Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUUN SYDÄMET VKO 15~~

06.04.2009 |

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Täällä ei mitään kummempaa. Huomenna neuvolalääkäriin.

Pääsiäistä odotellessa!

Pola 15+3

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisviikko meneillään, ja suklaamunat maistuu :)

Poika on oksennustaudissa, ja lähipäivät mene sisällä kotosalla ollessa.

Tänään oli ultraääni, vauva oli 17cm pitkä ja sukupuolikin näkyi selvästi. Kaikki oli aivan hyvin, loppua kohti tihennetään tutkimuksia sen aiemman tragedian vuoksi.

Angelmom: Kohtalotoverina kyselen, miten olet saanut vai oletko saanut pidettyä pelkosi kurissa? Itse vaihtelevasti pelkään menettäväni tämänkin vauvan, joskus taas positiivisesti yritän vaan ajatella, että tämän vauvan saan pitää... Mietiskelin olenko ainut/ yksin pelkojeni kanssa nimimerkillä ikuinen pessimisti :).

Pahoinvointi jatkuu täällä ja salmiakki maistuu, verenpaineet on onneksi ihan hyvät niin olen turvallisin mielin muutaman salmiakki-pääkallon päivittäin syönyt.

Terveisiä lumisateisesta kymenlaaksosta ja iloista viikkoa kaikille

Toivottelee Choko rv 17+3

Vierailija
2/34 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei!

Juu enpä oo tännekään pitkään aikaan kirjoitellut kun olin unohtanut tämän sivuston salasanan ja jippii:n sivusto jostain kumman syystä ei ole toimut moneen viikkoon niin eipä saanut salasanaakaan tilattua :D

Chokolade: Itse olen myös viikolla 17. ja risat. Luin tuosta sinun jutustasi että olit jol saanut sukupuolen selville! Kävitkö yksityisellä vai saitko sen selville ihan tavallisella lääkärillä?? Itse haluamme mieheni kanssa sukupuolen tietää mutta olemme mierttineet onko joku halvempi vaihtoehto tietää sukupuoli kuin yksityinen? :)

Kuulemma toinen ultraääniaika on viikolla 18-21 (ehkä), mutta seuraava neuvola-aika on vasta viikolla 20 joten enpä tiedä koska tuonne ultraan pääsen seuraavan kerran :(

Itsellä oli viikko sitten sellainen tunne että en olisi ollut enää raskaana kun kaikki oireet hävisivät (luinpa että muillakin ollut samoja "ongelmia") joten hetipä soitin itkuisena neuvolaan ja varasin samalle päivälle ajan että pääsen kuuntelemaan vieläkö sydänäänet kuuluu! ja siellähän vauva voi vallan mainiosti :) Voi tätä vainoharhaisuutta! Mutta nyt on tosi hyvä fiilis kun tiedän että kaikki on hyvin.

Näillä tiedoilla edetään ja toivotaan että aika menee nopeammin että saa äkkiä pienen syliin!

Vointeja!

Rockprincess & Pikku Möykky 17+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan paljon paremmin kuin pitkään aikaan! Tuntuu siltä että olen nyt oma itseni ja koko perhe voi paljon paremmin. Esikoisen kiukkukohtauksetkin loppui kuin seinään nyt kun mun on parempi olla. Väsyttää tietysti mut onnekseni poika antaa mun huilata päivällä vaikka ei itse päikkäreitä nukukaan. Tänäänkin otin puolen tunnin torkut vaikka oltiin kahdestaan kotona, mies töissä. Poju oli pyydystellyt muurahaisia vessassa sillä aikaa. :-)

Täällä tuntuu olevan aika harvakseltaan neuvolakäyntejä. Viime viikolla tosiaan kävin ja seuraava on vasta viiden viikon päästä eli väliä tulee kuusi viikkoa!

No, onneks parin viikon päästä on rakenneultra. Vähän myöhässä olin tuon varaamisen kanssa, mut onneksi sain ajan kuitenkin.

Mukavaan pääsiäisen odotusta kaikille!

Santra + Mainio 18+2

Vierailija
4/34 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla et täällä ollaan positiivisin mielin!!:) Itsellä joku ihme kiukkukausi menossa(yhtä veetuuntunut kuin alkuraskaudessa),mikään ei ole hyvin ja mies on helisemässä..hormonit!!..tosin mun pinnaa kiristää myös mun toimistotyöt poliisissa joihin en ole tottunut ja jotka saa mut edelleen ihmettelemään aikuisten ihmisten typeryyttä vaikka sitä on tullut nähtyä jo tarpeeks ihan kentälläkin mut kai tää raskaus jotenki herkistää ja kaikki ne jutut vaikuttaa enemmän..tänäänkin pillittänyt koko iltapvän ihme juttuja..Toiv.tää angsti menis pian ohi,en jaksa olla tällanen.Enkä jaksais millään venata ens viikon rakenneultraa,kun pitäs nyt ja heti nähdä et kaikki on hyvin..ehkä tiedätte tunteen?;)

Meikäläisellä paino nousee tasasta tahtia,neuvolas katottii et reilu 500g viikossa..aika mielenkiintosta kun masu on kuitenki aika pieni mitä nyt iltaa kohden turpoo palloks :D jaksan kans vissiin joka viestis mainita et en oo tyytyväinen masun kasvuun..koittakee kestää,tää rutina loppuu sit kun jotain alkaa sen suhteen tapahtua ;)

Santra: Kiva kuulla et oot nyt päässyt rentoutumaan ja et sairasloma järjestyi! se on niin tärkeetä et saa keskittyä omaan hyvinvointiinsa tässä tilassa,jos tää mun olo ei ala helpottaa ni saikkua haen myös koska musta ei tod.ole hyötyä tällasena töissä.

Voipi olla et tuli aikas sekavaa tekstiä,mut oon vähän väsy:) Et taidanki tästä hipsiä nukkumaan miehen viekkuun joka lähtee yö kolmeks töihin,et näin meillä..ja minä viel kiukutellu sille koko pvän,eij oo helppoo silläkään.

Noh,mut huomen uus pvä.

Voimia siskot! ja mukavata viikkoa!

Suffeli(19+6)

Vierailija
5/34 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät alkaa jo valua väkisin kiinni, mutta muutama sananen vielä tänne ennen kun painelen nukkumaan...

Kaikenlaista ohjelmaa on ollut normaalirutiinien päälle tässä viime päivinä - mukavia juttuja, mutta nyt jo väsyttää nämä. Huomenna ei kai onneksi mitään erityistä. Kunhan työpäivän selvitän, niin hyvä.

Vointi on ollut aika hyvä nyt. Maha tosin edelleen painaa iltaisin, jos ei pääse välillä pötkölleen. Potkuja tuntuu väliin melko vilkkaasti. Seuraava neuvola on viikon ja ultra kahden viikon päästä - niitä odotellessa. Pääsiäistä tietty myös, kun tulee pidempi viikonloppu - mukavaa.

Santra: onpa hienoa, että sait sairasloman ja asiat nyt paremmin. - Ollaan muuten samoilla viikoilla. :)

Ai kamala että nukuttaa. Kai se on mentävä petiin. Valoisaa viikkoa!

Nurmeliini 18+2

Vierailija
6/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, et muillakin on "oireeton" olo, koska itseäkin se aina välistä huolettaa kun ei mitään tunnu. Nälkäkin on laantunut ja menee ihan samalla ruokamäärällä päivät kuin ennen raskauttakin.

Neuvolassa tosin jaksavat siitä muistutella kun paino ei nouse :( Jotenki ei jaksais selittää joka kerta että kyllä syön ja muistan syödä...

Minä sain viikko sitten vaivoikseni kipeän nilkan ja olen sillä töissä linkuttanut. Tänään sitten lääkäri sanoi, että loppu viikko lepoa. Olo on helpottunut, mutta syyllinen. Jännetupentulehdus siellä nilkassa jyllää. Buranaa kun ei voi ottaa niin mobilatia täytyy laittaa pari kertaa päivässä pienelle alueelle. Olen yrittänyt tämän kivun kanssa pärjätä ilman lääkitystä, vaikka se hermoja kiristeleekin.

18.5 olis sitten rakenneultra ja halutaan mekin sukupuoli tietää jos sen vaan näkee. Miestä on alkanut vähän huolettaa kun aika avoimesti toivon tyttölasta. Toki rakastaisin poikaakin samalla tavalla, mutta sydän halajaa toista tytärtä. Olen varmaan outo äiti kun mietin tällaisia...

Hyvää pääsiäistä odottajille ja hyviä ulkoilukelejä :)

Maikki81 15+6

Vierailija
7/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on kotiuduttu reissusta ja arkinen aherrus on alkanu. Reissu meni tosi hienosti ja jopa meidän parivuotias neiti jaksoi istua reilu 10 tuntia autossa. Olipa kyllä ihana päästä välissä pois näistä kotinurkista. Nyt jaksaa olla taas kotona paljon paremmin.

Santra: Ikävä, että sulla oli töissä tuollaista, mutta onneksi asiat järjesty ja sait sairaslomaa. Mulla oli kans pomo ihan käsittämätön, kun odotin esikoista. Olen töissä varastossa, eli päivä nosteltiin laatikoita ym. Pomon mielestä se, että olin raskaana, oli vähän niin kuin sama asia, että käyn kuntosalilla. Erona oli vain se, että minulla oli painot omasta takaa. Eikä hän ymmärtäny ollenkaan, että en voisi nostaa enää painavia laatikoita. Mun pelastus oli ihanat työkaverit, jotka teki sitten osaksi minunkin hommat. Lopulta kuitenkin valitin työterveyteen, että minun pitää saada kevyempää hommaa jo sen takia, että työkaverit sais sijaisen, joka vois tehä kaikkia hommia. No, pomohan suuttu, että olin soittanu selän takana ja niinpä minut siirrettiin toimiston puolelle ihan eri yksikköön. Se oli kyllä helpostus, mutta jäi kyllä paha maku suuhun, kun oma pomo ei ilmoittanu asiasta mitään. Uuden yksikön pomo tuli vain multa kysymään, että tulisinko tekee niille sijaisuuksia loppu ajaksi. Että kyllä niitä käsittämättömiä työnantajia löytyy. Nyt saan onneksi olla kotona ihan rauhassa hoitovapaalla.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki on hyvin. Vahvat sydänäänet kuuluu ja hemoglobiinikin oli vielä ihan OK. Esikoista odottaessani joudun syömään rautaa, mutta ainakaan vielä ei määrätty. Painoa on tullu nyt 3 kiloa, aika lailla samoissa mennään, kun esikoisellakin. Kauhulla odotin punnitusta, kun reissussa tuli syötyä ihan miten sattuu. Kotona en ole uskaltanu puntarilla käydäkään... Liikkeitä ei vielä tunnu ja välissä on kyllä mietityttäny, että onkohan kaikki masukilla hyvin. Onneksi tänään selvisi, että hyvin siellä voidaan. Mullakaan ei kauheasti ole ollu enää oireita paitsi, että rinnat on kyllä kipeet ja turvoksissa vieläkin. Ja siitäkös mies on tyytyväinen =)

Lueskelin noita viime viikon kirjoituksia, mutta en valitettavasti enää tarkemmin muista yksityiskohtia. Moni tuntuu kuitenkin voivan hyvin ja se on hyvä se. Nyt pitänee vielä lähteä pyykkämään reissukamppeita, pääsiäisenä pitäisi sitten suunnistaa mummolaan.

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoisia päiviä!

Neppali 16+0

Vierailija
8/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kysymys vielä tähän että saitteko te siihen rakenneultraan ihan ajan neuvolasta vai jouduitteko itse sen tilaamaan?

Itse jo halusin päästä sinne ultraan mutta seuraava neuvola on vasta raskausviikolla 20 enkä jaksaisi enää millään odottaa sitä että näemme kumpi se on, tyttö vai poika! (jos sitä nyt ylipäätänsä näkee). Joten kertokaahan mulle tietämättömälle!!!

KIITOS!

17+4

Vierailija
9/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rockprincess: taitaa olla vähän paikkakuntakohtaista, että miten ne ultra-ajat hoidetaan. Meillä täällä ne ajat tulee neuvolan tädin kautta, ja täällä palstalla joku taisi ainakin puhua, että on varannut itse. Ehkä voisit soittaa neuvolaan ja kysyä, pitääkö itse varata vai miten? Neuvolan täti ymmärtää varmasti, että asia vaivaa, kun ei vielä rakenneultrasta tietoa.

Täällä aika lailla samanlaiset fiilikset kuin monella muullakin; ei oikein tunnu raskaus todelliselta, kun ei liikkeitä tunnu, eikä mahaakaan oikein ole. Tai kai tuota mahaa alkaa jo vähän olemaan, mutta itse kun sitä katsoo joka päivä peilistä ja vertailee, että joko on hirveästi kasvanut, niin eihän sitä huomaa.. Pitäis varmaan tavata joku tuttu, jota ei oo nähnyt pitkään aikaan, joka vois sitte nähdä,että onko sitä mahaa oikeasti tullut.. ;) Kävin viikonloppuna Ikeassa, joka aika kaukana meiltä, että oli suorastaan PAKKO käyttää tilaisuus hyväkseen ja ostella jotain jo vauvalle.. :) mukaan tuli ihana hoitopöytä, lakanat pinnasänkyyn ja lastenhuoneen lamppu.. ollaan siis muutettu tähän asuntoon syksyllä, ja on ihan tarkoituksella jätetty yksi huone laittamatta, kun tätä vauvaa on jo jonkun aikaa yritetty. Nyt sinne saa siis pikkuhiljaa alkaa hankkiin tavaroita ja oon ihan innoissani! :)

Seuraavaan neuvolaan vielä 2 viikkoa, tuntuu kyllä pitkältä ajalta.. Vaikka kävinkin kuuntelemassa viime torstaina ne sydänäänet! Suosittelen sitä kyllä lämpimästi muillekin, kun nää ajat tuntuu oleen kaikilla niin pitkillä väleillä. Ite ainakin oon semmonen turhista stressailija, niin ei tosiaan tarvi sitten yksin miettiä.

myym 15+2

Vierailija
10/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ensinnäkin linkki suljetulle sivulle. Kovin on sielläkin rauhallista, mutta jospa täältä tulisi aktiivisia kirjoittajia mukaan. Mulla ei ole kyllä hajuakaan, kuka on moderaattori ja hyväksyy uudet jäsenet???

http://groups.yahoo.com/group/syyssydamet/

Rockprincess: kyllä meillä pitää varata itse aika ultraan eikä se ole riippuvainen neuvolakäynneistä. Itse varasin rakenneultran np-ultrassa ollessani eli ajat sitten, mutta sinähän voit soittaa sairaalalle ja varata ajan vaikka heti (tai meillä päin on kyllä soittoaika n. tunnin päivässä). Vai olisko teillä sitten eri käytäntö?

Muutoin ei ihmeellistä raportoitavaa. Vointi on hyvä, väsymys viimein väistynyt ja ainoastaan rehkiessä huomaa, että pitäis antaa masulle jo vähän lepoakin. Rakenneultraan on kaksi viikkoa, saapa nähdä mitä sieltä löytyy. Mua mietityttää sukupuolta enemmän vauvan terveys, kun ihmettelen miten nämä liikkeet tuntuu edelleen kovin vähäisiltä ja hennoilta, vaikka olen tuntenut liikkeitä jo useamman viikon. Maha tuntuu kyllä kasvavan ja aina välillä noita muksahduksia tunnen, mutta silti. Tosin vertailukohtana on kaksi aiempaa lasta, jotka molemmat olivat vilkkaita mahassa (ja joista kuitenkin tyttö osoittautui hyvin rauhalliseksi, joskin liikunnalliseksi).

Maikki: älä suotta aristele pikkuista poikaakaan! Mustakin tuntui tytön jälkeen, että miten sitä osaa hoitaa ja olla pikkupojan kanssa, mutta olen aivan ihastuksissani tuosta meidän pikkumiehestä. Onhan hän vilkkaampi kuin siskonsa, mutta toisaalta on rohkeampikin esim. vieraiden suhteen. Ja monethan sanovat, että myöhemmin tyttöjen kanssa on vaikeampaa eli pojat ovat ns. suoraviivaisempia. Eli puolensa molemmilla ja mukavaa vaihtelua ainakin jos on molempia sukupuolia. No, samaan syssyyn on todettava, että itsekin on se tyttöfiilis hyvin vahva ja olen naureskellut, että onkohan kyse enemmänkin toiveajattelusta. Mutta kun asiaa alkoi pohtia tarkemmin, niin eipä sillä ole merkitystä kumpi sieltä tulee.

Terkuin Kerttukasperi ja rv:t tasan 19 (ei vieläkään "tekonimeä" vauvalle - tosin kuopuksen tekonimestä tulikin lopulta oikea nimi)

Vierailija
11/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä saa ru:n ajan np-ultrassa käynnin yhteydessä eli monta viikkoa aikasemmin :)

Maikki: Mie kans esikon jälkeen pähkin, että miten osaa tyttöä hoitaa, mutta kyllä se hoivataito on niin takaraivossa, ettei siihen sukupuolet vaikuta :) Nyt mietin, että miten osaa poikaa hoitaa tyttöjen jälkeen, mutta eiköhän sekin luonnistu.

Vierailija
12/34 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas. Enpä vaan saanut itse np-ultrassa uutta aikaa rakenneultraan :/ että tällaista täällä päijät-Hämeessä.

no mutta huomenna puhelin kouraan ja soittamaan neuvolaan!

Vierailija
13/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän itseasiassa on jo poika ja tyttö. Poika on nyt 7v ja tyttö 4v. Jotenkin tuntuu vaan, että tyttöä on "helpompi rakastaa" eli helliä ja pusutella. Outoa se on, enkä tiedä mistä se johtuu, mutta näin minusta vaan tuntuu... Molemmat lapseni ovat todella reippaita eivätkä ujostele oikeastaan ketään. Vauva ajassa eroa oli se, että poika heräsi 3kk ikäiseksi asti joka 30min-1h välein syömään, mutta n. 4kk iässä alkoi nukkumaan täydet yöunet ja on siitä saakka nukkunut reippaasti yöt, toisin kuin tyttö joka heräili vielä 3v ikään saakka joka ikinen yö.

Minusta vaan tuntuu, että pojalle pitää olla paljon "ankarampi", että kaikki käytöstavat sun muut menee jakeluun. Tosin sitten taas poika on ollut isona apuna tytön kanssa ja siitä olen hänelle kyllä todella kiitollinen ja ylpeä äiti :)

Lopputuloksena taitaa olla, että ei sillä sukupuolella niin väliä, mut saas nähdä mikä on reaktio jos se saadaan etukäteen tietää ;)

Vierailija
14/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon moderaattori, vaikka oonkin niin hiljainen. :) Oon jotenkin.. en tiiä miksi en oo osannut nyt siellä kirjoitella. Pitäisi varmaan alkaa. Koitin alkaa kerran, mutten sitten osannut jatkaa.

No minä sen siis sillon perustin, ja oon hyväksynyt kaikki tahtovat mukaan kyytiin. Voin hyvin myös luovuttaa kruunun muille. :) Taidankin katsoa saisinko jonkun muun tekemään sitä vaikka myös.

Jep siis kirjoittelin täällä aiemmin paljon, sitten päätin pitää stressivapaata ja olla kirjoittamatta, ja sen jälkeen on ollut käynnistymisvaikeuksia. Kumminkin kaikki yhä hyvin, jee.

virva, 15+2

Vierailija
15/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin yksityisellä lääkärillä ultraäänessä, ja kysyin tutkimuksen yhteydessä näkyykö sukupuoli selvästi- johon lääkäri vastasi että näkyy :) En siis mennyt ultraan sukupuolijutun takia, mutta se selvisi samalla käynnillä.

Täällä Kymenlaaksossakin se rakenneultra-aika saadaan np-ultran yhteydessä, ja yleensä tehdään rv. 19-22. Mulla taitaa olla viikot 20+, kun on se rakenneultraäänitutkimus.

Meillä vatsatauti alkaa helpottaa ja poika pääsee tänään viimeinkin ulos, huomenna kuitenkin vasta päiväkotiin.

Kevättä odotellessa

Choko 17+5

Vierailija
16/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin pelkojen kanssa. Täällä todellakin toinen mamma joka pelkää "veitsi kurkulla". Sain onneksi viime viikolla jutella läkärin kanssa esikoisen raskaudesta ja menetyksestä. Se helpotti hiukan. Lääkäri sanoi miljoonannen kerran, että tämä raskaus on aivan eri kuin edellinen. Eikä mitään pelättävää pitäisi olla.

Lapsi kuoli hoitovirheen takia, eikä sairauteen tms yli lasketulla ajalla.

Eniten pelottaa synnytys, ihan sen takia mitä puolivuotta sitten tapahtu. Kaikesta on niin vähän aikaa.

Lasken vauvan potkuja ja mietin hulluna jos niitä ei välillä tunnu. (tiedän: ei vielä kaikki potkut edes tunnu, silti..)

Onneks mies heräs aamulla kuuden aikaan ja heräsin itekkin. Sitten sain tuntea pikkuisia potkuja oikeen sarjassa. Laskin reilu 5 potkua. Oon ollu onnekas kun potkut on tuntunu jo kaks viikkoa ja ne lisääntyy vaan! Ei oo mitään niin ihanaa kuin se, että Toivo potkuttelee ja äiti tietää, että kaikki on hyvin :)

Mä en lakkaa ihmettelemästä tätä pientä elämää masussa. On se ihanaa.

Toinen lapsi on kuin ensimmäinen...

Toivo 18+2

Vierailija
17/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on väistymään päin täälläkin. Jopa öisin ilmeisesti, kun heräilen pienimpiinkin ääniin ja liikkeisiin talossa, enkä meinaa iltaisin saada unta...

Mä oon kans käynyt yahoossa pari kertaa, mutta jotenkin tuntuu luontevammalta ja kirjoittaa tänne.. ja yksinkertaisempi lukeakin kun kaikki on samassa pötkössä :)

Ens viikolla olis ultra, toivottavasti meilläkin näkyy sukupuoli. No CHOKO, kumpi sieltä on tulossa?

Nälkä vaivaa edelleen tasaisesti, mutta palino ei juurikaan ole noussut. Maha on kuitenkin iso, mittasin, että vain 10vm pienempi mahan ympärys kun yleensä viimeisilläni!!! Tosin aiemmissakin raskauksissa mahan ympärys on saavuttanut huippunsa paljon ennen laskettua aikaa, kai se mahan muoto sitten vaan jonkin muuttuu tai paketti tiivistyy...

10 viikkoa vielä töitä, vähiin käy.

Olo on jotenkin raihnaisempi kun aiemmissa odotuksissa, tänään vein kuopuksen kävellen tarhaan (yht, n. 25km) ja johan sen jälkeen taas alkoi tuntua kipua nivusissa

X-( Nauhotin jonkun mammajumpankin, jos joku päivä jaksais kokeilla sitä, mutta saas nähdä mikä vaiva sen kylkiäisenä tulee...

No mutta positiivisia ajatuksia kaikille ja hauskaa pääsisäistä!!

Vierailija
18/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla on kyllä ollut tosi positiivisia kuulumisia varmaan kaikilla! Ehkä tosiaan ne paremmat ajat ovat nyt käsillä itse kullakin.

Me "perästä" tulijat joudumme vielä liikkeitä sun muita näkyvämpiä merkkejä odottelemaan jonkin aikaa, mutta itse olen nyt ainakin saanut taottua päähäni, että vaikka mitään oireita ei olisi, siellä se taapero kasvaa ja kehittyy (siinä mielessä hyvä, että kävin viime viikolla vielä kerran ylimääräisessä ultrassa sen toteamassa). Neuvolan täti myös kertoi, että yhtenä päivänä viikossa on avovastaanotto, jossa voi sitten ihan vapaasti käydä kuunteluttamassa sydänäänet, jos kovin epäilyttää. Kunpa olisinkin tiennyt tuon aikaisemmin!

Meille annettiin rakenneultra np-ultran yhteydessä, ja se on täällä viikoilla 19-22 muistaakseni. Eipä siihenkään ole enää kuin reilu kuukausi, se menee varmasti nopeasti, kun ehdin käydä kolmella työmatkallakin siinä välissä.

Mutta kyllä varsinkin ensisynnyttäjän näkökulmasta tuntuu, että ultra- ja neuvolakäyntejä on kamalan vähän. Jos en olisi käynyt yksityisellä, niin toukokuun loppuun mennessä tulisi vain kolme neuvolakäyntiä (joista yksi lääkärineuvola) ja kaksi ultraa.

Eilen siis oli neuvolalääkäri. Kaikki oli muuten hyvin, mutta verenpaine oli hieman kohollaan ja kohonnut ekasta kerrasta. Saas nähdä, onko merkki orastavasta raskausmyrkytyksestä... Äidilläni on sellainen ollut, ja voi kuulemma olla osittain periytyvää. Mulla on kyllä ollut verenpaine joskus korkeammallakin mitatessa - jännitänkin aina sitä mittausta. No ainakin on hyvä, että seuraavat tilannetta.

Nälkä on täällä vähän helpottanut, mutta syöminen välttämättä ei ;-) On tainnut jäädä alkuvaiheen tottumukset päälle. Täytyy varmaan kohta ruveta vähän tarkkailemaan, ettei menisi ihan kokonaan syöpöttelyksi. Olo on kyllä ollut satunnaisia väsymyskohtauksia ja päänsärkyä lukuun ottamatta hyvä.

Meinasin jo liittyä siihen suljettuun ryhmäänkin, mutta se kaatui varmaankin siihen, kun en jaksanut tehdä itselleni sitä yahoo ID:tä. Ehkä vielä joskus jaksan.

Vaan nytpä täytyy jatkaa töitä.

Oikein hauskaa pääsiäistä kaikille!

Pola 15+5

Vierailija
19/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

myös täällä seesteistä keskiraskautta. Potkuja odottelen kovasti. Välillä tuntuukin jo pientä liikettä, mutta sitten ei taas päivään mitään. Täytynee vaan malttaa odottaa.

Eilen neuvolassa, pienen sydän pompotti hienosti. Virtsa o.k, samoin hemppa. Paino oli vähän pudonnut, joten täytyy vissiin ihan oikeasti syödä kahden edestä. Vatsa on reippaan kokoinen. Onkohan mitään haittaa jos vatsa kasvaa yläkäyrillä - muutakuin tuskainen olo ison vatsan kanssa? Verenpaine oli tosi alhainen, joten voin hyvällä omallatunnolla popsia rakastamaani salmiakkia. Nam Nam

Seuraava neuvola onkin vasta viiden viikon päästä, ja ultrakin vasta kuukauden kuluttua. Kuulun siihen ryhmään joka voisi käydä joka päivä neuvolassa sydän ääniä kuulemassa. Terkkari ei kuitenkaan suositellut dopperia itselleen ostettavaksi, sanoi että siitäkin sitten huolestuu, jos sydänäänet kuulostaa eri päivänä erilaisilta. Tiedä sitten...

Tämä viikko on ollut lomaa. Käyty kylpylässä polskimassa lasten kanssa, ja kyläilty ystävien kanssa. Pääsiäisena anoppilaan näyttämään vatsaa. Eivät vieläkään tiedä vauvasta : ) Hauska nähdä niiden reaktio kun näkevät vatsakummun.

Muillakin on jo väsymystä töihin, tai ei vaan riitä enää 100% mielenkiintoa työasioihin. Ehkä se niin kuuluu mennäkkin. Pikkuhiljaa siirtyy ajatukset oman vatsan ympärille, ja "ulkopuolinen" maailma jää kakkoseksi.

Harakkahuttu rv tasa 16

Vierailija
20/34 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne potkut sieltä tulee :)

Meidän vaavin istukka on takaseinässä, joten potkut tuntuu! Ja sekin riippuu miten edellisissä raskauksissa on ollu. Meidän esikoinen potki viikoilla 17 ja tämä 16 viikon aikoihin :)

Nyt potkuja tuntuu reippaasti ja äiti hymyilee!

Luulen, että tää on poika. Mutta ei me haluta tietää todellisuutta vielä!

Hauskaa pääsiäistä jos en käy tässä välissä kurkkimassa :)

Toivo 18+3