Lastensuojeluilmoituksen tehnyttä neuvolan terveydenhoitajaa taitaa hävettää.
Olen siis se, josta neuvolan terveydenhoitaja ja depressiohoitaja tekivät aiheettoman lastensuojeluilmoituksen. Törmäsin ruokakaupassa tähän terveydenhoitajaan ja oli hieman nolon näköinen. Ei uskaltanut katsoa silmiin ja luikki äkkiä muualle. Taitaa hävettää eikä syyttä.
Kommentit (118)
Moikkasko takasin? Sää varmaan moikkasit sitä? Niin.. Mitä jos nyt antaisit olla kun et itsekään moikannut,
Parempi että valituksia tehdään aiheetta, kuin jätetään tekemättä vaikka hälyytyskellot soi.
Ikäväähän se on jos tehdään ilmotus, mutta itsellä 3 lasta ja tarttee sanoa että kyllä mielelläni olen syytön kuin se että tietäsin että jossain on lapsilla paha olla, eikä siihen sitten kukaan tee mitään!
Mun mielestä sun kannattaa mennä vähän itseesi, koittaa ymmärtää että toisella on työn takana velvote tehdä ilomoitus jos tulee ajatus että teillä on joku harmi.
Ei se sitä ilmotusta kiusana tehnyt.
Ehkä se ei huomannut sua, ehtinyt jäädä (kun kerran lähtikin nopeesti) tai ajatteli ettet halua moikata.
Sun tarttee olla aikuinen ja ymmärtää että sen tarkotus oli hyvä, ei se ole mikään huono juttu jos ilmotus ei johtanut toimenpiteisiin. Hyvähän se oli noin! Teki vaan työtään ja sun tarttee käydä läpi asiat jokka on siitä näyttänyt että laiminlyöt lapsesi.
mihin soppaan joutuu, kun lastensuojelu ilmoitus tehdään. sama, kuin olisi jostain rikoksesta kuulustelussa.
Minä tiedän mitä se on, kun meillä sattui kotona tapaturma ja piti todistaa ettei isä ollut syyllinen tapahtuneeseen.
Lääkärikin sanoi, että on hyvä jos omatuntonne kestää tämän, sairasta ja olisin minäkin haastanut hänet oikeuteen, mutta lakipykälä ei sitä oikeuta.
Ainut virheesi on keskultella tästä asiasta tällä palstalla.
Sanonta: Sen vasta ymmärtää, kun omaan nilkkaan kapsahtaa.
kun se, että olin hoidossa, johti tähän koko soppaan. Kävin säännöllisesti terapiassa ja neuvolassa, mutta tähän päädyttiin. Joten nuo "mee hoitoon" -kehoitukset ovat kohtuullisen turhia.
Ilmoitus oli aiheeton, sen sosiaalityöntekijä ilmoitti jo kotikäynnillä. Naureskellen lähti perhetyöntekijän kanssa pois.
ap
Mitä th: n olisi pitänyt tehdä?
Tulkitset KAIKKI hänen tekemisensä ja tekemättä jättämisensä omalla tavallasi. Odotat, että hän lepertelee vauvallesi ja nyt hänen pitäisi alkaa moikkailemaan sinua ruokakaupassa.Tiedätkö, että ammattimainen th ei tervehdi oma-aloitteisesti asiakkaitaan jos näkee heitä vapaa-ajallaan? Jos asiakas tervehtii, silloin tietysti vastaa, mutta aloitetta tähän ei ammattilainen tee!
Mitä enemmän jatkat tätä jankkaamista, sitä sairaamman kuvan annat itsestäsi. Täällä palstalla ei varmaan ole enää yhtäkään ihmistä, joka uskoisi kirjoituksiasi. Sinua pidetään provona tai sitten hyvin sairaana henkilönä, jonka olisi syytä hakeutua hoitoon!
MInusta on epäammattimaista kostaa vauvalle se, että on ristiriitoja vauvan perheen kanssa. Vai nielisitkö itse sen, että omalle lapsellesi kostetaan se, että itse et ole samaa mieltä ammattilaisen kanssa? Ja mistä ihmeen moikkaamisesta kirjoitat? En ole mistään moikkaamisesta edes kirjoittanut aloituksessani, vaan siitä, että hoitsu oli nolon näköinen ja luikki äkkiä pois. Taisi itsekin tajuta, että teki virheen. Suoraselkäisyydestä ei ollut tietoakaan.
ap
Mitä th: n olisi pitänyt tehdä?
Tulkitset KAIKKI hänen tekemisensä ja tekemättä jättämisensä omalla tavallasi. Odotat, että hän lepertelee vauvallesi ja nyt hänen pitäisi alkaa moikkailemaan sinua ruokakaupassa.Tiedätkö, että ammattimainen th ei tervehdi oma-aloitteisesti asiakkaitaan jos näkee heitä vapaa-ajallaan? Jos asiakas tervehtii, silloin tietysti vastaa, mutta aloitetta tähän ei ammattilainen tee!
Mitä enemmän jatkat tätä jankkaamista, sitä sairaamman kuvan annat itsestäsi. Täällä palstalla ei varmaan ole enää yhtäkään ihmistä, joka uskoisi kirjoituksiasi. Sinua pidetään provona tai sitten hyvin sairaana henkilönä, jonka olisi syytä hakeutua hoitoon!
MInusta on epäammattimaista kostaa vauvalle se, että on ristiriitoja vauvan perheen kanssa. Vai nielisitkö itse sen, että omalle lapsellesi kostetaan se, että itse et ole samaa mieltä ammattilaisen kanssa? Ja mistä ihmeen moikkaamisesta kirjoitat? En ole mistään moikkaamisesta edes kirjoittanut aloituksessani, vaan siitä, että hoitsu oli nolon näköinen ja luikki äkkiä pois. Taisi itsekin tajuta, että teki virheen. Suoraselkäisyydestä ei ollut tietoakaan.
ap
vierailevien hoitajien tehtävänä leikittää vauvoja, kun äidit kahvittelevat.
ap
Mutta, sen tiedän, että jos itse vastaavaan tilanteeseen joutuisin ja aiheeton ilmoitus tehtäisiin niin erittäin ahdistunut, vihainen ja varmaankin myös vähän sekopäinen olisin.
kun se, että olin hoidossa, johti tähän koko soppaan. Kävin säännöllisesti terapiassa ja neuvolassa, mutta tähän päädyttiin. Joten nuo "mee hoitoon" -kehoitukset ovat kohtuullisen turhia.
Ilmoitus oli aiheeton, sen sosiaalityöntekijä ilmoitti jo kotikäynnillä. Naureskellen lähti perhetyöntekijän kanssa pois.
ap
ole lähelläkään kunnossa. Just nämä jutut mitä nyt odotat hoitajilta. Olet tehnyt heistä jo valituksen, ja sitten kun hoitsu ei täysin ymmärrettävästi leperrelllyt lapsellesi, vedit jättimäisen herneen nenään ja rupesit suunnittelemaan rikosilmoitusta. Sori nyt vaan, mutta minusta ei kuulosta kauhean terveeltä. Kaikki kunnia sosiaalityöntekijälle ja perhetyöntekijälle, mutta tuskin he pystyvät mihinkään instant diagnosointiin ja muutenkin työssään metsästävät perheitä jotka laiminlyövät selvästi lapsiaan, esim. alkoholin, huumeet jne.. Depressiohoitaja ja neuvolantäti tuntevat sinut pitemmältä aikaa ja paljon henkilökohtaisemmin, ja jos he olivat huoliissaan lapsesi kehityksestä, niin voisi olla ihan asiaa niellä kiukkunsa ja miettiä että oliko heillä JOKIN muu pointti kuin sinun vainoamisesi.
ole lähelläkään kunnossa. Just nämä jutut mitä nyt odotat hoitajilta. Olet tehnyt heistä jo valituksen, ja sitten kun hoitsu ei täysin ymmärrettävästi leperrelllyt lapsellesi, vedit jättimäisen herneen nenään ja rupesit suunnittelemaan rikosilmoitusta. Sori nyt vaan, mutta minusta ei kuulosta kauhean terveeltä. Kaikki kunnia sosiaalityöntekijälle ja perhetyöntekijälle, mutta tuskin he pystyvät mihinkään instant diagnosointiin ja muutenkin työssään metsästävät perheitä jotka laiminlyövät selvästi lapsiaan, esim. alkoholin, huumeet jne.. Depressiohoitaja ja neuvolantäti tuntevat sinut pitemmältä aikaa ja paljon henkilökohtaisemmin, ja jos he olivat huoliissaan lapsesi kehityksestä, niin voisi olla ihan asiaa niellä kiukkunsa ja miettiä että oliko heillä JOKIN muu pointti kuin sinun vainoamisesi.
Rikosilmoitusta olen harkinnut alusta asti. Katsotaan nyt, mitä lääninhallitus sanoo asiaan. Sinusta on siis täysin ok, että hoitaja kostaa vauvalle sen, että on ristiriitoja vanhempien kanssa. Selvä.
Kuten sanottua, sinä et "kuulemisesi" perusteella kykene diagnosointiin. Itse asiassa hoitava lääkärini on tavannut minut sairastumiseni jälkeen useammin kuin nämä hoitajat, mutta hänellä oli täysin toisenlainen käsitys tilanteesta.
ap
Täysin ammattimaista käytöstä, vai?
ap
Täysin ammattimaista käytöstä, vai?
ap
Olet tehnyt tuosta ihmisestä kantelun! Totta mooses hän pysyy erossa sinusta ja vauvastasi, sen verran itsesuojeluvaistoa ja varovaisuutta kenellä tahansa on. Minä ainakin pysyisin! Herra ties mistä seuraavan kerran pillastut ja taas lähtee kantelu vetämään.
ap-raukka on aivan sekaisin. Normaali-ihminen olisi aikoja sitten selvinnyt aiheettomasta ilmoituksesta.
Käyttäisit kaiken tuon ajan ja energian lapseesi sen sijaan, että teet itsestäsi täysin pellen ja saat ihmiset ihan oikeasti epäilemään mielenterveyttäsi ja sitä, että ilmoitus loppujen lopuksi oli ihan aiheellinen...
yli aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta - tai aiheettomaksi kokemastaan.
MUTTA normaali ihminen olisi jo päässyt yli siitä ettei toinen hoitajista lähettänyt anteeksipyyntömeiliä, ja siitä ettei hoitaja leikittänyt VAUVAA jonka äidin kanssa on riitatilanne lääninhallituksssa.
ap-raukka on aivan sekaisin. Normaali-ihminen olisi aikoja sitten selvinnyt aiheettomasta ilmoituksesta.
Käyttäisit kaiken tuon ajan ja energian lapseesi sen sijaan, että teet itsestäsi täysin pellen ja saat ihmiset ihan oikeasti epäilemään mielenterveyttäsi ja sitä, että ilmoitus loppujen lopuksi oli ihan aiheellinen...
ap
mitä siinä hoitsujen vastineessa muten luki, siinä jota sait kommentoida?
tähän kysymykseen ei ap:ltä saa vastausta.
on paljon parempi tehdä vaikka 10 väärää ls-ilmoitusta kun jättää 1 oikea tapaus ilmoittamatta. Lapsen edun pitäisi mennä aina edelle. Ja jos ammattilaisen "kellot soi", että jotain on vialla, niin hän tekisi virkavirheen jättämällä ilmoituksen tekemättä!
mutta pääpointti oli siinä, että puhun konemaisesti, en katso vauvaa silmiin, vauvan painonkehitys ei ollut käyrien mukaista, olisin muka antanut luvan depressiohoitajalle puhua terveydenhoitajalle keskusteluistamme, sairastaisin vaikeaa masennusta ja ahdistusta, todettiin että kieltäydyimme perhetyöntekijästä.
ap
tähän kysymykseen ei ap:ltä saa vastausta.
ap
no nuohan kuulostavat täysin valideilta syiltä tehdä ls-ilmoitus - on seikkoja jotka aiheuttavat huolta vauvan lehityksessä + tuo että kieltäydyitte avusta (perhetyöntekijä).en käsitä miksi olet näin tuohtunut. onhan se hyvä että tutkittiin asia kun oli näin painavista asioista kyse. ja vielä parempi että todettiin että teillä kuitenkin oli asiat hyvin. tämä nykyinen meuhkaamisesi tosin antaa syytä epäillä, että olet vieläkin ahdistunut ja vainoharhainen, mikä ei ole hyvä juttu sinulle, ja se vaikuttaa myös lapseesi.
Kun depressiohoitaja ilmoitti minulle, että vauvan kehitys on normaali. Lisäksi kyseiset asiat eivät pidä paikkaansa, muuta kuin painonkehitys ja perhetyöntekijästä kieltäytyminen. Kaiken muun avun otimme vastaan. On tässä maassa sentään ihmisillä jotain oikeuksiakin. Sellaista apua ei tarvitse ottaa vastaan, josta ei ole hyötyä.
Lääninhallitus tutkii asian ja tässähän on muutakin kuin aiheeton lastensuojeluilmoitus. Vainoharhainen en ole ollut koskaan. Ei kannata tehdä diagnooseja, joihin ei kapasiteetti riitä.
ap
Taijat kuule ihan ite aiheuttaa kaiken paskan itelles.
MENE HOITOON !!!
Ja ehk ihan aiheesta tehty ilmoitus !
En minä hoitajana moikkaile asiakkaita/potilaitani enkä kyllä oota nytkään että meän neukkutäti tai lääkäri meitä moikkailis kaupassa taikka muualla kuin neuvolassa .