Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puheliaiden lasten vanhemmat!

Vierailija
05.05.2009 |

mä vaan hymyilen aina vähän, ja jatkan sitten omia juttujani. En vastaa, siitä ei hyvä seuraa... Ne vanhemmat katsos luulee, että kaikkien mielestä se niiden nico-petteri on se maailman ihanin ja kaikki haluaa hänen kanssaan jutella. Voi voi kun tietäisivät...

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perussivistynyt ihminen osaa keskustella silloin kun on sen aika ja olla hiljaa, kun toinen ei siihen lähde mukaan. Näin opetan lapsenikin, en suinkaan niin ettei vieraille saa jutella.

Mutta udella ei saa esim. kaupassa.

Vierailija
22/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Omat lapset on jo teinejä, eivat ole saaneet traumoja siitä että vieraat ihmiset julkisilla paikoilla piti jättää rauhaan.

Ovat sosiaalisia tapauksia mutta heillä on myös käytöstavat olemassa.

Nyt ymmärrän paljon paremmin teitä tuppisuita pahantuulisia ihmisiä.

Ja vaikka lapseni on puheliaita (=rohkeita ja luottavaisia), niin minä en ole. Siksi olenkin tosi ylpeä lapsistani, että he suhtautuvat muihin ihmisiin niin iloisesti.

Sitä ihmettelen, että te oikein opetatte tota tuppisuisuutta ja varottelette vieraista ihmisistä.

Kommentoikaa maalla asuvat, opetatteko tekin tällaista vieraiden pelkoa lapsillenne?

Maalaiset?

Pahantuuliset tuppisuut?

Sulle olis varmaan ihan sama vaikka sun mukulas lähtis vieraiden setien tai tätien matkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle olis varmaan ihan sama vaikka sun mukulas lähtis vieraiden setien tai tätien matkaan?

Voihan niille lapsille sen muutenkin opettaa, kuin sanomalla että vieraille ei puhuta. Voi sanoa, että vieraiden mukaan ei lähdetä. Yksinkertaista. Ja opettamalla sen, etteivät kaikki ole hyviä ihmisiä, että on ihmisiä jotka saattavat tehdä pahaa toisille ihmisille. Ihan kuin lapset olisivat jotenkin vajaita... ;)

Vierailija
24/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä muiden kasvatustapoja, jos oikein opetetaan, että vieraille ei puhuta.

Aivan perussääntöjä. Vieraille ei puhuta eikä heidän matkaansa lähdetä.

En pidä utelevista lapsista yhtään enempää kuin juttutuulella olevista kännikaloistakaan. Hymyilen ja vastailen välttelevästi, mutta en missään tapauksessa pidä tuosta käytöksestä enkä anna omien lapsieni kiusata muita noin. Erityisesti ärsyttävät lapset jotka kaupassa liimautuvat mukaan vaikka heitä yrittää hätistellä pois.

T: 35 v FM keskikokoisesta kaupungista

Vierailija
25/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tähän liittyy :-O????

Vierailija
26/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perussivistynyt ihminen osaa keskustella silloin kun on sen aika ja olla hiljaa, kun toinen ei siihen lähde mukaan. Näin opetan lapsenikin, en suinkaan niin ettei vieraille saa jutella.

No kyllä sulle aika rautalangasta piti vääntääkin, ennen kuin tajusit mitä minä tarkoitan...

Vierailija
27/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa, että tämä ei päde elävässä elämässä.

Luokaa maailmasta iloisempi paikka. Lopettakaa jurotus.

Vierailija
28/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tähän liittyy :-O????

ja vuorovaikutustaidat ovat ihmisen sivistyksen merkki, sosiaaliset taidot. Tietysti on sairauksia ja oireyhtymiä, jotka vaikuttavat myös noihin taitoihin. Kyllä mielestäni ihmisen täytyy kyetä kommunikaatioon jollain tapaa vieraiden kanssa, enkä nyt tarkoita tällä normaalia ujostelua, joka kaiketi on syyväänjuurrutettu kulttuurissamme, kun vielä sellaiseen käytökseen oikein erikseen opastetaan vanhempien taholta. Lapset ovat lapsia, ei heiltä silti voi edellyttää jokaisessa tilanteessa aikuisten käytöstä, mutta aikuisten tehtävä on ohjata lastaan. Itse en lasten uteluista pahastu, sillä en odota heidän käyttäytyvän kuten aikuiset, se on äidin tehtävä.

Vierailija
29/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä muiden kasvatustapoja, jos oikein opetetaan, että vieraille ei puhuta.

En pidä utelevista lapsista yhtään enempää kuin juttutuulella olevista kännikaloistakaan. Hymyilen ja vastailen välttelevästi, mutta en missään tapauksessa pidä tuosta käytöksestä enkä anna omien lapsieni kiusata muita noin. Erityisesti ärsyttävät lapset jotka kaupassa liimautuvat mukaan vaikka heitä yrittää hätistellä pois.

Vierailija
30/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraille ei saa puhua. Olen aika järkyttynyt suorastaan, jos kuulen että sellaista joku opettaa.

Vierailija
31/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän ja siedän, mutta en tykkää. Niillä on varmaan joku vamma?

Vierailija
32/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sulle aika rautalangasta piti vääntääkin, ennen kuin tajusit mitä minä tarkoitan...

Vierailija
33/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

[/quote]

Jaa, minun mielestäni on kyllä kaksi eri asiaa puhua vieraille kuin lähteä heidän matkaansa.

Voisitko perustella tämän "perusasian", MIKSI vieraille ei puhuta?

Missä kaupassa käyt, kun sinuun liimautuu lapsia, joita täytyy ihan hätistellä pois???Mulle on käynyt niin Intiassa, ei koskaan missään muualla.

Sen tästä keskustelusta opin, että osa ihmisistä on tosi epäsosiaalisia (eri asia kuin ulospäinsuuntautunut). Ja että ryhdyn opettamaan lapselle sitä jotenkin, että ei ihmettele kun jotkut ovat tylyjä ystävälliselle LAPSELLE.

Onneksi en ole koskaan tavannut teitä tai ainakin olette osanneet olla ystävällisiä vaikka olettekin olleet ärsytettyjä.

Voi näitä kasvatustapojen erilaisuutta!

Vierailija
34/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias alkaa jo ymmärtää sen, ettei kaikille ole soveliasta puhella ja varsinkaan kysellä kaiken maailman asioita. 3-vuotias vasta opettelee. Itse olen kaupungista maalle muuttanut ja täytyy sanoa, että on ollut totuttelemista "maalaistapoihin". Kaupungissa sai olla rauhassa ja täällä kaikki kyselee kaikkea ja joskus tuntuu, että miten voivat tietääkin toisten asioista melkein tarkemmin kuin itse joskus. ;) Kävin pari vuotta sitten paikallisessa baarissa ja eräs nainen tuli minulle maistissa sepostamaan kuinka minä olen niiin hyvä äiti lapsilleni. Naista olin nähnyt muutama vuosi sitten, taisipa olla viimeksi kun minulla ei edes ollut lapsia. Eikä liikuta samoissa piireissä eikä ole yhteisiä ystäviäkään. Että näin.

Vierailija
35/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihnmisellä, jos lapsen puhe ärsyttää. Enpä jaksa itse moisella päätäni vaivata, puhumattakaan että se pystyisi päiväni pilaamaan.

Vierailija
36/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni imevän itseensä tätä tuppisuiden ja jurottajien kulttuuria, joten opetan mieluummin heitä keskustelemaan sellaisten ihmisten kanssa, jotka haluavat keskustella. Jos kaikki eivät ole yhtä puheliaita, ymmärrän sen. Silti koen sen erikoisena, jos joku kokee sen kiusallisena/kiusaamisena.

Vierailija
37/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraille ei saa puhua. Olen aika järkyttynyt suorastaan, jos kuulen että sellaista joku opettaa.

Toivottavasti saat avun tohon järkytykseesi!

Vierailija
38/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se, että vieraille ei saa puhua. Tietenkään. Se ei tarkoita sitä, että ei saa jutella jos ollaan kylässä tms sosiaalista kanssakäymistä, tässä nyt ihmeellisesti sekoitetaan nämä kaksi asiaa. Vieraille ei saa puhua jossain kadulla, heidän mukaansa ei saa lähteä katsomaan jotain kissanpentuja autoon tms. Heiltä ei oteta karkkia vastaan. Muita ihmisiä kunnioitetaan eikä heitä häiritä jos eivät halua. Ihan perusjuttuja.

Vierailija
39/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat avun tohon järkytykseesi!

Toivottavasti saat apua, jotta lapsesi eivät kärsi äidistään enempää, saati hänen ilkeydestään. Hyvä, että purat paineesi tänne.

Vierailija
40/129 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kanki? ;)

Kyllä mä ymmärrän, että kirjoitetun kielen ymmärtäminen voi olla toisille vähän hankalaa. Ei se haittaa.