Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuinko turhasta??? Siskoni ja hänen miehensä

Vierailija
22.04.2009 |

menivät äskettäin sitten salaa naimisiin. Olisin toki mielelläni osallistunut juhliin ja olin siitä hivenen pettynyt, mutta ei se isoin pahan mielen syy ollut.

Enemmän loukkasi se, että pari päivää ennen vihkimistä tuleva aviopari kävi meillä kylässä ja huijasi meiltä valkoisilla valheilla lainaan vihkiäisissä tarvittavaa rekvisiittaa. Minulta he huijasivat omat hääkenkäni ja mieheltä videokameran. Keksivät jotain peitetarinoita niiden saamiseksi, emmekä me aavistaneet mitään.

Kun sitten kuulin heidän menneen naimisiin, olin aivan tyrmistynyt ja loukkaantunut. Kuin pisteenä i:n päälle he vielä kehtasivat tuoda meille vihkitilaisuudessa kuvatun videomateriaalin ja pyytää miestäni editoimaan siitä valmiin häävideon. Ilmaiseksi tietenkin.

Olin niin äimistynyt, etten osannut muka-onnettelun lisäksi sanoa mitään. Purin vain hammasta ja nielin kyyneliä. Kun olen jutellut siskon miehen sukulaisten kanssa, niin kaikkien mielestä salahäät olivat älyttömän hauska idea. Omien sukulaisteni reaktioita en pääse kysymään, sillä vanhempamme ovat jo kuolleet.

En tiedä, mitä sanoisin sille ämmälle ja hänen kekseliäälle siipalleen. :(

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä otat asiaa niin paljon ittees??? kai aikuiset ihmiset saa tehdä mitä haluaa! eihän se oo ollenkaan sun asias. eri asia jos olis pitänyt häät johon kaikki muut olis tullu paitsi ku sinä/sun perhe.

huijaa minulta tavaroita, joilla on tunnearvoa, vaatii mieheltäni ilmaista työpanosta ------- ja kaikki tämä vain siksi, että hän saisi pitää omannäköisensä pikku juhlat.

Minusta tuntuu, että tavarani ja palvelukseni ovat siskolleni tärkeämpiä kuin minä itse. Se kai tässä on se isoin pettymys. Jos/kun he halusivat pitää salahäät, niin olisivat sitten hoitaneet kaiken alusta loppuun itse.

ap

Vierailija
22/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kertonut että lainaisi kenkiäsi kun menevät salaa naimisiin?

Veikkaanpa että olisit. Ja vielä varmaan alkanut kinuamaan itseäsi todistajaksi tmv.

Jos niillä kengillä kerran on sinulle "tunnerarvoa" niin varmaan olisit närkästynyt oli tilanne mikä hyvänsä. Vaikutat vaikealta ihmiseltä.

Jo tuo siskosi nimitteleminen ämmäksi kertoo sinusta aika paljon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme viime kesänä naimisiin maistraatissa, oli todistajatkin talon puolesta. Mitään ei lainattu keneltäkään, lahjoja ei oltu käsi ojossa vaatimassa.

Normaalit onnittelut oli ihan kiva saada lähisukulaisilta, kun jälkikäteen tarjosimme heille kakkukahvit.

Häillä ja lapsen syntymisellä ei kyllä mitään tekemistä keskenään, eihän niitä voi verrata mitenkään.

Vierailija
24/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaannuit liikaa. Ymmärrän jos kenkien lainaaminen harmittaa, mutta parasta kun nielet harmituksesi, onnittelet vilpittömästi siskoasi ja hänen miestään. Jos videon editoiminen ilmaiseksi ärsyttää (vaikka ilmeisesti et edes itse editoi) voit sanoa että valitettavasti ei ole aikaa ja suositella ostamaan editointipalvelun jostakin hyvästä alan yrityksestä.

Mutta kai haluat pitää hyvät välit siskoon jatkossakin? Koeta olla aidosti onnellinen hänen puolestaan ja näytä se hänelle!

Vierailija
25/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hormoonit hyrrää vähän liikaa... Ei kai kukaan täysjärkinen suutu kenkien ja kameran lainaamisesta salahäihin! Ja sitä editointia ei ole mikään pakko tehdä ilman rahaa. Onko se niin vaikea sanoa ääneen, että ei onnistu?!

Vierailija
26/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voisit ajatella vaikka näin:

Siskosi meni salaa naimisiin, mutta sait olla kenkien välityksellä mukana paikalla. Sehän oli suuri kunnia! Olet nyt ikuisesti osa siskosi häämuistoja.

Samalla tavoin miehesi pääsi osallistumaan häihin yhtenä harvojen joukosta. Hääpari ajatteli, että olette heille niin rakkaita, etteivät halunneet jättää teitä edes salahäistä pois.

Mutta ei, sinä närkästelet mieluummin?

Vierailija
27/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaa minulta tavaroita, joilla on tunnearvoa, vaatii mieheltäni ilmaista työpanosta ------- ja kaikki tämä vain siksi, että hän saisi pitää omannäköisensä pikku juhlat.

Minusta tuntuu, että tavarani ja palvelukseni ovat siskolleni tärkeämpiä kuin minä itse. Se kai tässä on se isoin pettymys. Jos/kun he halusivat pitää salahäät, niin olisivat sitten hoitaneet kaiken alusta loppuun itse.

ap

Sä olet ihan harvinaisen nipo.

Ai että sisko ei saisi pitää omannäköisiään juhlia? Kenen näköiset juhlat ne pitäisi olla? Sun vai?

Säälin siskoasi ja muita läheisiäsi.

Tuliko mieleesi että kun olet noin nipo niin siskosi ei halunnut sua pätemään omiin juhliinsa ja järkkäsivät ehkä juuri sen takia salahäät.

Skitsota nyt jostain kengistä ja videokamerasta..

Uskomatonta että siskosi on juuri mennyt naimisiin ja sä vaahtoat jostain pikkuasioista.

Vierailija
28/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittelet siskoasi keskustelupalstalla ämmäksi. Jos tällainen käytös on sinulle tavanomaista, eipä ihme ettei siskosi halunnut sinua häihinsä.

------- ja kaikki tämä vain siksi, että hän saisi pitää omannäköisensä pikku juhlat.

Minusta tuntuu, että tavarani ja palvelukseni ovat siskolleni tärkeämpiä kuin minä itse.

Vierailija
29/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen tavara ja apu kyllä kelpaa mutta sisko ei ole sen arvoinen, että voisi kertoa mistä on kyse. Hyväksikäyttöä, ei muuta.

Vierailija
30/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että olisit. Ja vielä varmaan alkanut kinuamaan itseäsi todistajaksi tmv.

Olisin arvostanut ja kunnioittanut täysin siskoni päätöstä mennä naimisiin kaikessa hiljaisuudessa. Olisin ollut iloinen heidän puolestaan ja lainannut kenkiä erittäin mielelläni.

Koettakaa nyt ymmärtää, ettei minua loukannut se hääjuhlan meno sivu suun, vaan tunne hyväksikäytöstä, salailusta ja valehtelusta. Arvostan ehdottomasti enemmän suoraa puhetta ja reilua toimintaa kuin "viatonta" kieroilua, vihjailua ja säätämistä. Pätee kaikkiin muihinkin asioihin elämässä.

ap

Vierailija
31/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele vaikka että siskosi ajatteli ilmastonmuutosta ja jätti yhdet melko turhat kengät ostamatta... jos et muuta keksi.

Täälläkin aina toitotetaan että pitäs kierrättää ja lainata mutta nyt se ei sit olekkaan hyvä idea.

Pyydä nyt sellainen hääkuva missä näkyy sinun kengät, sinulta pääsi sentään kengät juhliin. Toisilta ei sitäkään vähää.

Entäpä jos siskosi lainaisi toisen siskon kengät (mikäli sellainen on?) Sitten varmaan olisit suuttunut siitä että ei lainannut sinun kenkiä, onhan ne nätimmätikin.... tämä on minusta asenne kysymys.

Eikö nyt vaan voisi olla iloinen siskon puolesta?

Vierailija
32/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että teillä on varmasti sukulaisten/tuttavien kanssa enemmänkin kränää ja valitetaan pikkuruisista asioista. Se on heidän hääpäivänsä, EI TEIDÄN, he saavat tehdä siitä päivästä JUURI sellaisen kuin HE haluavat, eikä heidän tarvitse miettiä mitäköhän mieltä se ja se on jos me tehdään näin. Omaa hääpäivääni varjosti omatunto kun mietin juuri näitä pikkusieluisia ihmisiä ja oli pilata koko päivän. Pidimme siis pienimuotoiset häät ja paikalla oli vain lähisuku, sisarukset ja vanhemmat. Saimme todella tylyä kommenttia siitä, miksi järjestimme sellaiset emmekä kutsuneet sitä ja sitä. Jo juhlan aikana ihmiset tätä hämmästelivät...todella törkeää.

Jos yhdet kengät oli sinulle noin tärkeät niin voi herranjestas. Taidat olla vain kateellinen heille!

Vierailija
33/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin arvostanut ja kunnioittanut täysin siskoni päätöstä mennä naimisiin kaikessa hiljaisuudessa. Olisin ollut iloinen heidän puolestaan ja lainannut kenkiä erittäin mielelläni.

Koettakaa nyt ymmärtää, ettei minua loukannut se hääjuhlan meno sivu suun, vaan tunne hyväksikäytöstä, salailusta ja valehtelusta. Arvostan ehdottomasti enemmän suoraa puhetta ja reilua toimintaa kuin "viatonta" kieroilua, vihjailua ja säätämistä. Pätee kaikkiin muihinkin asioihin elämässä.

ap

Vierailija
34/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun mielestäni. Jotenkin tuntuu hauskalta ajatella miten hääpari on juoninut saadakseen tarvittavat tavarat hääpäiväänsä varten, hauskaa ja vähän liikuttavaakin.

Lähipiirissä kaksi parsikuntaa on mennyt ihan pienimuotoisesti naimisiin ilman mitään suurimuotoisia vihkimisiä ja juhlia ja kerrottu on vasta jälkikäteen (kyseessä kaksi monivuotista avoparia). Olin aluksi vähän nyrpeänä, mutta kun kertoivat miksi olivat toimineet näin, asia oli ok. Häät jos jotkut on henkilökohtainen asia jonka jokainen saa hoitaa niinkuin haluaa.

Vierailija
35/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä nimittäin pesee:

Olet ihan ääliö. Todellakin ymmärrän siskoasi niin hyvin. Mitä se sinulle kuuluu, mihin hän halusi kenkiäsi lainata. Ei miehesi oli pakko editoida yhtään mitään, senkun sanoo, ettei tee sitä. Sun perustelut "tälle" suuttumukselle ovat niin hatarat, että oikein virtuaalisesti hävettää. Olet siitä loukkaantunut, että siskosi ei kutsunut sua, etkä päässyt pätemään ja tuomaan omia ajatuksiasi esille.

Mieti nyt tarkasti, että olisitko edes itse halunnut tuollaista ihmistä kuin sinä juhliisi. Jokainen tekee niin kuin haluaa ja suoraan sanon: olet typerä akka.

ap

Vierailija
36/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lainaa toisen ihmisen kenkiä yhtään mihinkään. Yöks. En ole koskaan voinut ymmärtää. Itse en mistään hinnasta käyttäisi missään tilanteessa toisen ihmisen kenkiä, edes yhtä kertaa. Enkä esim. ostaisi kirpparilta kenkiä itselleni enkä lapselleni.

Itse en kyllä edes tiedä, missä hääpukuni kengät ovat nyt, joten siinä mielessä en osaa samaistua ap:n mietteisiin, kun hänelle niissä kengissä on niin kovasti tunnearvoa. Mutta en silti lainaisi yksiäkään kenkiäni kenellekään, enkä haluaisi kenenkään muun kenkiä itselleni lainaan. Se on epähygieenistä ja lisäksi kengät muotoutuvat käyttäjänsä jalan mukaan, eli ei siis myöskään kovin terveellistä jalalle.

Vierailija
37/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäköön kukin sala-avioituja senkin salassa, niin pysyy linja.

Jotenkin tosi juntteja nämä sala-avioitujat luullessaan että ihmiset jotenkin ilahtuvat kuullessaan että häät oli mutta teitäpä ei kutsuttu.

Ei lähipiiriin salanaineista aina edes muista ovatko naimisissa vai ei jos "häät" ovat olleet joku muilta kielletty pikavisiitti maistraattiin.

Vierailija
38/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttua tuollaisesta asiasta...olette ihmeellinen perhe.

Vierailija
39/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siskoni meni naimisiin vaivihkaa. Paikalla vain pappi, nuoripari ja molempien vanhemmat.

Mulla se harmitus tuli ihan siitä, että mulla on kolme siskoa, joista vanhin meni "salaa maistraatissa" naimisiin ajat sitten, niihin häihin en olisi osallistua halunnutkaan, meidän perheen kannalta kyseessä oli ennemminkin suru- kuin ilojuhla. Toinen sisareni on vanhapiika, jonka häitä on turha odotella (eihän ne tietenkään mahdottomuus ole) ja juuri tälle puolisalaa naimisiin menneelle sisarelleni olin vain pari kk ennen häitä jossain keskustelussa sanonut, että "se on sun hommas järjestää sellaiset häät, että minäkin pääsen siskon häihin". Meille mieheni kanssa oli ihan perinteiset häät ja minä toivoin joskus kokevani sen, että pääsen oman siskon häihin, se on kuitenkin hirmu tärkeä päivä ja hieno juhla. Eipä sitä riemua mulle taideta suoda :(.

Vierailija
40/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, ap, että riitelet tämän asian selväksi siskosi kanssa sen sijaan, että mietit oletko loukkaantunut vai et. Sitten teette sovinnon ja pääset eteenpäin elämässäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi