Lastensuojeluilmoituksen tehnyttä neuvolan terveydenhoitajaa taitaa hävettää.
Olen siis se, josta neuvolan terveydenhoitaja ja depressiohoitaja tekivät aiheettoman lastensuojeluilmoituksen. Törmäsin ruokakaupassa tähän terveydenhoitajaan ja oli hieman nolon näköinen. Ei uskaltanut katsoa silmiin ja luikki äkkiä muualle. Taitaa hävettää eikä syyttä.
Kommentit (118)
Olen oikeasti todella huolissani siitä, että tämä saattaa jopa olla tottakin.
Tuolla pienellä vauvalla ei ole kaikki hyvin noin sairaan/ sairaudentunnottoman äidin kanssa!Olen seurannut näitä ap: n kirjoituksia alusta saakka ja kehoittanut hakeutumaan hoitoon.
Ja mitä enemmän hän kirjoittaa, sitä vakavammalta tämä tilanne alkaa tuntua. Ei pieni vauva sairastu syömishäiriöön mikäli hänellä on normaali kiintymyssuhde ja kaikki asiat kunnossa!
Mistä ihmeestä te ihmiset olette tuon SAIRAUDENTUNNOTTOMUUDEN keksineet?? Ap:han on alusta asti kertonut sairaudestaan ja sen hoidosta.
Taidat itse olla mieleltäsi häiriintynyt, hae apua! Ai et ole? Siis olet sairaudentunnoton..
Käsittämättömän jahdin kohteeksi ap on tällä joutunut! Okei, munkin mielestä asian voisi jo jättää vähemmällekin vatvomiselle, mutta ei mulla kuitenkaan ole mitään vaikeuksia ymmärtää ap:n närkästystä. Jokaisella meillä on periaatteemme ja joskus jostain näennäisesti pienestä asiasta voi tulla hyvin suuri periaatekysymys. Silloin se usein on muiden mielestä turhaa jankkausta :)
häntä sairaudentunnottomaksi.
Ap on masentunut ja neuvolassa katsotaan, että ap: lla on vuorovaikutusongelmia vauvansa kanssa, vauvalla syömishäiriö ja ongelmia kasvussa jne.
Jokainen lienee ymmärtää, miksi ap: sta on tehty lastensuojeluilmoitus?!
Ja väkisinkin tulee mieleen, että ehkä nämä kaikki asiat liittyvät toisiinsa; psyykkisesti sairas äiti ja vauva, jonka kasvu ja kehitys on häiriintynyt.
Lisäksi vielä hoitokielteisyys, kostonhimoisuus, pakonomainen asian puiminen, terveydenhoitajan käytöksen, tekemisten ja sanomisten jatkuva tulkitseminen ja pyrkimys lukea jotain ihmeellisisä viestejä tai tunteita rivien välistä, valitukset lääninhallitukseen ja mihin lie muualle kertovat, että ehkä tässä asiassa ei nyt kaikki ole ihan kohdallaan.
Mistä ihmeestä te ihmiset olette tuon SAIRAUDENTUNNOTTOMUUDEN keksineet?? Ap:han on alusta asti kertonut sairaudestaan ja sen hoidosta.Taidat itse olla mieleltäsi häiriintynyt, hae apua! Ai et ole? Siis olet sairaudentunnoton..
Käsittämättömän jahdin kohteeksi ap on tällä joutunut! Okei, munkin mielestä asian voisi jo jättää vähemmällekin vatvomiselle, mutta ei mulla kuitenkaan ole mitään vaikeuksia ymmärtää ap:n närkästystä. Jokaisella meillä on periaatteemme ja joskus jostain näennäisesti pienestä asiasta voi tulla hyvin suuri periaatekysymys. Silloin se usein on muiden mielestä turhaa jankkausta :)
pelkäsin jo että AP täällä jatkaa edelleen kun on ketju noussut..taitaa sillä onneksi olla edes jotain muuta elämää kuin tästä asiasta vauhkoaminen vauvapalstalla :/
se lukee lastensuojelulaissasosiaali- ja gterveysministeriön sivuilla, että mitkä indikaatiot ovat olla lastensuojelun asiakkaita tai mitkä ovat syitä huostaanotolle.
ilmoitukseen riittää että KUVITTELEE että perheessä EHKÄ VOISI tapahtua jotain...
siis nimenomaan tuostahan on kyse! äiti on masentunut, lapsi ei kasva, vuorovaikutuksessa on ongelmia. äiti kieltäytyy perhetyöntekijästä. eli sinulla AP ei todellakaan ole ns. case tässä.
ap
kahlanneena voin vain todeta että ei taatusti ollut aiheeton ilmoitus. Voi vauva raukkaa.
Siinä alkuperäisessä ketjussa niin vakuuteltiin, että sosiaalityöntekijät ovat ammattilaisia, he osaavat arvioida tilanteenne, ei sinulla ole mitään hätää jos kaikki on kunnossa. No, kaikki oli kunnossa, ilmoitus aiheeton, sosiaalityöntekijät ammattilaisia. Mikä sinua tässä yhtälössä rassaa?
ap
Kahlasin minäkin läpi koko ketjun ja huomasin, että olit aloittanut 3.5.2009 noin kello neljän jälkeen ja viimeiset kommentit olit kirjoittanut illalla kello kahdentoista jälkeen!!!
KYLLÄ SE LS ILMOITUS ON AIHEELLINEN jos äiti hengaa kymmenen tuntia tietokoneella!!!!
Missä se sun vauvas oli sinä aikana? Annoitko edes ruokaa?
Et sitten osaa siellä ulkomailla katsoa viestieni aikoja?
Ps. minun lapsellani on isä. Entäs sinun lapsellasi?
ap
Eihän vauvasi kehityksessäkään pitänyt olla mitään ongelmaa.
Olet sanonut, että vauva kasvaa ja kehittyy normaalisti eikä lastenlääkäri ole löytänyt mitään syytä olla huolissaan.
Ja nyt sanot, että vauvalla on syömishäiriö.
Mitä vielä?
Olen oikeasti todella huolissani siitä, että tämä saattaa jopa olla tottakin.
Tuolla pienellä vauvalla ei ole kaikki hyvin noin sairaan/ sairaudentunnottoman äidin kanssa!Olen seurannut näitä ap: n kirjoituksia alusta saakka ja kehoittanut hakeutumaan hoitoon.
Ja mitä enemmän hän kirjoittaa, sitä vakavammalta tämä tilanne alkaa tuntua. Ei pieni vauva sairastu syömishäiriöön mikäli hänellä on normaali kiintymyssuhde ja kaikki asiat kunnossa!
Olen ollut hoidossa neuvolan kautta, mutta ikävä kyllä neuvola itse sössi tämän tilanteen.
ap
Olet sanonut, että vauva kasvaa ja kehittyy normaalisti eikä lastenlääkäri ole löytänyt mitään syytä olla huolissaan.Ja nyt sanot, että vauvalla on syömishäiriö.
Mitä vielä?
Voi helvetti miten sairas provo :(.
Olet sanonut, että vauva kasvaa ja kehittyy normaalisti eikä lastenlääkäri ole löytänyt mitään syytä olla huolissaan.Ja nyt sanot, että vauvalla on syömishäiriö.
Mitä vielä?
Eli pulloraivarit kansankielellä. Anteeksi, että meni väärin. Kehitys ja kasvu on ollut normaalia, vaikkakin miinuskäyrällä.
ap
Ei sinua ap enää kukaan usko.
Yksikään lastenlääkäri ei kirjoita vauvalle sellaista DIAGNOOSIA, että hänellä on syömisongelma.
Ei sinua ap enää kukaan usko.
Yksikään lastenlääkäri ei kirjoita vauvalle sellaista DIAGNOOSIA, että hänellä on syömisongelma.
Virallinen diagnoosi on "erikseen määrittelemätön syömisongelma".
ap
Jotenkin menee maku koko palstailusta jos provoja kirjoittaa tällaiset mielisairaat. Näistä on hauskuus ja palstan piristäminen kaukana. Päinvastoin tosi "kiva" ahdistua jonkun kuvitteellisen vauvan puolesta.
mutta kiinnitin huomiota tuohon syömishäiriöön/ongelmaan...
Meillä vajaa vuoden ikäinen lapsi yhtäkkiä lopetti syömisen (KOKONAAN), ainoastaan maito kelpasi.
Neuvolasta ei osattu pahemmin auttaa, enkä yhtään ihmettelekään, sellaista ihmistä ei ole joka saa syömättömän lapsen syömään yhtäkkiä!
Mutta meillä kävi perhetyöntekijä 4 kertaa, neuvolasta tarjosivat tätä mahdollisuutta. Ja siitä oli apua! Lapsi ei sen paremmin syönyt, mutta minusta tuntui äärettömän hyvältä että joku tuli ja näki että lapsi ei todellakaan syö vaikka mitä tarjottaisiin. Ja sain itkeä ahdistustani lapsen syömättömyydestä jollekin jolla oli velvollisuus ja aikaa kuunnella!
Lisäksi kävin lapsen kanssa ravitsemusterapeutilla ja neuvolapsykologilla, kummastakin oli myös apua, ei niinkään syömiseen vaan minun suhtautumiseeni lapsen syömättömyyteen.
Se syömättömyyskausi kesti reilu kolme kuukautta, sen jälkeen syöminen taas alkoi ja on sujunut ihan hyvin. Perhetyöntekijä ei saanut lasta syömään, mutta vähensi huomattavasti minun ahdistustani lapsen syömättömyyttä kohtaan, mikä varmasti vaikutti siihen miten lapsi koki ruokailutilanteet tms. Vaikea sanoa, mutta pointtini oli se, että perhetyöntekijästä ei kannata suoralta kädeltä kieltäytyä. Voihan käynnit jäädä vain yhteen kertaan jos niistä ei tunnu olevan apua.
En tiedä onko ap provo vai ei, mutta halusin kuitenkin kertoa tilanteestamme, jospa joku muu huonosti syövän lapsen äiti saisi siitä lohtua.
Meillä vauvan syöminen on parantunut, mutta onhan tuo hoikka edelleen.
ap
Hei AP!
Mielenkiintoinen ketju ja tilanteesi on myös hyvin erikoinen. Olen monessa asiassa puolellasi. Tähän mennessä olen oppinut, että ihmisiä me kaikki olemme ja myös ammattilaiset tekevät virheitä.
Olen huolissani sinun yksityisyydestäsi. Toivottavasti olet muuttanut yksityiskohtia elämästäsi ettei sinua ihan heti tunnisteta. O¨lethan tarkkana mitä täällä kerrot. Ihmiset kyllä kyselevät, mutta ei sinun kaikkeen tarvitse vastata.
En tiedä voidaanko nettikeskusteluja käyttää todistusaineistona esim. oikeudenkäynneissä tms. mutta olethan varovainen. Älä ihan näin paljon kerro itsestäsi, perheestäsi, tilanteestanne.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.
"lapselle kosto". Eihän terveydenhoitaja lapselle mitään ole kostanut, vaan tehnyt vain työtänsä. Oli se ls-ilmoitus aiheellinen tai aiheeton, niin kyllä pitää ymmärtää, että aina näissä asioissa katsotaan lapsen etua. Ja mitä tulee tuohon kaupassa moikkaamiseen, niin itsekin hoitajana katson aina ensin tevehtiikö tuttu potilas minua, ja jos tervehtii niin sitten tervehdin takaisin. Tervehditkö sinä ap terveydenhoitajaa? Jos tervehdit ja hän ei tervehtinyt takaisin, niin sitten kuulostaa kummalliselta.
Että jollakin on aikaa istua koko päivä tietokoneella ja olla tekemättä mitään hyödyllistä