Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuinko turhasta??? Siskoni ja hänen miehensä

Vierailija
22.04.2009 |

menivät äskettäin sitten salaa naimisiin. Olisin toki mielelläni osallistunut juhliin ja olin siitä hivenen pettynyt, mutta ei se isoin pahan mielen syy ollut.

Enemmän loukkasi se, että pari päivää ennen vihkimistä tuleva aviopari kävi meillä kylässä ja huijasi meiltä valkoisilla valheilla lainaan vihkiäisissä tarvittavaa rekvisiittaa. Minulta he huijasivat omat hääkenkäni ja mieheltä videokameran. Keksivät jotain peitetarinoita niiden saamiseksi, emmekä me aavistaneet mitään.

Kun sitten kuulin heidän menneen naimisiin, olin aivan tyrmistynyt ja loukkaantunut. Kuin pisteenä i:n päälle he vielä kehtasivat tuoda meille vihkitilaisuudessa kuvatun videomateriaalin ja pyytää miestäni editoimaan siitä valmiin häävideon. Ilmaiseksi tietenkin.

Olin niin äimistynyt, etten osannut muka-onnettelun lisäksi sanoa mitään. Purin vain hammasta ja nielin kyyneliä. Kun olen jutellut siskon miehen sukulaisten kanssa, niin kaikkien mielestä salahäät olivat älyttömän hauska idea. Omien sukulaisteni reaktioita en pääse kysymään, sillä vanhempamme ovat jo kuolleet.

En tiedä, mitä sanoisin sille ämmälle ja hänen kekseliäälle siipalleen. :(

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin hyväksyttävää. Naimisiin saa tietty mennä salaakin, mutta tuo valehtelupuoli ja palvelusten odottaaminen on törkeää.

Ilmeisesti te sitten olette niin tottuneita valehtelijoita ja hyväksikäyttäjiä, ettei moinen tunnu enää missään?!

Minä en lainaisi toisilta tavaroita valheen nojalla mistään syystä! Jos ei kantti kestä kertoa totuutta, niin tavarat voi kyllä hankkia itsekin.

Vierailija
82/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siskosi päinvastoin ajatteli, että olisi kunnia mennä sinun kengissäsi naimisiin, ja jos teillä on kerran videokamera, niin miksi sitä ei voisi lainata.

Ja siskosi halusi mennä nimenomaan salaa naimisiin, mikä salaisuus se olisi ollut, jos sinulle olisi kertonut. Ajattelivat ehkä, että sitten HE KAKSI saisivat tulevina vuosina muistella romanttista pikku salaisuuttaan. Varmaan olivat sopineet, ettei kenellekään kerrota, jottei kukaan pahoita mieltään, kun ei ole kutsuttu todistajaksi, tai ala muuten tehdä asiasta isompaa numeroa kuin HE KAKSI haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin hyväksyttävää. Naimisiin saa tietty mennä salaakin, mutta tuo valehtelupuoli ja palvelusten odottaaminen on törkeää.

Ilmeisesti te sitten olette niin tottuneita valehtelijoita ja hyväksikäyttäjiä, ettei moinen tunnu enää missään?!

Minä en lainaisi toisilta tavaroita valheen nojalla mistään syystä! Jos ei kantti kestä kertoa totuutta, niin tavarat voi kyllä hankkia itsekin.

Ja jos haluaa mennä salaa naimisiin, niin miksi se pitää kuvata videolle? Ei kai siksi ainakaan, että sitä näytettäisiin sukulaisille. Salainen juttuhan se oli!

Ja toisekseen, miksi ei olisi voinut mennä vihille joissain vanhoissa korkkareissaan!

Vierailija
84/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa kyllä täällä taas, mikä sinänsä ei ole yllätys. Toivottavasti ei ole ketään tuttuja kirjoittelemassa ap:n mielipiteen puolesta.

Vierailija
85/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuin kuvia maistraattivihkimisestä, mutta ollaan niitä itse katseltu joskus ja lapsista on ollut kiva katsoa kuvia vanhempiensa vihkitilaisuudesta. Ehkä videoinnilla on samat perusteet.

Taidat olla samoja ihmisiä, jotka luulee, ettei ihmiset ole oikeasti ja kunnolla naimisissa, ellei heitä ole vihitty kirkossa ja pidetty mammuttiprinsessajuhlat.

Kuule, kyllä se yhtä laillinen juttu on.

[

Ja jos haluaa mennä salaa naimisiin, niin miksi se pitää kuvata videolle? Ei kai siksi ainakaan, että sitä näytettäisiin sukulaisille. Salainen juttuhan se oli!

Ja toisekseen, miksi ei olisi voinut mennä vihille joissain vanhoissa korkkareissaan!

Vierailija
86/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILLOIN EI ODOTETA TOISILTA TAVAROITA JA PALVELUKSIA VALHEEN NOJALLA, VAAN HOIDETAAN TARVITTAVA ROINA JA TYÖT ITSE.

Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
87/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa pitää sellaiset juhlat kun haluaa, mutta omilla tai reilusti lainatuilla tavaroilla.

Vierailija
88/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen takia pitääkin vuodattaa verikyyneliä ja pistää välit poikki sukulaisiin.

Pikkumaista ja erittäin itsekästä porukkaa ap ja sukulaissielunsa täällä.

Vierailija
89/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulaisia, joilla on välit poikki milloin minnekin vaikka mistä syistä... Yhden serkun kanssa on välit poikki koska kuulemma kerran sotkin hänen paperinsa kirjoituspöydällä!

Näinköhän ap ja sisko pitävät nyt mykkäkoulua loppuelämänsä ajan, koska sisko lainasi kenkiä eikä kertonut miksi, ja vielä vaati videoeditointia kaupan päälle?

Mitenkähän näistä mykkäkouluista pääsisi eroon...

Vierailija
90/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n harmistuminen on ymmärrettävää. Eli voihan ap tuntea olonsa kurjaksi, jos kuvitteli olevansa sisarensa uskottu, mutta hänet kuitenkin jätettiin tässä asiassa yhtä ulkopuoliseksi kuin suurin osa muista (paitsi todistajat). Toki siskolla on oikeus järjestää millaiset häät haluaa ja kertoa niistä kenelle haluaa, mutta tokihan sitä voi pahoittaa mielensä, jos ei kuulukaan niihin Harvoihin Valittuihin, jolle asiasta kerrotaan etukäteen.

Ei se silti ämmittelyä oikeuta.

Vierailija
91/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmitenhan asiaa osaavilla tilanne on se, että materiaalia on tuntitolkulla ja siitä koostetaan tiivis ja ennen muuta FIKSU pätkä valmista videota, lisätään musiikkia ja grafiikkaa jne. Ei siis mitään hauskat kotivideot -kamaa.

Tuskin nyt maistraattihäistä on kovin monta tuntia kuvaa, mutta ei viidellä minuutillakaan pärjää alkuunkaan. Minä ainakin olen vastaavissa tilanteissa kuvannut kaikkea pukeutumisesta aina vihkimisen jälkeiseen kahvitteluun.

Vierailija
92/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntee itsensä loukatuksi? Sehän on vain TUNNE!

On yllättävää, että tuomitsette ennen muuta ap:n hänen TUNTEISTAAN, ette siskoa hänen TEOISTAAN.

Ihme moraalikäsitys.

Vierailija
93/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina saa kieltäytyä, jos kyse on isommasta työstä.

Vierailija
94/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä varmaan kauheasti editointi atartte. Eikä sitä tartte tehdä, jos ei halua. Mä olen mennyt salaa naimisiin, no edellisenä iltan kerroin sisarille ja veljille. Ri kukaan loukkaantunut, onnittelivat kovin:-)

Pidin kylllä juhlat heille myöhemmin ( miehellä ei juuri perhettäole, vähätkin eri puolilla maapalloa)

Vierailija
95/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä varmaan kauheasti editointi atartte. Eikä sitä tartte tehdä, jos ei halua. Mä olen mennyt salaa naimisiin, no edellisenä iltan kerroin sisarille ja veljille. Ri kukaan loukkaantunut, onnittelivat kovin:-)

Pidin kylllä juhlat heille myöhemmin ( miehellä ei juuri perhettäole, vähätkin eri puolilla maapalloa)

Se on paljon reilumpaa kuin täys salailu, ja silloin sisarukset saavat kuitenkin olla osallisia asiaan. :)

t. yksi joka ymmärtää ap:ta.

Vierailija
96/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei itsellään ole kovin läheiset välit sukulaisiin. Ovat varmaan niitä samoja, jotka kertovat raskaudestakin sukulaisilleen vasta kun se näkyy.

Vierailija
97/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä - tai ei halua ymmärtää - loukkaantumiseni todellista syytä. Olen sen useita kertoja kirjoittanut tähän ketjuun, enää en viitsi.

Mutta mukavaa että tässä ketjussa oli niitäkin, jotka näkivät pintaa syvemmälle! :)

ap

Joten itse ainakin oletan, että tuollaiseen kysymykseen tulee myös niitä vastakkaisiakin vastauksia. Et tainnut halutakaan todeta, että "okei, ehkä vähän ylireagoin" vaan kaikkien tulikin alkaa arvostella törkeästi käyttäytynyttä siskoasi :)

No mutta, tunteilleehan ei oikeasti mitään voi. Olet loukkaantunut ja syyn olet omassa mielessäsi perustellut järkeväksi ja oikeaksi. Itse en taas ymmärrä, miten syvästi tuosta asiasta voi loukkaantua. Ehkä harmittaisi se, että niitä kenkiä oikeasti käytettiin (jos ne olisi olleet _niin_ tärkeät itselle). Voisin kuvitella olevani kuitenkin jopa ylpeä siitä, että siskoni halusi lainata _juuri minun_ kenkiäni häihinsä. "Työpanoksen" hyväksikäytöstä mielestäni ei voida puhua lainkaan, koska ap ja miehensä voivat hyvin kieltäytyä editoinnista!

Vierailija
98/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistäsi paistaa läpi että ilmeisesti pääongelma oli että menivät naimisiin oikeasti kaikilta salaa eikä siten että kaikille muille salaa mutta että sinä ja perheesi olisitte olleet ainoat uskotut jotka olisivat oikeasti tienneet hääaikeista?

He olisivat loukanneet jokaista muuta ystävää/sukulaista jos olisivat yhdelle kertoneet ja lopuilta pimittäneet.

Ja jos olisivat kertoneet mihin tarvitsevat hääkenkiä ja videokameraa, niin olisivat ottaneet sian säkissä että pilaatko heidän salaisuutensa paljastamalla sen muille, vai pilaatko heidän kahdenkeskisen hetkensä rynnimällä väkisin paikalle tai tuomalla muuta sukua paikalle tai lyttäämällä heidän suunnitelmansa täysin ja haukkumalla heidät siitä etteivät kutsuneet häihin ja estämällä koko jutun.

Olisitko lainannut kyselemättä kengät ja kameran jos olisivat sanoneet että haluaisivat lainata tiettynä päivänä mutta eivät kerro miksi? Et välttämättä olisi.

Miten olisit itse toiminut jos olisit ollut menossa salaa naimisiin ja tarvitsisit joltakulta lainaksi videokameraa ja kenkiä?

Vierailija
99/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nsimisii?" niin _eihän_ _ne_ _silloin_ _enää_ _olisi_ _olleet_ _mitkään_ _salahäät_ ! Salaisuus=muut (eli tässä tapauksessa muut kuin hääpari) ei tiedä.

Vierailija
100/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisit itse toiminut jos olisit ollut menossa salaa naimisiin ja tarvitsisit joltakulta lainaksi videokameraa ja kenkiä?

En ymmärrä, miksi tätä pitää edes miettiä. Jos tarvitsisin kengät ja videokameran mutta haluaisin pitää häät ehdottoman salassa, niin silloin ostaisin ne itse! Ja käänteisesti: jos tavarat olisi pakko nimenomaan lainata, niin sitten kertoisin totuuden.

Pääpointti on, että EN valehtelisi omalla siskolleni.

t. ap, joka voi vastata valikoidusti jos jollakin on vielä kysyttävää, mutta siihen en enää jaksa vastata, että "miksi loukkaannut jostain kengistä". ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän