Montako kertaa lapsesi
on muuttanut ja lapsen ikä?
Meillä 3 kertaa ja 6 vuotta.
Kommentit (28)
4v. kolme kertaa
2v. kaksi kertaa ja
8kk ei kertaakaan.
ja olemme muuttaneet niin monta kertaa ,että en edes jaksa ruveta laskemaan enkä jaksa kuunnella muiden kauhisteluja :D Kerran on vain muuttanut suomessa, eli kun muutimme ulkomaille. Nyt olemme asuneet vuoden paikallaan kun lapsi on aloittanut koulun :)
lapset olivat silloin 1v11kk kun muutettiin rivarista omakotitaloon. Lapset eivät edes muista ekaa kotia.
Lapset 4,5v.
Lapset (3- ja 4- vuotiaat) muuttanu 2 kertaa.
Vauva syntyi tähän taloon.
Esikoinen oli reilun vuoden ikänen, kakkonen 2 kk kun muutettiin kerrostaloluukusta omaan taloon.
Ja tässä olis tarkotus pysyä. Korkeintaan isompaan taloon muuttaa tulevaisuudessa jos lapsia tulee niin ettei 3 makkaria riitä (1 iso ajateltiin muuttaa kahdeksi joskus).
Itse olen muuttanut 12 kertaa ennenkö tapasin mieheni ja asuin "kotona".
3 kertaa muutettiin miehen kanssa. Eka oltiin yksiössä, sitten kaksiossa ja lopulta kolmiossa.
Itse kärsin jatkuvasta muuttamisesta lapsena ja nuorena. Aina muuttui kaverit, 1 jäi lapsuusvuosilta jäljelle.
Se on sääli lapselle kun usein muutetaan. Vaikka asiat näyttää sujuvan, niin lapset ei halua pahoittaa vanhempien mieltä. Itse kuvittelin vanhempien eron johtuvan minusta ja pelkäsin että ne jättää vielä minutkin. Kyllä pysyvyys on lapselle turvaa: ei se riitä että huoneessa samat huonekalut. Mihinkään ei ehdi kiintyä ja sitten se viedään sulta pois uudestaan ja uudestaan!
1. krt 4 kk ikäisenä väliaikaiseen asuntoon ja
2. krt 5 kk ikäisenä nykyiseen asuntoon