikeita, mut toisaalta ei tarttis pohjalta aloittaa. Mut jos silti tuntuu, että alkeis kurssilla olis hyvä käydä, niin meette sen jälkeen. Ja ainakin tallilla missä käyn, tuntivarausten vastaan ottaja on tosi hyvin perillä minkä tasoisia ryhmiä pyörii ja osaa sijoittaa sopivaan sakkiin ratsastamaan. Rohkeasti vaan soittelemaan! :)
Meidän tallilla ei juuri olekaan kuin "tätiryhmiä", lasten ja nuorten ryhmiä vaan alkuiltapäivästä. Ryhmissä loistava yhteishenki, ja uusi otetaan hyvin vastaan. Ja niistä kiloista älä välitä, muillakin on "makkaransa"! Mun vakioryhmässä ikähaitari on 25-60 v, keski-ikä ehkä 45 v. Ja meillä ratsastaja aina itse laittaa hevosen, ja hoitaa sen myös talliin, eli itsekin saa touhuta! Mutta katso, että SRL:n luokitus tallilta löytyy. Tsemppiä uuteen alkuun, voin suositella!
...suurin osa hevosenomistajista ottaa vuokraajan (tai useammankin) hevoselleen!
mulla on itsellä hevonen, pk-seudun tuntumassa, mutta se on tällä hetkellä ylläpidossa tutulla.
sitten, kun saan tän kakkosen ulos itsestäni ja muutaman kk:n ikäiseksi, niin otan varmaan pollen takaisin itselleni ja silloin tarvitsen myös vuokraajan taas.
pitääkin tulla tänne kyselemään sitten, puskatäti olisi meille paras vaihtoehto. :) toki kentälläkin saa mennä ja ihan oman maun mukaan ratsastaa, mutta hevosen 'pikkuvikaisuus' vähän estää kaikkin rankinta treenausta. harmi sinänsä, kun tolla oli lupaava koulu-ura edessä, mutta ei sitten...
Työkaveri just aloitti, ei ollut koskaan ratsastanut aiemmin ( mies)