Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä lapsettomissa häissä oikein hiertää?

Vierailija
08.04.2009 |

Eikä se ole hääparin asia ketä kutsuvat ja millaiset juhlat järjestävät?

Eikö se ole kutsun saaneen asia päättää meneekö juhliin vai ei?

Kommentit (263)

Vierailija
41/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lapset oppivat käyttäytymään juhlissa, jos niihin ei saa osallistua?

Joku veisi ihan oikeesti omat lapsensa toisen häihin oppimaan käyttäytymistä. Joo ei, toisten häät eivät ole teille mikään koulu vaan se on toisten ikimuistoinen päivä.

Vierailija
42/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut lapsettomissa häissä. Vihkitilaisuudessa olivat läsnä vain perheenjäsenet (ts. vanhemmat ja sisarukset, sisaruksilla ei lapsia). Illalla seitsemältä alkoi hääjuhla hienossa ravintolassa jossa hääpari oli toisensa ensimmäisen kerran tavannut. Ravintola oli kallis joten väkeä ei voinut kutsua loputtomiin (tilakin oli rajallinen), siellä ei ollut mahdollisuutta järjestää lapsille mitään erityisohjelmaa, ei ollut seisovaa pöytää vaan pöytiintarjoilu ja ajankohta oli myöhäinen. Näillä eväillä oli minusta aika luonnollista että ensimmäisenä kutsulistalta karsittiin lapset.

Kaikki eivät pidä perinteisiä häitä joissa tilaisuus alkaa aikaisin ja joissa on seisova pöytä sitten hääjuhlasa.

toivottavasti kaikki normaalit ihmiset alkavat vaikuttaa näiden narsistien vallankäyttöön ja jättävät menemstä niihin häihin. Juhlikoon juuri niinkuin itse haluavat, toisiaan määräillen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sitä samaa mieltä on osa kavereista. Ja ne jotka eivät lapsia juhliinsa halua, ovat yleensäki vähän sellasia kylmiä ja kovia ihmisiä.

Vierailija
44/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todennäköisesti ne juhlat on suunniteltu lapsettomiksi jo ennen vauvan syntymää? Jos kaikki valmistelut on tehty jo kuukausia sitten niin en usko että niitä lähdetään yhden vauvan takia muuttamaan.

Vierailija
45/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmisyhteisön tapojen välittämisestä seuraaville sukupolville?

Syntymä, häät ja hautajaiset ovat kautta aikojen olleet merkittävä osa ihmisyhteisöjen elämää, jonka ulkopuolella lapset eivät ole (tai pitäisi olla). Tällaisten merkkihetkien avulla lapset kiinnittyvät omaan kulttuuriinsa.

Yhtä lailla vierastan lasten jättämistä pois hautajaisista, mutta kyllähän sillekin kannattajia löytyy.

Joku on sanonut, että lasten pitää olla elämän keskipisteessä mutta ei keskipisteenä, ja se on naulan kantaan sanottu.

Joku veisi ihan oikeesti omat lapsensa toisen häihin oppimaan käyttäytymistä. Joo ei, toisten häät eivät ole teille mikään koulu vaan se on toisten ikimuistoinen päivä.

[/quote]

Vierailija
46/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kaikki normaalit ihmiset alkavat vaikuttaa näiden narsistien vallankäyttöön ja jättävät menemstä niihin häihin. Juhlikoon juuri niinkuin itse haluavat, toisiaan määräillen..

Toisin sanoen, jos hääpari ei tanssivieraiden tahdon mukaan he ovat narsisteja???? Kukahan nyt yrittää määrätä ja ketä?

Kutsuja sanelee ehdot/säännöt ja se on voi-voi ja snyf jos ei kutsuttua miellytä.

Tämänhän pitäisi olla ihan itsestään selvää!

Lapset vain eivät jaksa istua nätisti tuntitolkulla ja toiset eivät vain jaksa kuunnella lasten elämää ja katsella juoksemista. Joten pitäisikö lapset pakottaa (lue köyttää) istumaan vai pitäisikö muille vieraille antaa korvatulpat ja silmälaput? Mikäs juhla se sitten enää on? Kaikki pakotettuja tekemään jotain vasten tahtoaan.

Vaikka se Nico-Petteri on vanhemmilleen silmäterä ja suloinen ja vaikka mitä, niin aina on olemassa mahdollisuus, että joku muu on eri mieltä.

Vierailija
47/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat kesti aamu kuuteen ja lapset olivat mukana!

Vierailija
48/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaa ottaa alkoholia ilman että nisstä tulee "kauheita ryyppäijäisiä"

Mutta sinä ja ystäväsi näköjään ette osaa järjestää kuin lasten juhlia tai ryyppäijäisiä.. otan osaa

ja ihan sitä samaa mieltä on osa kavereista. Ja ne jotka eivät lapsia juhliinsa halua, ovat yleensäki vähän sellasia kylmiä ja kovia ihmisiä.

Vierailija
49/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ennenkään mitään numeroa tehty, että lapset osallistui elämään. Ainahan lapset voi toki heittää HopLopiin leikkimään toisten lasten kanssa sillä aikaa kun aikuiset käväisee häissä ja mummun 70-kymppisillä.

Vierailija
50/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli jokaiseen lapsiperheeseen yhteydessä ja kertoi syyn; hän halusi viettää häät joissa sukulaiset voivat rauhassa jutella keskenään. Sukumme on aika levittäytynyt eri paikkakunnille, ja harvoin tulee nähtyä muita kun tiettyjä sukulaisia (niitä jotka asuvat lähellä).

Oli virkistävää istua rauhassa iltaa ja jutella pitkästä aikaa kaukaisempienkin sukulaisten kanssa...! Häihin oli myös tuotu valokuvakansioita joissa oli vanhoja valokuvia. Ilta oli erittäin mukava, ja tosiaan kenenkään ei tarvinnut lapsista murehtia...! Ilta jatkui seuraavaan aamuun saakka, ja muutamaa poikeusta lukuunottamatta ei kukaan kännissä ollut.

Ruoka oli erittäin hyvää, ja aikuiseen makuun tehtyä, ja syötiin pitkän kaavan mukaan, eli aikaa jo pelkkään ruokailuun (ohessa toki keskusteltiin!:) meni kolmisen tuntia.

Vierailija
51/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lapsena juossut vanhempien serkkujen häissä kymmenen saman ikäisen serkun kanssa pää kolmantena jalkana. Muistelen, että 4- 12v olin joka kesä ainakin kaksissa häissä. Niistä on ihania muistoja, myös äitini muistelee noita juhlia lämmöllä eli ei ilmeisesti ole kovin kärsinyt vaikka onkin joutunut viemää minut ja siskoni häihin eikä olen päässyt juhlimaan ilman lapsia.

Vierailija
52/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan hääparit olleet yhtä ihastuksissaan kirmaaviin lapsiin? Ei niitä häitä järjestetä lapsia varten vaan nimenomaan hääparia varten. Jokaisella on oikeus järjestää sellaiset juhlat kuin tahtoo. Jos siinä sitten saa mammoilta kylmän alkoholistin maineen niin ei voi mitään.

minä olen lapsena juossut vanhempien serkkujen häissä kymmenen saman ikäisen serkun kanssa pää kolmantena jalkana. Muistelen, että 4- 12v olin joka kesä ainakin kaksissa häissä. Niistä on ihania muistoja, myös äitini muistelee noita juhlia lämmöllä eli ei ilmeisesti ole kovin kärsinyt vaikka onkin joutunut viemää minut ja siskoni häihin eikä olen päässyt juhlimaan ilman lapsia.

Vierailija
53/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat mukana häissä, he vievät lähes kaiken vanhempiensa huomion. Vanhemmat ovat tulleet lastensa kanssa ikään kuin puuhalandiaan.

Eivät voi kunnolla jutella muiden aikuisten kanssa, ku jälkikasvu on kimpussa.

Vierailija
54/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämme alkoivat illalla klo 18 (kirkonmenot) ja paikan tilat olivat rajalliset. Vain 80 henkeä mahtui juhlapaikkaan. Juhlan henki oli muutenkin sellainen, että katsoimme näillä syillä ihan ok jutuksi, että lapset jäivät ulkopuolelle juhlista.

Juhlapaikka oli arvokas, tunnelma oli kynttilänvaloa jne. Sinne kun olisi sekaan riepaissut toistakymmentä alle viisivuotiasta siihen kellonaikaan, niin olisi fiisis ollut vähän toisenlainen. Ja iso vaikutus oli tosiaan myös sillä, että jos lapset olisivat tulleet juhliin, olisi monta läheistä jäänyt kutsumatta.

Ymmärrän kyllä, että tästä joku saattaa loukkaantua. Itse ymmärrän hyvin, jos saan kutsun, jossa pyydetään paikalle vain aikuisia (itseasiassa juuri kuukausi sitten olin sellaisissa häissä).

Vierailija
55/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sellainen olo, etten halua omiin häihini ketään muita kuin omat vanhemmat ja sisarukset. Ja pikavihkimisen maistraatissa. Lapselliset ihmiset ovat usein näköjään tosi pikkumaisia ja vahingossa saattaa jotain kaveria loukata jopa pitämällä itselleen mieleisensä häät!

Ihan kuin ei häiden järjestämisessä olisi muutenkin stressiä. Että pitäisi kaikkien kutsuttujenkin haluja erikseen kysellä?

T: Häät ensi syksynä :(

Vierailija
56/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvittelin nimenomaan järjestäväni häät myös vieraille. Uskoisin jokaisen nauttivan romanttisesta illasta aikuistenkesken. Itse ainakin olen riemastunut saadessani sellaisen mahdollisuuden aina silloin tällöin. Tuskin ne meidän häät oli niiden lasten ainoa mahdollisuus osallistua hääjuhlaan? Teitä lapsi-häitä (oli pakko käyttää tätä nimihirviötä, jotta ymmärtää kuinka tyhmältä lapsettomat häät kuulostaa) järjestäviä on onneksi vielä olemassa, joten te voitte pitää huolen siitä kulttuurin välittymiestä.

Toki häät järjestimme myös itsellemme, mutta emme pelkästään sitä ajatellen kutsuneet vain aikuisia.

Vierailija
57/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai korkeintaan tuon pariksi tunniksi "näytille", jos sukulaiset haluavat ja sitten lapset kotiin.

Lapsettomat juhlat ovat loistavia tilaisuuksia aikuisten kanssa olemiseen, kotiäitinä todella tykkään mennä myös ilman lapsia! : ) Minut saa siis ihan vapaasti kutsua lapsettomiin häihin, on ihanaa pukeutua ja lähteä miehen kanssa ulos ilman huolta lapsista. Nauttisin todella esim. jostain kynttilänvalossa pidettävistä talvihäistä ilman, että taaperoni pyörivät koko ajan jaloissa ja olisin paniikissa kynttilöiden vuoksi. Samoin romanttiset kesähäät, boolia lasissa ja miehen kanssa laiturilla katsomassa järvelle... Ahhhhh... : ) Kutsukaa minut!!

Vierailija
58/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hääpari ei sitten loukkaannu niille, jotka jättävät heidän hääjuhlansa väliin sen vuoksi, etteivät voi jättää rintaruokittua vauvaa hoitoon.

Mä ymmärrän hyvin, ettei joihinkin juhliin haluta riehuvia leikki-ikäisiä, mutta ihan rehellisiä jos ollaan niin en ymmärrä, miten se alle puolivuotias vauva niitä juhlia häiritsee. Jokainen vähänkin järkevä vanhempi tajuaa lähteä vauvan kanssa ulos kirkosta/vihkimistilaisuudesta jos vauva alkaa itkeä. Sylivauva ei myöskään tarvitse omaa paikkaa eikä syö juhlissa mitään. Vauva saattaa nukkua suurimman osan juhlista vaunuissa tai äitinsä sylissä. Se tuskin tunnelmaa pilaa.

Vierailija
59/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin on oikein syy jättää lapset kotiin ja pääsee itse juhlimaan eikä tartte juosta lasten perässä kokoaikaa

Vierailija
60/263 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä perinteisiä häitä joissa tilaisuus alkaa aikaisin ja joissa on seisova pöytä sitten hääjuhlasa.

Aina ei ole se seurantalo vuokrattuna, missä riittää lääniä temmeltää ja lihapullia pitopöydässä... Illemmalla sitten kahveet kaakun ja pitkon kera, ja vähän valssia ja villeimmille humppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme