Miten kestätte tyhmiä ihmisiä?
Eri yhteyksissä tapaa paljon ihmisiä jotka ei osaa lukea, ei ymmärrä lukemaan, ei ymmärrä yksinkertaista kysymystä, muuten vaan haluaa vastata puuta heinää neutraaleihin yksinkertaisiin kysymyksiin, jankuttaa epäolennaisuuksia tai toistaa omana ajatuksenaan sen mitä olet juuri heille sanonut tms. Miten kestätte? Nää henkilöt edustaa koulutustasoja laidasta laitaan, lääkäristä kirppismyyjään.
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:36"]
Eri yhteyksissä tapaa paljon ihmisiä jotka ei osaa lukea, ei ymmärrä lukemaan, ei ymmärrä yksinkertaista kysymystä, muuten vaan haluaa vastata puuta heinää neutraaleihin yksinkertaisiin kysymyksiin, jankuttaa epäolennaisuuksia tai toistaa omana ajatuksenaan sen mitä olet juuri heille sanonut tms. Miten kestätte? Nää henkilöt edustaa koulutustasoja laidasta laitaan, lääkäristä kirppismyyjään.
[/quote]
En tiedä. Mutta en ota siitä stressiä. Sillä kestänhän minä sinuakin enkä hermostu
Vanha ketju mutta,
pakkohan se on itsensä kanssa tulla toimeen, vaikka tyhmä olenkin.
Jos päätän alkaa järkeväksi, niin ei onnistu minulta, sanon jotain tyhmää ja nauran päälle. Ei jaksa ottaa niin kauhean vakavasti tätä eloa.
Jos on hyvät tissit ja perse niin hyvin kestän !
Minua ei ärsytä ap:n kuvailema tyhmyys sen enempää kuin esimmerkiksi liikuntarajoitteisuus.
Mutta sellainen lammasmainen tyhmyys saa kyllä pasmani sekaisin.. en voi ymmärtää miten oikeasti normaalit aivot omaava ihminen voi esittää olevansa tyhmä.. nimennomaan porukassa. Esitetään tyhmää, tehdään typeriä asioita, ollaan ilkeitä ja ajattelemattomia muita ja itseään kohtaan. Omahyväisyys, oman egon korottaminen ja muiden vähättely, alistaminen, ahdasmielisyys ja kiusaaminen ovat myöskin sitä pahinta tyhmyyttä jota tiedän. Ahneudesta ja pinnallisuudesta puhumattakaan! En voi ymmärtää miksi on jotenkin siistiä/muodikasta olla tyhmä ja koppava?
Jaksan päivittäin ihnetelle miten niin tyhmiä ja itsekkäitä ihmisiä voi olla olemassakaan ja niillä tarkoitan esim.roskaajat jotka heittävät roskiensa luontoon, tupakoitsijat joka heittää tumput maahaan ja savun tousten koteihin. Rikolliset, ihmisjoukko joka ei saa mainita nimellä, tyhjäpäiset pissikset...
Ahh, joku on nyt niin oikeassa. Nimittäin tätä on se tyhmyys mitä määritelmällä nyt tavoitellaan. Juuri sitä opiskelemisen ja sivistämisen vähättelyä ja sen oikeuttamaa viisautta. Juuri sitä älyllistä halvaantumista jossa ei viitsitä ajatella outside of the box, koska ikinä ennenkään ei olla viitsitty. Jos edes pystytty. Ihan saatanan turhauttavaa. Ihan kuin piirtäisi kynällä mistä ei tule mustetta.
Ärsyttää tommoset patenttilauseet kuten että emme oikeasti tiedä mitään ja että tyhmä onkin ykskaks viisas ym. Ihan turhaa lässytystä. Kyllä te tiedätte mitä nyt tarkoitetaan ja mikäli ette.... No niin. On olemassa ärsyttävän tyhmiä ihmisiä ja siitä ei ole mitään vipuja tai vaijereita minun älykkyyteeni tai tyhmyyteeni. Joku on ärsyttävän tyhmä riippumatta koko olemassaolostani. Semmosen ihmisen kestämisestä on kysymys eikä minun älynlahjoistani ollenkaan. Hyvä alku voisi olla ruveta uskomaan että tällä pallolla elää muitakin joita saa kaikin mokomin alkaa ottamaan huomioon, eikä niin että se on älykkäämmän, huomiokykyisemmän, hereillä olevan tai ylipäänsä jonkun muun velvollisuus.
Kun viettää aikaa narsistin kanssa, saattaa alkaa vähitellen uskoa, että on tyhmä, sekopää tai muuten puutteellinen. Narsisti leimaa ja alistaa joskus niin taitavasti, että sitä on vaikea osoittaa sormella.
Täällä yritetään kai tavoitella semmoista määritelmää, missä perus ymmärtävä ihminen ei vain viitsi tai halua ymmärtää. Onhan siitä vaivaa joten ei huvita tai kiinnosta. Antaa jonkun muun ymmärtää. Just semmonen laiskuus on niin saatanan turhauttavaa ja ärsyttävää. Haluan uskoa kaikin voimin (vammaiset oikeutetusti pois lukien) että keskiverto ihminen kyllä tajuaisi asioita jos vain viitsisi kuunnella ja keskittyä. Tai välittäisi siitä mitä toinen yrittää kaikin voimin viestittää.
Suomalaiset on kusipää kansaa ja Suomen todellinen nimi on kusipäiden maa. Joten siihen on tottunut.
En osaa vastata, olen ihan loppu kun vietin taas pitkän päivän eräiden kunnon junttien seurassa. Ensinnäkin puhetyyli on jotain niin moukkamaista, viännetään paikallista murretta ja joka lauseessa on kirosana jos ei kaksikin. Oikein hersytellään kaikilla törkyjutuilla ja jopa keski-ikäinen nainen oikein innostuu kun voi päästää suustaan jotain tyyliin "ripulikakka" juttuja joita voisi kuvitella ettei kukaan yleensä edes haluaisi sanoa ääneen. Hän tykkää aina kertoa kaikki ällö jutut hyvin seikkaperäisesti jopa ruokapöydässä. Sitten udellaan koko seurueen kuullen erään henkilön hyvin yksityistä ja kipeää asiaa ihan pokkana eikä edes tajuta että toinen menee ihan noloksi, ei halua vastata, punastuu, hyvä että ei itke niin tää tyyppi vaan jatkaa utelemista. Muutenkin taitavat käydä jo aika hitaalla ja koska ovat eläneet hyvin pienessä piirissä koko elämänsä ja tehneet työtä jossa ei koulutusta juuri tarvita, niin ajattelukyky on sen mukainen. Nyt riitti hetkeks tää seura taas.
Aivopieruja ja väärinkäsityksiä tulee kenelle tahansa, ei ole merkki tyhmyydestä. Olisi tyhmää luulla olevansa inhimillisten erehdysten ulkopuolella.
Usein juuri puhetyyli ja juttujen aiheet paljastaa millä sivistyksen tasolla ihminen liikkuu.
Jos puhe sisältää paljon kiroilua, alatyylisiä juttuja, ehkä jopa puhutaan hyvin uhmakkaasti, pystyy keskustelemaan vain hyvin suppean aihepiirin asioista eikä välitetä perus käytöstavoista on ilmiselvää että ollaan tekemisissä keskivertoa tyhmempien ihmisten kanssa.
Tosin on myös joitakin sellaisia jotka ovat ns kirjaviisaita (koulutettuja), hyvinkin nokkelaälyisiä mutta siitä huolimatta ovat hyvin junttimaisia = käytöksestä näkyy sivistymättömyys.
Tyhmää ja kilttiä ihmistä kestän hyvin. Tyhmä ja itsepäinen ihminen onkin sitten jo paljon vaikeampi yhdistelmä.
No enpä itsekään ole ruudinkeksijä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla, kuin lapsia. Kuuntelen ja ihmettelen heidän kykyä nähdä maailma toisin. En ehkä koe ihmisiä tyhmiksi vain sen takia, että he ajattelevat ja ilmaisevat itsensä toisin kuin minä. Olen saanut "tyhmiltä" paljon ajateltavaa. Lapsetkin antavat paljon hienoja ja erilaisia näkökulmia nimenomaan tietämättömyytensä takia :)
Ihminen, joka kokee olevansa viisas ja älykäs, on loppupeleissä todella kaukana todellisesta viisaudesta ja älykkyydestä.
Miten lapset liittyy tyhmyyteen? Lapsia on tyhmiä ja älykkäitä ihan kuin aikuisiakin.
Ei ehkä kannattaisi ihmetellä, miksi joku ei tiedä semmoista mitä itse pidän tärkeänä/ sivistyksen mittana. Hän ehkä tietää paljon muuta sellaista, jota en itse tiedä.
On oikeasti olemassa tyhmiä ihmisiä. Heillä on semmoiset aivot. Eikä se ole heidän vikansa.
Ei muiden tyhmyydestä kannata itseään rasittaa. Elämä on siihen liian lyhyt.
Spread a little happiness
Ihminen joka on tunneälyllisesti todella köyhä ei varmaan kestäkään itseään vähemmän älykkäitä, se olkoon hänen ongelmansa. Älykäs ja sivistynyt ihminen osaa kunnioittaa erilaisia ihmisiä.