Loukkaantuinko turhasta??? Siskoni ja hänen miehensä
menivät äskettäin sitten salaa naimisiin. Olisin toki mielelläni osallistunut juhliin ja olin siitä hivenen pettynyt, mutta ei se isoin pahan mielen syy ollut.
Enemmän loukkasi se, että pari päivää ennen vihkimistä tuleva aviopari kävi meillä kylässä ja huijasi meiltä valkoisilla valheilla lainaan vihkiäisissä tarvittavaa rekvisiittaa. Minulta he huijasivat omat hääkenkäni ja mieheltä videokameran. Keksivät jotain peitetarinoita niiden saamiseksi, emmekä me aavistaneet mitään.
Kun sitten kuulin heidän menneen naimisiin, olin aivan tyrmistynyt ja loukkaantunut. Kuin pisteenä i:n päälle he vielä kehtasivat tuoda meille vihkitilaisuudessa kuvatun videomateriaalin ja pyytää miestäni editoimaan siitä valmiin häävideon. Ilmaiseksi tietenkin.
Olin niin äimistynyt, etten osannut muka-onnettelun lisäksi sanoa mitään. Purin vain hammasta ja nielin kyyneliä. Kun olen jutellut siskon miehen sukulaisten kanssa, niin kaikkien mielestä salahäät olivat älyttömän hauska idea. Omien sukulaisteni reaktioita en pääse kysymään, sillä vanhempamme ovat jo kuolleet.
En tiedä, mitä sanoisin sille ämmälle ja hänen kekseliäälle siipalleen. :(
Kommentit (101)
jotenkin lain nimissä järkevää, jos nyt kerran on lapsiakin, mutta nyt sitten selvisikin: Ne on ne häät, minkä takai av- mammat menee naimisiin.
Eihän muuten muut puistossa tiedä, että ollaan naimisissa.
Pitäköön kukin sala-avioituja senkin salassa, niin pysyy linja.
Jotenkin tosi juntteja nämä sala-avioitujat luullessaan että ihmiset jotenkin ilahtuvat kuullessaan että häät oli mutta teitäpä ei kutsuttu.
Ei lähipiiriin salanaineista aina edes muista ovatko naimisissa vai ei jos "häät" ovat olleet joku muilta kielletty pikavisiitti maistraattiin.
en jaksa lukea koko ketjua, mutta mä ymmärrään sua. munkin mielestä tavaroiden huijaaminen hääkäyttöön on jotenkin tylsää.
Minäkin olen mennyt "vain" maistraatissa naimisiin, mutta eipä olisi tullut mieleenkään huijata keneltäkään tavaraa sitä varten. Saati, että jälkeenpäin olisin kehdannut vielä vaatia ilmaisia palveluksia..
vaikka häät oli pelkkä lakitoimitus ei mikään juhla.
Aijaa, mä kun olen tämän palstan perusteella ymmärtänyt, että naimisiinmeno olisijotenkin lain nimissä järkevää, jos nyt kerran on lapsiakin, mutta nyt sitten selvisikin: Ne on ne häät, minkä takai av- mammat menee naimisiin.
Eihän muuten muut puistossa tiedä, että ollaan naimisissa.Pitäköön kukin sala-avioituja senkin salassa, niin pysyy linja.
Jotenkin tosi juntteja nämä sala-avioitujat luullessaan että ihmiset jotenkin ilahtuvat kuullessaan että häät oli mutta teitäpä ei kutsuttu.
Ei lähipiiriin salanaineista aina edes muista ovatko naimisissa vai ei jos "häät" ovat olleet joku muilta kielletty pikavisiitti maistraattiin.
Ja jokainen tunneälyllä varustettu ymmärtää sen, että harmistuneena ja loukkaantuneena voi hyvin nimitellä anonyymisti ämmäksi vaikka omaa siskoaan. Ihan kuin omaa miestään voi sanoa suuttuneena täällä kusipääksi tai omaa lasta vaikka sitten vitun kakaraksi.ap
Taidat olla sittenkin niin white trash, ettei mun kannata edes yrittää selittää sulle.
*pudistaa päätään*
Eikö asian ydin ole kuitenkin se että yksi onnellinen pari sai toisensa?
En näkisi tarpeelliseksi pilata tunnelmaa kenkien lainaamis jupakalla.
siitä kai on kyse. Että luulee olevansa toiselle tärkeä, "uskottu", mutta ei sitten olekaan.
Minun ajattelussani naimisiinmeno on yksi elämän tärkeimmistä tapahtumista. Edelle menee ehkä vain lapsen syntymä. Ei se juhla ole jutun ydin, vaan tapahtuman symbolinen merkitys.
Ei naimisiinmeno ole nykyaikana pelkkä "nimi paperiin" -toimitus.
Olisin todella pahoillani, jos sisarukseni eivät haluaisi jakaa tätä tärkeää päivää kanssani.
ymmärrä sua. Haloo, kengistä suutut? Vaikutat kateelliselta, anna siskosi elää omaa elämäänsä!
ap
ps. luulen, että myös sisarussuhteen luonne ja merkitys vaikuttavat siihen, miten tällaisen asian kokee. Minä ja siskoni olemme aina olleet läheisiä ja toistemme uskottuja. Nyt minusta tuntuu, että sisko on ravistellut jotain sellaista, joka on ollut minulle tässä suhteessa perustavanlaatuista.
Jos sisarussuhde on alun alkaenkin etäinen ja virallinen, niin ei kai silloin hirveästi hetkautakaan, vaikka toinen tekee elämässään mitä lystää ja miten lystää.
nähdä ne vastaukset, joita ap:n sisko saisi, jos olisi tehnyt avauksen. Kertonut menneensä salaa naimisiin, tavaroiden lainaamisesta ja loukkaantuneesta siskosta. Veikkaan, että paskaa olisi tullut niskaan.
Lohduttaudu silla, ap.
Itsekin olisin muuten loukkaantunut tuommoisesta, todella tökeröä.
Ap kirjoittaa MONEN monta kertaa, että loukkaantui nimenomaan siksi, että heidän työpanoksensa ja tavaransa kelpaa, muttei juhliin kutsuta.
Ja suurin piirtein joka toisessa viestissä mollataan, että mistä loukkaannuit, siitäkö, kun ei juhliin kutsuttu. Taitaa olla älyssä ja sisälukutaidossa teillä vikaa, kun ette osaa LUKEA.
Ja olen 100% varma jokaikisestä teistä, jos teidän kohdallanne sattuisi prikulleen samanlainen tilanne, niin olisitte täällä palstalla itkemässä.
Vetäkää vittu päähänne ja nielaiskaa!
Ap kirjoittaa MONEN monta kertaa, että loukkaantui nimenomaan siksi, että heidän työpanoksensa ja tavaransa kelpaa, muttei juhliin kutsuta.
Ja suurin piirtein joka toisessa viestissä mollataan, että mistä loukkaannuit, siitäkö, kun ei juhliin kutsuttu. Taitaa olla älyssä ja sisälukutaidossa teillä vikaa, kun ette osaa LUKEA.Ja olen 100% varma jokaikisestä teistä, jos teidän kohdallanne sattuisi prikulleen samanlainen tilanne, niin olisitte täällä palstalla itkemässä.
Vetäkää vittu päähänne ja nielaiskaa!
No voi vittu sentään en tajua mitä helevetin loukkaantumista tuossa on! Ihmiset on kyllä herkkänahkaisia!
ja eikö pitäisi olla iloinen, että niitä helvetin kenkiä sisko halusi käyttää omiinkin häihinsä.
Ihmiset ovat kyllä niin erilaisia, itse olisin todella iloinen siskoni puolesta ja ymmärtäisin hyvin "salailun" idean, oma viehätyksensä siinäkin ja yhdistää paria tiiviimmin yhteen.
me mentiin mieheni kanssa myös salaa naimisiin, kirkossa kyllä muttei kerrottu etukäteen kuin muutamalle kaverille, jotka olivat paikalla sitten todistajina. sukulaisillekin kerrottiin vasta kun oli pidetty kuherruskuukausi...
mitään lahjoja tai onnitteluja ei odotettu, juuri sen takiahan me mentiin salassa naimisiin kun haluttiin pitää se just sellasena meidän juhlana - molemmat oltaisiin vaan kärsitty ja tuskailtu isommista juhlista, niiden keskipisteenä olemisesta, lahjoista ja onnitteluista. anoppi otti ensin vähän nokkiinsa, mutta sulatti sitten tiedon kun käsitti, ettei naimisiinmenotietoa salattu nimenomaan häneltä, vaan ihan yhtälailla kaikilta.
enkä todellakaan väittäisi, etteivätkö sukulaiset, kaverit, tuttavat, naapurit sun muut ihmiset tietäisi että ollaan naimisissa.
no mutta, kyllä mä ymmärrän ap:nkin tilanteen - ottaisin itsekin nokkiini, jos mun tavaroitani ja työpanostani huijattaisiin tolla lailla käyttöön, ja etenkin jos kyseessä olisi siskoni, jonka kanssa mulla on todella läheiset välit ja koen, että ollaan toistemme uskottuja. omiin häihini en todellakaan lainannut salaa enkä edes luvan kanssa mitään keneltäkään, ei olisi tullut mieleenkään tehdä niin. eli kyllä multa tulee sympatiapisteet ap:lle, vaikka itsekin niihin salanaineisiin kuulun.
Toista ihmistä kun ei voi omistaa, vaikka kuinka oltaisiin siskoksia.
Tottakai tuollainen pettymys harmittaa, mutta pitäisi olla aikuinen, eikä nimitellä ja loukkaantua turhasta.
Mä en osannut ollenkaan loukkaantua vaikka siskoni meni salaa naimisiin. Ja jopa kehtasi kysyä käytännön juttuja etukäteen ja niitä taisin jopa antaa! Tiesin siis että ovat menossa naimisiin joskus, mutta yllätyksenä tuli ajankohtaja se, että eivät järjestäneet häitä. Ja tästä huolimatta olin iloinen heidän puolestaan ja olemme edelleen hyvissä väleissä.
Jostain syystä aika moni tässä ketjussa takertuu edelleen siihen hääjuhlaan. Sanon tämän vain kerran, älkää uskoko jos ei kiinnosta: minulla ei olisi ollut minkäänlaista tarvetta määräillä tai painostaa siskoani pitämään tietynlaiset häät. Jokainen saa viettää ne niin kuin itse haluaa. En muutenkaan ole mikään määräilijätyyppi, päin vastoin olen kiltti ja huomaavainen.
Ja jokainen tunneälyllä varustettu ymmärtää sen, että harmistuneena ja loukkaantuneena voi hyvin nimitellä anonyymisti ämmäksi vaikka omaa siskoaan. Ihan kuin omaa miestään voi sanoa suuttuneena täällä kusipääksi tai omaa lasta vaikka sitten vitun kakaraksi.
ap