HUHTIKUUN HELMET VIIKKO 15
Kommentit (129)
kotosalla vaan koko pääsiäinen. Olen käynyt ahkeraan lueskelemassa, mutta eipä oo tullu kirjoiteltua ku ei oo ollu mitn aihetta..
Mahassa ei mitään uutta. Haravoitiin koko pihakin eilen ja ulkoiltiin niin ei supistuksen supistusta edes. Pian pitäisi kanssa lähtee kauppaan ja sitten kävelemään sen jälkeen kun on noin ihana ilma taas.
Grillikausi on avattu kyl liian aikaisin, eilenkin tuli taas grillattua :/ ja varmaan tänäänkin. Sanoinki miehel et ei oikein oo hyvä et grillikausi alkaa näin aikasin ja jos on hyvät ilmat niin jatkuu myöhälle. Et jos aikoo laihtua jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen :D. Sanoi siihen, et ei hän anna mun syödä. Mulle on sit kuulemma omat pöperöt jääkaapis, rehut.. Jei :D
Hirveesti tekisi mieli pyöräilemään mennä, mutta ku koko raskausaikana pyöräillyt niin en taida. Ja samaten rullaluistelemaan ois hirvee hinku.. :/
Juu-u.. Onnea taas nyytin saaneille. 20 vauvaa jo, wau!! Sais tää meikäläisenki maha joskus avautuu...
Verticia & masukkiasukki Rv 39+1
synnytykseen liittyvää edistystä. Olin viime yön kipeä ja kerkesin jo miettimään että tälläisiäkö ne kipeät supparit olikin!! Voi että kun alkoi pelottamaan oikeesti...tähänkö olen hinkunut!!
Mut supparit laantui ja olen loppuyön nukkunut hyvin. Nytkin pientä jomotusta selän puolella koko ajan, ehkäpä se siitä.Mä koko ajan toivon et menis vedet, mutta taitaa olla vain toiveajattelua....
Meillä neiti yli 39 asteen kuumees, että ei haittais vaikka muutaman päivän vauveli pysyis mahas vielä, vaikka kyllähän isukkikin pärjää kipeänkin lapsen kanssa....
Ollaan oltu vain kotosalla, en oo tehnyt kuin ns. pakolliset ruokaa ja pyykkijutut ja tietenkin syönyt munia ja mämmiä!!!
Nyt ruokaa laittamaan onneksi on eilistä on helppo lämmitellä sit voiskin lähtä kävelylle!!!
Onnea kaikille käärönsä saaneille, koko ajan vauvoja putkahtaa, oma asukas vain pysyy mahassa!!!
kolmonen3 ja 40+4
Nyt voisi olla toiveita ehtiä olemaan netissä niin, että saisi jotain tarinaakin aikaiseksi.
Alkajaisiksi täytyy kyllä sanoa, että oli niin erilainen kokemus kuin viimeksi, etten olisi yhtään jännännyt etukäteen jos oisin tiennyt homman hoituvan näin kivasti. Niin no, voiko synnytys sitten koskaan olla kovinkaan kivaa jne. niin mutta näin kaikki kävi meillä.
Tosiaan keskiviikko aamuna kärvistelin hankalan yön jälkeen. Suppareita alkoi tulemaan heti tiistai-iltana kun vieraat oli lähetenyt. Nukuin kuitenkin osan yöstä enkä pystynyt mitenkään tarkasti kellottamaan niitä suppareita. Mies lähti töihin ja minä peruin äidin tulon siivousavuksi koska oli kuitenkin aika poikkinainen olo. Joskus vähän ennen kymmentä aamulla alkoi tulemaan aika kipeitä suppareita. Yhden kipeen supparin jälkeen tuntui että olisi lorahtanut housuun jotain. sieltä tuli sellaista punaista eritettä. Soitin miehelle joskun puoli yhdentoista aikaa kun suppareita tuli noin 10 minsan välein, että kyllä se lähtö kohta tulee että nyt meet syömään päivä ruuan töissä ja sitten tuut kotiin. No arvaatkaa vaan malttoiko se syödä mitään. Se raukka oli varmaan ajanut ylinopeutta kotiin koko matkan kaupungin halki.
Siinä vaiheessa minä taistelin kotona ipodin latauksen kanssa, kun lisä effojen lataus oli tyhjentänyt koko härvelin. Juu, oli kyllä fiksua, mutta olihan se vekotin pakko saada mukaan :-) Tuossa vaiheessa piti sitten tietysti pakata sairaalakassikin lopulliseen kuntoon. Niin, ja sitten tajusin, että en ole maksanut laskujakaan vähään aikaan. Ei kun siis netiin maksamaan kaikki laskut jotka erääntyy parin päivän säteellä. Mies katto mua kun vähäjärkistä kun tuli kotiin. 10 minsan välein meikä puree pöydän reunaa ja loppuajan säntäilen tiestikan ja kassin väliä kun sekopäinen. Mä taidan olla jossain asioissa vähän tällänen viimetipan nainen... :-). Silloin tulee kyllä tehokkaasti kaikkea aikaan!
Suppareiden väli rupesin vaihtelemaan jo 3-8 minsan välein joten soitin naikkarille ja lähdimme sairaalaan päin puolen päivän jälkeen. Oltiin siellä joskus vartin vajaa yksi ja mitään ruhkaa ei näyttänyt olevan. Saatiin heti kätilö joka kysyi, että jaksanko mennä käyrälle vähäksi aikaa vai haluanko heti kipulääkettä tai kaasua. Olin ihan yllättynyt niin hyvästä palvelusta. Käyrällä suppareiden väli tippui 10 minsaan, mutta ne alkoi olemaan jo tosi tuhtia tavaraa. Olin siinä vaiheessa auki vähän vajaa 4 cm. Kätilö sanoi, että ei se kyllä noilla 10 minsan välein tapahtuvilla suppareilla synny. Ehdotti, että voisi vauhdittaa pienellä kävelyllä tai sitten mennä jo saliin hörppii kaasua. Päätin, että yritän käydä kävelyllä. Kyllä tämä sissi pärjää vielä ilman kaasua hetken.
jatkuu kohta....
Päkkänä
Sovittiin, että ollaan takaisin viimeistään tunnin päästä. Voi käydä kävelyllä talon sisällä tai ulkona kun oli kaunis ilma. Aluksi olin synnyttävien aulassa kun tutustumisryhmä käveli sisään ja katseli siinä kun meikäläinen puristaa miehen käden siniseksi ja keinuttaa itseään.Toivottavasti eivät saaneet synnytyspelkoa! Sitten siirryin raittiiseen ilmaan ja kävelin ulkoliuskaa reilun vartin ja tehdyn sisätutkimuksen ja kävelyn seurauksena supparit alko tulee 3 minsan välein. Oli ihan pakko mennä takaisin sisälle. Kätilö oli jo ovella vastassa ja sanoi, että hän oli ihan varma ettette te siellä tuntia kyllä kestä.
Mentiin suoraan saliin ja siellä valmisteltiin eppari teko heti valmiiksi. Ilokaasua meni kohtuudella, mutta ei se kipuihin kauheesti auta. Tekee ehkä vähän rennomman olon. Lääkäri tuli laittamaan epparin heti joten ei tarvinnut edes kauaa odotella. Olo oli kyllä siinä vaiheessa jo aika kaamea. Auki 5 cm. Eppari ei meinanut heti mennä ja pikkasen rupes pelottamaan kun supparit tuli parin minsan välein ja sietämättömän kipeitä ja sitten piti olla vielä liikkumatta. No onneksi se kuitenkin onnistui ja sitten alkoi autuus. Ihana rauha kun supparit ei koske. Tässä tuli kätilön vaihto sekä sain TH kandin mukaan. Se oli sellainen nuori huivipäinen somalityttö. Tosi herttainen.
Vähän olivat huolissaan, että tuliko eppari laitettua liian aikaseen kun supistusten väli piteni huomattavasti. Mutta kuinka ollakkaan alta kahden tunnin olin autuaasti 8 cm auki ihan huomaamatta. Yht´äkkiä alkoi tulemaan vaan sellainen tunne, että joku haluaa tulla ulos kun alkoi alapäästä keilapallo efekti vaivaamaan. Siinä vaiheessa alkoi tuntemaan sellaista jomotuskipua ja sitten jo sanotaankin, että kun siltä tuntuu niin rupeeppa puskee.
Siinä vaiheessa meinas iskee pikku pelko. Ei ollut yhtään sellanen tunne, että olen valmis ponnistamaan ja pelotti kun oli osaksi hassusti tunnoton ja osaksi tosi kipee samalla aikaa. Ihan pakko oli ponnistaa kun muuten olisi tullut väkisten. Jossain vaiheessa tuntui, että happi loppuu kesken eikä jaksa millään ja sitten onkin se keilapallo siinä silleen jumissa, että on vaan pakko painaa vaikka pelotti ihan törkeesti. Sitten kun tuli sellainen tunne, että kohta menee taju eikä jaksa niin tapahtuu se tyypillinen: vauva on kuule nyt vähän pahassa paikassa ja se on pakko punnertaa ulos. Siinä vaiheess sitä kai mennään sillä sisulla kun on huoli ettei sille käy mitään. Somalitytyttö tsempaa toisessa kädessä ja mies toisessa ja kaikki puhuu ja tsemppaa tosi kauheesti. Mulla oli kaksi huolta. Kakkasinko pöydälle (juu tosi järkevää tossa vaiheessa) ja ei se tule sieltä ulos. Kätilö sanoo, että avaa silmät niin näät vauvan pään. Ja minä sitten reippaana tyttönä tietysti sanoin, että ENKÄ VARMASTI! Mä en halua kattoo revaani siinä levällään keilapallon kanssa. (vähän oon varmasti outo). Sitten se lopullinen autuus! Älä ponnista - vauva tulee. Ja siinähän se palkinto oli. Näin ekaks pepun ja pippelin ja tokaisin samassa miehelle, että oli se sitten kuitenkin poika.
Jatkuu....
Päkkänä
Oltiin oltu kokoajan varma siitä, että tulokas on poika, mutta ihan raskauden loppuaikoina oli tullut sellainen tunne, että olisko se kuitenkin tyttö. Ja niinkuin monet sanoo, niin on se vaan kumma miten sitä heti unohtuu kaikki kivut. Kun se vauva tulee siihen syliin niin sitä herää heti se outo emo hoivausvietti ja sitä on vaan huolissaan pikkukaverista. Vähän kyllä joutui itse vielä vetää happee kun tuntui, että oli taju kankaalla. Kaikki oli mennyt niin nopeesti. Alle 4 tuntia sairaalaan tulosta mulla oli pikkumies mahan päällä. Ponnistusvaihe oli kestänyt vaivaiset 11 minuuttia (itsestä se tuntui tosi ikuisuudelta).
Poika laitettiin sitten tissille ja olin tosiaan yllättynyt, että siltä ei otettu painoa eikä pittuutta heti. Jälkeiset tuli melkein heti ulos ja tosi helpolla. Oltiin varmaan reilu tunti perheen kesken vauva tissillä ja ennenkuin tulivat kylvettämään sen ja mittaamaan. Minähän olisin heti halunut tietää minkäkokoinen keilapallo sieltä tuli. Tämän jälkeen multa sitten alettiin kyselemään, että milles osastolle sitä haluttaisiin, perhe vai tavallinen. Haluanko käydä suihkussa ennen ruokaa vai ruuan jälkeen.
Kävin suihkussa siinä salissa ennen ruokaa. Oli muuten hyvät murkinat (leipää jugurttia kahvia yms.) ja maistuivat kaiken sen jälkeen. Hyvä tuuri kävi lisäksi kun pääsin yksin perheosastolle (mies ei jäänyt yöksi kun piti päästä pitää varpajaiset). Sain siis yksin perhehuoneen ja pääsin rauhoittumaan Sakun kanssa. Siinä vaiheessa sitä kävi kaikki hormoonit niin kovilla ja oli virtaa vaikka muille jakaa joten minähän IT-orientoituneena ihmisenä sitten kännykän välityksellä pidin kaikki tahot tiedotettuna, että poika tuli just punnerrettua maailmaan reilu pari tuntia sitten.
Päästiin siis jo eilen kotiin. Nyt on vähän sellainen epätodellinen olo. On ihan kuin joku olisi painanut fast forward pikakelaus nappulaa. Vastahan olin kärttyinen möhömahainen mamma alkuviikosta ja sitten olenkin jo kotona nyytin kanssa. Kärttyisyys jäi jonnekkin synnytykseen, issias ja lonkkavaivat tosiaan vaan osittain. Vähän vielä jomottaa.
Nyt on päälimmäisenä mielessä pikkumies (ah niin ihana, tosi kipeet tissit ja väsymys). Tästä se uusi tottutteleminen arkeen sitten alkaa. Kovasti jo mietityttää nämä tissiasiat yms. muut.
Meijerivuoro alkaa taas. Johan tässä ennätinkin jo pitkän tarinankin kirjottamaan.
Kovasti tsemppiä ja onnea kaikille joilla on vielä vuoro tulossa!
Päkkänä ja pikkumies Saku 3 päivää
Heippa vaan taas piiitkästä aikaa kaikille..
Meille syntyi tyttö launataina 4.4.09 elikkä just laskettuna päivänä:)
Mitat oli 3070g 48cm
Onnea kaikille niille jotka on jo saanut kääröt syliin:)
Ihana synnytystarina päkkänä, kiitos siitä! Ja taas tuli kyllä ihan tippa linssiin, on noi vaan niin liikuttavia hetkiä!
Hiljaista tosiaan täällä meidän palstalla, kaikki on varmaan ihan samanlaisissa fiiliksissä kuin itsekin eli aika "kypsänä" jo. Vaikka la on vielä 2,5 viikkoa, niin nyt on tullut sellainen olo, että vois kyllä jo syntyä. Tässä kerkee tekemään itsensä vielä ihan hulluks, kun kaikkia oireita ja eritteitä seuraa taukoomatta.... Onneks mies on nyt kotona, on taas vaihteeks muutakin seuraa kuin tuo 4 v. poika.
Mekin ollaan vaan kotosalla Pääsiäinen. Mies vaihtoi just kesärenkaita autoon ja me oltiin pojan kanssa leikkipuistossa. Löysin varastosta miehen kevättakin, joka menee mun päälle :) ja otin sen heti käyttöön. Yes, ei tarvii enää laittaa sitä untuvatakkia päälle (ainut mikä on nyt mahtunut viime aikoina..). Mutta eikös ne luvannut tänään hienoa ilmaa, auringonpaistetta ja 12 astetta lämmintä?? Täällä pirkanmaalla on ihan pilvistä ja lämpötila +4...?? No, jos huomenna olis sit jo lämpimämpää.
Perhe haluaa lounasta ja äiti vaan notkuu täällä koneella. Täytyy vissiin sit lopetella.. Palaillaan!
Lumikide ja Emmi 37+3
Heipat kaikille!
Onnea Emmiselle, Pikkuäitille, Hentsulle ja Kmk:lle!
Päkkänälle kiitos synnytystarinasta.
Jos joku osaa PÄIVITTÄÄ laskin, että Emmisen "Saara" syntyi 39+1 (rade varauksella)
Tään päivän varaan oon laskenu, muttei kyllä siltä näytä. Vaikka pesin ja imuroin auton ym kivaa..
Eritteet
Mulla on sit käynyt ihan päinvastoin. On lopahtanu v-vuotokin lähes tyystin. Eli vappua odotellessa :)
Mukavaa lankalauantain jatkua kaikille. Tulee täällä käytyä ainakin 3 kertaa päivässä katsomassa, mut ei viitti mitää romaaneja raapustella kun ei ole mitään oikeeta asiaakaan .
Mitäköhän muuten Santra??? Vai onko mulla mennyt jotain ihan ohi silmien?
Paik ja Lahjaja ärvee 39+3
4.4 syntyi tyttö. paino 3.410kg 50 cm. kello oli 04.19. rv 40+3
kirjoittelen paremmalla ajalla synnytyksestä, mikä meni hyvin.
Täällä vietetään sitä 40+0 päivää. Ei tartte kyllä tänäänkään synnyttää, valitettavasti. :/
Onneks moni muu on jo päässyt tositoimiin. Onnea siis Pikkuäiti, Hentsu, Kmk75 ja Magda83!! :)
Ja Päkkänälle kiitokset ihanasta synnytystarinasta. Täälläkin vähän silmäkulma kostui.. ;) Ja kiva kuulla noin positiivisia sanoja NKL:lta, sinnehän minäkin pyrin menemään. Ja perhehuoneenkin sait, vaikka mies ei jäänyt yöksi. Tuokin kuulostaa hyvältä, meillä kun mies on joskus öitäkin töissä, niin en ole oikein tiennyt perhehuonemahdollisuuksistamme. Ja kun ei tiedä, voiko mies jäädä suoraan isyyslomalle synnytyksestä, se riippuu vähän siitä milloin vauva suostuu tulemaan ulos.
Me ollaan mietitty, että uskaltaisiko sitä vaihtaa jo kesärenkaat alle. Että jos yhtäkkiä tuleekin vielä pakkasyö ja just silloin pitäs lähteä liukastelemaan kohti synnäriä. Kaikkea sitä miettiikin! :D Mutta ehkä me siis mennään vielä hetki talvirenkailla. Vai mitä te muut eteläsuomalaiset sanotte? Onko teillä jo kesät alla kaikesta huolimatta?
Grillikauttakin joku availi. Mä jotenkin olen jo ihan unohtanut, että grillatakin voi! :o Hyvä kun tuli muistutus! Pitää varmaan tässä lähiaikoina. Ah, halloumia ja salaattia, biffiä ja maissia! :)
Niitä ja vauvaa odotellen,
Paaru 40+0
Kovasti onnea kaikille vauvautuneille minunkin puolestani ja jaksamisia teille jotka vielä odotatte nyyttiänne ..
Meillä arki on aikasta hektistä. Tyttö on tänään 2 viikkoa ja tyytyväinen tapaus. Itkee aika vähän, lähinnä vain nälkäänsä. Mutta siteen tulee se mutta.. Isotveljet 1.8v ja 4 vee mittelevät keskenän sen minkä kerkiävät. Selkeästi on nyt kokeiluvaihe kuka on laumassa milläkin sijalla ja kenen eduksi riidat ratkaistaan jne. Äitini oli kanssamme viime viikon kun mies ei pystynyt uuden työn vuoksi olemaan kun viikon pois. Äitini tuumasi lähtiessään ettet sinä tule ikinä selviämään tämän porukan kanssa yksin. Mutta ensi viikolla se sitten on totuus esissä kun ei apujoukkojakaan paikalla. Kaiketi sitä muuten pärjäisi mutta kun noita vientejä ja hakuja eli siis autoilua on arjessamme paljon ja ei oikein haluaisi vaauvaa joka paikkaan vielä kuljetella.. Kaiken kaikkiaan olo on kun olisi päivystyspoliklinikalla töissä; koko ajan askeleen jäjessä.. yhden homman kun selvität niin kaksi odottaa.
Jotain halusin kommentoidakin, ai niin Verticia kun ihmetteli sitä suihkujuttua niin olen kyllä aina ymmärtänyt että sillä että synnytyksen avautumisvaiheessa komennetaan suihkuun ei taida olla mitään tekemistä hygienian kanssa vaan suihku on rentoutuskeino ja joillekin voi auttaa niitten kipujen kanssa. Ja synnytyksen jälkeen kun kakkaa, pissaa, verta, lapisvettä jne on ympäriinsä niin sitä kuule menee enemmän kuin mielellään suihkuun usein jo ennen vauvan ensiimetystä tai ainakin heti sen jälkeen..
Johan se oma aika taas loppuikin.. porukat tuli ulkoa.. mummi ja vaari on pääsiäisen vietossa ja viihdyttävät lapsia.. Huomenissa taidan minäkin avata grillikauden.. laihikset saa vielä muutaman viikon odottaa..
Kevätterkuin Orvokki ja tyttö 2 viikkoa tasan.
ja alla listapäivitys....
1.4 Amelia tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Colatoffee Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
24.4 Hipsu81, VKS
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 12
POIKIA: 10
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm
27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm
28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm
29.3.2009 (39+2) Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm
30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm
30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm
30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm / B:2910g, 48cm
31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm
1.4.2009 (39+1) Emminen, TYTTÖ, 3460g, 53cm
2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm
2.4.2009 (40+3) Jo-hanna TYTTÖ, 3720g, 52cm
4.4.2009 (39+3) Sivri, POIKA, 3200g, 49cm
4.4.2009, (40+1) Kmk75, TYTTÖ, 3610g, 49,5cm
4.4.2009 (40+0) Hentsu86, TYTTÖ, 3070gr, 48 cm
4.4.2009 (40+3) Magda 83, TYTTÖ, 3410 g, 50 cm
5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm
8.4.2009 (38+6) Päkkänä POIKA, 3310g, 48cm
8.4.2009 (40+6) Pikkuäiti, POIKA, 3650g, 50cm
Heippa kaikille! Täällä ei ole mitään erikoista tapahtunut ja päivät näyttää kuluvan äkkiä....Pääsiäinen ollaan kotona ja odotellaan milloin vauva päättää tulla maailmaan....eilen oli tosi kovia supistuksia, joten melkein luulin että lähtö on lähipäivinä....olin maanantaina synnytystapaarvioissa ja lääkärin mukaan vauva voi syntyä milloin tahansa, kohdunsuu oli pehmeä ja kanava jäljellä alle 2 cm. Joudun ensi viikolla uudestaan ultraan kun vauvan kasvukäyrä on laskenut ja lääkäri epäilee että jos istukka ei toimii kunnolla. ...Ultrassa selvisi että meille on tulossa tyttö mutta näin tosiaan veikattiin myös rakenneultrassa.
Me vaihdettiin kesärenkaat eilen, joten toivottavasti seuraavat lumet tulee vasta ensi talvena tänne Turun seudulle. Ulkona on aivan ihana ilma ja tultiin äsken ulkoa, nyt syömään salaattia ja sitten katsomaan leffaa...
Jaksamista kaikille! :)
T. Ange 38+3
1.4 Amelia tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Colatoffee Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
24.4 Hipsu81, VKS
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 13
POIKIA: 10
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm
27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm
28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm
29.3.2009 (39+2) Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm
30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm
30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm
30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm / B:2910g, 48cm
31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm
1.4.2009 (39+1) Emminen, TYTTÖ, 3460g, 53cm
2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm
2.4.2009 (40+3) Jo-hanna TYTTÖ, 3720g, 52cm
4.4.2009 (39+3) Sivri, POIKA, 3200g, 49cm
4.4.2009, (40+1) Kmk75, TYTTÖ, 3610g, 49,5cm
4.4.2009 (40+0) Hentsu86, TYTTÖ, 3070gr, 48 cm
4.4.2009 (40+3) Magda 83, TYTTÖ, 3410 g, 50 cm
5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm
8.4.2009 (38+6) Päkkänä POIKA, 3310g, 48cm
8.4.2009 (40+6) Pikkuäiti, POIKA, 3650g, 50cm
9.4.2009 (40+3) Adelia, TYTTÖ, 4252 g, 51 cm
Kotona ollaan kera typysen <3
Kävin keskiviikkona neuvolassa, jossa kätilö arvioi vauvan painoksi nelisen kiloa. Pyynnöstäni tehtiin lähete äitipolille yliaikakontrollin varhentamiseksi. Paluumatkalla ostin apteekista risiiniöljyä ja kaupasta tulista ruokaa, kun olin kuullut molempien vauhdittavan synnytyksen käynnistymistä. Lieneekö syynä ollut tabascotujaus, risiiniöljy vai täysikuu, niin samana yönä käynnistyi synnytys.
Kun olin lapset saanut nukkumaan, menin lämpimään kylpyyn ja otin kaksi panadolia kun taas supisteli. Torkahtelin supistusten välissä, mutta yhdeltä oli pakko herättää mies. Supistukset olivat tavallista kipeämpiä ja niitä tuli noin viiden minuutin välein. Kun mies palasi äitiäni hakemasta, supistukset tuntuivat jo kunnolla. Naistenklinikalle pääsimme kahden aikoihin. Jouduin vielä käyrille, mikä oli jo todella tuskaista. Olin kuusi senttiä auki ja pääsinkin sitten synnytyssaliin. Ilokaasua kehiin ;) Mulle ilokaasu auttaa tosi hyvin, kunhan sitä alkaa tarmokkaasti hengittää heti, kun supistuskäyrä lähtee nousuun. Jos myöhästyy, ei auta. Pyysin myös epiduraalia, joka laitettiinin aika nopeasti. Kumma kyllä puudutus ei oikein ruvennut tuntumaan, mutta käyrän mukaan madalsi vähän supistusten huippuja. Ilokaasua naukkailin siis loppuun asti.
Seuraavassa sisätutkimuksessa kohdunsuu olikin jo täysin auki, mutta halusin odottaa ponnistamisen tarvetta, jota ei sitten tullut lainkaan. Niinpä päätin punnertaa neidin ulos pelkällä naisenergialla, kun en jaksanut enää kipeitä supistuksia. Kalvot puhkaistiin ja lapsivesi oli vihreää, joten ponnistaminen piti lopettaa siinä vaiheessa kun pää oli ulkona, jotta saivat mönjät imettyä pienen mahasta. Mikä ihana tunne, kun pienokainen sieltä viimein tuli klo 5.01! Olin niin istuvassa asennossa miehen tukiessa takaa, että näin kun tyttö syntyi <3
Pikkuinen oli heti todella hanakka imemään ja imi kunnolla molemmista rinnoista katsellen samalla tummilla silmillään <3 Yleensä ovat nukahtaneet parin huikan jälkeen rinnalle. Ehti kakkiakin sinne yöpaidan sisään :D Arvioitua isompihan neiti sitten olikin 4252 g ja 51 cm, pipokin 36 cm, joten huoleni koosta ei ollut ihan aiheeton. Hyvin hän sieltä kuitenkin mahtui tulemaan, vaikka pää tekikin tiukkaa. Ei tullut kuitenkaan mitään pieniäkään repeämiä.
En ole kolmeen yöhön juuri nukkunut, kun tyttö on niin hanakasti nostattanut maitoa. Tänään kun maito on noussut, onkin sitten nukkunut pidempiä pätkiä. Ilmakuplat kyllä vaivaavat pientä: vähän väliä nukkuessaan parkaisee ja pitää röyhtäyttää. Sitten jatkaa kyllä uniaan. Sisarukset ovat superinnokkaita hoitajia; nytkin pikkusisko uinailee isosiskon sylissä, jotta äiti saa olla koneella :D
Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja muille tsemppiä loppumetreille!
adelia ja pikkuneiti 2 vrk
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille:)
Teitä on jo niin monta etten muista kaikkien nimiä. Olipa suosittu päivä tuo 4.4:)
Päkkänälle ja Adelialle kiitokset tarinoista , niitä on niin ihana lukea, omaa vuoroansa odotellessa.
Tuntuu hassulta että maaginen päivä on vasta parin viikon päästä(risat) kun täällä on jo niitä kenellä menee lasketun yli.
Ja näitä juttuja kun lukee niin rupeaaa etsimään omasta kropasta samanlaisia merkkejä tulevasta vaikka ajattelin raskauden alussa että nyt kun tämä on jo kolmas niin osaisin tämän touhun jo, enkä elättelisi joka vihlonnasta turhaa toivetta synnytyksen alkamisesta.
Ja paskat, en mä tätä hommaa osaa edelleenkään vaan joka vihlontaa jään miettimään ja odottamaan seuraavaa tuntemusta:)
Ja sen mä tiedän myöskin että vauvalla ei ole kalenteria, vaan se tulee just silloin kun sille sattuu sopimaan(käynnistys asia erikseen) mutta siitä huolimatta mä menen haravan kanssa pitkin pihaa ja nostelen multasäkkejä ym...ja toivon ettei vaavi viihdy mahassa kun rehkin.
Ja meinaan kokeilla Adelian vinkkiä risiiniöljyä ja tulista ruokaa, kiitos vinkistä!
Tällainen pölö mä sitten olen!
Ilma oli tänään ihana ja oltiinkin koko päivä ulkona hommissa ja huomenna jatketaan, muksut nukahtaa ihanan helpolla kun ovat koko päivän pihalla, ainoastaan pissalla käydään sisällä.
Grilli on täälläkin jo ollut käytössä tosin vaan makkaraa ollaan grillattu kun on ollut sellaisia vieraita jotka siitä pitää. Itse en mikään hirveä makkaran ystävä ole mutta kyllähän se alas menee, huomenna pihvejä!
Nyt taitaa nukkumatti kutsua jo minuakin eikä mulla mitään asiaa oikestaan ollutkaan!
Tota tekstiä näköjään vaan tuli:)
Öitä tytöt!
Sailori&Panu 37+4
Onnea taas vauvansa saaneille :) Johan alkaa olemaan monta!
Päkkänälle kittos tarinasta - tuo NKL on täälläkin suuntana sitten kun kello lyö ja perhehuone ois tietenkin tavoitteena, pitää toivoa että sellaiseen pääsisi!
Hieno keli oli eilen, tuli käytyä lenkillä heti aamusta ja vähän kaupoillakin. Vihlontaa oli ihan kivasti sitten ja pikkunen paineli hermojani niin että jalat meinas mennä alta..
Täällä isäntä vaihtoi myös kesärenkaat alle eilen.
Tänään tarkoitus kokeilla jos fillarille vielä taipuisi, eiköhän tuo onnistu :)
Aurinkoista ja vauvaisaa päivää!
t.iza 37+4
Oliko tänään muita onniteltavia? :-) Mä olen pudonnut laskuista. Onnea kuitenkin!
"Kiva" kuulla, että muillakin loppukuulaisilla on tylsää ja vauvan tuloon tuntuu olevan ikuisuus. Helpottaa omaa turhautumista. Meillä mies on ruvennut hermoilemaan, kun esikoinen syntyi näillä viikoilla. Mä en viitsi hermoilla, kun se menee sit varmasti yli, jos nyt aloittaa. Varasin kampaajankin ensi viikolle :-) Meille sopis kyllä täydellisesti, että lähtö tulis huomisiltana. Lastenhoitokin on sovittu, tosin ollaan menossa elokuviin, on muuten varmaan viimeinen kerta iäisyyteen. Mitäs niitä hyviä leffoja olikaan?
Meillä kans vaihdettiin kesärenkaat eilen ja kaivettiin grilli esiin. Pojat hyppi innoissaan, että "makkaraa, makkaraa". Ja nyt on vauvanvaatteet vihdoin talossa sisällä, tänään on mamman pyykkipäivä.
Aurinkoista pääsiäistä kaikille,
tuuti, rv 38+2
Minäkin olen lueskellut enemmän ja vähemmän aktiivisesti teidän juttujanne täällä :)
Itsekin ajattelin, että kyyllä mä jaksan kärsivällisenä odottaa ne viimeiset pari viikkoa.. vaikka menis vähän sitten LA:n ylikin.. toisinpa kävi..
Alan jo turhautua tähän jatkuvaan valmiustilaan :D Etenkin, kun kaikki tutut ja kaverit kyselee jatkuvasti, vaikka hyväähän he vaan tarkoittaa. Itse on vaan kokoajan siinä hetkessä ja odottaa jotain tapahtuvaksi, että jokaiselta "sillointällöin" tuleva kysymys -joko??? Alkaa valitettavasti raastaa hermoja.
Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, tämäkin vauveli viihtyy mahassani melkein tuonne loppukuulle, jos sitten jo ei jouduta käynnistämäänkin. Esikoinenkin syntyi pitkillä viikoilla käynnistettynä..
No, siihen asti ähistään mahan kanssa ja koitetaan nauttia ihanista kevät päivistä!
Äitliini04 rv 39+4
Mä jaksan joka ilta toiveikkaana mennä nukkumaan että josko me lähettäis ens yönä, mutta aamulla herään taas toteemaan ettei me todellakaan olla lähetty tai et ois ollu edes toivoo et lähettäis. Ja todellakin alkaa olla semmonen olo et kaikille muille ne vauvat tulee paitsi meille, eiköhän noi tuolta toukokuistenkin pinosta vedä kohta ohituskaistaa...
Nykyään melkein saa jo vastata puhelimeen että ei oo syntyny...
Mutta menenpä keittelemään aamukahvit... Hyvää lauantaita kaikille!!! Ja laittakaa kauheesti tänne viestejä.
Satuilija ja mötkö rv 40+4