Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle ei kerrottu siskon raskausuutisesta, asia tuli ilmi perheen yhteis-whatsappissa

Vierailija
16.01.2026 |

Olen siis ainoa jolle ei kerrottu. Sitten ryhmään tuli aiheeseen liittyvä viesti, jossa oli oletuksena, että kaikki tietävät asiasta jo (kaikki muut siis tiesi, heille oli kerrottu)

Tuli tosi paha mieli. Miten ottaa asia esiin, ja miten te reagoisitte?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset välit sinulla on siskoosi, ap?

Vierailija
2/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään aika yleistä. Omalle ystävälleni tehtiin täysin samoin. Ei kivaa toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka sanomalla, että oho, en tiennyt, että olit raskaana. Sen seurauksena saattaa selvitä syy, miksi et ollut tietoinen asiasta. Syy saattaa olla tahaton tai tahallinen.

Vierailija
4/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Otraisin asian puheeksi siskon kanssa. Kysyisin, miksei kertonut.

Vierailija
5/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti mä kysyisin siskolta että miksi se ei kertonut ennemmin. En sen kummemmin reagoisi, toki ihmettelisin. Oletuksena että välit on kunnossa, jos ei ole niin en ihmettele ettei keroisi.

Vierailija
6/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nostanut metelin siitä! Noin ei kohdella siskoa.

Vierailija
7/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle myöskään erikseen kerrottu vaan havaitsin asiantilan tavatessa. Onhan tuo outo konsepti olla samassa tilassa sukulaisen kanssa tai kenenkään muunkaan kanssa.

Vierailija
8/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen sisko, joka kertoi asiasta vain äidille ja isälle. En halunnut kertoa siskolle, koska hän nostaisi asiasta hirmuisen älämölön että ajattele ilmastonmuutosta, ei tänne saa lapsia tehdä, tee abortti jne. Lapsi on toivottu, joten en halunnut siskon kommentteja asiasta. Sisko sai tietää vasta siinä vaiheessa, kun raskaus näkyi jo kunnolla ja tietenkin hän loukkaantui siitäkin, ettei päässyt kummiksi.

Vierailija
9/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle olisi pitänyt kertoa erikseen ellet sitten ole lapsen isä?

Vierailija
10/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuisin ja kirjoittaisin aloituksen vauvapalstalle.

Vierailija
11/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siskosi raskaus sinulle kuuluu? 

En minäkään kuuluttanut joka puolelle, kun olin raskaana. Kyllä se aikanaan näkyy

Vierailija
12/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et ilmeisesti ole kovin läheinen siskosi kanssa?

Vierailija
13/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kuuluttanut joka puolelle, kun olin raskaana. Kyllä se aikanaan näkyy

Mä en kertonut edes sairaalassa, kun menin synnyttämään. Saivat arvailla, miksi tulin.

Vierailija
14/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vastannut, että "ai sä oot raskaana, onnea!" jotenkin silleen ohittaen sen varsinaisen viestin asian ja takertuen siihen, että "hei mä sain nyt vasta tietää koko raskaudesta".

Joo, lapsellista mutta silti.

Vierailija
15/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään aika yleistä. Omalle ystävälleni tehtiin täysin samoin. Ei kivaa toimintaa.

Ja tällä palstalla tämä sama tarina on säännöllisesti.

Vierailija
16/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa muille perheenjäsenille oli kerrottu, mutta AP:lle ei. Siinä saa kyllä miettiä, miksi näin.

Vierailija
17/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle myöskään erikseen kerrottu vaan havaitsin asiantilan tavatessa. Onhan tuo outo konsepti olla samassa tilassa sukulaisen kanssa tai kenenkään muunkaan kanssa.

Ei kaikki asu samalla paikkakunnalla tai edes samassa maanosassa sisarusten kanssa niin, että jatkuvasti nähdään kasvotusten. Meillä kyllä silti soitellaan viikottain eikä näin isot asiat jää kertomatta, mutta jos se pitäisi omin silmin nähdä niin voi olla, että lapsi olisi jo syntynyt ennen kuin toinen tietäisi raskaudesta mitään.

Vierailija
18/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kertonut edes sairaalassa, kun menin synnyttämään. Saivat arvailla, miksi tulin.

Äläpä nyt, kun mun vauva oli syntynyt, vastaan tulevat tutut onnittelivat, kun törmättiin kaupungilla. Mä suhtauduin aina niin kuin koko vauvaa ei olisi ollut olemassakaan, kysyin vain "mistä sä oikein puhut".

Vierailija
19/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset jakavat elämänsä tärkeitä asioita sukulaistensa ja ystäviensä kanssa. Ei tietenkään palstalaiset, mutta normaalit.

Vierailija
20/34 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo asia pitäisi kertoa jokaiselle erikseen? Sieltä ryhmäkeskustelusta sen saa selville. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän