Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuinko turhasta??? Siskoni ja hänen miehensä

Vierailija
22.04.2009 |

menivät äskettäin sitten salaa naimisiin. Olisin toki mielelläni osallistunut juhliin ja olin siitä hivenen pettynyt, mutta ei se isoin pahan mielen syy ollut.

Enemmän loukkasi se, että pari päivää ennen vihkimistä tuleva aviopari kävi meillä kylässä ja huijasi meiltä valkoisilla valheilla lainaan vihkiäisissä tarvittavaa rekvisiittaa. Minulta he huijasivat omat hääkenkäni ja mieheltä videokameran. Keksivät jotain peitetarinoita niiden saamiseksi, emmekä me aavistaneet mitään.

Kun sitten kuulin heidän menneen naimisiin, olin aivan tyrmistynyt ja loukkaantunut. Kuin pisteenä i:n päälle he vielä kehtasivat tuoda meille vihkitilaisuudessa kuvatun videomateriaalin ja pyytää miestäni editoimaan siitä valmiin häävideon. Ilmaiseksi tietenkin.

Olin niin äimistynyt, etten osannut muka-onnettelun lisäksi sanoa mitään. Purin vain hammasta ja nielin kyyneliä. Kun olen jutellut siskon miehen sukulaisten kanssa, niin kaikkien mielestä salahäät olivat älyttömän hauska idea. Omien sukulaisteni reaktioita en pääse kysymään, sillä vanhempamme ovat jo kuolleet.

En tiedä, mitä sanoisin sille ämmälle ja hänen kekseliäälle siipalleen. :(

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa MONEN monta kertaa, että loukkaantui nimenomaan siksi, että heidän työpanoksensa ja tavaransa kelpaa, muttei juhliin kutsuta.

Vierailija
62/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa MONEN monta kertaa, että loukkaantui nimenomaan siksi, että heidän työpanoksensa ja tavaransa kelpaa, muttei juhliin kutsuta.

Ja suurin piirtein joka toisessa viestissä mollataan, että mistä loukkaannuit, siitäkö, kun ei juhliin kutsuttu. Taitaa olla älyssä ja sisälukutaidossa teillä vikaa, kun ette osaa LUKEA.

Ja olen 100% varma jokaikisestä teistä, jos teidän kohdallanne sattuisi prikulleen samanlainen tilanne, niin olisitte täällä palstalla itkemässä.

Vetäkää vittu päähänne ja nielaiskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kenenkään tarvi pahastua ja itkeä.

Vierailija
64/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään slaa vihityn odottavan onnitteluja ja lahjoja. Juuri siksi mennään salaa naimisiin, että vältytään tältä.

Itse ainakin koin jopa kiusallisena sen kun ihmiset huomasivat toisen sormuksen ja tulivat onnittelemaan.

Useimmiten pikainen visiitti virastoon ja siinä se, ei mitään juhlallista. Sitten kuitenkin odotellaan että kaikki ovat jonossa käsi ojossa onnittelemassa.

Jos kerta avioliitto ei ole parille juhlan aihe, niin miksi odottaa onnitteluja, saati jotain lahjoja.

Vähän sama jos odotettaisiin vuolaita onnitteluja siitä kun isä käy tunnustamassa lapsensa, siinäkin liitetään kaksi ihmistä sukulaisiksi toisilleen kirjoittamalla nimi paperiin.

Vierailija
65/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ämmä elämä, oma sellanen! On aivan sun suskon ja sen miehen asia millon ja miten menevät naimisiin, mut ole sinä vaan niin lapsellinen että moisesta suutut! Ja eiköhän toi filmin editointikin oo aika selvää et ilmatteeks teette PERHEENJÄSENELLE jos kerta osaatte!

ÄRSYTTÄÄ TOLLASET JOTKA VALITTAA NOIN PIENISTÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!

Vierailija
66/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin menneelle parille.

Vierailija
67/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt ymmärtää, ettei minua loukannut se hääjuhlan meno sivu suun, vaan tunne hyväksikäytöstä, salailusta ja valehtelusta. Arvostan ehdottomasti enemmän suoraa puhetta ja reilua toimintaa kuin "viatonta" kieroilua, vihjailua ja säätämistä. Pätee kaikkiin muihinkin asioihin elämässä.

Ja siksi kirjoitat tänne palstalle ja haukut siskosi selän takana sen sijaan, että puhuisit asiasta suoraan hänen kanssaan.

Vierailija
68/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ollutkaan. Huh että voi ihminen olla pikkumainen. Jos noilla kengillä on sulle tunnearvoa, niin luulisi että nyt niillä on sitä vielä enemmän: voit vaikka omalle tyttärellesi kertoa että näissä kengissä vihittiin äiti ja "Maija-täti". Eikö se ole vain hyvä juttu? Kengät eivät ilmeisesti menneet miksikään, joten mitä valitat? Nyt voit sitten sinetöidä ne naftaliiniin ja itkeä tätä pyhäinhäväistystä....

Ja siitä videon editoimisesta: jos on noin vaikeeta, niin sanotte suoraan ettette tahdo editointia tehdä. Mutta kyllä mä ihmettelen että miten pieni ihminen voi olla kyseessä joka loukkaantuu tuollaisesta pyynnöstä ja kameran lainaamisesta. Minä olisin ollut oikeasti iloisesti yllättynyt, hauska juttuhan tuo on ollut kun ovat pohtineet miten saavat teiltä tavarat lainaan ilman epäilyksiä.

Eli vedänpä tästä sen johtopäätöksen että minä olen aika kiva ihminen :)

Vierailija
69/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki asiat oman halunsa mukaan. Ärsyttävä ajatus, että kaikki pitäisi tehdä sen mukaan ettei pahoittaisi muiden mieltä. Etenkään tuollaisessa asiassa, jossa mitään vahinkoa ei ole tapahtunut millekään muulle kuin ap:n egolle.

Vierailija
70/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi miehineen ei ymmärrä loukanneesi sinua; älä tärvää sinäkään hetkiä elämästäsi ihan hölmön asian vatvomiseen.

Siskosi halusi mennä salaa naimisiin ja tarvitsi hääkenkiä vain tätä yhtä tilaisuutta varten. Jos lainaat hienot kengät, tilaisuudella ei ole väliä. Kenkä on eloton esine, se ei tärväännyt vaikka sitä käytettäisiin tilaisuudessa, joka on eri kuin sinulle kerrottu. Sen muistiin ei jää mitään mielikuvaa, kenen jalassa se toimittanut tehtäväänsä. Siskosi "huijaus" on mielestäni tilaisuuden huomioon ottaen ihan ymmärrettävä, vaikka olisi ehkä ollut fiksumpaa vain pyytää niitä kenkiä lainaan ihan ilman selittelyitä. Vaikka hääkenkien lainamisesta olisi tietysti voinut tehdä joitain johtupätöksiä...

Mitä nyt jos vaan onnittelisit siskoasi ja tämän miestä.

Vierailija
71/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kyllä valtava työpanos editoida jokin viiden minuutin pätkä,

Jos olisit, niin tietäisit, että se nimenomaan on aika iso homma. :)

Vierailija
72/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengäthän nyt on tosiaan elottomia ja ei juuri minkään arvoisia, eikä videokamera ole sen kummempmi juttu. SEkään ei vielä ole juuri mitään, että pyydetään editoimaan joku pikku pätkä. MUTT A KYLLÄ MUAKIN HARMITTAIS _ PAHASTI _ JOS OMA SISKO VALEHTELIS MULLE PÄIN NÄKÖÄ!

SIis ihan sama, kutsutaanko häihin vai ei, ja tavarat on vaan tavaraa, mutta että oma sisko valehtelis ja keksis jotain peitetarinoita huijatakseen mua, se olis kyllä paha. En pystyis siitä häntä onnittelemaan!

Vierailija
73/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä olisi lainannu meidän videokameraa, siskon miehelle, viimeksi kun oli kamera lainassa jouduttiin lähettämään kuukaudeksi maahantuojalle korjattavaksi ja kun vika oli sellainen, että välillä toimi välillä ei niin en edes kertonut lainaajalle, että kameraa piti korjata 250 eurolla.

Vierailija
74/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet loukkaantunut siitä, että siskosi käytti sinun kenkiäsi salahäissään. Et kyllä aloitusviestissä maininnut, että häät oli maistraatissa tai sinne ei ketään kutsuttu. Mainitsit vain, että olisit halunnut osallistua juhliin. Senpä takia varmaan salasivat kaikilta häät, koska halusivat vihkimisen ilman juhlavieraita. Hävettäisi jos minulla olisi sinunlaisesi sisko, rumasti nimittelet vielä lopuksi.

Vierailija
75/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tästä tapauksesta kirjoittaisi ap:n sisko, niin kuinka moni teistä taputtelisi häntä päähän?=

"Me vain haluttiin mennä naimisiin ja aattelin lainata niitä siskon kenkiä kun ei mulla oo varaa ostaa omia. Ja nillä on hyvä videokamera joten sekin me vaan haluttiin, siis kyllähän nyt sukulaisten kuuluu lainata tavaroita toisilleen. Ja sitä paitsi mun siskon mies osaa editoida, siis kyllähän se nyt voi sen videon meille tehdä. Sitä paitsi me saadaan tehä naimisiinmenon suhteen JUST niinku me halutaan, ei se kuulu kenellekään. SIIS MITEN MUN SISKO VOI LOUKKAANTUA TÄLLAISESTA????"

Vierailija
76/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä - tai ei halua ymmärtää - loukkaantumiseni todellista syytä. Olen sen useita kertoja kirjoittanut tähän ketjuun, enää en viitsi.

Mutta mukavaa että tässä ketjussa oli niitäkin, jotka näkivät pintaa syvemmälle! :)

ap

Vierailija
77/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä siskollesi häät eivät merkkaa mitään sen kummallisempaa, ja siksi lainasi kenkiäsi, eikä ajatellut asiaa sen enempää.

Nyt en muista, olikos kyseessä maistraattivihkiminen? Jos oli, niin sitä en kyllä millään tajua, miksi joku haluaisi siitä max. viiden minutin vihkitoimituksesta kuvatun pätkän editoitavan? Kuten jo ensimmäisessä lauseessa totesin, ehkä siskollesi häät olivat vain joku rutiinisuoritus, siitä kertoisi sekin, jos lyhyt videopätkä pitää editoida.

Vierailija
78/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vain, että sisko ei ehkä kirjoittaisi, että niitä tavaroita kuuluu lainata heille. Hän voisi kirjoittaa, että sai heiltä lainaan, mutta ei halunnut kertoa syytä mihin, koska halusivat välttää tyhjää kohkausta.

jos tästä tapauksesta kirjoittaisi ap:n sisko, niin kuinka moni teistä taputtelisi häntä päähän?=

"Me vain haluttiin mennä naimisiin ja aattelin lainata niitä siskon kenkiä kun ei mulla oo varaa ostaa omia. Ja nillä on hyvä videokamera joten sekin me vaan haluttiin, siis kyllähän nyt sukulaisten kuuluu lainata tavaroita toisilleen. Ja sitä paitsi mun siskon mies osaa editoida, siis kyllähän se nyt voi sen videon meille tehdä. Sitä paitsi me saadaan tehä naimisiinmenon suhteen JUST niinku me halutaan, ei se kuulu kenellekään. SIIS MITEN MUN SISKO VOI LOUKKAANTUA TÄLLAISESTA????"

Vierailija
79/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on loukkaantumisen syy... editoinnista voi tietty kieltäytyä.

Olen itse mennyt "salaa" naimisiin, joten en oikein kykene näkemään, mitä pahaa siinä on. Kenkien ja videokameran lainaaminen "väärillä perusteilla" ei riittäisi mulle syyksi loukkaantua.

Vierailija
80/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järjesti häätkin vaikka ilmeisesti ainakaan kaikki vieraat eivät tienneet tulleensa häihin. Minä perheineni olin ainoa jota ei häihin kutsuttu, kuulin asiasta sattumalta kaksi viikkoa jälkeenpäin. Siihen asti olen luullut että olimme läheisissä väleissä mutta tämä juttu loukkasi minua niin että suhteemme ei ole ollut entisellään. Nyt monen vuoden jälkeen olen tajunnut että sisko kärsii huonosta itsetunnosta ja moni asia ei ole ollutkaan väärinkäsitystä tai etten ole kuullut tai ymmärtänyt väärin, surullista mutta totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme