Miksi niin harva kuuntelee klassista musaa?
Kaikki muu musahan on yksinkertaista paskaa jos ihan totta puhutaan.
Kommentit (15)
Aloittaja on joko provo tai sitten klassisen musiikin juuri löytänyt snobi.
Kuuntelen klassista itsekin.
Yllättävän moni ihminen suhtautuu musiikkiin jommallakummalla seuraavista tavoista.
1) Musiikkia ei kuunnella, vaan se on jossakin taustalla. Hyvä musiikki on sitä, mitä radiosta sattuu uutisten välissä tulemaan. Kiva jos jalka heiluu.
2) Musiikkia ei kuunnella, vaan se on työkalu identiteetin muodostamiseksi. Musiikki on T-paita, joka kertoo, mihin joukkioon kuulun.
Klassinen musiikki ei sovi nykypäivänä kumpaakaan edellä mainittuun tehtävään. Se sopii ainoastaan, niin, kuunteluun.
Kun ei aukea, niin ei aukea, eikä jaksa opiskella jotain kontrapunktia, että aukeais.
Hyvä kysymys. Pidän klassisesta musiikista, mutta harvoin sitä tulee aktiivisesti kuunneltua. Itse asiassa kuuntelin sitä teininä enemmän kuin nyt.
Varmaan siksi että vaikka jonkun 45 minuutin sinfonian kuunteleminen niin että siitä alkaa muistaa jotain ja sen sisäistää ja ns ottaa haltuun kestää paljon, todella paljon enemmän kuin muutaman minuutin pop kappaleen. Itse siis kuuntelen klassista ja on ihana syventyä johonkin teokseen mutta se on myös raskaampaa ja työläämpää.
Itse yritän kuunnella kappaleet mahdollisimman nopeasti loppuun, klassiset biisit ovat liian pitkiä.
Itse yritän kuunnella kappaleet mahdollisimman nopeasti loppuun, klassiset biisit ovat liian pitkiä.
Omassa kaveripiirissäni ei kukaan kuuntele iskelmää. En silti menisi väittämään, ettei sitä kukaan kuuntele. Riippuu ihan tuttavapiiristä, millainen musiikki- ja muukin maku ihmisillä on.
Samasta syystä kuin ei jakseta lukea tai perehtyä muihin taiteisiin. Meitä houkutellaan riippuvaisiksi nopeammasta tyydytyksestä, koska sillä tienaa.
On aika tylsää enkä tiedä mitä siitä pitäisi saada irti. Oopperamusiikista tykkään mutta siinä onkin tarina. En mä mitään viulun vingutusta ja pianon pimputtelua jaksa seurata.
No laita tähän linkki jostain klassisesta musiikista jossa on kaunis ja mahtipontinen melodia. Muuten ei kiinnosta.
Varmaan kun sitä ei mainosteta ja tyrkytetä joka paikassa, niin ihmiset ei pääse alkuun tai heti alun jälkeenkään osaa edetä.
Koska se on rytmitöntä musiikkimassaa soitettuna vanhanaikaisilla soittimilla.
Ei vaan kiinnosta. Olen ollut aina hyvin tarkka siitä mitä musiikkia kuuntelen ja klassinen ei täytä niitä kriteereitä.
Koska ovat kanssasi eri mieltä.