PASKIN kirja jonka olet lukenut, tai yrittänyt lukea?
Valitettavasti en omaa valintaani muista nimeltä,oli joku 50-luvulla painettu uskonnollinen tyttökirja jonka sain mummoltani. Teinityttö angstaili ihastuen johonkin pahispoikaan, mutta eksyi seurakunnan toimiin, löysi Jeesuksen ja uskis-poikaystävän.
Kommentit (703)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:13"]
Eat, pray, love. Oon päässyt melkein puoleen väliin eikä kiinnosta jatkaa. Sen vois helposti lyhentää puolella.
[/quote]
Sama juttu samannimisessä elokuvassa.
Sinkkuelämä oli kirjana roskiskamaa
Lauren Conradin hömppäromaanit. Ihan hirveää!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:13"]
Raamattu. Yritin ihan tosissani lukea ja n. 15. sivun kohdalla luovutin.
[/quote]
Sama täällä. Olen yrittänyt tosissani sekä Raamattua että Koraania, mutta ei vain onnistu. Tuossa ne hyllyssä keräävät pölyä sulassa sovussa kylki kyljessä.
Se oli joku sosiaalipsykologian alaan kuuluva teos. Siihen oli ympätty niin paljon asiaa, että lopulta siitä ei saanut mitään selvää.
Minä taas rakastan Anna Kareninaa. :) mutta siis olin tulossa vastaamaan Paul Coelhon Alkemisti sekä se joku Piedrajoen rannalla istuin ja itkin. Mikä pettymys! Tota alkemistia oli joka paikassa hehkutettu ja se oli huono. Jotenkin tekotaiteellista. Voi myös olla etten ole tarpeeksi sivistynyt ymmärtääkseni niin hienoa kieltä.
Eiks toi Loisto-sarja ole joku tosi vanha juttu. Ei auennut minulle.
Vanki nimeltä Papillon. Huonosti kirjoitettu, vaikka aihe oli suht kiinnostava. Itse tarina muuttui koko ajan ällöttävämmäksi.
Mikko Rimminen: Pussikaljaromaani. Ei vaan pystyny lukee loppuun.
joyce - odysseus.
en ikinä ole ymmärtänyt mitä hyvää tässä kirjossa on. joitain satoja sivuja alusta olen koittanut lukea.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:31"]
Eiks toi Loisto-sarja ole joku tosi vanha juttu. Ei auennut minulle.
[/quote]
Juu, ei ole enää "hengissä" näköjään. julkaisi monentasoista tekstiä.
Loisto[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Loisto eli virallisesti Taskukirja LOISTO Oy on WSOY:n, Otavan, Tammen ja Gummeruksen lokakuussa 2000 perustama taskukirjojen myynti- ja markkinointiyhtiö. Ensimmäiset 50 pokkaria ilmestyivät 23.4.2001.[2] Loisto lopetti toimintansa tammikuussa 2010, kun se möi Loisto-tavaramerkin Suomen Pokkaritukku Oy:lle. Myynti oli seurausta Helsingin hovioikeuden päätöksestä. Sen mukaan Loisto on kustantamo ja sen on maksettava erillinen palkkio kääntäjille.[3]
Vuoden 2009 kesään mennessä Loisto-sarjassa oli ilmestynyt yli 400 kirjailijalta yhteensä yli 1000 teosta. Enemmän kuin 10 teosta on ilmestynyt seuraavilta kirjailijoilta: Agatha Christie, Maeve Binchy, Michael Connelly, Patricia Cornwell, Leena Lehtolainen, Tuija Lehtinen, Donna Leon, Robert Ludlum, Henning Mankell,Reijo Mäki, Harri Nykänen, Outi Pakkanen, Nora Roberts ja Jarkko Sipilä.
Vuoden 2009 loppuun mennessä Loisto oli ehtinyt myydä lähes 8 miljoonaa pokkaria.[3] Loisto-sarjan taskukirjoja, joita on myyty yli 20 000 kappaletta, nimitetäänKultapokkareiksi. Elokuussa 2009 Kultapokkareita oli 28.[4]
Paulo Coelhon Alkemisti oli varmasti huonoin. Aivan järkyttävää tavaraa, lapsellista, saarnaavaa ja kielikin surkeaa. Noita chick lit -hömppiä en ole yrittänytkään ja Anna Kareninaa ja Tuntematonta sotilasta rakastan!
Luitko alkemistin suomeksi? Itse luin englanniksi ja tykkäsin todella paljon! Mietin olisiko suomennos vain huono?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:30"]
Minä taas rakastan Anna Kareninaa. :) mutta siis olin tulossa vastaamaan Paul Coelhon Alkemisti sekä se joku Piedrajoen rannalla istuin ja itkin. Mikä pettymys! Tota alkemistia oli joka paikassa hehkutettu ja se oli huono. Jotenkin tekotaiteellista. Voi myös olla etten ole tarpeeksi sivistynyt ymmärtääkseni niin hienoa kieltä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:12"]Tuntematon sotilas. En tykkää sotaromaaneista. Koulussa olisi pitänyt lukea, mutta en koskaan päässyt loppuun asti, vaikka muutoin rakastan kirjojen lukemista. [/quote] Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Rakastan kirjoja, mutta tämä oli aivan sontaa
[/quote]
Outoa. Minä rakastan niitä perisuomalaisia henkilöhahmoja ja etenkin lopussa aina itken, kun he kuolevat. Englanninkielinen käännös on kyllä surkea. Ette kai vain sitä ole lukeneet?
Ensimmäisestä Harry Potterista en saanut edes ensimmäistä lukua luettua. Luin ekoja sivuja monta kertaa ja ei vaan toiminut mulle. Suosiosta päätellen kirja on hyvä, mutta itselleni ei iskenyt.
Toinen järkky oli joku jota en edes muista kunnolla, mutta kirjassa vanhempi mies huomioi paljon nuorempaa naista vähän ja nainen rakastui samantien. Mies oli todella sovinistinen ja raivostuttava, mutta kirja olikin aika vanha joten varmasti aikanaan ollut hyvän miehen rooli hivenen erilainen.
Aivan hirveä oli Taivaslaulu. Kieli lässyttävää ja mukasöpöä. Pettynyt olin, tärkeä aihe mutta kirja oli sietämättömän kamala!
Leon Urisin Hadzi on huono, kun taas Mila 18 on aivan mahtava. Sama kirjailija on yltänyt ääripäihin :)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:08"]
Raamattu. Ainoa hyvä puoli on se, että Raamatun sivuista saa erinomaista sätkäpaperia, jos Rizlat sattuvat loppumaan.
[/quote]
Raamatussa on monta eri kirjaa ja eri tyylilajeja. Täytyy olla kirjallisesti täysin ummikko, jos niistä mikään ei nappaa.
Minulla ei Taru Sormusten Herrasta vaan lähde. Kalle Päätalon jaarittelut. Paolo Coelho, taidan olla liian tyhmä, kun kaikki kolme mitä olen yrittänyt, on saanut vain nukahtamaan.
OT: Parhaat kirjat ovat usein sellaisia hyllyn perälle pölyttyneitä, joita kukaan ei lue.
En tiedä,kesken jää paljonkin, valitettavasti.
Yksi kirja jonka luin silti mutta jonka laatu hämmästytti (ja miestä myös, huomasin ilmeensä kun luin tätä ääneen) huonoudellaan oli elisabeth adler -kesä toscanassa.
Jotenkin olin kuvitellut että loisto-kirjat olisivat laadukkaampia kuin ihan teinitasoa. Siis onhan seven ehkä laadukkaampi pokkarisarja kuin loisto, mutta joka tapauksessa. Ehkä koko loisto-sarja on kevyttä, ei mitään suurta elämänviisauksia sisältävää...