Mallikoulu
Kommentit (1341)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:46"]
Pistikö kukaan muu merkille sitä kuinka ystävällisiä olivat ne buukkaajat stormilla, verrattuna paskantärkeyteen paparazzilla. Tyhjä ämpäri kumisee kaikkein kovimmin.
[/quote]
Täytyy kuitenkin muistaa muistaa, että bookkaajat olivat brittejä. Asiat varmasti sanotaan suoraan, mutta se ylitsevuotava kohteliaisuus ja ystävällisyys johtuu kyllä ihan kulttuuristakin.
kyllä oli niin rumia että oikein hirvitti!PHYI!! Kaksi kaunihkoa, muut rumia kun itse piru! Mistä ihmeestä ne on nuo repässeet? Samaan aikaan oli usan huippumalli haussa tv ohjelma, ne oli ihan niormaalin kauniita sentään! TÄssä sen näkee jos pelkkä laihuus ja pituus on mittari niin tätä saatte! Ja pelkästään au pairit ohjelmassakin oli nätimpiä tavis tyttöjä, Eikö nuo voi bongata vaikka facebookista tyttöjä kun ei muuten onnistu??
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:10"]
kyllä oli niin rumia että oikein hirvitti!PHYI!! Kaksi kaunihkoa, muut rumia kun itse piru! Mistä ihmeestä ne on nuo repässeet? Samaan aikaan oli usan huippumalli haussa tv ohjelma, ne oli ihan niormaalin kauniita sentään! TÄssä sen näkee jos pelkkä laihuus ja pituus on mittari niin tätä saatte! Ja pelkästään au pairit ohjelmassakin oli nätimpiä tavis tyttöjä, Eikö nuo voi bongata vaikka facebookista tyttöjä kun ei muuten onnistu??
[/quote]
Sä et vain ymmärrä, mistä mallin työssä on kysymys. Kyllähän tämän kauden taso on keskimäärin selvästi parempi kuin vaikkapa ensimmäisellä tuotantokaudella. Ainoastaan se poikkeuksellinen Suvi-tyyppinen luonnonoikku jäi nyt puuttumaan. Muuten tytöt pääosin lupaavampia kuin aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:37"]
Mutta on tuo lantio- ja lihaksikkuuskeskustelu aika hirveää. Ja ilmeisesti pituudessa on se toinenkin ääripää - onko 180 jo liian pitkä?
[/quote]
Miksi se on hirveää? Siksikö, että tuomarit tietävät mallimaailman vaatimukset ja sanovat rehellisesti, että niihin nähden on liian leveä lantio, ja minkäkokoinen pitäisi olla? Sehän on vaan realistista. Miksi pitäisi lässyttää? Tässä on kyse mallintyöstä eikä tyttöjen arvosta, kuten Anne sanoikin. Ja kuten sanottiin (Vesa?), sama juttu esim. baletissa. ammatin vaatimuksia, joista ei pääse yli eikä ympäri. Oma vika, jos ottaa itseensä. Parempi se on saada tietää, ettei elättele turhia toiveita mallinurasta. Tai sitten tekee tarvittavat muutokset, jos se on mahdollista ja sitä kovasti haluaa. Tai sitten tyytyy Anttilan katalogiin eikä haaveile turhaan Milanosta ja Pariisista. Tuskin on ylärajaa pituudelle? Kaksimetriset naiset lienevät aikamoinen harvinaisuus...
[/quote]
Et ole ymmärtänyt pointtia.
Hirveää tässä on se, että muotibisnes määrittelee vahvasti kauneusihanteita. Ja bisneksen viesti on, että vain yhdenlainen nainen on tarpeeksi kaunis: standardimalli. Oikean kokoinen ja näköinen saamaan huomiota ja ihailua, olemaan samaistumisen kohde ja tavoittelemisen ihanne.
Ongelma on siis syvällä koko bisneksessä, ei vain jonkun suomalaisen ohjelman tuomareiden suussa. Mun mielestä on hirveää perustella mallimaailman kokovaatimuksia sillä, että "näin se vaan on mallimaailmassa". Kun ei sen tarvitsisi olla!
[/quote]
Paitsi että niitten vaatteiden pitää mahtua mallin päälle ja näyttää hyvältä, eikö?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:42"]
Ruut ainakin ollut jollain huippumalli haussa kaudella mukana varmaan, koska löytyy iltalehden äänestyksestä, silloin 19 v.
[/quote] Joo kyllä tämä Mallikoulu on säälittävä ohjelma. Sitä on mainostettu ihan hulluna ja siitten kun katsot sitä tajuat että Ruut joka ei tainnut päästä Huippumalli haussa -ohjelmaan (vuosia sitten ) on tuonnekin pyrkimässä ja melkein pääsikin. Onpas "kova taso " kun ylijäämät pääsee melkein tonnekin.
[/quote]
Niin kumpi ohjelma nyt siis olikaan se, jonne ko. henkilö oikeasti pääsi, ja kumpaan ainoastaan melkein pääsi? Ja kummassa siis on tämän perusteella kovempi taso?
Omasta mielestäni mallikoulu on oikein lupaava ohjelma ja pidän siitä, että sekä tuomareiden että kilpailijoiden asenne vaikuttaa ammattimaiselta. Ohjelma ei selvästi ole pelkkää viihdettä vaan tarkoitus on ihan oikeasti saada aikaan menestyviä malleja. Tämä kausi ei kylläkään ole aivan yhtä kiinnostava kuin eka kausi kun Suvi oli mukana. Mutta eihän sellaisia niin täydellisesti kv. mallin uralle sopivia voi odottaakaan löytyvän jokaiselle kaudelle.
[/quote]
Kyllä nää kaikenmaailman malliohjelmat on ihan puhdasta viihdettä. Käsikirjoitettua soopaa. Jos pointti olisi löytää menestyvä malli, olisi porukasta valittu lupaavimmat ja pistetty testikuvauksiin. (ilmaiset kuvaukset, joiden pääasiallinen pointti on saada mallille kuvia portfolioon). Mikäli homma pelittää niin sopimukset kouraan ja mimmit maailmalle. Ei mallintöihin mitään mallikouluja tarvitse, varsinkaan kun ohjelmaformaatissa hyvin vähän mitään opetetaan, jotain kävelyä korkeintaan. Silläkään ei loppupeleissä juuri ole merkitystä, Suvi Koponenkaan ole koskaan mikään oikeaoppinen catwalk-kävelijä ollut mutta niin vaan ovat suunnittelijat palkanneet.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:00"] Kyllä nää kaikenmaailman malliohjelmat on ihan puhdasta viihdettä. Käsikirjoitettua soopaa. Jos pointti olisi löytää menestyvä malli, olisi porukasta valittu lupaavimmat ja pistetty testikuvauksiin. (ilmaiset kuvaukset, joiden pääasiallinen pointti on saada mallille kuvia portfolioon). Mikäli homma pelittää niin sopimukset kouraan ja mimmit maailmalle. Ei mallintöihin mitään mallikouluja tarvitse, varsinkaan kun ohjelmaformaatissa hyvin vähän mitään opetetaan, jotain kävelyä korkeintaan. Silläkään ei loppupeleissä juuri ole merkitystä, Suvi Koponenkaan ole koskaan mikään oikeaoppinen catwalk-kävelijä ollut mutta niin vaan ovat suunnittelijat palkanneet.
[/quote]
Satuitko katsomaan sen kauden, josta Koponen löytyi?
Hänhän oli loppumetreille saakka aivan jäässä, käveli huonosti mutta oli lisäksi kipsissä kameran edessä. Jännitin ihan tosissani, tuleeko hänestä mallia vai ei, koska siitä poikkeuksellisen hyvin alalle sopivasta ulkonäöstä huolimatta olisi voinut hyvin jäädä tulemattakin. Ulkonäkö kun ei todellakaan riitä vielä mihinkään, ei vaikka näyttäisi maailman täydellisimmältä. Persoonallisuus ja taito käyttää sitä työssään oikealla tavalla, ratkaisee paljon.
Viestisi oli hupaisaa luettavaa, sillä nimenomaan Suvi Koposesta ei välttämättä olisi tullut niin hyvin menestyvää mallia sillä, että hänet olisi vain kylmiltään heitetty kokeilemaan onneaan. Monesta muusta toki voi tullakin, eivät kaikki tällaista "koulua" tarvitse uransa käynnistäjäksi. Mutta onhan se meille katsojille kiinnostavaa seurattavaa, miten täysistä raakileista kehittyy kuvaus kuvaukselta ammattitaitoisia malleja (ainakin osasta). Itseäni ainakin juuri tämä asia kiinnostaa tässä formaatissa eniten.
Menestyvälläkin mallilla saattaa olla uransa alussa useita testikuvauksia, osalla jopa kymmeniä. Ei tämä ohjelma niiltäkään osin kovasti poikkea tosielämästä, paitsi että ohjelmassa kuvaukset ovat kaikki ennalta järjestettyjä ja ne tehdään lyhyemmän ajan sisällä. Vain harva on heti ensimmäisen testin jälkeen valmis ammattilainen - mallin työ ei siis ole ollenkaan niin helppoa oppia kuin päältä katsoen näyttää.
Yäk mikä ohjelma. Tuijotetaan jotain numeroita vain "5 senttiä pitäisi laihduttaa lantiosta". Lihaksia ei saa olla, eikä läskiä. Mitä siis jää jäljelle? Nahkaa? Luuta?
Kamala ohjelma. Ja tyhmää vedota siihen, että mallimaailman vaatimukset vain ovat tällaisia. Kukas niitä vaatimuksia asettaa? Juuri nuo mallienbongaajat.
Minusta ainakin sopivan lihaksikas nainen ja mies näyttävät PALJON paremmilta kuin alipainoiset.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:57"]Jenni varmaan siks on tuolla, että avioeron jälkeen rahat vähissä kun ei voi enää elää miehen siivellä ja jostain on pakko saada voita leivän päälle tai Jennin tapauksessa sattumia salaattiin
[/quote]
"Jenniltä rahat loppu" Hehe... Jennin erorahoilla ei paljon tarvi töitä tehdä
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:16"]Kateelliset taas vauhdissa. Kaikki tytöt olivat kauniita kuten mallit yleensä ovat. Mallit ovat myös todella tavoiteltuja miesten keskuudessa. Miksi se on niin vaikea hyväksyä?
[/quote]
Mallin ei ole tarkoitus olla kaunis, vaan enemmänkin erikoiset kasvonpiirteet omaava kuten vaikka cara delegvine tai gigi hadid. Mallit ovat tavoiteltuja miesten keskuudessa lähinnä hyvän kropan ja malliuden takia vähänkin jääkiekkoilijat naisten keskuudessa.
Mutta nämä mallikoulun tytöt suurin osa ovat myös ihan kaunottaria, osa enemmän osa vähemmän.
Täällä on kyllä joitakin aivan pöyristyttäviä kommentteja. Mun mielestä nämä kaikki olivat kauniita nuoria naisia ja rohkeita, itse en koskaan voisi lähteä vastaavanlaiseen ohjelmaan mukaan. Omalla tavallaan oli melko kylmä ratkaisu laittaa kokemattomat nuoret heti alusvaatteisillaan keikistelemään, kun ei saanut edes kävellä ns. mallikävelyä, mutta ehkä tälläkin on karaiseva vaikutus. Mallimaailmassa trendit vaihtuvat ja joihinkin kuvauksiin saatetaan kaivata povekkaampiakin malleja. Jokaisessa näistä naisista on omansalaista potentiaalia, ei ehkä sitä, mitä juuri nyt haetaan kaikissa, mutta POTENTIAALIA kuitenkin, minkä täällä muutama jo näytti unohtaneen.
Mallit ovat kauniita, toiset kauniimpia kuin toiset. Olen itse lyhyt paksuperse ja ei käy itsetunnolle myöntää, että he kaikki ovat kauniimpia kuin minä. Lähinnä myötähäpeä tulee lukiessa yöllä ilmeisesti kännissä kirjoitettuja haukkuja. Tosiaan kommentoijat on yläasteella tai muuten katkeroituneita.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:21"]
Omat suosikkini Nette, jos saa lihaksia pois, Maya ja Eveliina. Amanda on liiankin kliseisellä tavalla mallimainen enkä jaksa uskoa hänellä olevan riittävää muuntautumiskykyä, mutta aika näyttää. Yilin on tosi kiinnostava, mutta vaikea sanoa vielä miten toimii kuvissa. Petra liikuvassa kuvassa erittäin lupaava, mutta tuossa ohjelman nettisivuston esittelykuvassa hänestä on (tarkoituksella?) tehty tosi androgyyni ja miesmäinen - mielestäni ei olisi tarvinnut vetää noin yli.
Ekalla kaudella oli alusta asti yksi ylitse muiden ja jännitin ainoastaan sitä, saako hän koottua itsensä ja vapauduttua riittävästi, jotta pystyy voittamaan kisan. Ja onnistuihan se! Nyt ei ole fyysisiltä ominaisuuksiltaan ketään yhtä ylivertaista mukana.
[/quote]
Toisen jakson jälkeen suosikkini säilyivät samana, Yilin alkoi kiinnostaa vieläkin enemmän kun näin häntä kuvaustilanteessa. Hänestä voi hyvä kuvaaja saada todella kiinnostavaa materiaalia, nytkin olisi jo saanut mutta ekassa kuvassa tarkoitus oli tietysti vain näyttää malli oman itsensä näköisenä.
Sofia käveli kauniisti, on sopusuhtainen, kiinnostavan näköinen ja hänellä on hyvä asenne, mutta harmi että hän on malliksi niin kovin lyhyt. Muuten olisi myös mukana listalla.
Ohjelman tuotantopuoli on kyllä taattua pökkelöä Suomi-laatua, mutta sen kestää kun kilpailijat ovat oikeasti hyviä ja tosissaan mukana. Ja yhtä ärsyttävää seurattavaa nuo jenkkituotannot ovat, ei sillä. Jennillä saisi olla jotain vähemmän tätimäistä päällään; nyt on kuitenkin muotiaiheisesta ohjelmasta kyse. Eikö hänelle ole löytynyt kunnon sponsoria vai mistä kiikastaa?
108
Pelkän ulkonäön perusteella mun suosikit on Yilin, Petra ja Amanda. Yilinillä on noi ihanat silmäpussit, mistä tykätään kauheasti Aasiassa:D harmi että sillä on kauheen huono iho. kaks lyhyttä tyttöä on myös oikein kuvauksellisia, mutta kun ne on vähän lyhyitä.
Cecilia on rasittava vikisijä, ei mahtunut mekkoon ja mun mielestä ei olisi pitänyt ottaa koko kisaan mukaan. En nää siinä mitään mallimaista, jos se olis monta astetta tummempi niin ehkä sitten, mut kun se on noin vaalea niin ei ole edes sellasta upeeta, pikimustaa ihoa millä erottuis... Kauheen vanhan näköinen. Eveliina on aika unohdettava. Nette on sen verran erikoinen että vois menestyä, mutta ei vetoa muhun henkkoht. Maya on sit taas vähän Eveliina-luokkaa että tommonen tosi peruskaunis.
Emmaa en hirveästi huomannut kunnes se putosi. Ens kerralla Cecilia lähtee.
Eveliinan peppu oli aika paljastavasti näkyvillä ekassa lähetyksessä, sittemmin se blurrattiin nettilähetyksessä.
Mullakin on ikävä sitä Saimin malliohjelmaa, jossa käytiin castingeissa siellä oikeassa mallimaailmassa ja näytettiin ilot ja surut. Olisko ollut Rooma vai Milano.
Oliko kenenkään muun mielestä vähän asiatonta se kommentti, että Vera "näyttää ihan 12-vuotiaalta"? Onhan se nuorennäköinen, mutta mun mielestä rinnastus lapseen on aika ikävä. Tai sitten itse suutuin tästä, koska mulle sanottiin 18-vuotiaana juuri nuo sanat.
Mä haluaisin että noita kuvia näytettäis paremmin. Tykkään katsoa juuri sitä, kuinka tytöt ns. muuttuvat rumista ankanpoikasista joutseniksi kuvissa.. Nyt kuvia ei näytetty melkein ollenkaan..
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:46"]Oliko kenenkään muun mielestä vähän asiatonta se kommentti, että Vera "näyttää ihan 12-vuotiaalta"? Onhan se nuorennäköinen, mutta mun mielestä rinnastus lapseen on aika ikävä. Tai sitten itse suutuin tästä, koska mulle sanottiin 18-vuotiaana juuri nuo sanat.
[/quote]
Minustakin tuo kommentti on todella negatiivissävytteinen. On täysin eri asia (mielestäni) sanoa nuoren näköiseksi kuin 12-vuotiaaksi (esiteiniksi).
Minullakin tosin saattaa olla vanhoja muistoja juuri samankaltaisista sanoista, olen ollut aina siroluinen, pienirintainen ja kapealantioinen ja pitkine jalkoineni näytän lähinnä lukilta, nuorelta sellaiselta. Nykyisin vertaus lapseen ei surettaisi, kokisin ennemminkin myötähäpeää sanojan puolesta, mutta nuorelle naiselle tuo on mielestäni oikein tökerösti sanottu. Olkoonkin, että mallibisnes pyörii ulkonäön ympärillä, ei tarvitse tuolla tavoin sivaltaa.
Muakin alkoi Kukkohovi tympimään tällä kaudella, vaikka aiemmin olen ihan tykännyt siitä. Tuomareista välittyi katsojille todella puolueellinen kuva ja ihmettelen sitä. Voihan toki olla, että ohjelma on vain leikattu niin, mutta silti tän kauden tuomarointi oli jotenkin tosi outoa. Toivoisin, että jos uusia kausia vielä tehdään, niin a) isompi budjetti ja b) Anne, Jenni ja Vesa vaihtoon!