Miksi Game of Thrones loppuratkaisu oli niin huono? Voiko joku selittää?
Harkitsen tämän sarjan katsomista, kun sitä on niin kovasti kehuttu. Tiedän että olen pahasti jäljessä, mutta en ole vielä nähnyt yhtään kokonaista jaksoa.
IMDb:ssä sarja saanut arvosanaksi +9 ja keskimäärin jaksot 8-9. Finaalijakso kuitenkin vain 4 ja ihmiset arvosteluissa kirjoittaa, että vika tuotantokausi ja viimeinen jakso pilasi koko sarjan. Osa jopa, että sarjan katsomiseen käytetty aika meni ihan hukkaan, kun oli lopulta niin valtava pettymys.
Mikä siinä siis oikein mättää? Ja onko sarja kokonaisuudessaan katsomisen arvoinen?
Kommentit (118)
Minusta koko sarja oli huono, en jaksanut katsoa edes puoleenväliin. Sinnikkäästi yritin, lopulta oli pakko luovuttaa kun ei vaan yhtään kiinnostanut, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Olen varmaan yksin mielipiteeni kanssa tässä asiassa, halusin katsoa sarjan kun niin kehuttu... Mutta ei ollut minun juttu.
Juosten kustua hollywood-paskaa, sarja lähti syöksykierteeseen kun kirjat loppuivat ja hollywood-tuottajat joutuivat itse tekemään hollywood-käsikirjoitusta hollywood-formaatilla hollywood-kliseisiin nojautuen. Koko saa ta nan sarjan ajan rakennettiin kuvaa miten Dany on ihqhyvä hallitsija joka aina ajattelee alamaistensa hyvää. Sitten parissa viimeisessä jaksossa sillä napsahtaa totaalisesti ja alkaa vain poltella ihmisiä summamutikalla. Paskaapaskaapaskaa. Yön kuningas kuolee kun lapsi pomppaa tyhjästä ja tökkää puukolla mahaan. Koko kuolleiden armeijan uhka loppuu siihen. Megapaskaa.
Koska sarjan tekijät, ne kaksi heppua, halusivat kiireesti muiden projektien kimppuun eivätkä olleet enää kiinnostuneita panostamaan viimeiseen kauteen ja useampaan jaksoon.
Vierailija kirjoitti:
Juosten kustua hollywood-paskaa, sarja lähti syöksykierteeseen kun kirjat loppuivat ja hollywood-tuottajat joutuivat itse tekemään hollywood-käsikirjoitusta hollywood-formaatilla hollywood-kliseisiin nojautuen. Koko saa ta nan sarjan ajan rakennettiin kuvaa miten Dany on ihqhyvä hallitsija joka aina ajattelee alamaistensa hyvää. Sitten parissa viimeisessä jaksossa sillä napsahtaa totaalisesti ja alkaa vain poltella ihmisiä summamutikalla. Paskaapaskaapaskaa. Yön kuningas kuolee kun lapsi pomppaa tyhjästä ja tökkää puukolla mahaan. Koko kuolleiden armeijan uhka loppuu siihen. Megapaskaa.
Okei. Onko se loppu sitten kirjoissa erilainen, eli onko ne parempia?
Vierailija kirjoitti:
Koska sarjan tekijät, ne kaksi heppua, halusivat kiireesti muiden projektien kimppuun eivätkä olleet enää kiinnostuneita panostamaan viimeiseen kauteen ja useampaan jaksoon.
Tämä.
Se loppu kustiin juosten tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjat ei ole edenneet "loppuun" asti vielä. Eikä varmaan etenekään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne helvetin lohikäärmeet. Välillä ne oli täysin suvereeneja tuhokoneita joille mikään ei mahtanut mitään. Dany poltti kaupunkia siinä lopussa 6-0 vaikka siellä oli kokonainen armeija.
Sitä ennen se perkeleen täysin turha imelähahmomikälierautapersereikä-äijä pudottaa LAIVASTA yhdellä (1!) ballistan laukauksella lohikäärmeen kuoliaaksi helevetin kaukaa osumalla suoraan lohharin kurkkuun. JÄTTILÄISPASKAA. Piti käsikirjoittaa yksi lohikäärme pois OHOH JOKU TURHAKE TAPPOI LOHHARIN TUOSTA NOIN VAAN ja sitten taas piti käsikirjoittaa miten lohhari tuhoaa kaupunkia OHOH KOKONAINEN ARMEIJA EI MAHDA LOHIKÄÄRMELLE MITÄÄN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppua ei ole kirjoissa ollenkaan,kirja sarja on kesken. Ja luulen ettei valmistu koskaan, alkaa kirjailijakin ollal iällä.
Ne kirjat muutenkin, 2-3 ekaa osaa hyviä, sitten alkaa junnata. Tulee lisää tarpeettomia sivuhenkilöitä aina vaan eikä päätarina etene.
Ekat kaudet tosi hyvä sarja, sitten alkoi vähän hyydyttää mutta vielä kiinnosti. Viimeinen kausi otti päähän todella paljon. Epäuskottavia käänteitä toisensa perään. Oikeastaan vain Hurtan tarina sai sopivan lopun.
En muista kaikkea mitä lopussa oli, mutta itse en kadu sarjan katsomista. Se vasta ajan tuhlaamista olisikin, jos katsoisi koko sarjan vain lopun takia.
Itse pidin sarjasta todella paljon, mutta viim. kausi oli valtava pettymys, en edes viitsinyt katsoa viimeistä jaksoa.
Koko sarja valmistelee tiettyä suurta kohtaamista, joka lopulta on täysi floppi. Tietyt mysteeriset asiat, jotka kulkivat mukana koko sarjan, niin lopulta niillä ei ollut mitään merkitystä. Sarjan lopussa muutama päähenkilö teki ratkaisuja, jotka eivät sopineet heidän kasvutarinaansa eikä niitä oikeastaan pohjustettu juonellisesti. Yhtäkkiä he vain toimivatkin toisin, mitä olisi ajatellut.
Sarjan alussa on tiettyä realismia, miten esim aseet toimivat taisteluissa. Viimeisellä kaudella mm. taistelulaiva yllättää päähenkilön, vaikka merellä ei tietenkään ole mitään, jonka taakse voisi piiloutua. Tämä kohtaus on yksi haukutuimpia.
Osa syy huonouteen on nähtävästi se, että alkukaudet käsikirjoittajilla oli Martinin kirjat apuna. Niiden loputtua alamäki alkoi. Sarja on kuitenkin katsomisen arvoinen, koska alkukaudet ovat erittäin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta koko sarja oli huono, en jaksanut katsoa edes puoleenväliin. Sinnikkäästi yritin, lopulta oli pakko luovuttaa kun ei vaan yhtään kiinnostanut, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Olen varmaan yksin mielipiteeni kanssa tässä asiassa, halusin katsoa sarjan kun niin kehuttu... Mutta ei ollut minun juttu.
Sama. Liikaa hidastempoista politiikkaa ja toisaalta väkivalta ja julmuutta. En vaan millään tasolla nauttinut sarjan katsomisesta joten lopetin aika pian. Olen ne kirjat kyllä lukenut kaikki ja ekasta kolmesta pidin.
Vierailija kirjoitti:
Ekat kaudet tosi hyvä sarja, sitten alkoi vähän hyydyttää mutta vielä kiinnosti. Viimeinen kausi otti päähän todella paljon. Epäuskottavia käänteitä toisensa perään. Oikeastaan vain Hurtan tarina sai sopivan lopun.
Mä niin toivoin, että Hurtta ja Sansa saisivat toisensa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppua ei ole kirjoissa ollenkaan,kirja sarja on kesken. Ja luulen ettei valmistu koskaan, alkaa kirjailijakin ollal iällä.
Ne kirjat muutenkin, 2-3 ekaa osaa hyviä, sitten alkaa junnata. Tulee lisää tarpeettomia sivuhenkilöitä aina vaan eikä päätarina etene.
Mun mielestä sarjan kaikki kirjat on tosi hyviä.
Kirjasarjahan on vielä kesken, joten televisiosarjan loppu on käsikirjoittajien omaa luomusta. Ja kun kyseessä on amerikkalainen tuotanto niin voi vähän päätellä mihin suuntaan sen vetivät.
Vierailija kirjoitti:
En muista kaikkea mitä lopussa oli, mutta itse en kadu sarjan katsomista. Se vasta ajan tuhlaamista olisikin, jos katsoisi koko sarjan vain lopun takia.
Tietenkään pointti ei ole katsoa sarjaa vain lopun takia. Ihmettelen vaan, miten se loppu on voinut olla niin epäonnistunut, että jengi kirjoittaa, että koko sarja meni pilalle. Siis tuolla on ihmisiä yt klippien kommenteissa, jotka kirjoittavat, etteivät vieläkään ole päässeet surusta ja pettymyksestä yli, jonka sarjan finaali aiheutti. /Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään pointti ei ole katsoa sarjaa vain lopun takia. Ihmettelen vaan, miten se loppu on voinut olla niin epäonnistunut, että jengi kirjoittaa, että koko sarja meni pilalle. Siis tuolla on ihmisiä yt klippien kommenteissa, jotka kirjoittavat, etteivät vieläkään ole päässeet surusta ja pettymyksestä yli, jonka sarjan finaali aiheutti. /Ap
Koko sarjan ajan rakennettiin juonikuvioita ja jännitteitä, jotka vedettiin vessasta alas vikalla kaudella.
Se tietoisuus, että kaikki hieno, mikä siinä sarjassa ennen loppua tapahtuu, sivuutetaan tai pilataan täysin, on pilannut nautinnon katsoa sarjan aiempiakaan kausia.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin sarjasta todella paljon, mutta viim. kausi oli valtava pettymys, en edes viitsinyt katsoa viimeistä jaksoa.
Koko sarja valmistelee tiettyä suurta kohtaamista, joka lopulta on täysi floppi. Tietyt mysteeriset asiat, jotka kulkivat mukana koko sarjan, niin lopulta niillä ei ollut mitään merkitystä. Sarjan lopussa muutama päähenkilö teki ratkaisuja, jotka eivät sopineet heidän kasvutarinaansa eikä niitä oikeastaan pohjustettu juonellisesti. Yhtäkkiä he vain toimivatkin toisin, mitä olisi ajatellut.
Sarjan alussa on tiettyä realismia, miten esim aseet toimivat taisteluissa. Viimeisellä kaudella mm. taistelulaiva yllättää päähenkilön, vaikka merellä ei tietenkään ole mitään, jonka taakse voisi piiloutua. Tämä kohtaus on yksi haukutuimpia.
Osa syy huonouteen on nähtävästi se, että alkukaudet käsikirjoittajilla oli Martinin kirjat apuna. Niiden loputtua alamäki alkoi. Sarja on kuitenkin katsomisen arvoinen, koska alkukaudet ovat erittäin hyviä.
Tässä oli kiteytettynä kaikki.
Ajattelin kyllä vielä katsoa sarjan kertaalleen. Koska korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan voi. Kun on kahdeksan vuotta seurannut sarjaa ja päähenkilöiden kasvua, ja se kaikki pilataan muutamassa viimeisessä jaksossa vikalla kaudella, pistäähän se ketuttamaan aika pahasti. Itsekään en enää halua katsoa sarjaa uudestaan tuon lopun takia.
On katsomisen arvoinen, vaikka olenkin pettynyt siihen miten päättyi. Petyr Baelish on aivan ihana.