Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mallikoulu

Vierailija
29.03.2015 |

Katseleeko kukaan muu?

Kommentit (1341)

Vierailija
761/1341 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:43"]

Kerro jokin sisäpiirin juttu, jota katsojat eivät tiedä...?

[/quote]

Tämä saa jäädä nyt viimeiseksi kommentiksi jonka kirjoitan tänne eli sekä meillä pudonneilla että tämänhetkisillä mallikoululaisilla ei ole oikeutta kertoa mitään paljastuksia esim. tulevista jaksoista. Voimme kyllä avata tarkemmin jo TV:ssä esitettyjä jaksoja, kertoa millaista oli jne. mutta tulevista ei saa kertoa mitään! Eikä varsinkaan voittajasta. Sen voin kertoa, että parilla tytöllä, joiden nimiä en nyt mainitse, oli vapaa-aikana mallitalossa (illat oli aina vapaata) todella tulehtuneet välit ja sellasta riidan alkua kokoajan, mutta sitä ei näytetty TV:ssä. Muuten yhteishenki oli todella hyvä, mutta näiden kahden tytön läsnäollessa oli helposti aistittavissa että he eivät tulleet hyvin juttuun.

[/quote]
Sofia ja Amanda?

Vierailija
762/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:55"]

Kolmannen jakson jälkeen suosikkini ovat edelleenkin samat. Järjestys tällä hetkellä: Maya, Yilin, Petra, Eveliina, Nette.

[/quote]

Neljäs jakso nähty ja edelleenkin tuo lista on sama. Järjestyskin on sama, vaikka oikeastaan haluaisin laittaa Yilinin ykköseksi. Olen todella ihastunut hänen persoonallisuuteensa ja ulkonäkökin on erittäin kiinnostava. Lisää kuvauksia toivoisin pikavauhtia, jotta mallikokelaat ehtisivät oppia kuvissa olemista. Luulen, että se on erityisesti Yilinille tärkeää.

[/quote]

Jäljellä olevista suosikkini ovat: Maya, Petra ja Eveliina. Järjestys on muuttunut siten, että pidän kaikista yhtä paljon, enkä kenestäkään täysillä. Mayan toivoisin olevan vielä hieman pidempi ja hänelle ei ole kehittynyt vielä oikein minkäänlaista persoonallisuutta. Petrakin on jäänyt hieman vaisuksi, vaikka todella hyvät fyysiset lähtökohdat hänellä on. Samoin Eveliina. Kuka tahansa heistä voisi puhjeta kukkaan ja päästä alalla pitkälle, mutta kenenkään kohdalla sitä ei ole vielä tapahtunut.

Amandasta en ole pitänyt missään vaiheessa, ja nyt kun jäljellä olevia on enää vähän, olisin valmis pudottamaan hänet seuraavaksi. Hän on mielestäni enemmän PR- tai promotyttöhenkinen kuin muotimalli. Mallina sopisi tekemään esim. teinivaatekatalogeja. Editorialeihin ja tasokkaisiin muotikuviin en pysty häntä kuvittelemaan. Yilinin putoaminen oli todellinen harmi, vaikkakin aivan perusteltua. Nette on kaunis, fiksu ja hyväkäytöksinen, mutta omaan makuuni liian voimakaspiirteinen ja klassinen, mikä heikentää muutautumiskykyä.

Nyt on kyllä myös pakko sanoa, että kauden tuotanto on ollut suuren suuri pettymys! Sitä osasin odottaa, että niin tuomaristo kuin muutkin ohjelmassa esiintyvät henkilöt ovat taattua pökkelöä Suomi-laatua. Mutta tämä kausihan on lisäksi tehty aivan jäätävällä säästöbudjetilla! Viisi jaksoa takana ja tytöt ovat osallistuneet ainoastaan yksiin kuvauksiin! Jokaisessa jaksossa pitäisi olla kuvaukset, eivät osanottajat muuten opi ymmärtämään omia vahvuuksiaan ja heikkouksiaan, ja miten kuvissa kannattaa olla. Toki niiden kuvauksien järjestäminen varmasti maksaa, ja siksi on tyydytty ymppäämään ohjelman tekoa yhteen milloin minkäkin kissanristiäisten kanssa, joista tuotantoyhtiölle ei aiheudu erikseen kustannuksia. Tuo Luhdankin "näytös" oli itse asiassa jonkinlainen yrityksen sisäinen mallistopalaveri, tai ainakin siltä se vaikutti. Ei ihme, ettei tytöistä irronnut sellaista fiilistä ja energiaa, joka syntyy oikeassa näytöksessä pitkän, valaistun catwalkin ja suuren yleisön ansiosta! Lisäksi on karsittu tehtävien määrä yhteen per jakso. Kuvitteliko joku, ettei tällainen vaikuttaisi aivan ratkaisevasti ohjelman kiinnostavuuteen?

Noin surkea tuotannon taso vaikuttaa jo siihenkin, mitä mallikokelaat saavat osallistumisestaan irti. Ikävä sanoa, mutta jos itse olisin mukana, tuntisin oloni aavistuksen huijatuksi. Mukaan hakiessa jokainen on varmasti odottanut sarjan olevan sellainen, kuin se oli aiemmilla tuotantokausilla. Varmasti kurja fiilis todeta joutuneensa mukaan tällaiseen ihme karvalakkiversioon! Yilinkin putosi varmasti osittain juuri siksi, että ohjelmassa ei ole ollut juuri lainkaan kuvauksia vaan tehtävissä on keskitytty asioihin, joissa Yilin on heikoimmillaan. Vaikka hän onnistuikin pysymään mukana tähän asti, hänen potentiaalinsa mallina on edelleen täysi arvoitus, kun niitä kuvauksia ei päästy tänä aikana juuri tekemään. Harmittaa, kun olin huomaavinani että hänestä voisi olla vaikka mihin, kunhan saa harjoitusta kuvissa olemiseen. Nyt en ehkä koskaan saa tietää olinko oikeassa. Jos tuotanto olisi hoidettu kunnolla, Ylinin mahdollinen tuhkimotarina olisi ollut erittäin hyvää televisiota. Typerää että tällainen (ja moni muukin) mahdollisuus on tärvätty pilaamalla kausi liian pienillä budjeteilla. Eiköhän siinä samalla saatu lopullinen kuolinisku formaatillekin - kuka enää jaksaisi innostua seuraavasta kaudesta?

Odotin mallikoululta nimenomaan ammattimaista otetta, sitä että ei keskitytä mallien väliseen draamaan vaan alan ammattitoimintaan ja mallin työn vakavaan ja haastavaan puoleen. Kävikin sitten niin, että se draama jätettiin kyllä pois, mutta mitään ei ole tuotu tilalle. Tyhjää täynnä jokainen jakso. Tuotesijoittelua ja sponsorien esille nostamista, mallin ammatissa kehittymisestä ei tietoakaan!

108

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1341 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:01"]

Amanda ei tule menestymään mittojensa puolesta, hän on aivan liian lyhyt. Länsimaissa ei ole nykyään mitenkään erikoista, että nainen/tyttö on päälle 170cm pitkä... Sen mittaisia tulee nimittäin kadulla vastaan jatkuvalla syötöllä. Ja kuten Luhdan edustaja mainitsi, niin vaatteet eivät istuneet Amandalle kovin hyvin hänen pituutensa vuoksi ja se korostui, kun ei ollut korkkareita jalassa.

[/quote]

Eikö muiden mielestä ole vähän hassua, että Amanda oli liian lyhyt Luhdan vaatteisiin? Luhta on kotimainen merkki ja varmasti suunnattu kotimaisille markkinoille (=suomalaisille). Suomalaisten naisten keskipituus ei todellakaan ole 173 cm. Eli jos vaatteet näyttivät huonoilta pitkähköllä Amandalla, niin miten huonoilta ne sitten näyttävät vaatteiden todellisella kohderyhmällä? Ymmärrän, että huippumuotia ja haute couturea ei ole tavan tallaajille mitoitettu, mutta eikös näiden Luhdan vaatteiden pitäisi näyttää parhaalta juuri tavan tallaajilla? Kertokaa mulle, jos tässä on nyt jokin logiikka, jota en vain ymmärrä.

Vierailija
764/1341 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muotinäytös tuntui niin vitsille. Pari Luhdan työntekijää yleisönä, tyyliin ruokatauollaan. Ihan tosi lattea meno!

Vierailija
765/1341 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden Mallikoulu tehdään murto-osalla siitä mitä Huippiksen tuotantoon laitettiin.

Vierailija
766/1341 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Dahlman on kyllä aivan onneton. Jäykkä, kolho ja onneton artikulaatio. Ei jatkoon! Eipä varmasti tule ainakaan lisää juontohommia. Aina samat repliikit.

Vierailija
767/1341 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vähemmistöä, mutta tykkään enemmän tästä formaatista kuin huippiksesta. Erityisesti tykkään lailan ja niiden miesten isommasta roolista ohjelmassa, selkeästi tässä ohjelmassa näytetään enemmän palautteen antoa ja tuomarointia kuin huippiksessa. Joku tykkää katsella kuvia, mä en erityisesti, koska en osaa niin hyvin arvioida, kenellä tytöistä nyt on aivan huippuhieno kuva verrattuna muihin. Esim. tämän kauden kuvauksissa mun mielestä esim. Eveliinalla oli hieno kuva, mutta Amanda ja Maya oli blaah, mutta tuomarit olivat juuri päinvastaista mieltä. Videoista ja muotinäytöksestä sain itse enemmän irti ja olin samaa mieltä tuomarien kanssa. Se Jussi-gaalan tehtävä oli ehkä vähän tylsä, siitä en erityisemmin pitänyt. Mutta joka tapauksessa on kiva, että tässä ohjelmassa pudotukset tuntuvat paremmin perustelluilta, kun ne eivät pohjaa vain johonkin kuvaan, joista en näin tavan tallaajana taidakaan ymmärtää mitään.

Vierailija
768/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin komppaan edellistä. Malli_koulu_ on Amandan pari kertaa pitämä kävelykoulu. Muu ohjaus mallin tehtäviin on jäänyt naurettavan kevyeksi.

Vierailija
769/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:57"]

Onko tuolla Jennilla muuta tehtävää, kun pyyhkiä jakson lopussa nimi liitutaululta?

[/quote]

Onhan sillä. Joka jakson lopussa myös halaa pudonnutta tyttöä ja sanoo teennäisesti "oot ihana".

Vierailija
770/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina kun Jenni on talossa, niin se hakee tytöt aina (AINA) makkarista. Siellä ne istuvat sängyillään puhelimet kourassa. :D Nöyttää niin hassulta, mikseivät ikinä odota tuomarointeja vaikka keittiössä tms, näyttäisi paljon luonnolisemmalta kun että aina makkarissa ovi kiinni.

Vierailija
771/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa, että Yilin tippui, tykkäsin hänestä paljon ihmisenä, oli tosi sympaattinen ja erilainen persoona. Mutta jo edellisessä jaksossa oli selvillä, että hän ei jatka kovin pitkään, jos ei ole kuvauksia. Kaikki tehtävät ei sovi kaikille. Minusta Yilinissä on potentiaalia vaikka mihin. Toivon, että hän pääsee vielä pitkälle.

Toivottavasti ensi jakso ja loput jaksot ovat parempia, tähän asti tuotanto on ollut totaalinen pettymys. Niin myös Jenni Dahlman. Eikö sinne olisi voinut ottaa jotain vähän luonnollisempaa ihmistä kuin Jenni, josta huokuu vain välinpitämättömyys.

Suosikkini on Nette, pidän hänen vahvoista piirteistään. Ja asenne on kohdallaan. Petra on ok, kunnes alkaa puhumaan.

Vierailija
772/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:01"]

Amanda ei tule menestymään mittojensa puolesta, hän on aivan liian lyhyt. Länsimaissa ei ole nykyään mitenkään erikoista, että nainen/tyttö on päälle 170cm pitkä... Sen mittaisia tulee nimittäin kadulla vastaan jatkuvalla syötöllä. Ja kuten Luhdan edustaja mainitsi, niin vaatteet eivät istuneet Amandalle kovin hyvin hänen pituutensa vuoksi ja se korostui, kun ei ollut korkkareita jalassa.

[/quote]

Eikö muiden mielestä ole vähän hassua, että Amanda oli liian lyhyt Luhdan vaatteisiin? Luhta on kotimainen merkki ja varmasti suunnattu kotimaisille markkinoille (=suomalaisille). Suomalaisten naisten keskipituus ei todellakaan ole 173 cm. Eli jos vaatteet näyttivät huonoilta pitkähköllä Amandalla, niin miten huonoilta ne sitten näyttävät vaatteiden todellisella kohderyhmällä? Ymmärrän, että huippumuotia ja haute couturea ei ole tavan tallaajille mitoitettu, mutta eikös näiden Luhdan vaatteiden pitäisi näyttää parhaalta juuri tavan tallaajilla? Kertokaa mulle, jos tässä on nyt jokin logiikka, jota en vain ymmärrä.
[/quote]
Nämä näytösvaatteet ovat luultavasti mitoitukseltaan erilaisia kuin kaupan hyllyille päätyvät kuluttajille suunnatut versiot. Mallien päällä olevat vaatteet on tehty mallikokoon, johon mallin tulee sopia.

Vierailija
773/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, et ohjelman budjettia selittää myös se, että Mallikoulu on tällä kaudella Avalla. Siellä katsojaluvut ei ole kovin isot, joten mainosaikaa ei luultavasti saada myytyä yhtä isolla rahalla kuin esim. Mtv:llä tai Nelosella.

Tällainen "SM-liigasta divariin putoaminen" ei ainakaan paranna ohjelman imagoa, jos mahdollisia jatkokausia ajatellaan.

Vierailija
774/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö niin, että Paparazzilla on nyt hirveä tarve näytösmalleista, kun ohjelma on keskittynyt lähes pelkästään niihin. Epäreilua tyttöjen kannalta. Muakin harmittaa, kun ei saa tietää, miten upeita kuvia joistakin tytöistä olisi voinut saada, jos kuvauksia olisi ollut enemmän.

Vierailija
775/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Paparazzi on liian isossa roolissa tällä kaudella. Tuomaristossa on monesti sekä Laila S. että firman pääbuukkaaja. Kun ne puhuu, minkä tyylisiä tyttöjä nykyään tarvitaan, mietin joskus, tarkoittaako ne, että _heillä_ on menekkiä ko. tyylisille tytöille, vai ylipäätään.

Toivon, että tytöt on saaneet ohjelmassa palautetta myös siitä, miten muuten kuin Paparazzin kautta he voivat työllistyä malleina. Mun mielestä ei ole reilua, jos tytöt uhraavat ison osan omaa elämäänsä sarjaan, jossa heitä arvioidaan vaan yhden firman tarpeiden kannalta.

Vierailija
776/1341 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:06"]

Olen varmaan vähemmistöä, mutta tykkään enemmän tästä formaatista kuin huippiksesta. 

[/quote]

Samaa mieltä. Huippiksessa pännii se ikuinen dramatiikka ts. aina on talossa joku vikisijä ja sitten se tyttö, jonka pitää olla suuna päänä ihan koko ajan. 

Tässä Mallikoulun -kaudessa on ongelmana TYLSYYS!!! Kilpailijat on ihan hyviä, ei yhtään ärsyttävää ja ilmeisesti potentiaalia löytyy. Tuomaristo on jees, ihan asiantuntevaa ja rooliinsa sopivaa porukkaa ja mun mielestä Lailakin on ollut "kiva" tällä kaudella (se mittanauhan kanssa hääriminenkin kuuluu alaan, joten oli ok). Jaksot on kuitenkin leikattu huonosti, ennakkoklippejä näytetään liikaa ja materiaalia ei vaan ole tarpeeksi. Sais olla kaksi tehtävää per jakso, niin, että se eka on pienempi (opetetaan ehkä jotain ja sitten haaste) ja toinen isompi ja sitten pudotetaan. Ei kukaan jaksa kattoa jaksoa, jossa ei tapahdu mitään - paitsi tietenkin ne jutut, jotka näytettiin edellisen jakson lopussa tai ennen mainostaukoa.

Stylisti Peräkylä alkoi pännimään mua toden teolla viime jakson aikana, ei vaan jaksa enää. 

Tytöistä sen verran, että alusta asti suosikkeja ovat olleet Eveliina ja Petra. Ehdottomasti kisan ykkönen ja kakkonen. Kolmonen on Maya ja seuraavassa jaksossa tippuu Amanda.

Kukkohovista oon tykännyt aina, mutta Jenni Dahlmanin rooli tässä sarjassa on täysin turha, kun eihän se siellä edes auta niitä tyttöjä eikä tsempparinkaan rooli oikein istu.

Vierailija
777/1341 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petran "landemurre" ja suomenkielen kolkkous tuskin haittaa häntä ulkomailla. Kuulostaa ihan tarpeeksi hyvältä englantia ja venäjää puhuessaan.
.
Toivon, että Lontooseen (onko tämä kohde jo päätetty?) lähtee Maya, Eveliina ja Petra. Mayalle ja Evelle heidän luonnonvaaleutensa ja kauniit kasvonsa toimisivat varmasti valtteina Lontoon castingeissä. Petran valtti on slaavilainen ulkonäkö, jota arvostetaan mallimaailmassa. Amandan asennetta ja ammattimaisuutta varmaan arvostettaisiin, mutta pituudesta saisi Lontoossa moitteita. Myöskään ulkonäöllisesti hän ei ole tarpeeksi kiinnostava.

Vierailija
778/1341 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkikolmikko saletisti: Azteekky, Cherokee ja Navayo.

Vierailija
779/1341 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:47"]

Muistakaa että nää tytöt on todella nuoria. En tiedä, ehkä keskustelijatkin ovat, mutta vähän armoa! Amandakin on vasta 16. Ei ihme, jos vähän nousee hattuun kun kehutaan. Kyllä se siitä tasaantuu, kun vähän kasvaa ja kypsyy :)

[/quote]

Onhan siellä muitakin 16vuotiaita, jotka ei käyttäydy samoin. Itsevarma voi ja pitää olla tuolla alalla, mutta Amandalla se menee vaan yli. Hattuun kilahtaminen nyt ei oo hyväksi minkään ikäiselle.

Vierailija
780/1341 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:47"]

Muistakaa että nää tytöt on todella nuoria. En tiedä, ehkä keskustelijatkin ovat, mutta vähän armoa! Amandakin on vasta 16. Ei ihme, jos vähän nousee hattuun kun kehutaan. Kyllä se siitä tasaantuu, kun vähän kasvaa ja kypsyy :)

[/quote]

Onhan siellä muitakin 16vuotiaita, jotka ei käyttäydy samoin. Itsevarma voi ja pitää olla tuolla alalla, mutta Amandalla se menee vaan yli. Hattuun kilahtaminen nyt ei oo hyväksi minkään ikäiselle.

[/quote]

Totta, mutta muita kilpailijoita ei hehkuteta yhtä vuolaasti ja jatkuvasti kuin Amandaa. Tuntuu kyllä epäreilulta muita kohtaan, että yksi nostetaan jatkuvasti jalustalle ja hehkutetaan hänen erinomaisuuttaan.

Ketju on lukittu.