Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen äänestää kokoomusta?

Vierailija
08.04.2015 |

No kertokaas mitä ominaisuuksia ja/tai asioita kokkareiden äänestäjällä pitää olla että kannattaa valita kyseinen puolue.

Kommentit (466)

Vierailija
141/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:48"]

Sellainen, joka tajuaa, että jos veroja vielä kiristetään (kuten vaikka demarit/vasemmisto haluu), niin ihmisille ei jää enää yhtään rahaa kuluttamiseen. Ja se on viimeinen kuolinisku Suomen taloudelle.

Kun kulutus hyytyy, kauppa ei käy. Yrityksille ei tuu rahaa. Pitää potkia jengi pellolle. Ei tuu palkkaa enää entistä suuremmalle osalle kansasta. Pitää siirtyä valtion tukiin. Mistä hitosta ne tuet revitään kun mikään taho ei enää tuota rahaa valtion laariin?

[/quote]

Herranen aika, miten yksinkertaisia voikaan olla. 

Kuuntelin juuri Kokoomuksen varapuheenjohtajan haastattelun:

palkkatulojen verotusta haluavat laskea kautta linja, eli kaikilta, MUTTA  vastaavasti korotetaan välillisiä veroja (ALV+valmistevero), joita jo nyt maksamme kaikkien ostamiemme tuotteiden, myös ruuan, hinnassa, enemmän kuin EU-maissa keskimäärin.    

Haluavat korottaa energiaveroa, joten maksamme sähköstä, öljystä, bensasta ja dieselistä entistä enemmän.

Kysyn sinulta, että missä se raha, jota voisimme enemmän kuluttaa, jos välttämättömyyksistä joudumme maksamaan nykyistä enemmän?

Minun mielestäni tämä on populistinen silmänkääntötemppu, jolla sahataan yksinkertaisia äänestäjiä silmään. Keskituloisellekin tämä veronalennus tarkoittaisi vähemmän rahaa käytettäväksi pakollisten menojen jälkeen.

[/quote]

No kyllä minä ainakin kannatan pienempää ansiotuloverotusta. Enemmän nettoeuroja käteen, ja päätän sitten itse mihin rahani käytän vai säästänkö jopa jotain. Nyt palkasta ulosmitataan pakolla leijonanosa ties kenen taskuun, ja minä tulen toimeen miten kuten. Työssäkäynnin kannustavuus on minimissään.

[/quote]

Se ei edelleenkään ole muiden ongelma, että olet ahne.

[/quote]

Vasemmistoideologia yhdessä lauseessa:

Oikeudenmukaista on elää muiden tuloilla, ahneutta on elää omilla tuloillaan. 

[/quote]

Edelleenkään se, että vastustajaa oikeistolaisuutta ja siihen liittyvää ahneutta ei tarkoita sitä, että olet äärivasuri. Tai edes lähellekään sitä.

[/quote]

Ei sinun tarvitse kantaasi minulle selittää tai puolustella. Mielipiteesi tekevät sen puolestasi. 

[/quote]

Mähän kannatan edelleenkin tasapuolista oikeutta varastaa. Varastaminen on ok silloin jos se on sallittua kaikille, mutta silloin ei jos siitä tehdään yrittäjien yksinoikeus.

Äärivasurit kannattavat tiukkaa valtion kontrollia ja mun omat yksilön vapautta arvot ovat suoraan niitä vastaan. Oikeistolaiset vaan tässä kohtia jostain syystä kuvittelevat, että oikeistolaisuudesta muka edustaa jotain yksilön vaikka oikeasti se on yksilön vapaudesta ihan yhtä kaukana kuin vasemmistolaisuus. Monessa asiassa kauempanakin.

Vierailija
142/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:05"]Syy maailman köyhyyteen on kapitalismi. 2% ihmisistä omistaa 50% maailman varallisuudesta. Koko talousjärjestelmä on pyramidihuijaus. Minusta tämä ei ole kenellekkään eduksi että jollain on niin paljon rahaa että ei kerkee sitä edes käyttää kun taas toisilla niin vähän että ei edes ruokaan riitä rahat.
-se vasemmistolainen
[/quote]Tämä on totta. Kapitalismi on hyvä järjestelmä, jos sillä on vastassaan vahva vastavoima. Näin oli Suomessakin 50v. Sitten, syystä tai toisesta alkoivat palkansaajat äänestämään palkanmaksajan etujen mukaisesti, koska trendit, imago jne... Tämä johtaa tietenkin siihen, että valtatasapaino menetetään, keskiluokka köyhtyy ja rikkaat rikastuu.

Ihmiset ovat siinämielessä idiootteja, että eivät ymmärrä tätä asiaa. Se ei ole mikään arvokysymys, vaan tasapainokysymys. Ihmisen pitää äänestää oman yhteiskuntapaikkansa mukaan, eikä mielikuvien mukaan. Ei tämä homma toimi oikeallatavalla näin, että vallassa heiluu jatkuvasti porukka joka ajaa max.5% kansasta asemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:42"]Omasta mielestään muita älykkäämpi ja lahjakkaampi. Todellisuudessa rikkaan tai melkein rikkaan perheen kultalusikka, joka olisi huonommista lähtökohdista päätynyt rikolliseksi. Toki tekee nytkin mm. vero- ja ajoneuvorikoksia.
[/quote]

Minä kutsun tätä verosuunnitteluksi. Ja kyllä, äänestän kokoomusta.

Vierailija
144/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:52"]

Olen köyhä ja töitä tekevä opiskelija, jonka mielestä kokoomus on puolue, jolla on kaikista paras käsitys taloustieteestä ja erillaisten toimenpiteiden vaikutuksista valtion talouteen. Äänestän siis heitä.

[/quote]

Samma här.

T. yhteiskuntatieteiden opiskelija

[/quote]

Nämä näkemykset perustuvat vain mielikuviin. Kokoomus haluaa korostaa olevansa talouden asiantuntijapuolue ja lisäksi puolue liitetään mielikuvissa rahaan. Hyvin on onnistunut.

[/quote]

On ihan tutkittu tosiasia, että Kokoomusta (ja Keskustaa) äänestävät ovat muita useammin tiedekorkeakoulutettuja ja hyvätuloisia. Vastaavasti alhainen tulo- ja koulutustaso korreloi vasemmistolaisuuden kanssa. 

[/quote]

Yleisesti ottaen varakkaammat äänestävät kokoomusta, koska identifioituvat ns. menestyjiin ja kokevat äänestävänsä oman etunsa mukaisesti. Toisaalta kaupunkien vasemmistolaisissakin on paljon hyvätuloisia ja korkeasti koulutettuja. Lisäksi voit katsoa myös vaikka Vasemmistoliiton ehdokkaiden koulutustasoa suurimmissa kaupungeissa, tohtoreitakin on paljon. Yleisesti ottaen vasemmiston kannatuksen pitäisi olla elinkeinorakenteen perusteella suurempi eli todennäköisesti monet ns. duunarit äänestävät muita puolueita. Tämä kai on viime vuosina ollut juuri vasemmiston ongelmana. Kokoomuksen kannatuksen pitäisi olla eturyhmäajattelun perusteella noin 5 %, joten monet pieni- ja keskituloiset, ehkäpä ainakin parturi-kampaajat ja sairaanhoitajat äänestävät Kokoomusta, jostain syystä.

[/quote]

Niin, on se kyllä ihan kamalaa kun ihmiset äänestää väärin;)

[/quote]

Demokratiasta on tehty useita tutkimuksia ja itse asiassa kaikissa tutkimuksissa demokratian suurimmaksi ongelmaksi on havaittu se, että keskiverto äänestäjä ei ole tarpeeksi älykäs tai sitten tietotasoltaan tarpeeksi valistunut äänestämään. Mutta saa äänestää silti.

Ihmiset äänestävät tunteen ja mielikuvan perusteella. Ei tiedon ja faktan perusteella.

[/quote]

Tämä on aivan totta, mutta mielikuvien perusteella tehdyt valinnat kohdistuvat kaikkiin puolueisiin. Parempaakaan järjestelmää ei ole keksitty.

Vierailija
145/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:25"]

Äänestän Kokoomusta, tietääkseni lähipiirinikin äänestää, meillä ei asiasta hirveästi keskustella mutta kaikki kuitenkin tunnustaa Kokoomuksen värejä. Tosin viime vuosina ollaan vähän mietitty sitä että Kokoomus on liiaksi vasemmalla, mutta menee ainakin minulta ääni Kokoomukselle, kai se puolueen vasemmistolaisuus sillä hoituu. Siis millainen äänestää Kokoomusta? Olen yrittäjäperheestä, yrittäjänainen itsekin, työllistän n. 10 henkeä, käyn kansainvälistä kauppaa tosin pienessä mittakaavassa mutta kuitenkin. Pienen osakesalkun vanhemmat laittoivat minulle jo lapsena kun en hyvätuloisten vanhempien vuoksi lukioon mennessä ollut opintotukikelpoinen. Salkkua on sitten tullut säästettyä erinäisillä tuloilla esim. lahjoilla, palkasta, salkun omilla tuotoilla ja salkun tuottoja taas tullut käyteltyä opiskeluaikoina ja hoitovapaalla. Asun omistusasunnossa, ostin jo opintojen loppuvaiheessa kun työpaikka näytti niin varmalta ja vanhemmat lähtivät takaajiksi sille osalle, jota en itse kyennyt asunnolla takaamaan ja lupasivat ostaa sen minulta sijoitusasunnoksi jos joudun muuttamaan paikkakuntaa tai jään työttömäksi. En ole koskaan saanut tai edes hakenut mitään tukia, meillä tosiaan sijoitetaan sekä osakkeisiin että kiinteistöön ja maahan työnteon ohessa ja peritään, jätetään perintöjä. Sosiaaliturvasta ollaan sitä mieltä että pitää olla hyvä sosiaaliturva, mutta sitä voisi keskiluokalta karsia ja keskiluokka säästää ja sijoittaa enemmän kyetäkseen elämään omilla tuloillaan myös muuten pienituloisina aikoina.

[/quote]

Koko pitkä vuodatuksesi perustuu siihen, että sinulla on ollut varakkaat vanhemmat, jotka ovat osakkeita salkkuihnsa pistäneet. Se on se alku. Mites luulet, miten sinun olisi käynyt tehdastyöläisten vanhempien perheessä, jossa kaikki rahat, mitä palkkana saadaan, menee asumiseen ja ruokaan? Olisitko päässyt siihen missä olet nyt tuollaisella taustalla? Katso itseäsi rehellisesti - jos pystyt - ja kerro, olisiko opiskelusi onnistunut yhtä hyvin pelkän opintorahan ja asumistuen ja mahdollisten hanttihommien kautta? Jos eivät vanhempasi olisi sinua ollenkaan pystyneet tukemaan?

[/quote]

En olisi päässyt tähän missä olen nyt, mutta oikeistolaisella kasvatuksella olisin tähän suuntaan tulossa. Ymmärsit muuten väärin, osakesalkkuni ei ollut niin suuri, että sillä olisi opiskelut ja asumiset maksettu kokonaan. Nostin osinkoja vähän enemmän kuin perusopintotuki suurimmillaan, opiskelin opinnot yli puolen välin vanhempien luona asuen, kävin työssä, otin asuntolainaa, kävin opintojen loppuvaiheessa täyspäiväisesti työssä ja opiskelin viimeisiä kursseja tehden samalla lopputyötä, täyspäiväisesti työssäkäydessäni säästin palkastani satasen verran kuussa jotka sitten kerran vuoteen sijoitin saamieni osinkotuottojen kanssa. Niin olen saanut salkkuani kasvatettua, ihan hyvä ja tarpeellinen oli tuotto vanhempainvapaan aikaan.

Vierailija
146/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:05"]

Syy maailman köyhyyteen on kapitalismi. 2% ihmisistä omistaa 50% maailman varallisuudesta. Koko talousjärjestelmä on pyramidihuijaus. Minusta tämä ei ole kenellekkään eduksi että jollain on niin paljon rahaa että ei kerkee sitä edes käyttää kun taas toisilla niin vähän että ei edes ruokaan riitä rahat. -se vasemmistolainen

[/quote]

Kansainvälisten tutkimusten mukaan kapitalismi on parhaiten köyhyyttä vähentävä keino.

Vierailija
147/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:10"]

Olen köyhä ja töitä tekevä opiskelija, jonka mielestä kokoomus on puolue, jolla on kaikista paras käsitys taloustieteestä ja erillaisten toimenpiteiden vaikutuksista valtion talouteen. Äänestän siis heitä.

[/quote]

Samma här.

[/quote]

Nämä näkemykset perustuvat vain mielikuviin. Kokoomus haluaa korostaa olevansa talouden asiantuntijapuolue ja lisäksi puolue liitetään mielikuvissa rahaan. Hyvin on onnistunut.

[/quote]

On ihan tutkittu tosiasia, että Kokoomusta (ja Keskustaa) äänestävät ovat muita useammin tiedekorkeakoulutettuja ja hyvätuloisia. Vastaavasti alhainen tulo- ja koulutustaso korreloi vasemmistolaisuuden kanssa. 

[/quote]

Yleisesti ottaen varakkaammat äänestävät kokoomusta, koska identifioituvat ns. menestyjiin ja kokevat äänestävänsä oman etunsa mukaisesti. Toisaalta kaupunkien vasemmistolaisissakin on paljon hyvätuloisia ja korkeasti koulutettuja. Lisäksi voit katsoa myös vaikka Vasemmistoliiton ehdokkaiden koulutustasoa suurimmissa kaupungeissa, tohtoreitakin on paljon. Yleisesti ottaen vasemmiston kannatuksen pitäisi olla elinkeinorakenteen perusteella suurempi eli todennäköisesti monet ns. duunarit äänestävät muita puolueita. Tämä kai on viime vuosina ollut juuri vasemmiston ongelmana. Kokoomuksen kannatuksen pitäisi olla eturyhmäajattelun perusteella noin 5 %, joten monet pieni- ja keskituloiset, ehkäpä ainakin parturi-kampaajat ja sairaanhoitajat äänestävät Kokoomusta, jostain syystä.

[/quote]

[/quote]

Demokratiasta on tehty useita tutkimuksia ja itse asiassa kaikissa tutkimuksissa demokratian suurimmaksi ongelmaksi on havaittu se, että keskiverto äänestäjä ei ole tarpeeksi älykäs tai sitten tietotasoltaan tarpeeksi valistunut äänestämään. Mutta saa äänestää silti.

Ihmiset äänestävät tunteen ja mielikuvan perusteella. Ei tiedon ja faktan perusteella.

[/quote]

Tämä on aivan totta, mutta mielikuvien perusteella tehdyt valinnat kohdistuvat kaikkiin puolueisiin. Parempaakaan järjestelmää ei ole keksitty.

[/quote]

Tiedät kai, että Kokoomuksella on ollut jo vuosia käytössään ansioitunein mainostoimisto ja sen kyllä huomaa. Vasemmiston mainonta kautta linjan on tehnyt varmaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Tosin jos persujen mainontaa katselee niin se on vielä huonompaa. Nähtäväksi jää vaikuttaako vaalitulokseen.

Vierailija
148/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on menneen maailman puolue. Sitä äänestävät henkilöt jotka eivät ymmärrä maailman menosta hölppäsen pöläystä vaan tekevät niin ainoastaan leimautuakseen yhä tiiviimmin omaan sosiaaliryhmäänsä.

Jos katsotte kenen etuja kokoomus ajaa niin ei kenenkään. Siitä hyötyvät eniten ne joilla on valtaa ja suhteita ja kuuluvat yhteiskunnan päättäjiin ja kermaan. Siitä hyötyy monikansalliset yritykset ja globalisaatio. PK yrittäjät eivät äänestä kokoomusta koska se on EK:n eli suuryritysten käsikassara jolla tallotaan pienet jalkoihin. 

Kokoomuksen äänestäjät äänestävät kokoomusta koska siten he ovat mielestään rikkaita,menestyneitä ja älykkäitä. 

Kuka fiksu edes voi enää äänestää kokoomusta. Saivat maan tällaiseen sotkuun ja nauravat päälle.

Vierailija
149/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

palkkatulojen verotusta haluavat laskea kautta linja, eli kaikilta, MUTTA  vastaavasti korotetaan välillisiä veroja (ALV+valmistevero), joita jo nyt maksamme kaikkien ostamiemme tuotteiden, myös ruuan, hinnassa, enemmän kuin EU-maissa keskimäärin.    

Haluavat korottaa energiaveroa, joten maksamme sähköstä, öljystä, bensasta ja dieselistä entistä enemmän.

Kysyn sinulta, että missä se raha, jota voisimme enemmän kuluttaa, jos välttämättömyyksistä joudumme maksamaan nykyistä enemmän?

Minun mielestäni tämä on populistinen silmänkääntötemppu, jolla sahataan yksinkertaisia äänestäjiä silmään. Keskituloisellekin tämä veronalennus tarkoittaisi vähemmän rahaa käytettäväksi pakollisten menojen jälkeen.

[/quote]

No kyllä minä ainakin kannatan pienempää ansiotuloverotusta. Enemmän nettoeuroja käteen, ja päätän sitten itse mihin rahani käytän vai säästänkö jopa jotain. Nyt palkasta ulosmitataan pakolla leijonanosa ties kenen taskuun, ja minä tulen toimeen miten kuten. Työssäkäynnin kannustavuus on minimissään.

[/quote]

Et nyt tainnut oikein ymmärtää; sinulle EI jää enempää käteen, jos veroalen myötä maksat asumisestasi, ruuastasi, liikumisestasi (myös julkisilla välineillä), sähköstäsi nykyistä enemmän.

Oletetaan, että veroprosenttisi laskee 2 tai vaikkapa 3 prosenttiyksikköä, mikä voisi olla realistinen lasku. Samaan aikaan ruuan ALV nousee, sähkölaskusi loppusumma kasvaa, vuokrasi tai yhtiövastikkeesi nousee ja työmatkasi kallistuvat. 

Kuinka sinä tässä yhtälössä saat mitään säästöön, jos et sitä kykene nytkään saamaan?

Vierailija
150/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka tajuaa, että jos veroja vielä kiristetään (kuten vaikka demarit/vasemmisto haluu), niin ihmisille ei jää enää yhtään rahaa kuluttamiseen. Ja se on viimeinen kuolinisku Suomen taloudelle.

Kun kulutus hyytyy, kauppa ei käy. Yrityksille ei tuu rahaa. Pitää potkia jengi pellolle. Ei tuu palkkaa enää entistä suuremmalle osalle kansasta. Pitää siirtyä valtion tukiin. Mistä hitosta ne tuet revitään kun mikään taho ei enää tuota rahaa valtion laariin?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuskinpa säästät, koska sunkin on pakko syödä, lämmittää kotiasi ja käyttää sähkölaitteita ja liikkua paikasta toiseen.

Vierailija
151/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:05"]

Syy maailman köyhyyteen on kapitalismi. 2% ihmisistä omistaa 50% maailman varallisuudesta. Koko talousjärjestelmä on pyramidihuijaus. Minusta tämä ei ole kenellekkään eduksi että jollain on niin paljon rahaa että ei kerkee sitä edes käyttää kun taas toisilla niin vähän että ei edes ruokaan riitä rahat. -se vasemmistolainen

[/quote]

Kansainvälisten tutkimusten mukaan kapitalismi on parhaiten köyhyyttä vähentävä keino.
[/quote]
ja ne tutkimuksen tekijät taisivat olla kapitalisteja?

Vierailija
152/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:46"]

Minä äänestän Kokoomusta arvopohjalta. Kokoomuslaisuudessa korostuvat yksilön laaja vapaus, vastuu ja valta omissa asioissa. Saa tehdä, saa yrittää, saa menestyä, mutta vastuu omista valinnoista ja teoista on itsellä. Suuri ja mahtava Valtio ei taluta kehdosta hautaan.

[/quote]

Minä tunnen juuri tällaisen pariskunnan, velkaisia wannabe-porvareita ja kokoomus aina se ykköspuolue, jota äänestävät. Kun ihaillut markkinavoimat saneerasivat heidät ulos keskiluokkaisista työpaikoistaan, joihin he "omilla ansioillaan" mutta vaillinaisilla koulutuksilla olivat päässeet, niin alkoi julmettu itku siitä kuinka valtio ei tue ja kuinka väärin se on kuin rahaa ei tullutkaan ovista ja ikkunoista. Siistiä sisätyötä ja "päällikkötason hommia" ei sitten löytynytkään vuoden tai kahdenkaan sisään. Ylihintainen asuntolaina ja lukemattomat kulutusluotot lankesivat ja velkajärjestyihin eivät päässeet. Luottotiedot ovat menneet ja yllätyksenä heille tuli sekin, että sossu ei maksa heidän ulosottojaan. Seuraavaksi varmaan menee vuokra-asunto alta.

Omien oikeisto-oppiensa mukaan he eivät vissiin yritä tarpeeksi ja ansaitsevat ahdinkonsa. Itse asiassa heiltä pitäisi leikata roimasti työmarkkinatuesta kannustimeksi. Mutta nyt vaan haukutaan paska valtio, joka ei heitä tuolta talousahdingon suosta nosta. Pikkaisen vielä lisää oikeistopolitiikkaa niin pääsevät siltojen alle huutelemaan.

Vierailija
153/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samma här.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ongelma onkin siinä, että parhaiden ehdokkaiden ideat ovat liian vaikeita ja monitahoisia, että suurin äänestäjiä ymmärtää niitä ainakaan paneutumatta niihin.

Siksi ehdokkaan sijaan pitäisikin äänestää puoluetta. Silloin ne parhaat kansanedustajat nousisivat omalla painollaan päättäviin asemiin.

Vierailija
154/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:22"]

[/quote]

Samma här.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ongelma onkin siinä, että parhaiden ehdokkaiden ideat ovat liian vaikeita ja monitahoisia, että suurin äänestäjiä ymmärtää niitä ainakaan paneutumatta niihin.

Siksi ehdokkaan sijaan pitäisikin äänestää puoluetta. Silloin ne parhaat kansanedustajat nousisivat omalla painollaan päättäviin asemiin.

[/quote]

I couldn't agree more.

-Kokkari

Vierailija
155/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:48"]Sellainen, joka tajuaa, että jos veroja vielä kiristetään (kuten vaikka demarit/vasemmisto haluu), niin ihmisille ei jää enää yhtään rahaa kuluttamiseen. Ja se on viimeinen kuolinisku Suomen taloudelle. Kun

kulutus hyytyy, kauppa ei käy. Yrityksille ei tuu rahaa. Pitää potkia jengi pellolle. Ei tuu palkkaa enää entistä suuremmalle osalle kansasta. Pitää siirtyä valtion tukiin. Mistä hitosta ne tuet revitään kun mikään taho ei enää tuota rahaa valtion laariin? [/quote] Vasemmisto kannattaa että rikkailta verotetaa enemmän ei köyhiltä. Tämä jatkuva leikkaaminen köyhiltä johtaa juuri siihen että kauppa ei käy kun kansa on köyhää ja työttömyys kasvaa. Elvyttämällä suomen taloutta saada talouskasvua aikaseksi ja työpaikkoja lisää suomeen. Siksi vasemmisto. [/quote] Suomessa on jo porgressiivinen verotus eli rikkailtahan verotetaan jo enemmän.. Mutta onko sekään kannustavaa, että veroprosentti on esim. yli 50%? Miksi opiskella vaikkapa lääkäriksi, kun samat nettotulot voisi saada paljon helpomminkin?  [/quote] progressiivistä verotusta voitaisi nostaa viellä ja veropakolaiseliitin toimintaan puututtava. Suomi menettää paljon veronrahoja sinne. Lääkäriksi ihmiset varmaan opiskelevat muunkin kun pelkän rahan takia. Kaikille ihmisille ei katsos raha merkkaa kaikkea toisinku ahneille kokkareille. -se vasemmistolainen

[/quote]

Vai ei raha merkitse sinulle. Tämän kirjoituksen perustteela raha merkkaa sinulle erittäin paljon, varsinkin muiden.

Vierailija
156/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:46"]

Minä äänestän Kokoomusta arvopohjalta. Kokoomuslaisuudessa korostuvat yksilön laaja vapaus, vastuu ja valta omissa asioissa. Saa tehdä, saa yrittää, saa menestyä, mutta vastuu omista valinnoista ja teoista on itsellä. Suuri ja mahtava Valtio ei taluta kehdosta hautaan.

[/quote]

Mutta mahtaako tämä yksilön suurta vapautta ihannoiva ottaa sentään suurelta ja mahtavalta Valtiolta esim. lapsilisiä ja kansaneläkkeitä vastaan? Ei ainakaan pitäisi, niin kuin tuossa sen pahuutta kovasti julistaa, mutta miten on, miten on? :D :D

Tule ja kerro, mikä on suhteesi lapsilisiin ja kansaneläkkeseen, peruskoulutuksesta puhumattakaan!

[/quote]

Joka maksaa systeemiin sisään, ansaitsee sieltä jotain uloskin saada. Saavathan sieltä nekin, jotka eivät koskaan ole mitään sisään maksaneet. Nehän vasta saavatkin!

[/quote]

Jaahas, että saamapuolella katsot olevasi. :D Suuret on puheet, mutta ei ole sinulla selkärankaa ollenkaan, liero mikä liero. Eli olet samanlainen mulle-nyt-ainakin-kaikki-heti-ja nyt-toisilla-ei-mitään-väliä kuin kaikki muutkin kokoomuslaiset. Figures.

[/quote]

Voi kai niitä toisen sanoja noinkin vääristellä. Vasurihan vääristelyn osaa, jos kuka. 

[/quote]

Vääristelyä? Ei suinkaan. Jos on valtiovastainen, on oltava myös valtion rahoittaman avun vastainen, myös itselleen. Totta kai, mikään muu ei ole loogista.

[/quote]

Se sun valtion rahoittama apu on tässä tapauksessa kyseisen kokoomus-äänestäjän omista tuloista verovaroina rakkaalle valtiolle maksettu.

Ps. Maksan veroja oikein mielelläni, että saadaan yhteiskunnan järjestämät palvelutkin pidettyä jollakin tolalla. Mutta kiristämällä verotusta lopetan kyllä kuluttamisen ja yrityksiin sijoittamisen, kun ei sitä rahaa oo laittaa niihin. Siinäpä sit mietitte miks yritykset potkii väkeä ulos ja jengi kituu työttömänä. Siitä on vaikea nousta, etenkin jos suuressa mittakaavassa näin pääsee käymään. Kohta meillä ei oo yhtään ketään, joka pitää täällä markkinoita käynnissä. Kun raha ei liiku, kaikki näivettyy. Kellään ei ole varaa mihinkään. Sitäkö pienituloisemmat haluaa?

Miksette suoraan halua siirtyä sitten valtion täysin sääntelemään talouteen? Kommunismi on vaihtoehto.

Vierailija
157/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:48"]

[/quote]

Kysy sitä niiltä (useimmiten kokoomusta äänestäviltä) tuotantolaitoksien omistajilta ja johtoryhmiltä, kun potkivat työntekijöitään pois niitä tukia saamaan. Miksi eivät pidä ihmisiä töissä? Sieltähän tämä koko ketju alkunsa saa!
[/quote]

Oletpa yksinkertainen. Suosittelen taloustieteen perusteita

Vierailija
158/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:22"]

[/quote]

Samma här.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

I couldn't agree more.

-Kokkari

[/quote]

Ollaan sitten samaa mieltä tästä. Listavaalit vaan käyttöön Ruotsin malliin.

- Vasuri

Vierailija
159/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa miksi itse äänestän: koska Kokoomuksella on edes jotain järkeä talous-, teollisuus- ja energiapolitiikassaan. Opiskelen yliopistossa energiatekniikkaa ja tuotantotaloutta. Pystyn kyllä ymmärtämään vasemmistoon mieltyneiden ajatuksenjuoksua mutta omassa tapauksessani järki ja faktat painavat enemmän kuin tyhjyyttään kumisevat aatteet. Haluan sellaisen valtion, joss työnteosta ei rangaista. Olen itse ollut 13-vuotiaasta asti joka kesä jonkinlaisissa töissä sekö nyt opintojen loppusuoralla olen kokopäivätöissä. Arvostan kaikkea työtä ja terveiden aikuisten tapauksissa työn pitää mielestäni olla aina parempi vaihtoehto kuin sosiaalituet. Tällä hetkellä tukia maksetaan liikaa suhteessa minimipalkkaan mutta kummallakaan ei tahdo elää, koska verot ovat liian korkeat ja byrokratiakoneisto liian raskas. Perintövero on mielestäni naurettava enkä keksi sille muuta perustetta kuin kateus (minulle on ihan vieras ajatus kadehtia ketään vaikka maailma on puolillaan minua rikkaampia, kauniimpia ja menestyneempiä). Kansantaloustieteestä ei tarvitse tietää kuin peruskoulun oppimäärä pystyäkseen päättelemään miksi vapaa markkinatalous on hyvä asia. Teroitan nyt vielä, etten halua lopettaa veronmaksua tai jotain muuta yhtä älytöntä, mitä täällä usein näkee kirjoitettavan Kokoomuksen äänestäjistä. Voisin tietysti myös kertoa, että olen keskiluokkaisesta duunariperheestä eikä minulle ole tulossa perintöä mutta mitäpä väliä sillä tiedolla olisi, kun tämä on anonyymipalsta

Vierailija
160/466 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se ei edelleenkään ole muiden ongelma, että olet ahne.

[/quote]

Vasemmistoideologia yhdessä lauseessa:

Oikeudenmukaista on elää muiden tuloilla, ahneutta on elää omilla tuloillaan. 

[/quote]

Edelleenkään se, että vastustajaa oikeistolaisuutta ja siihen liittyvää ahneutta ei tarkoita sitä, että olet äärivasuri. Tai edes lähellekään sitä.

[/quote]

Ei sinun tarvitse kantaasi minulle selittää tai puolustella. Mielipiteesi tekevät sen puolestasi. 

[/quote]

Mähän kannatan edelleenkin tasapuolista oikeutta varastaa. Varastaminen on ok silloin jos se on sallittua kaikille, mutta silloin ei jos siitä tehdään yrittäjien yksinoikeus.

Äärivasurit kannattavat tiukkaa valtion kontrollia ja mun omat yksilön vapautta arvot ovat suoraan niitä vastaan. Oikeistolaiset vaan tässä kohtia jostain syystä kuvittelevat, että oikeistolaisuudesta muka edustaa jotain yksilön vaikka oikeasti se on yksilön vapaudesta ihan yhtä kaukana kuin vasemmistolaisuus. Monessa asiassa kauempanakin.
[/quote]

Tämä on kyllä niin absurdia ajatuksenjuoksua. Osoittaa erinomaisesti sen, ettei kirjoittajalla ole alkeellisintakaan ymmärrystä taloudesta, yrittämisestä, työllistämisestä tai byrokratiasta. Yritän selventää mahdollisimman hyvin: ei ole olemassa x määrää hyvinvointia, jolloin toisen hyvinvointi olisi aina joltakulta toiselta pois. Esimerkiksi: naapurisi on ahkera yrittäjä, ja palkkaa itselleen työntekijän firmaansa. Työntekijä saa palkkaa vaikkapa 40 000 euroa vuodessa ja tuottaa voittoa palkkansa lisäksi 30 000 euroa vuodessa. Varastiko naapurisi tältä työntekijältä 30 000? (vastaus:ei)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi