(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VKO 51
Kommentit (102)
Kävin neuvolalääkärillä ja painoa on tullut nytten 9,5 kg mikä hyvä. Paineet oli 140/84 yleensä ollut siinä 120/80 eli nousua vähäsen. Sf mitta 30 aikasemmin 31,5cm. vaavi rt paikat pehmeät kohdunsuu auki ja tunsi tosi hyvin pään kohdunkaulan pituutta enään 1cm lyhentynyt 3cm:tä....
Sanoi vaan lääkäri että ei kullema kannata enään liikkua kovin kauas sairaalan lähettyviltä...
Aikasemmissa raskauksissa paikat on ollut pehmeitä mutta ei kohdun suu ole ollut auki. Onko kenelläkään kokemusta asiasta, sanoi myös että ekoista suppareista sairaalaan!
Saa nyt sit nähdä kuin käy.Aloin vaan jännittämään ihan sikana :)
T:Lootuskukkanen ja Aada 35+4
Just tultiin ostoksilta äitin kanssa, ostin vauvalle taas lisää vaatetta, vaikkei periaatteesa tarviskaan enään. :D Kaks sulosta kietaisubodya bongasin, niin "ihan pakko saada"! :)
No mulla oli kanssa kohdunsuu jo auki, kun tiistaina olin lääkärillä, paikat pehmeät ja kohdunsuuta jäljellä 1cm. Ja vauva myöskin rt:ssä, joten lääkäri ennusti, että tän vuoden puolella syntyis. Mutta todellakin toivon, että vasta viimenen päivä alkais aikasintaan syntymään ja ulos tulis ensimmäinen tammikuuta, tai ainakin viimeistään sen ekan viikon aikana, koska olo alkaa olemaan jo todella tukala.
Kertokaa mulle pliis, millä ihmeellä saan alamahan raskausarpien kutinan loppumaan?! Kutina on jo sietämätöntä!!
Jadmiras ja pikkuvauva 35+2
Jadmiras:kokeile vauvaöljyä mulle sa on auttanut :)
Mulla siis viellä tämä kamala yskä ja nyt oon huomannut että aina kun yskin niin mulla lorahtaa housuun vaikka olisin ollut vessassa just! Voiko olla lapsivettä??
Auttakaa, välillä vähän suppailee mut ei viellä niin kamalasti.
Olen täällä tosi tosi kipeänä. Kävin kuopuksenkin kanssa lääkärissä, kun sille nousi kuume uudestaan 1,5 viikon sairastelun jälkeen. Vielä ei ainkaan mitään löytynyt siltä, minä sain kuulemma säälistä kuurin poskiontelotulehdukseen - mätää ei ollut mutta mittavat limakalvoturvotukset. Henki ei kulkenut viime yönä mitään kautta ja toista poskea särki eikä siihen enää panadolit auta, nukuin tosi vähän aikaa siinä uudessa hienossa sängyssä... No, sain nenäsuihkeetkin mutta nyt vasta alkoi huvi eli kuume on nousemassa, vilunväristyksiä koko ajan. Lääkäri vähän arveli että voi olla että olemme saaneet flunssan perään influenssan :( En vain tahdo enää jaksaa hoitaa kaikkia potilaita kotona, mietin jo että jos tämä kuume nousee kuten miehellä 40:een niin pääsisinkö sairaalaan lepäämään? Pääseekö sinne? Miten sinne pääsee??? Esikoinen alkaa olla parempi mutta senkään kanssa ei ole kenestäkään edes ulkoilemaan ja alkaa olla aika kärsimätön, kun ovat viimeksi sunnuntaina ulkoilleet :(
eikkuli35+0
Pitkästä aikaa taas kirjottelen.. Lukemassa olen kyllä käynyt, mutten ole jaksanu kirjotella kun ei mitään erityistä ole tapahtunut..
Neuvolassa kävin alkuviikosta, sf oli 30.5cm. Painoa tullu JO 14kg ja vauva on raivotarjonnassa. Seuraava neuvola alkuvuodesta ja 12.1 synnytystapaultra. Meillä siis kaupunki tarjoaa 4 ultraa, mulla tulee yht 5 kun kävin sillon ihan alussa tuon kilpparihomman takia ultrassa.
Synnytys pelottaa ihan sairaasti. Tai yritän olla ajattelematta koko asiaa, mutta aina välillä se kumminki pukkaa mieleen. Meinasin alkaa neuvolassa itkemään, kun asiasta sanoin. Ei kumminkaan pelkopolille haluta lähteä, kun sinne yli 200km matkaa...
Tuli päivällä miehen kanssa riitaa, kun yritettiin alkaa siivoamaan. Mulla tulee joku ihme raivo ja alan sitten aina huutamaan sille, lähti ovet paukkuen ja kun tuli takas, niin minä lähin. En jaksa nyt yhtään koko äijää. Sanoin siskolle äsken, että tekis mieli kerätä kamppeet ja lähteä. Mulla siis taas jotain ihme angstia äijää kohtaan. Tai tuntuu että koko maailma vituttaa. Ehkä se johtuu siitä, että eilen oli viimenen työpäivä. Oli tosi rankkaa, kun mulla on ollu pitkäaikasia potilas/terapiasuhteita ja niitä piti hyvästellä. Yks lähti itkien poiskin ja sillon meinas itelläkin tirahtaa kyynel. Kyllä sitä kumminkin kiintyy potilaisiin, kun pitkään melkein viikottain tavataan. Muutama lopetti kokonaan käynnit kun ei halunnu vaihtaa hoitajaa. Huolettaa niittenkin puolesta. Oikeestaan en olis edes halunnu lopettaa töitä. Mitä minä nyt teen? Istun kotona ja leikin kotiäitiä? Ei minusta todellakaan ole semmoseen. En tiiä. En olis ikinä uskonu että tämä on näin rankkaa, kun jotenkin tätä äitiyslomaa niin paljon on odottanu. Toivottavasti tähän tottuu ja turtuu. Onko muilla töistä poisjäänti ollu näin rankkaa?
Iskias on alkanu tässä viime päivinä vaivaamaan ja kävely alkaa olemaan tosi vaivalloista. Ja jatkuvasti supistelee, mutta harvemmin kipeästi. Menkkakipuja on välillä ja istuminen aiheuttaa supisteluja. Vauva puskee kyljestä välillä tosi kipeästikin. Mut muuten menee ihan ok...
Ja äsken tuli se kauan odotettu lipasto. Ja tietenkin piti sitten olla vääränlainen. Tai yläosa oli väärä, mut vitutti jo valmiiksi niin paljon etten jaksanu alkaa urputtamaan asiasta. Olisin varmaan alkanu vaan itkemään. Saa ukko huomenna käydä sanomassa asiasta ja tilata uuden päälyosan, jota odotetaan sitten se toinen kuukausi. Että taas elämä hymyilee...
Jännää, että näinkin "pitkälle" meni, että ensimmäiset alkaa purkautumaan.. Jännittää Kimmin ja Lootuskukkasen puolesta, että kuinka pian teillä on jo nyytit sylissä. Paljon paljon onnea ja jaksamista kaikille synnytyksiin!
Hömppä ja typy 34+0
Äitiysloma alkoi tänään ja on ollut viikko härdelliä, kun mies on ollut lomalla, niin on kerennyt hoitaan joulujuttuja ja sellattii.
Laivamatka meni alkuviikosta hyvin, nukkunut en ollenkaan melkein, kun nuoriso möykkäs.. hohhoijaa sitä nuorisoa ;) Mutta muuten oli mukavaa, olla miehen kaa ja nauttia rauhasta ja ruoasta :)
Joku mainitsi, et tulee vauvavatsaa ikävä, niin mun ei! Siis ihanaa tuntea potkut yms. mut ois se ihana nähdä jo pikkarainen ja sitten odotan sitä, että saan nukkua missä asennossa vaan ja varsinkin mahallaan..aah!
Ei kait muuta kuin joulua odotellessa, kurjaa, kun on luvattu mustaa joulua etelään :( Sitten odotankin sitä uudenvuodenaatonaattona olevaa neuv.lääkäriä ja että katsellaan miten vaavi on, toiv ois sitten oikeissa asemissa!!
Viikonloppua toivotellen
Emmuli rv 34+2
Kolmatta päivää tullut sitä limatulppaa,veristä hyytelöä ja supistellut.Eilen oli rauhallinen päivä,tänään ei tosiaankaan.
Insuliinit loppui ja sain hakea äippäpolilta lisää.Meni ihan iltaan kun odottelin et tuleeko lähtö,kun tosiaan supistelee koko päivän,mutta harvakseltaan,mutta KOVAA!
Nukuin melkein  koko päivän j aheräsin aina supistuksiin jotka saa haukkomaan.
Ihan epätoivoista kun sattuu ja sattuu mutta mitään ei tapahdu.No sitten lähdin äippäpolile hakemaan sitä insuliinia,niin kysäisin voisko ehtiskö ne vilasta kohdunsuun tilanetta.Tunti meni siinä koko reissussa,ottivat sydän ja supistuskäyrää20 min,kaksi supistusta piirtyi käyrälle,väli 13 min. mutta tehokkaita,tai voimakkaita.
Kyseli että haluanko jäädä sinne,missä asun jne,Kätilö esitteli mut huoneessa käyneelle toiselle kätilölle kohta viiden äitinä,joka haluaa vielä käydä kotona,kohdunsuu 3-4cm auki.
Sanoi et tule sitten takaisin auton takapenkillä pitkäkses,i=))ja hommaa valmiiksi se lastenvahti.Soitin sitten siskolle että tule yöksi,nii ei tartte huolehtia tuleeko lähtö vai ei.
Kävi kyselemässä lääkäriltä tilanteestani kun edellinen tuli niin yllättäen nopeasti.
Kätilö myös sanoi et pääsen nopsaa sisään kun mut on jo tutkittu ja laittaa paperini hollile odottamaan,lähtiessä käski vielä kyykkyhypellä ja että yöllä nähdään.
No jokatapauksessa hyvä tietää että kohdunsuulla tapahtuu.Kalvopussi ja vauvanpää kuulemma tuntuivat jo.
Että kai se sieltä pian tulee,vaikka oudolla tavalla...kun ei supistukset säännöllisty,ja kestää päivän!
No kokemus se  on tämäkin.Ja on hyvä kun ei ole ollut tapana odottaa synnytyksen menevän tietyllä tapaa.
Toivotavasti seuraavaksi sitten tosiaan olen kuulumisia synnytyksestä kertomassa.Edelleen supistelee,mutta harvoin...himpunverran ärsyttävää!!!!!!!
Jänskätyskäyrät korkealla kimmi poju 38+2 ja perhe
Kyllä se sieltä tulee ja varsin pian, uskoisin :) Kuten sanottu, niin minulla tuli sitä limatulppaa kakkoselta 5vrk.
Nyt jos joutuisin synnyttämään niin saisivat varmaan keisarinleikata, olen niin huonossa kunnossa. Odottelen että tk:sta soitetaan ja kerrotaan, lähdenkö prenalle vai saanko ottaa tujumpia lääkkeitä että selviän yön kotona. Panadolit ei auta mitään kuumeeseen, vaikka 2 ottaa kerralla  - 2 tuntia ja kuume laski kokonaiset 0,4 astetta nippa alle 39:n. Jos tätä kestää sen 4 päivää mitä täällä puhutaan, niin kuolema on kyllä minut jo siihen mennessä korjannut! Pää on niin kipeä otsasta että tuntuu halkeavan eikä henki edelleenkään kulje kuin p-reiän kautta. Ei oikein auta kun ei voi selällään nukkua, kohtu painaa keuhkoja jotenkin niin että tukehdun aivan (tätä on siis jatkunut jo pitempään). Piti vääntäytyä hetkeksi sohvalle kun muut menivät sänkyyn kun odottelen sitä soittoa.
Voivoivoivoivoivoivoi...
eikkuli
Ja suulahan näyttää olevan lupaavasti kantapäät valmiina kuopissaan, joten eikun vaan kovasti voimia matkaan:).
Kaikille sairastelijoille ja muutenkin huonossa jamassa oleville toivottelen pikaisia paranemisia ja voimia. Toivottavasti voinnit kohenee ja pääsette nauttimaan joulusta.
Oma napa voi hyvin. Lupaudun sitten äitiyslomani alkamisen kunniaksi ohjaaman pari jumppaakin. Saas nähdä ottaako mulle ohraleipä kun tunnetustihan tyhmästä päästä sitten kärsii koko kroppa...
Nyt syömään iltapalaa. Ruokahalut ovat olleet jostain käsittämänttömästä syystä hukassa pari päivää ja syöminen, jota siis normaalisti rakastan on vain jonkinlaista pakkopullaa (ei kiva). Toivottavasti saan ruokahaluni takaisin ennen joulua tai muuten en kyllä ala.
Piparintuoksuista viikonloppua kaikille:)
t:KainoElvi ja kamu 34+0
Tuuhan kertoon sitten heti kuulumiset! Vai olikos se sun mies, joka oli ottamassa koneen mukaan, et saa kertoa meille kuulumiset heti.. vitsi, en enää muista kuka oli.. Ja suppareita täältä toivottelen, et olisivat säännöllisiä ja saisit pikkuisen syliin nopiaan :)
Eikkulile jaksuja sairastamiseen! Hiukan repeilin tääl, et henki kulkee vaan p-reiän kautta, hah :D
E again
Pitkasta aikaa (no siis muutamaan paivaan en ollut kaynyt...) paasin lukemaan kuulumisia, taallahan on jo jannat paikat. Aamulla Kimmilla varmaan jo nyytti kainalossa :-)
Taalla flunssa vaan jatkuu, meidan neitilla se meni viikossa ohi, mutta mina en vain paase tasta eroon, onneksi kuitenkaan ei ole enaa kuumetta ollut viikkoon, mutta paansarky, nuha ja yska vaivaavat ihan tosissaan. Ja kun muutenkin nukun tosi katkonaisia oita naiden loysien ligamenttieni kanssa niin ei oo kiva herata yskimaan pitkin yota ja valvoa sitten tunti tolkulla (mies muutti viikko sitten vierashuoneeseen nukkumaan kun heratin sita vahan valia...)
Tanaan oli tyttaren joulujuhla, han esitti enkelia ja oli tosi sopo. Pari muuta aitia ei ollut uskoa etta olen yha yhtena kappaleena silla niin iso tama masu on! Yhdella toisella aidilla on laskettu aika ensi viikolla ja siella se edelleen naytti tosi hyvinvoivalta pienen masunsa kanssa vaikka sanoi se etta nyt on vahan alkanut vasyttamaan!!!
Mun piti nahda mun synnytyslaakaria talla viikolla, mutta se ei sitten ollutkaan siella niin oli joku toinen laakari, hyvin mukava ja juteltiin kaikkea, mutta eipa siita kaynnista kylla paljon kuitenkaan irti saanut, tosin se oli sita mielta etta korkeintaan pari paivaa annetaan menna yli jos on mennakseen ja sitten katsellaan jos kaynnistetaan. Todella kovasti pidan peukkuja etta vauva paattaa tulla maailmaan vaikka edes vain paivan ennen laskettua aikaa, jokatapauksessa haluaisin vauvan vasta ensi vuoden puolella :-) Mutta tulee sitten kun on valmis, esikoinen meni 3 paivaa yli.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Charlie rv 36+1
sain pari tuntia nukutuksi ja nyt kukun täällä taas... Kiva kuitenkin, että täällä oli lukemista.
Hömppä82 kyllä mullakin oli raskasta jäädä töistä pois, kun olin niin innoissani omista töistä ja pelkäsin että pitkästyn kotona. Ainakaan vielä en ole pitkästynyt, mutta työasiat pyörii mielessä ja niissä vähäisissä unissa kuitenkin jatkuvasti. Nyt kun olen kohta kuukauden lomaillut jo niin elämä alkaa voittamaan ja vauva tuleen ajatuksiin enemmän.
Itsellä on kilpparin vajaatoiminta kanssa ja mulla se aiheuttaa tuommoisia kiukkupuuskia, jos arvot liian alhaalla. Onko sulla tarkistettu tilannetta? Mulla on raskauden aikana nostettu lääkitystä kaksi kertaa ja edelleen mennään aika alarajoilla..
Kimmi oi joi.. Tuntuu uskomattomalta että teillä on synnytys jo noin lähellä. Itsellä se tuntuu olevan kaukana, vaikka tokihan kaikki jo kyselee että onko oireita jne. tarvis kai äipän kaa jutella ja kysellä miten sillä on ollut.
Outoa kutinaa käsissä ollut nyt ja se on hieman ärsyttävää..
meinaatteko te ottaa sairaalaan tietokoneita mukaan jos teillä on kannettavia? Mä en oikein tiedä viitsinkö ottaa enkä edes tiedä onko taysissa wlania. Pelkään että katoaa kaikessa tohelluksessa siellä ja toisaalta olis ihana keskittyä vaan vauvaankin eikä vaan surffailla netissä ilmoittamassa vauvasta.
noffetus ja poitsu 38+0
Noffetus, on hyvä tietää että on muitakin joilla töistä pois jäänti ollu rankkaa. Jotenkin sitä ajatteli, että se vaan menee omalla painollaan ja kyllähän sitä odottikin. Nyt vaan on jotenkin tyhjä olo. Toivottavasti menee ohi ja nämä seuraavat pari viikkoa meneekin varmaan lomaillessa kun jouluvieraita ja hössötystä varmaan piisaa. Yhtään lahjoja tai mitään muutakaan en ole vielä laitellut, kun töissä ollessa kaikki energia meni siihen. Illat lähinnä nukuin tai makasin jalat pystyssä kun olin niin kipeänä. Että varmaan viime hetkillä töistä nyt pois jäin.. Kohta olis kyllä ollu sairasloman paikka.
Mulla siis tuo kilpirauhas lääkitys alottettiin ihan raskauden alussa, kun arvot huiteli missä lie. Nyt tsh oli muistaakseni alle 1 ja t4v huolestuttavan matala 7. Lääkäri ei tästä ollu huolissaan vaan sano että tsh on tärkeämpi. Kuukausittain on nyt raskauden aikana seurattu arvoja. Pitääpä alkaa seurailemaan näitä mun kiukunpuuskia, eilen kyllä otin lääkkeen myöhemmin kun aamulla en muistanu heti ottaa, mutta voisko nuin helposti ja heti vaikuttaa mielialaan?
Eilen imuroin ja sen kyllä sitten illalla huomas. Liitokset, kankut ja jalat oli niin kipeänä että tuskin pystyin liikkumaan. Yö menikin sitten melko katkonaisilla unilla ja kun kyljen kääntäminen vie niin paljon voimia, niin ei oikein enää pyörittyäkään tule.. Ja supisteli ihan kiitettävästi. Mieskin aina siihen ähinään heräili, että en tiedä saiko sekään kunnolla nukuttua. Heräilin yöllä myös siihen , että sormia särki ihan sairaana. Mulla on turvotusta tosi paljon ja sen takia myös sormet ku nippu jotain, nyrkkiin juuri ja juuri saan kädet. Kävelykin aamuisin tekee tiukkaa, ku jalkapohjat ihan kipeänä. Tukisukat on kyllä ehottomat. Varasin lymfahoitoon ajan, josko vähän helpottais tätä turvotusta. Eikö KainoElvi ollu käyny lymfassa? Auttaako vai onko sama jos heittäisin rahat kaivoon?
Minä olen kyllä vieraillut osastolla OYS:ssa kun sisko on tehnyt lapsia. Ei ole kukaan tullu kieltämään eikä kyllä perhehuonettakaan ole millään kerralla ollut. Kai ne ei ole kehannu tulla heittämään pihallekaan, kun on vaan marssittu sisälle.
Jännittää kyllä, että jokos Kimmi on vauvan tehny.. Toivottavasti hänen miehensä tulis meille siitä kertomaan, ettei kovin kauaa jännityksessä tartte meillä olla!
Mukavaa ja rentouttavaa lauantaita kaikille! Ja paranemista sairaille ja raihnaisille. Toivottavasti kuumeet alkaa laskemaan ettei ihan kaikki voimat siihen mene.
Hömppä ja typy 34+1
Hömppä: Olen käynyt lymfassa viikolta 26 asti noin kerran viikossa ja ainakin mulla se on tehnyt hyvää turvotuksille. Sehän onkin tehokkainta silloin kuin niitä turvotuksia kehossa jo on,  varsinaista ennaltaehkäisevää vaikutusta hoidolla ei kuulemma ole, vaikka itse sen kyllä alotin jo hyvissä ajoin kun mahdollisuus siihen tuli.
Nuo tukisukat ovat ollet kanssa tosi hyvät. Mule ei ole tullut yhtään suonikohjua lisää jalkoihin kun olen pitänyt tukisukkia ahkerasti koko raskauden ajan. Ja nyt olen niihin niin koukussa, että ainakin töissä meinaan jatkaa niiden käyttöä myös raskauden jälkeenkin.
Uiminen on myös hyvää "hoitoa" turvotuksiin,  se pistää todella tehokkaasti aineenvahdunnan liikkeelle. Tämän huomasin itsekkin kun pari päivää sitten kävin pitkästä aikaa uimassa ja johan sen reissun jälkeen mahtui vihkisormukset vaivattomasti sormeen ja vessassa sai rampata alvariinsa.
Kimmin kuulumisia jäädään odottelemaan.
Mukavaa lauantaita ja jaksamisia kaikile tasapuolisesti:).
KainoElvi ja kamu 34+1
Lauantai aamua kaikille. :)
Siitä kannettavasta kyselitte, niin itse ajattelin ottaa oman mukaan, saa mies tulla sitten kirjoittelemaan teille heti kuulumiset. :D
Itse sairastuin nyt sitten yön aikana kamalaan flunssaan. Tosin on tätä jo odotettukin, kun mies ollut jo pidempään kipeä..Kuumetta mulla ei onneksi ole, mutta nenä ihan tukossa.
Kiva homma, olin jättänyt sen esitietolomakkeen olkkarin pöydälle, niin eiköhän mies ollut ja mennyt kaatamaan kaljat sihen päälle eilen..Ei auta kun käydä pyytämässä uus...
Tästä tuli nyt taas tällainen lyhyt pätkä, mutta menen nyt jatkamaan ruuan laittoa. :)
Jadmiras ja pikkunen 35+3
Lunta oli sitten satanut mukavasti viime yönä, saisi vaan pakastua vielä,kun nyt nollassa =(. Saatiin lasten kanssa tehtyä sentään lumiukko tuohon pihalle.  Vointi ihan ok, nyt vaan on alkanut juilia alapäätä enemmän.. vauva saa mun puolesta syntyä miten vaan, toki viikkojen puolesta mahdollisimman myöhään.  Toiveissa kuitenkin on päästä vauvan kanssa yhtä matkaa kotiin.  Kuopus syntyi 5 päivää yli lasketun ja oli sen 4kg, jaksoi heti alusta alkaen syödä tissiä hyvin ja maitoa mulla alkoikin samantien tulla, lisämaitoa ei tarvittu ollenkaan. Esikoisen kohdalla maito nousu vasta 3 päivänä synnytyksestä, eli kotona pärjättiin jo pelkällä tissillä =). Toivon imetyksen taas lähtevän hyvin käyntiin, olen kokenut sen niin helppona juttuna ja sopivana mulle.
Vielä noista vierailuajoista, että OYS:ssa osaston ovessa on vierailuajoista ja vierailijoista ohjeet. Näkyy nettisivuillakin lukevan, että muiden kuin isän, vauvan sisarusten ja isovanhempien vierailu on kielletty. Mutta tuskinpa ne tulee asiasta sanomaan jos sinne on jo mennyt. Pitää vaan sitten tavata niitä muita vieraita siellä yhteisissä tiloissa. Mua on käynyt anoppi ja mies+ lapsi katsomassa ja sitten kotiin on muut tulleet..en ole kyllä enempää vieraita kaivannutkaan sairaalaan.
Kohta pitäs suunnistaa ruokakauppaan, siellä taitaa tänään olla moni muukin mutta ei auta..mentävä on=)
 mehiz 35+6
Juttelin eilen synn.vastaanoton kätilön kanssa illalla ja sain luvan ottaa  yhden buranan tähän kammottavaan oloon. Se veikin eka kerran päänsäryn pois, niin että sain vähän nukuttuakin. Osastolle eivät huolineet, vähän alkoi jo ärsyttää puhe siitä, ettei vauvalle ole taudista haittaa - niin, äidillä nyt vaan on niin tukala olo kun sitä ei saa millään helpottaakaan, eikö siihen voi kiinnittää yhtään huomiota? Burana voi kuulemma aiheuttaa verenvuotoja synnytyksen yhteydessä joten eipä sitä varmaan uskalla sen enempää enää ottaa.
Pää on edelleen aivan kamalan tukossa, kuumettakin edelleen, mutta sain itsestäni jopa sen verran irti että kävin lasten kanssa vähän pihassa tallustamassa. Vartti kyllä riitti vallan mainiosti, sen jälkeen piti ottaa puolen tunnin nokoset.
Huh huh. Eipä tee tällä hetkellä mieli yhtään ajatella synnytystä tms. Itku pääsisi jos nyt vaikka vedet menis, ei musta olis synnyttämään tässä taudissa :(
Noffetus ja hömppä, mullakin on se kilpirauhasen vajis. Mielialojen ailahtelut kuuluu kyllä kuvaan... Mulla ainakin unohdettu lääke tuntuu ensimmäisenä jaloissa, alkavat viimeistään iltapäivällä olla tosi raskaat. Kaiketi sitten liittyy verenkiertoon tai johonkin tuo tunne. Oli kieltämättä tosi hankala jäädä kotiin, kun oli päässyt hyvään vauhtiin töissä... jotenkin kai sitä menee niin sata lasissa, mieskin aina ihmettelee kun hänellä on työkaveri, jolla on myös vajis, kun meillä molemmilla on kuulemma yhteisiä piirteitä mm. että kun pyörällä ajelee, niin pitää mennä niin lujaa kuin kintuista pääsee eikä ehdi yhtään nauttia maisemista. Eli kai tämä sitten jotenkin liittyy sitten kuitenkin tähän hommaan ;)
No nyt päiväunille, onkin jo korkea aika...
eikkuli 35+1
Supparit ja mystinen lorahtelu on loppunut melkeen kokonaan....Onneksi.Olen tänään ravannut isolla hädällä monta kertaa ja huomannut että mulle on tullut peräpukamia,tod. mukavaa....Kamala hiki koko ajan ja jotenkin ahdistaa tää koko aikanen yskiminen ja niistäminen.
Meidän pikkumies on nyt myös saanut nuhan ja kuumeen et toivotaan nyt senkin takia ettei tartte lähteen synnyttään ku kuka otta sairaan lapsen hoitoon just ennen joulua?
Kyljet on niin tulessa et en pysty istumaan kauempaa koneella
T:L& A 35+5
Täällä myös kurkku kipeänä ja pahasti pelkään, et flunssa iskee.. on semmonen höntti olo, voi kökkö!! Mikähän meihin odottajiin on nyt iskenyt??
Olin tosi terve esikoisen odotusajan, ei mitään tautia ollut ja tässä raskaudessa oli alkuraskaudessa flunssa ja kauhee köhä, mut muuten terveenä.. Vitsi, jos nyt vie iskee joku paha tauti ja kuume.. ja vie jouluks, höh!!
Mulla muuten kans peräpukamia, ekassa raskaudessa niiltä säästyin, mut nyt sitten iski, on kyl ollut ummetustakin. Ne ei onneks oo ollut kipeitä, et kutiaa vaan, joten jos sitten selviäis suht helpolla niitten kaa.
Ei kait muuta kuin paranemisia kaikille!! Ja koskahan saadaan ekat vaaviuutiset, ihmeen myöhään meil on mennytkin.. odotin jo aiemmin, mut onneks on vaavit pysynyt masussa mahd kauan!
La-illan jatkoja!
Emmuli rv 34+3
Eli yhdessä paketissa vielä ollaan,toivottavasti ens vuoden puolelle.Vointi on ollu tosi hyvä,pientä selkäsärkyä lukuunottamatta.Mut tosiaan tuntuu siltä et oon ihan elämäni kunnossa =)
Eilen oli vika lääkärikäynti ja ihan hyvinhän se meni.Vauvalla on kaikki hyvin,paino käsituntumalla 2,6 kg ja syke hyvä.Kohdunkaula oli n.2 cm ja kohdunsuu pehmeä ja auki sormelle.Eli hyvin on paikat auennu.vauvan pää on jo kiinnittyny ja maha muutenkin laskeutunu,sf-mitta sama kun kolme viikkoa sitten.Painoa mulla on nyt tullu alusta asti 13 kg,mut en jaksa siitä stressata.Kyllä ne sit urheilemalla lähtee!Ja tiistaina jälleen neuvola,tuntuu ihan turhalta mennä kun koko raskauden ajan on paineet ollu tosi hyvät ja pissa aina puhdasta,mut toisaalta hyvä et seuraavat tarkkaan...
Joulua kovasti odottelen mut onneks siihen ei montaa päivää oo.Niitä ruokia lähinnä tekee mieli ja onneks ei kotona tarvi mitään tehdä kun käydään kolmessa paikassa syömässä =)
Tepa viikoilla 36+5