Toivottavasti homoadoptio äänestys ei mene eduskunnassa läpi.
Kommentit (177)
jos ihmisoikeudet ei kuuluisi homoille ja lesboille, ne ei enää olisi ihmisoikeuksia, vaan hetero-oikeuksia
Oletko myös sitä mieltä, että pedofiilejä vastustavat ovat itse pedofiilejä?
Pakko olla niin että nämä homovastaisimmat on itse salaa biseksuaalisia
Koska minua ajatus perheen sisäisen adoption sallimisesta ei mitenkään kannusta ryhtymään lesboksi. Koetko ap että sinulla itselläsi on koko ajan vaara ruveta lesboilemaan, jollei sitä erikseen yritetä lailla estää?Ps. Juttusi ovat muuten luvalla sanoen aivan sairaan typeriä.
miksi fundamentalistit ja muut jäärät on niin mielettömän huolissaan siitä, että homoseksuaalisuudesta levitetään tietoa ja sitetn homoseksuaalisuus alkaa levitä?! Todella outoa, miksi homoseksuaalisuus olisi jotenkin niin herkästi tarttuvaa.
Lisäksi heteroseksuaalisuushan on koko ajan läsnä jokaisessa televisio-ohjelmassa, elokuvassa, kuvalehdessä ja oppikirjassa. Eiköhän se nyt joka tapauksessa voita esilläolon määrällään?
Tätä minäkin tarkoitin kun oli puhe että kannustetaan homouteen. Nuoret helpommin ajautuvat tällaisiin suhteisiin kun se on niin muotia ja siitä koko ajan puhutaan ja oikeuksia haetaan. Lapset ja nuoret joiden identineetti on vasta kehittymässä ja kasvamassa niin kyllä tuollaisella on merkitystä. Paljon helpommin ajaudutaan monenlaisiin suhteisiin/kokeillaan, luullaan. Nuoruuskin on todella herkkä kehitysvaihe ihmisen elämässä. Nuoret helposti ajattelevat että se on normaalia olla samaa sukupuolta olevan kanssa kun eikä enään tiedetä mikä on oikein ja mikä väärin.
Koskaan rakkaus ei ole väärin. Kyllä minäkin rakastan naisia. Omia läheisiäni, mutta eri tavalla kuin omaa aviomiestä. Siinä menee se raja.
Olen mieleltäni erittäin terve. Yllättyisit jopa nähdessäsi minut. Ei ole tervettä samaa sukupuolta oleviven suhteet. Näin se vain on. Tämän asian voi selittää sekä uskonnolla että biologialla.
t. ap
Ja luulen lisäksi että seksuaalisuudessa on aina luonnostaan pikkasen bi-elementtejä mukana, se ei ole mustavalkoinen homo-hetero-järjestelmä, vaan jatkumo. Muistan miten oltiin yläasteella tyttöporukalla mökillä ja kaikki muut tytöt meni illan päätteeksi pareittain vehtaamaan eikä edes juotu mitään! Itse olen tosi hetero ollut aina, eikä mua kiinnostanut, joten luin jotain sarjakuvaa sillä aikaa. Seuraavana päivänä muut oli vähän noloina :D. Mutta kaikista tuli kuitenkin perheellisiä heteroäitejä.
Silloinhan sinä juuri toivot, että lapset jotka elävät homoperheissä jo nyt, eivät saisi oikeuttaa toiseen lailliseen vanhempaan.
Olenko minä toivonut jossain viestissä jonkun lapselle onnetonta kotia ja turvattomuutta. Näytäppä mulla se viesti.
t. ap
tosiaan, tällä hetkellä tiedetään yli 1500 eläinlajia joilla esiintyy homoseksuaalista käyttäytymistä. Eläinten homoseksuaalisuutta pidettiin aikaisemmin häiriökäytöksenä, mutta nyt on saatu todisteita siitä, että nämä homoeläimet pärjäävät 'normaaleja' lajikumppaneitaan paremmin. Homoseksuaalisuudesta on asiis merkittävää hyötyä. Luulisi myös täysin turhan ja vahingollisen piirteen jo karsiutuneen evoluution avulla pois tai ainakaan sitä ei pitäisi esiintyä nykyisessä mittakaavassa (ihmisistä n. 3% on homoseksuaaleja, korjatkaa jos olen väärässä).
Ja sitten tuosta muoti-ilmiö-valituksesta, ette ole varmaan koskaan kuulleet antiikin Kreikasta ;) Kreikan loistokkaissa kaupunkivaltioissa homoseksuaalisuus oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus ja koko meidän länsimainen sivistyksemme pohjaa tälle muinaiselle kulttuurille.
Tiedän monenkin ihmisen joka ei ole uskovainen selittävän tämän kyseisen asian biologialla. On mies ja nainen. On uros ja naaras ja vain he keskenään voivat lisääntyä. Jos ei olisi keinohedelmoitystä keksitty kuten sitä ei luonnossa ole, niin homot eivät voi saada jälkeläisiä. Onko tähän jotain lisättävää.
Mun käsittääkseni kukaan ei voi adoptoida mun lasta ilman mun suostumusta. Joten se siitä. Keksi jotain fiksumpaa.
Älkää sitten itkekö kun miehenne huomaakin olevansa homo ja
hänen uusi kumppani haluaa adoptoida lapsenne,
On. Sitten ei pidä myöskään lapsettoman heteroparin saada jälkeläisiä, koska "niin on luonto halunnut".
"Ja luulen lisäksi että seksuaalisuudessa on aina luonnostaan pikkasen bi-elementtejä mukana, se ei ole mustavalkoinen homo-hetero-järjestelmä, vaan jatkumo. Muistan miten oltiin yläasteella tyttöporukalla mökillä ja kaikki muut tytöt meni illan päätteeksi pareittain vehtaamaan eikä edes juotu mitään! Itse olen tosi hetero ollut aina, eikä mua kiinnostanut, joten luin jotain sarjakuvaa sillä aikaa. Seuraavana päivänä muut oli vähän noloina :D. Mutta kaikista tuli kuitenkin perheellisiä heteroäitejä."
kyseessä on sairaus niin asia on aivan eri kuin että samaa sukupuolta edustavat yrittävät kun se ei heillä onnistuisi muutoinkaan.
"On. Sitten ei pidä myöskään lapsettoman heteroparin saada jälkeläisiä, koska "niin on luonto halunnut"
Ymmärtääkseni aika monella lesbolla on jälkeläisiä, on niitä sitten saatu perinteisellä tavalla satunnaisen tai pitkäaikaisemman miessuhteen aikana (jonka jälkeen nainen on ryhtynyt lesboksi), tai sitten vaikka muumimukilla.
Seksuaalisuus on monimuotoinen juttu. Ja kuten aikaisemmin joku sanoi, suuri osa ihmisistä sijoittuu hetero-homo -jatkumossa jonnekin väliin.
On uros ja naaras ja vain he keskenään voivat lisääntyä. Jos ei olisi keinohedelmoitystä keksitty kuten sitä ei luonnossa ole, niin homot eivät voi saada jälkeläisiä.
kyseessä on sairaus niin asia on aivan eri kuin että samaa sukupuolta edustavat yrittävät kun se ei heillä onnistuisi muutoinkaan.
"On. Sitten ei pidä myöskään lapsettoman heteroparin saada jälkeläisiä, koska "niin on luonto halunnut"
Ei ole edes mahdollisuus lisääntyä jos vaikkapa naiselta puuttuu kohtu. Tyhmä argumentti. Ei pimpillä ja pippelillä lapsia kasvateta.
Minusta se on juuri outoa, että ollaan tekopyhiä.
Laissahan on kyse perheen sisäisestä adoptio-oikeudesta. Sinä toivot pahaa niille lapsille, jotka jo asuvat perheessä, jossa on kaksi äitiä tai kaksi miestä. Jos olet sitä mieltä, ettei laki saisi mennä läpi, niin silloinhan juuri toivot, ettei näillä lapsilla ole oikeutta toiseen huoltajaan ja hänen omaisuuteensa.
Ahdasmielistä ja tekopyhää. Minä uskon niin, että hyvä tulee takaisin hyvänä ja paha pahana. Onko teidän Jumalanne sitä mieltä, että sinulla on oikeus toivoa, että pienen lapsen elämä olisi tarkoituksellisesti vaikeaa esim. toisen huoltajan kuoleman sattuesssa. Ihmeellinen Jumala teillä.
Toivot kyllä aika ikäviä asioita minun lapsille. Miten joku voi toivoa kenenkään lapsille mitään pahaa. Minä en ainakaan voisi toivoa edes pahimman vihamiehen lapsille mitään pahaa.
t. ap
Jos et vieläkään tajua, niin MIETI, etä mitä se tarkoittaa lapsen turvallisuudelle, jos laki ei menisi läpi. Toivot todellakin pahinta ja vielä pienille lapsille. Häpeäisit ja kaikki vain siksi, että sinä haluat! Vaikka et edes joudu elämään tämän lapsen elämää, mutta silti sinun tahtosi on tärkeämpi.
Olenko minä toivonut jossain viestissä jonkun lapselle onnetonta kotia ja turvattomuutta. Näytäppä mulla se viesti.
t. ap
hyväksyykö samaa sukupuolta olevien suhteet VAAN siitä että hyväksytkö näiden perheiden lapsille samat oikeudet ja turvallisuuden kuin heteroperheen lapsille.
Olen mieleltäni erittäin terve. Yllättyisit jopa nähdessäsi minut. Ei ole tervettä samaa sukupuolta oleviven suhteet. Näin se vain on. Tämän asian voi selittää sekä uskonnolla että biologialla.
t. ap
tuli mieleen Päivi Räsäsen viisas puhe eduskunnassa. Lapsen oikeudet voidaan turvata muillakin tavoilla, kuin tällä lailla. Linkki kiinnostuneille.
http://www.paivirasanen.fi/fin/ajankohtaista/arkisto/ajankohtainen/?id=…
Oinosista, Räsäsistä, ja heidän peesaajistaan huolimatta!