Olen laihtunut 10 kiloa kolmessa kuukaudessa, haluatko kysyä minulta jotain?
Olen pudottanut painoa normaalipainon sisällä kilo/viikko tahtia niin, että läskit lähti, mutta lihakset jäi eikä tehnyt edes tiukkaa! Onko jotain, mitä haluat kysyä multa?
Kommentit (39)
Muuten samat systeemit kuin sinulla PAITSI että kaikki sujui kuin leikki enkä mitenkään tuntenut laihduttavani, koska EI OLLUT NÄLKÄ: söin rasvaisia maitotuotteita, käytin voita esimerkiksi lämpimien vihannesten päällä enkä muutenkaan vältellyt rasvaa. Se pitää ihanan kylläisenä.
Ja mikä parasta, makeanhimoa ei ole kun on vieroittunut hiilihydraateista eikä rasvan ja proteiinin "normaalin" syömisen ansiosta ole nälkä. Kasviksia ja vihanneksia rouskuttelen lähes määrättömästi!
Eikä minun lihakseni ole mihinkään kadonneet, läski kylläkin. Ja mikä ihmeellisntä, myös selluliitti. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta totta on.
Jaaha, taidankin tästä ryhtyä aterian laittoon: iso salaatti, pieni munakas, juustoa ja salamia ja jälkkäriksi kupillinen kahvia kerman kera... sillä jaksaa taas noin viisi tai kuusi tuntia!
Terveellinen laihdutustahti on vähän hitaampaa ja tulokset pysyvämpiä. Tarkoitus olisi muuttaa elintapoja eikä olla kuurilla. Hieno saavutus sinänsä, siitä onnittelut ketjun aloittaneelle. Toivottavasti pysyt saavutetussa painossasi. On nimittäin kuitenkin vaikea läpi elämän jatkuvasti pitää yllä tunti liikuntaa päivässä ja olla aina tiukka herkkujen suhteen. Paino nousee yllättävän nopeasti kun lopettaa tiukan kuurin ja jatkaa elämäänsä normaaliin tapaan.
Puhun kokemuksesta. Laihdutin itse tässä joku vuosi sitten 26 kg vuodessa. Eli tahti oli noin puoli kiloa viikossa. Lisäsin liikuntaa hiukan, siten että tiedän pystyväni liikkumaan yhtä paljon jatkossakin. Suurin muutos oli ruokailutottumuksissani. Aloin syödä vaan terveellisemmin. En ollut tiukka herkkujen suhteen.Valitsin vain mitä syön. Painossani ole nyt pysynyt ja kokenut että toden totta, elintapani on muuttuneet.
Ja nimenomaan pysyvältä elämäntapamuutokseltahan tuo vaikuttaa. Esim. vaaleita viljatuotteita ei kenenkään kroppa pakosti tarvitse.
on suositusten mukainen lahdutustahti.
Täysjyvä ja ruis ovat aina parempia vaihtoehtoja, kuten myös sokerin ja rasvan jättäminen pois. Sinällään ap on oikeillä jäljillä laihdutuksessaan, vaan tuo tahti ei ole terveellinen elimistölle.
Itse olen myös vuosien varrella sortunut nopeaan lahduttamiseen, eikä siitä koskaan ole seurannut mitään hyvää.
laihduttamisella vaan paino putoaa ja putoaa??
Mulle kävi nimittäin näin. Pudotin neljässä kuukaudessa 35kg. Ja ilman mitään "ihmeitä". Jätin pois karkit ja vaihdoin limsan lightiin. Kerran kuussa söin edelleen hampurilaisen herkkuna jne. Liikuin 2h enemmän viikossa kuin ennen.
ja paino vain laski ja laski kunnes jämähti nykyiseen josta en ole edes yrittänyt pudottaa koska olen nyt normaalipainoinen :)
Olisko mun pitänyt mässäillä enemmän ettei paino vaan vahingossakaan putoa "liikaa" ja tapahdu jotain epäterveellistä?? :D
Ai niin ja laihtumisesta on nyt vähän yli 4v joten ei ole palannut samointein takaisin tmv
valkoista viljaa ja sokeria siihen oheen. Jos ei joku usko, voi tulla katsomaan minua : )
On muuten oikeasti hauska kutistua ja kutistua niiden edessä, jotka siinä pullaa ja keksiä puputtaessaan kauhistelevat minun luonnollisia kerma-, voi- ja öljylisiäni ja povaavat minulle miltei kuolemaan. Arvatkaa kummat lihoo ja kumpi laihtuu, ne vai minä? : ) Ja kolesteroliarvonikin ovat erinomaiset, jos se jotakuta sattuisi huolestuttamaan ; )
on suositusten mukainen lahdutustahti.
Täysjyvä ja ruis ovat aina parempia vaihtoehtoja, kuten myös sokerin ja rasvan jättäminen pois. Sinällään ap on oikeillä jäljillä laihdutuksessaan, vaan tuo tahti ei ole terveellinen elimistölle.
Itse olen myös vuosien varrella sortunut nopeaan lahduttamiseen, eikä siitä koskaan ole seurannut mitään hyvää.
elintapasi ovat vain alunperin olleet niin täydellisen huonot... Vaikkakaan en kyllä usko juttuasi.
Kaverini, joka siis oikeasti laihdutta tuota tahtia, mm. pyörtyili, sai sydämenrytmihäiriöitä, ja kärsii edelleenkin terveydellisistä ongelmista nopean laihduttamisen seurauksena. Hänen elimistönsa meni todella sekaisin... Eikä ole kiva katsoa ystävää, joka hehkuttaa lahduttamistaan, ymmärtämättä mitä se hänelle teki. Lääkärinsä on kyllä kertonut mitä seurauksia hänelle tuli, vaan kun hän nyt niin "iloitsee" kadonneista kiloistaan
painonvartioidenkin mukaan hyvä ja terveellinen tahti painonpudotukseen on 0,5 - 1 kg viikossa.
Onnea pudottaneille. Kateellisia panettelijoita ovat yleensä ne joille herkut maistuu ja massu pömpöttää. Kyllä se on silmälle ja terveydelle parempi vaihtoehto että kroppa on kunnossa....
mutta en tunne ketään, joka olisi pystynyt pitämään painonsa kurissa laihduttaen painonvartioiden dieetillä pysyvästi, varsinkaan ne joilla pudotustahti on likipitäen tuon kilon.
ihan hyvä tahti se on kun muistaa kuitenkin syödä terveellisesti ja liikkua paljon. Vielä 6 kiloa jäljellä... ;)
Viime kesänä laihdutin 3 kuukaudessa 70kg->60kg. Olo oli upea enkä nälkää nähnyt. Kilot pysyneet pois.
elintapasi ovat vain alunperin olleet niin täydellisen huonot... Vaikkakaan en kyllä usko juttuasi.
Kaverini, joka siis oikeasti laihdutta tuota tahtia, mm. pyörtyili, sai sydämenrytmihäiriöitä, ja kärsii edelleenkin terveydellisistä ongelmista nopean laihduttamisen seurauksena. Hänen elimistönsa meni todella sekaisin... Eikä ole kiva katsoa ystävää, joka hehkuttaa lahduttamistaan, ymmärtämättä mitä se hänelle teki. Lääkärinsä on kyllä kertonut mitä seurauksia hänelle tuli, vaan kun hän nyt niin "iloitsee" kadonneista kiloistaan
Usko pois laihtua voi, ja vielä voida hyvinkin. Itse olen laihduttanut 4,5 kg kolmessa viikossa Painonvartijoissa, ja olen voinut erinomaisesti. Lähtöpainoni punnituksessa siellä oli 72.3 kg. Entisessä elämässäni mässäilin herkuilla lähes joka ilta lasten käytyä nukkumaan. Nyt liikun kerran tai kaksi kertaa päivässä, syön pisteiden mukaan - vähän ehkä allekin ja paino putoaa.
Ei varmaan kovin kauan tätä tahtia, mutta tarkoitus onkin ottaa kaikki mahdollinen pois ennen kesäkuuta. Tällöin lapset jäävät kesläomalle eikä mahdollisuutta liikkumiseen ole enää tähän tahtiin. JA ylppärijuhlatkin on toukokuun lopussa, ja ajatus hoikemmasta olemuksesta pitää mielen virkeänä ja kohti tavoitteita.
Ps: tein myös karkkilakon Elixirin sivujen innoittamana eikä kohta kuukauteen ole karkkia mieli tehnyt....pitää vain päättää : )
Minä laihduin kaksi vuotta sitten 3kk:ssa juuri tuon 10kg (tai no 10,5kg). Ja huom, en laihduttanut vaan laihduin. Tässä yhden päivän ateriani, saat vapaasti kertoa kuulostaako epäterveellisen vähälle tmv (kaloreita meni n. 1500 per päivä):
- aamiainen: tai ruispuuroa (jossa pilkottuna omena) maitoon tehtynä lautasellinen
- aamupäivän välipala: appelsiini
- lounas (pääsin syömään vasta klo 13): lihakasvislinssimuhennosta yksi normaalikokoinen lautasellinen, pari hapankorppua kevytlevitteellä, raastesalaatti, vettä
- päivällinen (klo 18 aikaan): tomaattikeitto, kaksi ruisleipää tuorejuustolla ja kinkkuleikkeellä, salaattia jossa manteleita ja balsamicoa + rypsiöljyä, maitoa
- iltapala: luonnonjogurttia ja marjoja
Eipä tullut nälkä kertaakaan. Lähinnä tuntui että miten voi syödä noin paljon. Jätin siis pois kaikki vehnätuotteet (pullat, kakun, vaalean leivän, pizzat, hampurilaiset yms) ja herkut (karkit, sipsit jne). Hedelmät ja marjat olivat herkkujani. Ja ovat yhäkin. Saatan syödä palan suklaata tai enintään rivillisen mutta enempää ei tee vaan mieli. Sipsit ei kiinnosta. Ruokahalu yleensäkin tuli maltillisemmaksi kun lopetin vehnätuotteiden puputtamisen.
Olen myös normaalipainoinen enkä tunnu saavan painoa putoamaan millään. Jossain vaiheessa vain napsahdan ja herkuttelen liikaa, mutta kun tuntuu siltä, ettei saisi syödä oikein yhtään mitään, jotta paino putoaisi.
Minulla siis mitat 170/66 ja ainakin muutama kilo pitäisi saada pois. Pelkään sitä, että jos oikeasti saisin aikaiseksi ja rääkkäisin itseäni pari kuukautta, niin paino tulisi saman tien takaisin.