(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VKO 51
Kommentit (102)
ELi meillä nyt muksut saanut tän kauheen flunssan ja yskä on ihan järkyttävä lapsilla. Ei olla nukuttu ku varmaan tunnin yöllä. Esikoinen vaan itki koko yön ku yskiminen sattuu ja 2v jätkä oli niin sekasin et leikki yöllä ihan hiljaa omassa huoneessa ja nukkuu sit nyt ku pitäisi kohta mennä päivystykseen :( Saa nähdä kui joulu nyt sit menee...meidän pitäisi mennä miehen vanhemmille syömään ja istumaan iltaa mutta jos tää jatkuu niin jää jouluruoat saamatta ja kaikki menee plörinäksi...et tällee
Tuntuu, että leviääkö se tauti koneitte välityksel ku kaikki ootte samaa aikaa. Mahtaa olla sitä itteensä, influenssaa. Meiä isännäl oli illal vähä lämpöö ja koko päivän valitteli kurkun kutittamista ja sitä sitte köhis. Me porskutellaa esikon kaa terveinä, kuten viime vuonnaki kävi. Taitaa siit rokotuksest sit jotai hyötyy olla :)
Ihana ku ekat vauva-uutiset saadaa jo pian, tuntuu sitte paljo lähemmältä omaki synnytys. Mä jo niin sitä odotan ku on ihan tavattoman iso, kykenemätön ja raihnane olo.
Onneks on joulu, mä NIIN tykkään ja sitte se menee aina ihan pian ohi. Mut sitä nyt viä odotelles pari päivää...
Ai nii, käväsin ä-polil perjantaina, oli kai jonkunlaine synnytystapa arviointi vaik en ajatellu sellast toisen kohal olevan. No alakautta kuulema mahtuu ja LA painoa toveril tulee olemaa vajaa 3,5kg. Samaan settiin sopii siis esikon kanssa. Sitte käskivät käyrälle 20 minuutiks ja me istuttii isännän kans siä yli puoltoista tuntii!! Alko hiuka nyppimää ku ei ajateltu koko päivää siä viettää. Ekaks tuli liia rauhallist käyrää ku nappula nukku ja sitte ku hän heräs ni eihä se vekotin pysyny peräs ollenkaa ja lakkas piirtämäst koko viivaa ja sitte odotettii et kummost käyrää ny oikee tulee ja tarviskoha ottaa kontrollii ku on nii outoo... ei ne kai ymmärtäny ku sanoin et muljaa niin paljo ettei se toosa pysy perässä... sitte nappula tais nukahtaa ja käyrä rauhottu ni meki päästii kotii.
Kauhee kovakourane se lääkäri oli koittaessaa tuol alhaal lantioo ym. Sitte käskee vaa et ku tarvis rentoutuu. Milläs rentoudut ku vesi lentää silmistä :( Onneks ei sinne tarvi enä mennä.
Nyt taidan palauttaa konee töpselin nokkaa ja ruveta puurolle. Esikol jo näkyy menneen lautaselline. Isäntä ja mun isä nukkuu viäl, taidetaa neki herättää jo, eihän sitä nyt koko päivää sovi kuorsata :)
Marlene ja nappulamassu rv ehkä jotain 35
Jännää, nytkö jo saa alkaa lukemaan synnytystarinoita tammikuisista... kivaa, ja tsemppiä Kimmille, lieneekö vauva jo kainalossa...
Flunssasta täälläkin jokseenkin jo parannuttu, tuntuu olevan liikkeellä. Lunta satoi Pohjanmaallla viime yönä, ihan ohut kerros. Nyt tihuttaa vettä joten jännätä saa pysyykö edes tuo valkoinen jouluun asti...
Pitäis lähteä käymään jouluostoksilla!
Mukavaa 4. adventtisunnuntaita tammimasuille!
Dazka 35+6
Jos taas pitkästä aikaa yrittäisi aktivoitua tälläkin saralla. Äitiysloma alkoi vihdoin perjantaina, joten toivottavasti nyt olisi sitten enemmän aikaa myös tänne kirjoitella. Tänne ei mitään ihmeenpiä kuulu, melko hyvin mennyt loppuraskaus ilman mitään suurempia vaivoja. Mutta kyllä sitä oli jo ihan valmis äitiyslomalle, ei meinaa selkä enää kestää kahdeksan tunnin istumista ja nukkumisen kanssakin kun on vähän niin ja näin, niin koko päivän jaksaminen ilman päiväunia tuottaa tuskaa.
Paljon paranemisia kaikille sairastaville! Mäkin olin viime viikolla sairaslomalla, kun mullekin iski ihan hirveä flunssa. Täytyy kyllä sanoa, että ei oo herkkua kunnon flunssa näin raskaana, jos muutenkaan. Viikon verran jouduin nukkumaan istualtani, kun makuulla meni kaikki röörit niin tukkoon, ettei henki kulkenut. Lisäksi kauheat yskänkohtaukset herättivät monta kertaa yössä. Onneksi nyt alkaa olla jo paremmalla puolella.
Meillä on edelleen kaikki vauvahankinnat ym. tarvikkeiden laitto täysin vaiheessa. Tosin esikoisen jäljiltä melkein kaikkea onkin, mutta edelleen puuttuu mm. turvaistuin, kehdon patja ja paljon muuta pikkutilpehööriä. Puhumattakaan siitä, että kaikki vaatteet ja muut tarvikkeet on pesemättä ja järjestämättä paikoilleen. Eikä ole aavistustakaan, minne kaikki tavarat saa taas järkevästi mahdutettua. Kunhan nyt selviäisi ensin joulusta, niin ehkäpä sen jälkeen sitten olisi aikaa ja voimia keskittyä johonkin muuhunkin.
Mies ei meillä vauvatarvikkeista mitään ymmärrä tai ymmärrä edes sitä, että niitä nyt jotenkin pitäisi valmiiksi laittaa. Videokameran hankinnasta mies on kovin innostunut ja totesi vain yhtenä päivänä, että pitäisi se videokamera käydä nyt pian hakemassa, kun kohtahan se vauva jo syntyykin. Minä sitten totesin, että olisihan se kiva että olis edes joku millä saa vauvan kotiin tuotua ja edes patja vauvan sängyssä, ennen kuin mistään videokameroista aletaan vouhottamaan. On tuo miesten priorisointi vaan aina yhtä ajatuksia herättävää :)
Tsemppiä Kimmille vauvanhakuun!
Mukavaa joulunaikaa ja hyviä vointeja kaikille!
Stiina 34+4
Onneksi soitin aamulla päivystykseen, ei olisi hoitanut kun yhden meistä niin en sitten mennyt lainkaan, mennään sitten koko sakki huomenna jos saan ajan meille. On tää vaan niin kypsyttävää olla koko ajan sairaana.... JA vissiin tää tauti levii aika lailla kun moni sairaana :(
Kunhan tulisi kaikki terveeksi ennen kun synnytykset on ovella, ei oo mukavaa kamalassa flunssassa pukkaa vauvaa maailmaan....
Mulla on ollut pari päivää ihan siis koko aika iso hätä vaikka en oo syönytkään pahemmin, en sit tiedä mikä on?
Supparit on kadonnut, voi ku yskäkin vaan katoaisi....
Eipä mulla kummempia oikein rauhallista joulun odotusta kaikille
T:L&A 35+6 huomenna vaihtuu onneks viikko
Kamalaa lukea teidän sairasteluista, niin moni tuntuu olevan kipeänä. Koputan puuta, että meillä ollaan ainakin vielä terveitä! Pikaista paranemista kaikille pöpösille.
Ite kaipaan uudistusta itseeni, ja mietinkin, että uskaltaisiko vielä hiuksia värjäyttää ennen synnytystä. Mitä mieltä te olette? Mulla on nyt pitkät hiukset, ite tykkään, mutta mies ei niinkään.. Ne kun on kuulemma aina suussa tms.. =/ Kyllähän ne viemärit tukkiikin, niitä kun vielä irtoaa aika runsaasti. Niin, ajattelin, että jos leikkauttaisin lyhyiksi, ja samalla vähän väriä/raitoja piristämään ulkonäköä. Mutta pitäisikö tuo värjäys jättää sitten synnytyksen jälkeiseen aikaan..?
On kyllä ankea "jouluilma", harmaata, märkää ja pimeää. Olis niin kiva saada valkea joulu, mutta ei näytä toteutuvan tänäkään vuonna..
Pää lyö tyhjää, joten palaan taustailemaan.
Minnikki ♥ tutteri 36+5
Kävin itse jo perjantaina värjäämässä ja raidoittamassa hiukset kampaajalla. Olen kaikkien näiden odotusten ( 3kpl) loppuvaiheessa värjännyt hiuksia, semmosta pientä piristystä tähän alati isonevaan olomuotoon =). Mutta siis jotkuthan ei värjää ollenkaan raskausaikana ja jotkut taas värjää, eli varmasti on yhtä monta mielipidettä asiasta kuin on odottajaakin.. Neuvolassa mulle on sanottu sen olevan ok, joten olen värjännyt.. Ja minä värjään hiuksia ehkä 2-3 kertaa vuodessa, että en niin useinkaan. Tää oli toinen kerta tässä raskaudessa.
mehiz rv 36
Lähdettiin sairaalaan hiukan ennen yhtätoista vaikkei säännöllisiä supistuksia ollutkaan.Vajaan 10 min matkalla niitä ei tullut yhtään.Kävellessä muutama.
Menin tutkimushuoneeseen käyrälle.Ja kätilö alkoi ehdotella peräruisketta,kalvojen puhkaisua tms. että saatas synnytys käyntiin.Sanoi että kyllä minä niitä supistuksia nyt tähän kaipaan (katsoi käyrää).Kohdunsuu tais olla n 4cm auki.
Pääsin käyrältä ja siitä kovalta pöydältä pois 15 yli 23,ja silloin "repesi",supistuksia alkoi tippumaan lähes tauotta ja vaatteiden vaihto/kävely saliin oli aika tuskaa.
Salissa kontalleen lattialle,tuli lääkäri uusi kätilö ja kätilöharjoittelija saliin,tässä välissä mies laski yhden kahden minuutin tauon,se olikin ainoa koko loppuaikana.
Nousin sängylle koska lääkäri oli tullut laittamaan parakervikaalipuudutteen.Sen laitto oli yhtä teurastusmeininkiä koska supistuksissa ei ollut mitään taukoa ja kaikki toimenpiteet tuntui kamalille.vauvansydänänet laski,ja siksi minun piti kääntyä selälleen ja taas kylelleen,ja taas seläleen ja kylelleen...sit sain kysytyä miksi se puudute ei auta yhtään,lääkäri sanoi ettei ne aina auta,samalla kätilö kysyi ponnistutaako ja aloinkin ponnistaa,yhdellä supistuksella poika oli pihalla,ja kello näytti 23.44,eli synnytyksen kokonaiskestoksi papereihin laitettin 29 minuuttia!
Onneksi tuollaset synnytykset on harvinaisia,koska en suosittele sellaista kenellekään,enkä kenenkään ole kuullut tuollei synnyttävän,Mutta silti aivan mahtava kokemus ja aivan superihanaa että se meni vauhdilla ohi.Jälkitunnelmat on hyvät,ei kauhutuntemuksia tms.Mieli on tosi hyvä.
Jälkisupparit alkoi samantien ja kun kyseessä viides niin nehän oli kamalia nekin,niihin sain lääkettä,jotka toi se vastaanottanut kätilö,hän sanoi minulle hiven nolona että kyllä sinä näköjään kroppasi tunnet!!
Tämä oli synnytys jossa kaikesta huolimatta olin eniten itse mukana,ja heti ihastelemassa vauvaa kun se syntyi,viimeksi olin himpun shokissa synnytyksen vauhdista johtuen,nyt vaan totesin että jahas tämä on minun tapani toimittaa jälkikasvu maailmaan=)
Vauva on niiiiiiin ihana,tämä on sata kertaa ihanampaa kun muistinkaan.Vauva tuoksuu taivaalliselle kuulostaa hurmaavalle näyttää täydelliseltä,ja minä
olen aivan hurmioitunut ja rakastunut.Niin on kyllä koko perhe,tuossa neljä jonottaa sylissäpito vuoroa.
Poika painoi vain 2920g ja oli 49cm pitkä.Meidän vauvoisa pienin,kehuivat että hienosti olen saanut sokerit pidettyä alhaalla.Hienoa että tiukasta kuurista oli hyötyä,kyllä kannatti laskea ja miettiä syömisensä!Todellakin en nimittäin revennyt yhtään.
Olimme salissa pari tuntia ja kahden aikaan kun olin menossa suihkuun meni jalka alta,kaaduin päin yöpöytää ,onneksi mies sai kiinni,etten kokonaan kaatunut.Jalasta oli varmaan synnytyksen aikana ollut joku hermo puristuksissa ja se jalan toimimattomuus kesti joitakin tunteja en siis päässyt suihkuun salissa.
Sairaala oli tupaten täynnä,salit ja osasto sain kolmanneksi viimeisen sänkypaikan,kaksi ainakin joutui yöllä päivähuoneeseen yöksi.Ja äitejä laitettiin vauhdilla kotiin seuraavana päivnänä.
Vauveli voi hyvin,syö hanakasti,ote on hieman turhankin pitävä=)Poika on ihan blondi,aivan veljiensä näköinen.
Ihanaa olla kotona ja ottaa joulu vastaan uuden perheenjäsenen kanssa.
Onnea upeaan  kokeukseen teille kaikille ja alkakaahan jakaantua kun sen aika tulee.
Kaikille myös rauhallista joulua,toivottelee Kimmi rv 0! ja poju 2pv
Siitä me sitten alettiin jakautumaan :) Pitäisköhän laittaa oma pino noille synnytys kertomuksille? Jos joku osaa ni siirtää sitte ton Kimmin omankin sinne, mä oon kädetön tekemää sellast :(
Hurjan vauhdilla kyllä laitit pojan maailmaan, mut toisaalta... äkkiä vaa hommat valmiiks ni saa alottaa vauvaelämää ;)
*ONNEA VIELÄ PALJON!!!*
Marlene ja nappula, rv vielä jotain 35
*Kimmille* Suuret Onnittelut!! Perästä tullaan.. Itsekin toivon nopeaa synnytystä, mutta koska sairaalaan ajamme reilut 30min., niin en ihan noin nopeaa toivo. =)
Tosi hyvin me tammimasut ollaan kyllä viikkoja kerätty, kun nyt vasta eka synnytys - hyvä näin! =D (Tai onhan meillä hurja määrä tuossa listassa myös niitä nimiä, joista ei ole aikoihin mitään kuulunut, joten tiedä sitten, ovatko he enää yhdessä koossa..)
Aikooko kukaan synnyttää aattona? ;) Ite toivon, ettei silloin syntyis - ei olis kiva jos kaks vuoden odotetuinta päivää menis yhdellä kerralla, synttärit ja joulu.
Mä veikkaan itselleni synnytyspäiväksi 9.1. (la 13.1.), koska nuo aiemmatkin ovat kaikki kolme syntyneet rv39+3. =)
Minnikki taas
Minäkin täällä olin jo odottanut noita teidän perheen kuulumisia, ja nyt saatiinkin sitten niistä vihdoin lukea!
Tuo sinun synnytyksesi oli vähän kun minulla 6.5v sitten,mutta meillä synnytysajaksi laitettiin 1h 05 min ja ponnistusvaihe 2 min. Tyttö sai silloin aluksi vain 3 pistettä,kun oli niin "shokissa" tuosta nopeasta synnytyksestä ja sydänäänien heikkenemisestä.Mutta terve,topakka eskarilainen on nykyään!!!!
Itseäni jännittää myös tuo synnytys tällä kertaa,onko yhtä nopea ja jos on,niin ehditäänkö edes sairaalaan...Matkaa kotoa autolla onneksi vain 20 min.Joulunviettoa anoppilassa on tässä jahkailtu juuri tuon nopean synnytyksen takia,sillä lähin synnytyspaikka anoppilasta on n. 70 km:n päässä.Jotenkin jännittää,josko jotain tapahtuisikin jouluna,vaikka mullahan on lähes 6 vkoa vielä jäljellä...Nyt on vaan viime päivinä ollut niin tukala ja epämukavaolo,vauva puskee päällään alapäähän,niin että on paikat tosi hellinä ja maha menee kivikovaksi useamman kerran päivässä...Mutta ehkä tää on vaan "toiveajattelua" että tulisi aiemmin,meillä kun isot siskot syntyneet 40+0 ja 40+1-viikoilla.
Ihanaa muuten,että tämä pinomme on ollut tosi aktiivinen näin viikonloppunakin ja huomaatteko muuten että jo 100 viestin raja lähenee!!
Oikein Ihanaa Joulua kaikille masuille ja vauvoille,jos niitä useampikin syntyy tässä ennen joulua/jouluna!!!
kotiäityli+masukki rv 34+2
Tulethan vielä kertoilemaan kuulumisia tänne meille. :)
Pakkohan se on jotain tulla kirjottamaan, vaikkei oikeen mitään uutta olekaan. Viime yönä nukuin aivan ihanasti, kerran heräsin yöllä vessaan, mutta sain senkin jälkeen heti unta. Aamulla heräsin vasta klo 12. :)
Tänään on sitten päivällä supistellut välillä aivan mahdottomasti, toivottavasti ei nyt tän vuoden puolella enään syntyis..
Eilen olin jouluostoksilla äitin kanssa, sovittiin, että ostetaan nyt vain pikkuveljille ja siskolle lahjat, mulle sitten joulun jälkeen käydään yhdessä katsomassa. :)  Jalat siellä kyllä tuli aivan tajuttoman kipeiksi, kun joutui kävelemään niin kauan. Eikä oikeen istumaan päässyt minnekään. Olis tehny mieli hakee pyörätuoli kaupan eteisestä :D
Joulua täällä jo kovin odottelen, luntakin tuolla ulkona sataa ihan mukavasti, toivotaan, että kestäisi sinne aattoon asti. :)
Huomiseksi olisi taas tiedossa siivoilua, onneksi sitä vielä jaksaa jonkun verran, kuhan ei ala suppailemaan pahasti.
Nyt takaisin telkun ääreen. Mukavaa joulun odotusta kaikille ja toivottavasti saadaan pian kuulla lisää vauvauutisia. :)
Jadmiras ja vaavi 35+4
Hieno juttu ja Onnea koko perheelle, nauttikaa vauvasta ja ensihetkistä!
Olipa nopsa synnytys - ja ihana! Niin sitä syntymän ihmettä minäkin odotan, se on NIIN upea kokemus ettei sitä mikään voita! Kyllä sitä vaan nainen kroppansa tuntee, mullekin viimeksi sanottiin että "et sinä noilla supistuksilla vielä tänään synnytä" ja niin vaan siitä pari tuntia meni niin vauva oli jo maailmassa ja 2 min laitettiin ponnistusvaiheelle pituutta.
Täällä tänään huhkittu joulusiivous, alkaa kyllä jo kropassa tuntua ja kostautua päivän rehkiminen. Onneksi mies kyllä teki melkein kaiken, mä vaan imuroin ja järjestelin ja vähän pölyjä pyyhin.
Jees, jatketaan me muut odottelua ja ihania synnytyksiä odotellen,
Jaffa rv 34+1
Mitä suuuuurimmat onnittelut Kimmille ja koko hänen perheelleen!!! Mä olen täällä taustaillut taas iäisyyden ,ja huomasin kyllä että sulla saattaa kohta olla synnytys edessä..Mutta en vain saanut aikaseks kommentoida :(
Mutta nyt saan!!! Aivan mahtavia uutisia siis..ja varmasti olikin rankka synnytys kun niin nopealla vauhdilla aukes paikat lopulta , mutta onneksi meni sitten noin nopeaan. Ystäväni synnytti samalla tyylillä ja sanoi että oli meno vähän turhankin rajua.
No, nyt on sitten eka tammivauva maailmassa..jouluvauvana kylläkin :) Saadaankohan lisää tämän kuun puolella syntyneitä täällä palstalla vielä?
Omat kuulumiset vaan nopsaa, että lääkärissä kaikki hyvin..kohdunsuu pehmennyt, ei muuta. Eli paikat on kiinni ja kaulaa se 3cm jäljellä. Supistuksia ei ole melkein ollenkaan...vähiten kaikista raskauksistani näin pitkällä ollessani. Vauva kasvaa kylläkin yläkäyrällä..sf oli viikolla 34+6 35cm..eli sitä vähän mietin itse..Mutta ei mulle ole kokoarviota ehdoteltu...
Nyt täytyy lähteä iltapuuhiin. Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!!
Mamti 35+4
Kyllä ollaankin jännätty sun puolesta ja odotettu kuulumisia, ja vie meinasit pantata niitä.. mmmrrrrrr ;) OIKEIN PALJON ONNEA!
Arvasin, et nyt on pakko olla tullut Kimmin kuulumiset, kun oli tullut monta viestiä sunnuntai-iltaan :)
Me koristeltiin tuossa poitsun kaa kuusi, kun kävivät isänsä kaa aamupäivällä hakemassa ja mä jäin kotiin sairastaan. Kattelin sit telkkaa ja faktalta jonkun synnytyssairaalan, hiukan oli hurjan näköistä menoa ja rupes synnytys jännittään. Ja jos joudun sektioon ton pikkaraisen kääntyilyn vuoksi, niin hui sekin.. siinä, kun näytettiin kuinka vatsaan vaan mentiin veitsien kera, jaiks!
Onkos tuosta *kokemusta* *kellään* , et vaavi siis väärinpäin ja mitä oot sitten päättänyt synnytystavaksi? Ja kuinka siihen sairaalassa suhtauduttiin? Tays on vissiin perätilasyn. kannalla..iik. Entäs käännösyritykset, varmaan kauheeta..?
Kyllä jänskättää, vaikka on tässä vie uudenvuoden tienoille aikaa kääntyä ja sit katotaan tilanne, ja sitten vie muutamia viikkoja, kun tää on kuitenkin aikas hidas tulija niinkuin veljensä :)
Emmuli kurkkukipuisena :( rv 34+4
Taalta meiltakin suuren suuret onnittelut Kimmille & perheelle!!! :-)
Charlie rv 36+3
Pakko tulla tämänkin taustailleen onnittelemaan ensimmäistä vauvan saanutta!
Hienoa päästä tätä kautta jakamaan tuota ihmeellistä hetkeä, joka meillä kaikilla on ennemmin tai myöhemmin edessä.
Itse otin viime viikolla muutaman päivän varaslähdön joululomalle, kun äitiysloma alkoi. Samantien vaihtui vauvakanavalle oikein rysäyksellä. Nyt vaan nautiskelen perhe-elämästä ja silittelen pikkuvaatteita. (ja lueskelen tammimasujen tarinoita :) Tulokas on päästänyt helpolla, ei ole tarvinnut huolehtia mistään tai voida huonosti. Töissä painoin loppuun asti ihan normaalisti ja olo on ollut koko matkan jotenkin rauhallinen ja 'hehkuva' :) Taisi olla aika kypsä toisen odotukselle, niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Rentouttavia joulupäiviä kaikille! (Joillekin ehkä jännittäviäkin...)
Kohta saa lanttulaatikkoa... Mmmm....
Mittu-maari 35
Olipas hurjan kuuloista menoa tuo teidän synnytys... Varmasti kuitenkin itselle mielekäs tapa saada lapsi maailmaan :)
Näin ensisynnyttäjänä joutuu luultavasti kärvisteleen supistusten kanssa tuntitolkulla.
Jännää kun kaikki kyselee vointia ja odottaa vauvaa.. Mun isovanhemmat ja isä menevät jouluksi ulkomaille ja lupasin viestiä laittaa jos vauva nyt jostain syystä tänä vuonna maailmaan haluaa. Joka kerta kun soitan jollekin, niin odotetaan uutisia.. Mä oon kyllä kaikille sanonut, ettei kannata tänä  vuonna vielä hötkyillä tämän kanssa.
Nopeaa oli toiminta sulla, mutta hyvinhän kaikki sitten meni. Ihanaa vauva-arkea teille sinne kotiin ja tulehan sitten kun ehdit kertomaan meille miten elämä sujuu viiden lapsen äitinä.
Kaikille sairastelijoille pikaisia paranemisia.
Hiusten värjäyksestä on ollut puhetta. Olen värjännyt ihan säännöllisesti koko raskauden ajan (about neljä kertaa) ja seuraava aikakin on jo varattuna loppiaisen jälkeen, jotta on sitten edes tukka kuosissa synnytystä varten:). En oikein jaksa usko, että hiusten/hiuspohjan kautta ainakaan suuria määriä myrkkyjä tällä käytöllä imeytyisi. Yksi ystävistäni on kampaaja ja hänkin pyörinyt koko raskausajan ihan työkseen näiden väriasioiden kanssa ja synnyttänyt kaksi ihan tervettä lasta, joten tuskin meilläkään mitään hätää asian suhteen ole. Vaikka toki jokainen tekee oman ratkaisunsa niin kuin hyväksi näkee.
Oma napa voi hyvin. Joulua valmistelllaan ja odotetaan ja touhua riittääkin ihan kiitettävästi kun kaikki lapset ovat nyt lomalla. Onneksi mies töissä enää huomisen ja sitten alkaa hänelläkin kahden viikon loma.
Tänään pitäisi suunnistaa markettiin jouluruokaostoksille. Esikoinen lupautui lähtemään kantoavuksi ja kauppalistakin on jo valmiina, joten eiköhän reisuu aika sujuvasti mene kaikista ryysiksistä huolimatta.
Nyt ulkoilemaan, vaikka yhtään ei kyllä innostaisi vääntäytyä tuonne loskaan/vesisateeseen lasten kanssa.
Piparintuoksuista jouluviikkon alkua kaikille ja voimia
t:KainoElvi ja kamu 34+3
Heipsan täältäkin! Nyt mäkin oon saanu hommat tehtyä ja jo äitiyslomilla, jee! Olo on mitä mainioin, ei mitään vaivoja, ihanaa! Pahasta flunssasta on selvitty. Ja nukuttuakin on nyt saanut. Nyt oikein voi nauttia tästä raskaudesta ja masusta vielä :-)
Vauvankamat ei edelleenkään ole valmiina, joulun jälkeen alan laitella kun saadaan joulutohinat ohi ensin.
Neuvolassa kävin torstaina, vähän verenpaineet koholla 138/88, sf-mitta 29 cm. Verenpaineista uusi seurantakäynti ensi viikolla.
Tosiaan synnytykset alkaa olla käsillä ja hyvä ettei kenenkään vauveli pahasti keskosena ole ainakaan syntynyt. Ekoja vauvauutisia siis odotellaan!
Tsemppiä kipeille tai muillekin jotka tarvii :-) Kerätään voimia lähestyviin synnytyksii. Täytyy alkaa lueskella ja palauttaa mieliin synnytysjuttuja taas ja rentoutumistekniikoita.
T. Jaffa rv 34