Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUUN HELMET VIIKKO 15

06.04.2009 |

.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!!

Uusi viikko taas ja mulla h.hetki lähestyy, laskettuaika on huomenna ja toinen aika keskiviikkona. Eikä minkäänlaista tuntemusta, että tapahtuis jotain... Vauveli on masus tosi tosi rauhallinen!!

Vettä satanut koko eilisen illan sekä yön, lumet sulanut tosi hyvin jo, että kyllä se kevät sieltä tulee!!

Neuvola on torstaina, jos sitä ennen ei tapahdu mitään. Turvotusta meinaa olla jalkaterissä, muuten olo hyvä! Kaksi yötä oli huonoa, mutta viime yön olen kyllä nukkunut erinomaisesti!!

Nyt aamutouhut odottaa, palaillaan!!

kolmonen3 ja 39+6

Vierailija
2/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni valvoessa =( klo 1 olin vielä hereillä. Heräsin sitten klo 6.30 herättämään miestä että ehtii varmasti junaan ;) Lähti nyt sitten kahden päivän koulutukseen. Onneksi anoppi lupasi ottaa tytöt huomenna hoitoon kun on se viimeinen neuvolalääkäri.

Jo-hanna mukava kuulla että sattui sellainen lääkäri joka suositteli käynnistystä. Toivottavasti saisin huomenna ajan sinne synnytystapa arvioon kun th arveli vauvan olevan nyt jo 3kg. Hänen mielestään ei olisi hyvä päästää kasvamaan yli lasketus ajan. Tuosta poli lääkäristähän se sitten on kiinni mitä tehdään. Missä se G-siipi on mistä synnyttäjien pitää mennä? Pääseekö sieltä myös polille?

Muuten ei tänne ihmeempiä. Alavatsaa vähän pakottaa silloin tällöin ja selkä edelleen kovilla. Muuten aika seesteinen olo. Vauvalle yritin kevyttoppapukua etsiä varastosta mutta en löytynyt. Johonkin hyvään talteen olen laittanut. En tiedä että tarviiko sitä sitten edes 3-4 viikon päästä. Villapuku olisi valmiiksi pestynä mutta onko se vähän huono kotiintulo "päällisvaatteeksi" kun ei pidä yhtään tuulta? No jos sattuu tyttö olemaan niin sitten löytyy ihana vaaleanpunainen fleecepuku valmiiksi pestynä.

Kääk! Tunnin päästä katkeaa vedet pariksi tunniksi. Kaveri tulee lapsiensa kanssa kylään niin pitää muistaa ottaa kahvinkeitto vedet talteen.

36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Colatoffee Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

6.4 Orvokki1 HYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

24.4 Hipsu81, VKS

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 7

POIKIA: 7

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm

23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm

24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm

24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm

27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm

28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm

29.3.2009 Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm

30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm

30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm

31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm

2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm

. .2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm/B2910g, 48cm

2009 (40+3)Jo-hanna TYTTÖ 3720g, 52cm

Vierailija
4/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Colatoffee Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Silmu OYS

6.4 Orvokki1 HYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

24.4 Hipsu81, VKS

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 7

POIKIA: 7

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm

23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm

24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm

24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm

27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm

28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm

29.3.2009 Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm

30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm

30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm

31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm

2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm

30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm/B2910g, 48cm

3.4.2009 (40+3)Jo-hanna TYTTÖ 3720g, 52cm

Vierailija
5/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusimmille jakautuneille!

Onpas sateinen ilma... no sulaapahan noi viimisetkin lumet ;)

Ajattelin että voisipa vaikka kävellä tuonne itikseen niin sais jotain liikuntaa... ja tekemistä... pojalla siis pk-päivä tänään ja mä kuolen tylsyyteen kotona kun se ei oo täällä kiukuttelemassa ;).... Tosin välillä tuntuu että ois kiva jos se sais olla vaikka 3krt/vko mutta kun me tehtiin se sopimus et on vaan kerran viikkoon... jollain tavalla myös huomaa et on kavereita "ikävä" mutta joo näillä mennään nytten syksyllä katsotaan uudestaan mitä tehdään...

Keskiviikkona ois neuvola.. sitä ennen eip mitään erikoista ois tiedossa...

Mutta jospas tässä vaikka rupeisi imuroimaan ja luutuumaan että pääsis lähtemään tuonne ulos sitten...

mikumamma ja jötköpötkö tasan 40

6/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pötislle tuplasti tytöistä sekä Jo-hannalle tyttövauvasta :)

Jänniä aikoja eletään! kohta on sytyneet-lista pidempi ku LA lista:D hetki taitaa kuitenkin mennä vielä..

Illalla tosiaan satoi kunnolla, ihan hyvä niin vähenee tuo pöly ilmasta ja lumet sulaa.. aurinkoisia päiviä odotellessa!

t.iza 36+5

Vierailija
7/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä et huomasin, että mikumamma oli samaan aikaan päivittämässä listaa, kun meinasin itsekin tehdä saman. Nopeat syövät hitaat..

Onnea kaikille nyyttinsä syliin saaneille ja Helmielinallekin vielä lisäks näin palstailun kautta!!! Lista alkaa kasvaa kovaa vauhtia. Saas nähdä olenko itse vielä toukokuun puolella odottamassa että millon se meidän pikkuinen päättää syntyä? Minä niin toivoisin et päättäisi lähteä itsestään synnytys käyntiin.

Mieli vaihtelee alatiesynnytyksen ja sektion välillä kovasti, mut toisaalta olis kiva kokea se alatiesynnytyskin. Vaik pikku kaveri taitaa keritä jo aika isoksi. ja niitä repeämiä pelkään.

Esikoiseen iski flunssa perjantai iltana. Tai no yskän aloitti jo keskiviikkona. Perjantaina käytiin lapsimessuilla ja vaik istui rattaissa siel kiltisti koko ajan niin silti tais olla sen verran rankka reissu et illalla sit nousi sit lämpöä. Lauantaina olikin sit kunnolla kuumetta ja nenä rupes vuotaa. Nukuttiin tosi huonosti la-su välinen yö, mutta onneksi eilen oli taas vaan lämpöä ja viime yö nukuttiin hyvin ja nyt ei vielä ole lämpöä ollut. Toivotaan ettei se tarttuis miuhun, kun ei täs huvittais alkaa sairastaa kuten monet olette joutuneet.

Monilla on ajat vaikeina, mutta onneksi se aurinko yleensä päättää jossain vaiheessa paistaa sinne risukasaankin. Toivotaan ainakin niin. Itellä ehkä koviten koetellut nyt viime aikoina esikoisen uhma sekä yksinäisyys. Kavereita kaipaan kovasti jotka ovat aina olleet miulle niin tärkeitä. Onneks miehellä työmatkat nyt toistaiseksi vähemmällä.

Koittakeehan jaksaa masujen kanssa nää loppu ajat sekä myös sen itse synnytyksen..palkintoa kyllä pukkaa. Ja jo nyyttinsä saaneet voimia sinne vauva arkeen!

Terkuin Miia56 ja 37+6

Vierailija
8/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hurjasti ja sylintäydeltä onnea PötsiPamelalle ja Jo-hannalle!

Osaan kuvitella, miten täynnä vauvaa on PötsiPamelan maha oikein ollut. Itellä tuntuu ihan uskomattomalta, että miten tuo yksikin veijari siellä mahtuu yksiössänsä olla. Saati sitten kun on ollut kaksio.

Mukavaa kuullaa, että Jo-hannalla meni synnytyksessä kaikki kivasti ja yhteistyökyky sairaalassa oli jo nyt ihan toista luokkaa kun silloin puhelimessa. Oli mukavaa päättää viikko hyviin uutisiin.

Karasanille tsemppiä 10-v:n kanssa. Meillä on onneksi tilanne taas vaihteeksi seesteinen. Nyt on tsempattu koulussakin ja tultiin hyvin numeroiden kanssa viime viikolla kotiin. Tuon huolellisuuden kun saisi jollekin tolalle niin olisin onnellinen. Nyt tuntuu, että saa olla silmät selässä koko ajan ja muistuttaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Se on hienoa, että jaksat olla myös kouluun yhteydessä. Uskon, että tuollaisella yhteistyöllä saatte kyllä asiat oikenemaan. Olen kyllä huomannut, että kyllä se kummasti myös tuollainen iso lapsikin jotenkin reagoi pikkuvauvan tuloon ja vaatii ehkä vähän erilailla sitä huomiota. Nyt esimerkiksi haluaa tulla yhdessä katsomaan telkkaa samalle sohvalle kun ennen oli mielummin omassa huoneessa.

Olen saanut taas viikon ensimmäisen aamun ulkoistuksen tehtyä, eli patistettua porukat kouluun ja töihin. Nyt jään mielenkiinnolla odottamaan, että jatkuuko iltaiset supistelut. Olin ihan varma, että yöllä tulee lähtö kun illalla alkoi supistelemaan jo noin 10 minsan välein. Pakkasin kassiinkin loput releet ja laitoin suojan sänkyyn ettei tule vesivahinkoa. No, niin ne supparit sitten laantui jossain vaiheessa ja nukahdin. Vähän oli kyllä yöllä tuskaista kun välillä tunsin, että supisteli, mutta enimmäkseen selkä särki enkä aina tienyt johtuiko se lonkasta vai mistä. Mies pakkasi illalla taskuun hermotupakat (ei polta normaalisti kun vain korkeintaan juhlissa) ja ilmoitti, että hän on sitten ihan valmis lähtöön jos on tarve.

Tänään pitäisi saada taas siivous aikaiseksi, koska huomiseksi olen sopinut vanhojen työkavereiden kanssa illanistujaiset meillä. Kutsutaankohan tätä nyt sitten optimistiseksi (ei se vauva varmaan tule ennen sitä) vai pessimistiseksi (no ei se kuitenkaan ole siihen mennessä tullut) ajatteluksi?? Väsymys alkaa kyllä olee jo sitä luokkaa, että on kyllä viisainta yrittää tehdä kaikki hyvissä ajoin.

Eilen mies innostui maalailemaan meillä kattoa uudella maaliruiskullaan. Pääsin kyllä aika vähällä hommalla, eikä tarttenut olla kuin apupoikana. Sen verran se onnistui kyllä falskaamaan tuo ruisku, että keittiön sain pestä pois pilkkumaalista ja kaikenlaista pientä punnerrusta tuo apupojan virkakin vaati. Veto olikin sitten koko loppuillan pois ja kuudesta eteenpäin vaan makasin sängyllä. Ei edes auton koeajo kiinnostanut (yleensä tykkään tuollaisesta puuhasta, tällä viikolla koeajettu jo yksi kiva herkku). Mies tietää autoista paljon ja veli autokauppias (tulee siis vähän niin kuin pakkopullanakin nämä autojutut) Niin no, lopputuloshan päivän päätteeksi tuntuu aina olevan lähes sama. Jos päivällä ei ole mitään tekemistä, niin illalla itkettää ja jos on ollut liian paljon tekemistä niin illalla itkettää taas. Voi jessus näitä hormooneita! Vähän kyllä lohdutti kun mies sanoi, että on niin kovasti ylpee kun olen jaksanut näinkin hyvin. Noinkin pienestä sitä tulee onnelliseksi... :-)

Jep jep! Tässä nyt murheet ja kuulumiset viikon aluksi. Täytyy vähän vielä huilia ennekuin alan puuhastelemaan.

Jaksamisia kaikille!

Päkkänä ja Saku 38+4

Vierailija
9/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vauvan saaneille, tuoreimmasta päästä Jo-hannalle ja Pötsipamelalle.

Meillä on poika jo huomenna 2 viikkoa, mutta sen verran ahkeraan on sairaalassa ravattu, että tuntuu kuin ois vasta kotiuduttu. Keltaisuuden syyksi löytyi ABO-immunisaatio, eli eri veriryhmät ja punasolujen sekoittuminen raskausaikana. Eilen oli arvojen nousu tasaantunut, eli tuskin enää kaappiin joutuu,tänään soittavat onko kontrollointi vielä tarpeen vai ei.

Hienosti kasvaa, kotiutumispaino oli 3400g ja nyt jo 3800g. Tyytyväinen vauva:)

RIstiäisiä vietetään 25.4 ja pitäiskin suunnata nyt kaupungille kakkuasioissa. Muut järjestelyt onkin jo hanskassa.

Nyt ei siis enempiä, suppareita vaan kaikille!:)

Aaku ja poikanen kohta 2viikkoa

Vierailija
10/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon kaikille, joilla on jo vauveli yksiöstä/kaksiosta saatu ulos. Ainakin Juliaana, Sonja, Numerokolme, Sande, Helmielina, Pötsis ja JO-hanna on onnittelematta. Suuret onnittelut. Kiitos ihanista kuvista... : )

Hirveesti mua vaivaa millä viikoilla Juliaana on synnyttäny. Yritin kaivaa vanhoja ketjujakin, mut tämä rukki se vaan huutaa virheraporttia...

Ihmettelen mäkin miten Pötsiksen vauvat on voinu mahtua kyytiin tänne asti. Melkoinen urakka! Ihanaa et kaikki meni hyvin.

Jo-hannan synnytyskertomus se sai jo itkemään, alkaisiko herkyyttä tulla. Toivottavasti. Oli kyllä ihanasti kerrottu.

Muuten ei oo herkyydestä mitään tietoa. Tuli taas perjantaina ja lauantaina raivottua oikeen urakalla. Eilen sanoin miehelle, et jos tää ei parane synnyttämällä on ihan oikeesti tehtävä asialle jotain...Viimeaikoina on tuntunut että lapsiluku on meillä täynnä, jos oon näin raivohullu raskaana. Puhumattakaan, jos se ei meekkään ohi?!

Toivottavasti Revyyn vauvalla jo kaikki kunnossa.

Neuvolan"täti"

Tästä aiheesta ainakin keskusteltu. Meillä kans sama TH äitiys-lapsi ja kouluTHna. Hieno homma mun mielestä. MUTTA tämä TH on kyllä ihan uskomaton sählä. Ei kyllä muista puoliakaan, ei edes pakollisia. Otan asian rennosti ja suhtaudun niin, että täytyy muistaa itse kysellä muistilappu kädessä. Paljon on kaikkea unohtanu, mm. sain sairaalan esitietolomakkeen vasta ihan muutama viikko sitte, kun kyselin sen perään. Ja edelliskerralla se sitten lennähti mun papereiden välistä "oho oon unohtanu lähettää..." Vielä enemmän se unohtaa asioita tuolla lapsipuolella. Mut eipä tässä hätää kun ei mitään ihmeellistä oo, ehkä käyttäytyy muistavammin toisenlaisen asiakkaiden kanssa. Tarkoitan että on jotain erikoista mihin pitää oikein keskittyä tai on asiakas, joka ei itse ole suunapäänä.

Yliaikakontrolli

Täällä kuulemma eka aika varataan sille päivälle kun on 42 viikkoa täynnä. Siis olettaen ettei mitään erikoista. (ensisynnyttäjille ilmeisesti aikaisemmin) Esikon kans riitti 41+3, vaikkei mitään ollut. Mut ei ollut sama kunta. Eli se on hiinä ja hiinä onko vapuksi vauva vaunuissa.

Nimet /kummit

Me laitettiin sairaalapaperiin ihan tää työnimi ja työnimetär.Lahja/Lahjatar

Nimet on periatteees valmiina. Tytölle etunimee myöten. Mut mitään ei voi lyödä lukkoon ennenko näkee tulijan. Pojalle on melko varmat toka ja kolmas nimi, mut etunimi aiheuttaa vääntöä enemmän kuin tytön.

Kummit meillä on vaiheessa ja kysytään jokatapauksessa vasta kun vauva on syntynyt. Joutuu kyllä melkein puhelimessa kysyä kun asuvat niin kaukana. Ellei sit yllätä ja heti innostu kyläileen.

Mitäs vielä?Mun raskausmyrkytyslabroissa ei ollut mitään, eikä oo kyllä muita oireitakaan kun tuo oksetus. Ja väsymys. Ja kerran se puutumiskohtaus.Muuten ei mitään.

*ERITEVAROITUS* ajattelin viime yönä, että jokos alkais lähtölaskenta, oli sukkapuikkokipuja ja mahaa väänsi ja käänsi. Hah hah tulos oli -oksetusolon- lisäksi tyhjennys, joka on pakko liittyä tähän tilaan, koska normaalisti jos tulee tuollainen äkillinen varpusparvi niin ei pysy vesi eikä ruoka sisällä ja väri pakenee kasvoilta. Nyt vaan tuli tyhjä olo ja mahassa kiersi. Oksetusolo vaan jatkuu. Mut ei voi olla mikää mahatauti, koska -pahasta olosta huolimatta- aamupalakin on pysyny sisällä. Josko se vauva vaan raivaa tietään alemmas.

Joko Pikkuäiti on lähtenyt kun ei oo aamulla näkynyt?

Mitens Vertician uus viikko on lähtemässä käyntiin?

Nyt täytyy KIPAISTA postilaatikolle

Paik ja Lahaja rv 38+5

Vierailija
11/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea PötsiPamelalle ja Jo-hannalle vauvautumisesta :)

Aaku jo pääsee ristiäisiä järjestämään. :) Itse sain kanssa tehtyä menuun valmiiksi ristiäisiin ja muutenki mietittyä muutamat käytännön jutut. Ei tarvii sit synnyttyä kuin soitella jonnekki ja tilata pappi ja leipoa hemmetisti ja viimeistellä kutsuihin tekstit jne..

Jälleen taasen yksi huonosti nukuttu yö takana, eipä niitä muunlaisia tunnu enää olevankaan. Puolen tunnin välein kivulias kyljen kääntö heräten siihen ja sitten 1-2 vessareissua jonka jälkeen vähintään tunnin valveilla olo.. Alan olemaan aikas väsy jo ku never saa nukkua ja sitten ku en osaa päiväunia nukkua :(

Että saisi tuo jo ulos tulla tuolta. Aikaisemmin ei tahtonut, että se tulis ulos jottei rahasotkujen keskelle synny ja nyt toivoo että syntyis jo niin se olisi vanhempi sitten muuttoa tehdessä. ..jos sitä nyt täytyy tehä. Selvinnee nyt alkuviikosta, mutta aikas huonolta näyttää.

Ajatukset on niin ristiriitaisia ettei tosikaan. Mä olen aina ollut pk-seudun ihminen, rakastan helsinkiä ja sitä ympäristöä siinä. Jos meille muutto tulee niin muutetaan espooseen aika varmasti, mutta ei vaan innosta asua siellä missään yksiössä tai kaksiossa. Juu ja vaikka en turussa tykkää olla niin en mä kyllä pois tästä nyt haluaisi. Kun tää asunto on niin täydellinen ja ympäristö lapselle. Isot leikkipuistot ihan vieressä, sinne näkee koko ajan plus että pihassa on hyvät leikkialueet ja sitten on oma iso piha missä saa telmiä jne..

Juu, mutta ei siis mitään uutta täällä. Eilen olin tosi kipeä, kun käytiin kävellen km päässä kaupassa ja ruokimme parisuhdettakin vielä. Ja tänään aamullakin vielä kipristeli mahaa ja selkää, mut.. Ei mitään uutta. Ei ole taasen supistellut tms.. Puuduttavaa.

Jos yrittäisi sitten keksiä jotain tekemistä tälle päivälle. Ulkona sataa vettä ja on harmaata, kiva.. :( ..jos vaikka askartelisi jotakin taasen.

Verticia & masukkiasukki Rv 38+3

Vierailija
12/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen juttu ku sanotaa et ennen kahen viikon ikää ei vauvan kans saa mennä ulos.. Ja sitten luin oliko vauva lehest vai sen liitteest vai mistä et alle yksi viikkoisenakin voi olla ulkona jo sen 15-20min kerrallaan.. Että mitenhän se asia oikeesti on? ..ku tuskin tarvii meikäläisenkä odottaa et neuvolatäti muistaisi asiasta mitään sanoa, saati et itse muistaisin kysyä..

Vierailija
13/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vauvautuneille, niitä on jo paljon tullu viime kirjottelujen jälkeen.

Sain vielä viime hetkellä sen ihanan vatsataudin, la-su yönä alkoi ja sunnuntaille ravattiin oksentamassa aika tiuhaan. Nyt vähän helpottanu, mutta vielä välillä arpoo mitä uskaltaa syödä ja mitä ei. Eipä oo enää niin helppoo toi oksentaminen tonne pönttöön, ku taipusuus on ihan omaa luokkaansa ja ei siellä maatasollakaan kauaa pysty olee.

Täytyy soitella neuvolaan että meenkö sinne huomenna ollenkaan, etten mee tartuttaa niitä pikkulapsia.

Huomenna ois laskettu aika, mutta ei oo mitään tuntemuksia että nyt jo tulis, ehkä sit parin viikon päästä. ERITEVAROITUS!!! ainut mikä nyt mietityttää on valkovuoto joka on vaihtanut väriä, tai siis epäilen et se ois valkovuotoa, mutta tuli mieleen että voihan se olla myös limatulppaakin... nyt semmosta punertavaa, tai oranssihkoa... täytyy kysäistä myös siitä puhelimessa. Ja alapää haiskahtaa erinlaiselle, siis sitä myötä kun on toi vuodon värikin vaihtunu.

Mutta oksutaudin myötä hävis ainakin toistaseks suurimmat turvotukset, mutta eiköhän ne palaudu ku rupee taas ruoka uppoomaan.

Jee!! Sain verottajalta lapun että tulee palautuksia, ja vielä pitäis tehdä matkakulukorvauksista korjaus, mutta se ei paljon enää muuta. Lapsi saattaakin saada joululahjoja.

ei oikein nyt suju kirjotus, eikä ajattelukaan, joten tuun kirjottelee paremmalla toimivuudella..

Satuilija ja mötkö rv 39+6

Vierailija
14/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meille sanottiin sekä sairaalasta että neuvolasta, että vaikka on kyseessä ns. talvivauva (maaliskuussa syntynyt) ja talvivauvat saavat totutella ulkoilmaan vasta 2 viikon iässä niin nyt kun on lämpöasteita eikä mitään raakaa tuulta niin saa ulkoilla heti kotiutumisen jälkeen, ulkoiluaika sään mukaan. Perjantaina kun oli se +10 niin ulkoiltiin muutama tunti (välissä neuvolakäynti) ja eilen tunnin verran. Viileämmillä säillä on oltu joku 30-45min.

Vierailija
15/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoittaa hetken..

Kiva kuulla et pääsee sitten vaunuilemaan hetmelkein ku syntynyt :), ettei tarvii sitä kahta viikkoa sisällä nököttää. :)

Satuilija tuosta valkovuodon väristä sanoi niin en itsekään tuota ole tullut ajatelleeksi mutta kanssa varmaan päivä pari sitten on vaihtanut väriä, semmoiseks oranssi-punertavaksi.. Tiedä sitten mitä on :D

Ei sen kummempaa taasen.. Jatkan mämmin syöntiä, nam nam nam!

Verticia

Vierailija
16/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin valkovuotoa, tuli tänä aamuna ja aloin jo ajatella ties mitä.(miks sitä sanotaan valkovuodoksi?) Äitipolilla kävin aamulla ja kaikki ok, eli yhä vaan ootellaan. Painoarvio 3230g, eli ei mikään jätti pitäisi olla tulossa, tosin en itsekään ole (olenhan pikkuäiti vaan..) Sukupuolikaan ei selvinnyt kun oli sellaisessa vinkkelissä, olisimme halunneet kyllä tietää. Kohdun suu oli auki 2cm, mutta kaulaa vielä 2cm. Voi kuulema syntyä vaikka tänään tai kahden viikon päästä. Että näin sitä vaan ootellaan. Olen ostanut sairaalakassiin uudet suklaapatukat (tuplaa). Saas nähdä ehdinkö nekin syömään.

Mutta asiaa:ONNEA Pötsipamelalle kaksos neidoista ja Jo-hannalle onnittelut yhdestä! Alkaa tyttöjäkin tulla. Vähän mua muuten harmitti kun ei tuo sukupuoli selvinnyt, olisin voinut käydä jonkun mekon ostamassa jos tyttöä olisi luvattu. Poika ihan yhtä tervetullut tietysti, ei vain tarvitse ostaa vaatteita kun esikoiselta jäänyt ihan tarpeeksi.

oranssin-punertavaa maanantaita vaan kaikille!

mennään pojan kanssa päiväunille, oli sen verran uuvuttava reissu

pikkuäiti rv40+4

ps.minäkin sain muuten kunnon sisätutkimuksen kun oli myös sekä lääkäri, että kandi, mutta kivoja naisia kumpikin

Vierailija
17/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sande75:lle ja numerokolmelle suuret onnittelut poikavauvoista!

Pötsipamelalle, helmielinalle ja Jo-hannalle paljon onnea tyttövauvoista!

...täälläkin liikuttui yksi Jo-hannan synnytystarinasta! Hyvä, että kaikki meni nappiin! :)

Revyy, sulla onkin ollut vauva-arjen ensimmäiset päivät aikamoista koettelua, paljon jaksuja ja onneksi vauva voi jo paremmin!!

karasanille myös jaksuja! Toivottavasti teiän 10v pojan äidin testailut ja itsenäistymisprosessi pian hellittäisivät ja helpottuisivat!

(.) Ei mitään erikoisempia tai suurempia muutoksia supparirintamalla, eli harkkareita sillon tällön vaan. Karmee kutina oli taas aamulla masulla, säärissä ja käsivarsissa. Kävin aamulla verikokeessa, jossa katotaan sappi- ja maksa-arvot, ettei olisi sitä raskaushepatoosia. Huomenna saankin jo tulokset. Turvotustakin piisaa enemmän, voi olla että sekin saa ton kutinan aikaseksi. Pitkästä aikaa tuli yölläkin nukuttua melko hyvin!

Eiku välipalalle ja kakkonen taitaapi pian herätä päikkäreiltä.

Hyvää maanantaipäivän jatkoa kaikille!

PikkuKeiju, rv 36+5

Vierailija
18/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuosta vaniljacreme(ei varmaankaan kirjoiteta noin...) jauheesta on ollut puhetta... niin siis kakun väliinkö mä sitä laitanko? siis häh? ja mitä muuta suosittelette sen kaa laitettavaksi sinne väliin ???.... päällisistä sen verran että toiseen kakkuun tulee mansikoita(tuoreita)/suklaalastuja taikka valkosuklaalastuja ja toiseen kakkuun sellainen syötäväkakkukuva...

Saikohan kukaan selvää? mutta siis ideoita kaivataan!!!!

Hep me!!!

mikumamma jolla on hetkellisesti hävinnyt kaikki ideat.... kuin tuhka tuuleen...

JA MUITAKIN TARJOOMIS JUTTUJA/EHDOTUKSIA OTAN MIELELLÄÄN VASTAAN!!!!!!

Vierailija
19/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siis ihan normi kotikokki enkä saa mitään ihmeempiä luomuksia aikaan. Ruoka yleensä onnistuu paremmin kuin makea pala.

Se mihin mä olen ihan koukussa on tuo valmis vanilija rahka. Nyt kun viime kuussa väsäsin 3 eri synttärikakkua niin kaikkiin tuli kakun väliin banskua, persikkaa ja sitä vanilijarahkaa.

Vanilija rahka on valmiiksi sokeroitu, mun mielestä juuri sopivasti ettei ole liian makea ja sitten se on vielä hylaa, jos on jotain laktoosiherkkiä mukana.

Mulla on kreemit vielä kokeilematta. Niistä mulla on sellainen ajatus, että tekisin muffinsseja johon päälle tekisin creemistä tai sitten philadelphia juustosta pursotteen ja sellaisen kivan kikkarekuorrutuksen. Sitä voisi sitten värjätä ristiäisiinkin sopivalla värillä. Viimeksi ei mufinssitaikina ollut yhteistyökykyinen joten pitää kokeilla jotain toista reseptiä.

Päkkänä ja jatkuva kolotus selässä ja mahassa :-(

Vierailija
20/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jo-hanna ja Pötsipamela. Hienoa, että olette päässeet kotiutumaan. Revyyllä ja Aakulla on ollut vauvan kanssa sairaalassa ramppaamista. Tsemppiä sinne, kyllä se helpottaa.

Tän viikkoinen neuvola olikin sit turhista turhin. Tai siis, verenpaine ok, pissa puhdas, hb 119 maha 31 cm. Terkka oli joku sijainen, joka yritti kovasti kysellä kuulumisia, mutta ei ollut oikein vakuuttava. Ei muistanut yhtään, mitä oli kysynyt tai mitä olin vastannut. Mutta ehkä sitä jännitti?

Jep, nyt pitää lähteä lastenhakumatkalle, valitettavasti vain päiväkotiin eikä synnärille.

tuuti rv 37+3