Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Hävettääkö sua maksaa visalla?

Vierailija
06.05.2009 |

Mua hävettää...

Koska myyjä sit aattelee heti että TOL EI OO RAHAA!! buah hah haa :((

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä haluan isommat ostokset luotolle juuri siksi että niitä on helpompi seurailla.

Ja siksikin jos ostan jotain itselleni, niin haluan että sen maksan minä itse eikä mene yhteiseltä tililtä.

Vierailija
42/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hävettäis, jos maksaisin luottokortilla ruokakaupassa jotain pientä ostosta, mutta ei muuten. Yleensä käytän luottokorttiani vaan ulkomailla, ostaeessani netistä sekä hankkisessani jotain suurempaa esim. kodinkoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun on niin luottotiedoton ettei ole saanut luottokorttia.

Vierailija
44/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin pieniä ostoksia..

Vierailija
45/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en maksa visalla vaan Amexin platinakortilla ja ihan pienetkin ostokset. Niistä kertyy kivasti pisteitä joita voi käyttää esim. lentoihin ja hotelleihin.

Pienistä puroista ne isotkin virrat ja sitä rataa...

Vierailija
46/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä köyhät maksaa luotolla juuri mm. kauppaostokset. Jonkun isomman ostoksen ymmärrän jos ei ole rahaa niin paljon juuri sillä hetkellä.. mutta toisaalta miksi ostaa jos ei ole rahaa?

En tarvitse luottokorttia mihinkään ostoksiin, rahaa on aina niin paljon että pystyn maksamaan kaikki mitä tarvitsen.

Vierailija
47/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en koskaan, en ikinä, käytä Suomessa visaa.

Vierailija
48/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä HALUAISIN luottokortin jos en tarvitse luottoa? Miksi? Ja mitä noloa siinä on? :-D

Vierailija
49/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa rahan maata pankkitilillä korkoa ja kaikki luotolla ja lasku maksuun heti kun tulee niin ei mene korkoa. :)

Vierailija
50/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä HALUAISIN luottokortin jos en tarvitse luottoa? Miksi? Ja mitä noloa siinä on? :-D

...jos sulla ei ole luottokorttia olet köyhä jolle sellaista ei edes annettaisi. Esim. hotellia et saa edes varattua jos sinulla ei ole luottokorttia. Ja jos ostat jonkun 1000e jutun käteisellä niin se tarkoittaa suurimman osan myyjistä mielestä sitä että sinulla ei ole luottokorttia. Vain hullut ja luottotiedottomat köyhät maksavat isot ostokset nykyisin käteisellä. Se ollaan opittu aika hyvin kun nämä käteisellä maksavat eivät ole sitten saaneet edes kanta-asiakaskorttiamme (jolla saisi alennusta) kun luottotietoja ei ole. Liian monta kertaa on tämä kuvio nähty.

t. huonekalukaupan täti

Vierailija
51/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Én ole ainakaan tajunnut hävetä. Sanon aina kassalla ihan kuuluvalla äänellä että visalla kiitos.

Siis meidän perheessä on sovittu, että kaikki ostokset ostetaan visalla siksi, että siten näemme kätevästi, paljonko kuussa rahaa on kulunut ja mihin. Meillä on tilillä useita tuhansia rahaa, eli rahasta ei ole puutetta. Visalasku maksetaan aina eräpäivään mennessä. Käsittääkseni se ei edes saa ylittyä. Ei ole otettu siihen sellaista luottoa.

Mutta vaikka ostaisin purkkapaketin, maksan visalla.

Onko nyt niin, että muuta asiakkaat mun takana ovat tunteneet myötähäpeää mun puolesta ja luulleet että olen köyhä.

no ei voi mitään.

Vierailija
52/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan kaikki mahdolliset ostokset (ruuat, matkat, hotellit yms.) Diners-kortilla, koska sinne keskittämällä saamme sieltä etupisteitä, joilla taas saamme halvalla esim. hotelliyöpymisiä tai vaihtoehtoisesti jotain kamaa huomattavasti halvemmalla. Ja ei olla köyhiä, voisimme hyvinkin kaikki maksaa myös käteisellä :D

Vierailija
53/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan kaikki mahdolliset ostokset (ruuat, matkat, hotellit yms.) Diners-kortilla, koska sinne keskittämällä saamme sieltä etupisteitä, joilla taas saamme halvalla esim. hotelliyöpymisiä tai vaihtoehtoisesti jotain kamaa huomattavasti halvemmalla. Ja ei olla köyhiä, voisimme hyvinkin kaikki maksaa myös käteisellä :D

...maksaa keskitetysti yhdellä ja samalla luottokortilla. Meillä kertyi viime vuonna pisteitä Amexille niin paljon että saimme sillä neljälle ihmiselle ilmaiset lennot Honoluluun (kaksi aikuista ja kaksi lasta) + kolme hotelliyötä siellä perillä. Maksettiin loput seitsemän. :) Ja silti kertyivät plussa- ja s-pisteet siinä samalla eli tuplavoitto.

t. Amexilla maksava

Vierailija
54/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt pankkikortin sijasta maksamaan kaiken Visalla ja bonuskertymä on merkittävä (on meillä toki muutakin bonuksia kerryttäävää kuin visa-kortit eli asuntolainaa). Auton vakuutuksista ei tarvitse maksaa mitään kun kuitataan bonuksilla, taitaapa siinä mennä vielä perheen toisen aikuisen tapaturmavakuutuskin ilmaiseksi.

Vierailija
55/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos sulla ei ole luottokorttia olet köyhä jolle sellaista ei edes annettaisi. Esim. hotellia et saa edes varattua jos sinulla ei ole luottokorttia. Ja jos ostat jonkun 1000e jutun käteisellä niin se tarkoittaa suurimman osan myyjistä mielestä sitä että sinulla ei ole luottokorttia. Vain hullut ja luottotiedottomat köyhät maksavat isot ostokset nykyisin käteisellä. Se ollaan opittu aika hyvin kun nämä käteisellä maksavat eivät ole sitten saaneet edes kanta-asiakaskorttiamme (jolla saisi alennusta) kun luottotietoja ei ole. Liian monta kertaa on tämä kuvio nähty.

t. huonekalukaupan täti

vastata kysymykseen joten aivan sama mitä mieltä sä olet.

Mut onhan meillä kaikilla ennakkoluulomme. Ei luottokorttia on sulle yhtä kuin köyhä (eli myös tyhmä?) ja mulle kaupan täti on yhtä kuin köyhä ja tyhmä. (vahvistit juuri vastauksellasi tämän) :-D

Vierailija
56/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on kyllä enemmän hävettävää maksaa iso ostos käteisellä koska siitä huokuu niin selkeästi se että ei ole saanut luottokorttia (tai edes pankkikorttia, niihinkin kun tarvitaan nykyisin säännölliset tulot).

Hassua että joku ajattelee juuri toisinpäin.

Vierailija
57/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken pankkikortilla (joka on muuten käteistä) koska rahaa on aina tilillä myös isoihin ostoksiin.

luottokorttia käytän vain ulkomailla ja nettiostoksissa jos tilaan ulkomailta. suomessa en koskaan.

ei kai se hävettäis visalla maksaa mut kyllähän siitä tulee mieleen sellainen ihminen jolla ei ole rahaa kuin palkanmaksupäivänä... eli sellainen ihminen joka ei osaa elää varojensa mukaan.

Vierailija
58/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on kyllä enemmän hävettävää maksaa iso ostos käteisellä koska siitä huokuu niin selkeästi se että ei ole saanut luottokorttia (tai edes pankkikorttia, niihinkin kun tarvitaan nykyisin säännölliset tulot).

Hassua että joku ajattelee juuri toisinpäin.

Samalla tavalla ajattelen mäkin.

Vierailija
59/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei mielestäni ole mitään hävettävää.

Olen ruokakaupassa myyjänä, enkä erottele asiakkaita sen mukaan mitä maksutapaa he käyttävät.

Vierailija
60/75 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juu: hävettää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi