Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUUN HELMET VIIKKO 15

06.04.2009 |

.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon tänää varmaan jo kymmenettä kertaa lukemassa josko ois tullu kauheesti viestejä, mutta muut taitaa olla vauvautuneet tai pääsiäisen viettoon kiirehtimässä...

No johan toi meijän vauvalista onkin jo pitkä, että ei kai ihme jos vähän rupee kirjotukset vähenemään.

Tuli mieleen kun kävin pankin ovea nykimässä, joka oli tietenkin suljettu jo kello 13 ja siellä torilla oli suklaamunia myymässä koju, se sit huus joillekin rouville et joko rouvilla on ollut munarikasta pääsiäistä, tai jotain sitä luokkaa, ni ajattelin et jos erehtyy huutamaan mulle ni tuumaan että miltäs herra tuumaa että näyttää ?? Jotenki vaan korpes semmonen vihjaileva huutelu, mutta sitähän se aina pääsiäisenä on, muulloin ei ota tommoset hermosta mutta nyt alkaa ottaa... saisko kohta lähtee synnyttämään???

No tuun kattelemaan josko illalla ois tullu kauheesti lisää tarinaa...

Tylsistynyt satuilija ja mötkö ( joka vois kohta harkita tulevansa katsomaan kevätaurinkoa) rv 40+2 edelleen...

Vierailija
82/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännä olo. ollut kyllä jo pitkään. Vähän sellainen olo kuin jännittäisi jokin (jännitän aina siis vatsalla) alavatsalla sellainen jännä jomotus. Sitten äsken taas kun seisoin jonkin aikaa niin lirahti housuun jotain. Tuota kun ei koskaan opi tunnistamaan et millon on lapsivettä ja milllon jotain muuta. Oispa kotona niitä liuskoja. Päivällä tuli taas yksi limaklöntti(väritön) sen jälkeen ei mitään. En siis ota selvää että onko tuo lima valkovuotoa ja märän läntin tekevä virtsaa vai lapsivettä. Kovasti on väsyttänyt ja olenkin suosiolla käynyt aikaseen nukkumaan ja sitten yöllä heräillyt tunnin välein =( päiväunetkin ois tänään maistunut mut ei ollut aikaa nukkua.

Ensimmäisen syntymä oli niin helppo kun lorahti kunnolla lapsivettä. Toisessa myös selvä supistus mistä tiesi että synnytys käynnistyi. Joten noista jompaa kumpaa vaihtoehtoa nytkin odottelen ;) silti mietityttää tämä olo.

rv 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ku toisten neuvolatädit on huolissaankin jostain..

Aikaisempaan protskujen plussalla oloon niin onhan mulla sääret turvoksissa ja sormetkin vähäsen, mutta ei neuvolatäti edes kysellyt / katsellut tätä tilannetta.. Verenpaineet nyt onneksi ol ihan normaalit niinkuin aina ollut, eikä pääkipujakaan ole ollut.. Et joskos tää nyt sit ois ihan normaalia niinkuin th sanoi :/ ..Vähä jäi vaan jänskät fiilikset..

Mua harmittaa ihan pirusti kun tekisi mieli semmoisia yksiä tiettyjä pääsiäiskarkkeja, mutta ku ei meillä ole senttiäkään rahaa että saisi niitä.. Ja minä kun tulen ärtyneeksi kun en jotakin saa mitä tahon..

Aloin tuossa myös miettimään tuota isyysloma juttua et eikös se ole niin et isyysloman voi pitää vasta kun lapsi on syntynyt.. ?? Elikkäs miehen on siihen saakka mentävä töihin.. Eli toivonmukaan lapsi ei synny 6-18:sta välillä jotta mieheni pystyy olemaan paikalla..

Sitten semmostakin tuossa mietein et minkä takia ku menee synnyttämään niin ne käskee suihkuun ensimmäiseks siel sairaalassa?? Oma ajatukseni ainakin on kerta, et jos lapsivesi menee kotona niin käyn kyl kotona suihkus ennen ku autoon istun! Niin minkä takia sitä sitten pitää heti sairaalassakin suihkuun mennä :o .. Ja toinen mitä nyt jälkeen aloin miettimään kun luin yhestä kirjasta.. että miksi synnytyksen jälkeen pitää heti mennä suihkuun? Kun joissain sairaaloissa ne tekee alapesun ne hoitajat siinä sit synnytyksen jälkeen mut joissain ilmeisesti ei.. Siinä kirjassa vaan kritisoitiin tuota, koska sillon äiti pesee kehosta kaikki vauvalle tutut hajut pois ja sit siin oli joitain muitakin ihan oikeesti hyviä seikkoja jonka takia ihmettelen tuota suihkuun meno juttua..

Semmoista.. Menen nyt kitisemään sohvalle tätä p.a tilannettamme.. Vasta ensiviikolla pääsee tuo mieskin pomon puheille et ei vetele tommonen et luvatut palkankorotukset vedetään pois ja työt loppuu jne.. :/

Verticia

Vierailija
84/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä olen neljättä kertaa tänään. Mies vaihtaa lamppuja kämppään, lapset räpsyttää siihen tahtiin, että jatkuvasti pitää olla vaihtamassa (tai sit vaan tuntuu siltä, kun ei itse uskalla kiivetä jakkaralle ja aina saa olla napisemassa, että tekisit nyt). Ihan nätti päivä oli ja ruoatkin tuli ostettua. Eli kauppareissu meni putkeen.

Mun mielestä isyyslomaa saa myös sen synnytyspäivän, tai ainakin mun mies on aina saanut sen vapaana. Mut en joo kyllä tiedä varmaksi. Sit suihkusta sen verran, että pari kertaa synnyttäneenä voin sanoa, että vaikka jalat ei eka kerralla kantaneetkaan jälkeenpäin, niin suihkuun piti päästä istumaan, on se sen verran likaista hommaa. Ennen synnytystä en sit tiedä miks pitää käydä, varmaan että ei tarvi sit väitellä kätilön kanssa siitä, montako tuntia suihkusta on. Meinaan, että meitä on moneen junaan, ja kaikki ei käy joka päivä suihkussa...

Jep, nyt lähden kasaamaan pojille junarataa

tuuti

Vierailija
85/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, kaikki oli hyvin. Meinas th et vauvelin pää on kiinnittynyt, et synnytys on lähiaikoina. Mä en usko, vaikka olis kiva että kaikki kipu ja kärsimys olis jo ohi!! Palkintohan on ihana ja sen takia sitä jaksaa punnertaa ja kärsiä!! Äippäpolille 20 pvä jos ei sitä ennen synny, silloin käynnistys.

Joku kyseli tai jutteli synnytyksen jälkeen suihkuun menosta yms.. Mun mielestä se on ihana asia, et pääsee pesulle. On se meinaa niin hikistä puuhaa, että haluaakin pesulle!! Ja mun ei oo tarvinnut aikaisemmissa synnytyksissä ainakaan ennen synnytystä mennä suihkuun sairaalassa, vain jälkeen!! Varmaan joka sairaalas omat jutut joka asiassa!!

Pääsiäinen ollaan kotona perheen parissa. Ei oo vieraita tiedossa ainakaan. Nyt joutaisi synnyttämään. Tänään on ollut ns. lepopäivä, eilen ahkeroin siivosin ja leipasin piirakan yms..

Nyt vain olen ja nautin vielä tästä oleilusta!! Mitä nyt noilta 3v ja 4v kerkiää levätä....

Neuvolan th käski syörä pääsiäismunia ja mämmiä kohtuurella ja nauttia vielä tästä ajasta!! Täytyy yrittää, vaikka viime yö oli pitkästä aikaa huono, kaikki asiat vain pyöri mieles, kuten lasten kumisaappaat olikohan ne märät sisältä päin ja laitoinko kuivumaan sen ja sen yms... Yöaika on hyvä aika miettiä, on niin rauhallista että kuulee jopa omat ajatukset!!

Kaikille jaksamista ja onnittelut synnyttäneille, ehkä minäkin joskus pääsen siihen hommaan, mielellään kuitenkin PIAN!!!

kolmonen3 ja 40+2

Vierailija
86/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lämpimät onnittelut Sivrille ja Päkkänälle poikavauvoista sekä karasanille ja Emmiselle tyttövauvoista!! Onnea onnea! :)

Pikkuäitikin pääsi tositoimiin, onkohan vauva jo sylissä! :) Toivottavasti on ja toivottavasti synnytys on mennyt hyvin!!

Lumikide, hienoa että vauva saatiin käännettyä oikein päin! Saat hengähtää huojennuksesta! :)

Muruz pohti synnytyksen "ennakkovaroituksista". Eipä ole kovin erikoisia mulla ollut ainakaan. Siksipä myös itse niitä mietin ja yritän bongailla ;) Tietenkin se, että menkkajomotussupparit on lisääntyneet ja tiheentyneet päivittäisiksi ja öisin häiritseviksi, mitä lähemmäksi laskettua aikaa on menty. Molemmat lapset syntyneet siinä 40+2 hujakoilla. Ekasta sitten alkoi yhtäkkiä kovat supparit ja tokasta meni vedet yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroituksia. Saapi nähä kummin päin nyt käy!! Toivottavasti ei mene tällä kertaa niin yliaikaiseksi, että jouduttaisiin käynnistelemään! Pari päivää sitten näin naapurin tädin, joka kyseli laskettua aikaa. Kerroin siinä sitten, että kolmisen viikkoa siihen olisi. Täti sanoi, että kyllä sä parin viikon kuluttua synnytät, sen näkee kuulemma mun silmistä! :) Voi olisipa tuo totta!!!! :)

Suihkusta synnärillä: En oo ikinä kuullut, että pyydettäisiin suihkuun menemään heti kun sairaalaan tullaan??!! Mutta samoilla linjoilla olen kuin muutkin jo asiaan kommentoineet, eli on kivaa mennä suihkuttamaan ittensä puhtaaksi suihkussa, kun hikeä ja verta ja lapsivettä on siellä sun täällä! :)

(.) Eilen oli neuvola. Kaik oli hyvin, hemoglobiini oli vähän laskenut, pitäisi muistaa popsia niitä rautatabuja... Pissatesti näytti taas proteiinien kohalla 1+:aa, mutta testasin eilen kotona ja tänään just äsken ni ne arvot olikin ihan ok. Mutta mitä ihmettä, sen sijaan glukoosit näytti 2+:aa, melkein 3+:aa??!! Kuka tietää noista virtsan glukooseista? Onko kellään kokemusta asiasta?? Mulla on nuo arvot olleet aina ennen ok.

Niin ja verikoetulokset oli ok, kun pohdinnan alla oli raskaushepatoosi.

Kaikkea sitä on tullut eteen tässä kolmannessa raskaudessa! Koko ajan saa soitella neuvolaan ja ravata labrassa ja neuvolatädin luona!! Edelliset raskaudet oli niin helppoja, kaikki arvot oli aina ihan ok! Ei tää kroppa näköjään niin hyvin näitä raskauksia kestä... vaikka ikää ei edes kovin paljoa ole...

Mutta nyt alottelemaan pääsiäislomaa! Ja illalla tulee Lost! Jee!

PikkuKeiju, rv 37+1

87/129 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurata noita teidän oireiluja ja menoja! Mahtavaa, että huhtivauvoja ropisee kuin sieniä sateella.

Onnittelut taas niihin koteihin, joissa haikara on jo vieraillut ja kärsivällisyyttä ja voimia niihin koteihin, joihin haikara vielä etsii reittiä.

Täällä voidaan ihan hyvin, imetystaistelussa on nyt tulitauko ja koko perhe voi vähän pirteämmin. Vaan on tuo niin ihana pikkumies.

Muutamaan kyssään vastaus.

- tuntemuksista. Mulla meni sit vissiin se limatulppa pari yötä aikaisemmin, kun kerta sängyssä oli jotain märkää. Ja sittenhän meni ne lapsivedet, jolloin kyllä tiesi, että lähtö lähenee. Supistuksia oli ollu pidemmän aikaa.

- Protskuista: mulla oli pissa plussalla, mutta verenpaine ok. Ei tehty mitään silloin, itse piti tarkkailla muita mahdollisia oireita. Kontrolli oli seuraavalla viikolla.

- Suihku. Ei kukaan pakottanu suihkuun sairaalassa. Suppareiden aikaan kävin kaksi kertaa suihkuttelemassa kuumalla masua ihan vapaaehtoisesti - ja sitten synnytyksen jälkeen (mullakin 18 tunnin puristus) menin kyllä todella mielelläni suihkuun, kun vihdoin pääsin.

- Sydämenlyönnistä. Pienen sydämenlyöntejä seurattiin sairaalassa ennen synnytystä ja tietty sen aikana. Kaikki 100-200 välillä on ok. Vaihtelut kuuluvat asiaan. Itse asiassa synnytyksessä meiän vauvan sydänlyönnit oli liian tasaiset, jolloin mulle annettiin mehukeittoa, että saadaan vauva virkeämmäksi. Eli siis vaihtelut kuuluu asiaan.

Toivottavasti saatte roimat veronpalautukset, meillä odotellaan lappusia vielä.

Peukutan kaikille hienoa synnytyskokemusta

Aurinkoista pääsiäistä!

Sande ja "Santeri" 9 pv

Vierailija
88/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että olen hieman kade kun niin monella on jo koitos ohi ja uusi aika alkanut. Paljon onnea teille!

Käyn täällä palstalla useita kertoja päivästä. ITsestä tuntuu, että ei oikein ole mitään kerrottavaa juuri nyt ja että koko oleminen on vaan yhtä odottamista. Eilen sain vihdoin edes pieniä merkkejä tulevasta, koska sekä selkää- että alavatsaa poltteli satunnaisesti. Minulla oli myös hieman oksettava olo, eikä ruoka oikein maistunut. Mitään synnytyssuppareita ne eivät kyllä vielä olleet, mutta hei kaikki kehitys on tässä vaiheessa on postiivistä.

Verticia, mullakin oli alapaine ja proteiinit hieman eilisellä neuvola keikalla. Sain sitten seuraavan kontrolliajan heti ensi viikon alkuun. Uskoisin, että neuvolassa ollaan niistä tässä vaiheessa erityisen huolissaan, koska raskausmyrkytyksen todennäköisyys lisääntyy raskauden loppua kohden. Aion yrittää levätä enemmän, josko se laskisi alapainetta.

Tosin ei ihme, että paineet ovat koholla. Tämä viikko ei tosiaan ole ollut mitään lepoa kun yksi lapsistani oli 39:n kuumeessa. Ja kun kuumeesta selvittiin, niin mies lähti sitten eilen juhlimaan voitettua asiakascasea shampanjan kera. Good for him, mutta olin kyl vähän ärsyyntynyt. Toivoin, että hän olisi ymmärtänyt tämän viikon olleen minulle raskas, sillä olinhan sanonut siitä pari päivää sitten. Mieheni muisti on valitettavasti kehno :( tai sitten hän ei vaan kuuntele mitä sanon. Todellinen syy on varmaan, että hän yrittää nyt ottaa kaiken irti vapaudestaan ja pelkää olevansa täysin sidottu vauvan syntymän jälkeen. Entä minun vapauteni? Täytyy myös myöntää, että toivoisin juuri nyt hänen "curlaavan" tätä kodinpyöritystä minulle hieman enemmän, jotta saisin itse keskittyä valmistautumaan synnytysmaratoniin.

*Ennakoivat tuntemukset

-ekassa synnytyksessä. Ei ollut mitään. Synnytys vaan lähti yht'äkkiä 2vkoa ja 2pv lasketun ajan jälkeen käyntiin kivuliaalla supistuksella ja eteni sitten loppuun asti noin 18 tunnissa.

-toisessa synnytyksessä. Supisteli 3-4 päivää kohtalaisen kivuliaasti. Menin näytille kättärille. Olin niin flunssainen ja väsyneen oloinen, että sain nukahtamislääkkeen ja jäin sain sinne yöksi. Aamulla meni lapsivesi.

-tämä kolmas kierros on vielä mysteeri. Okei oli mulla noi pienet polttelut eilen. Toivoisin, että tämä menisi pääsiäisen yli, mutta saapi nähdä.

*Suihku synnytyksessä

-ihanaa synnytyksen jälkeen ja miksei myös aikana.

Voimia muillekin odottajille!

candelafi

Vierailija
89/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääk.

Vierailija
90/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen3 miettii yöllä, onko kumpparit kuivumassa. :D Ihanaa tuo äidin stressi! Jos ei ole rahahuolia tai työhuolia, niin voi surra jotain maanläheisempää. Mä voin niiiiin kuvitella itseni miettimään revenneitä kurahousuja kolmelta aamuyöstä. Meillä juuri nuo jutut on täysin mun vastuulla, hoitokassi on purkamatta niinä päivinä kun mies on hakenut lapset hoidosta, jos en sitä itse tullessani tee. Ja kurahousut on märkinä auton peräkontissa jne. Eli vaikka tulis työmatkalta puolen yön jälkeen, pitää ekaksi pakata lasten kamat aamua varten. :-) Onneksi seuraavaan työmatkaan on aikaa reilu vuosi!

Sande, meillä appiukko (sama kunta, sama sukunimi) sai veropaperit tiistaina ja joka päivä olen mennyt postilaatikolle sillä asenteella, että tänään pääsee täyttämään paperit, mutta ei! Mä haluisin tehdä ne pois ennen synnytystä, se on kans tyypillisesti sellainen asia, minkä mä teen meidän perheessä. Ei pitäis olla mitään yllätyksiä tulossa, kun tarkistin verokortin marraskuussa. (Rahapulassa ilmoitin sinne kaikki mahdolliset vähennykset maan ja taivaan väliltä, niin sain loppuvuodeksi ihanan prosentin). Mutta siis papereita vielä odotellaan.

Ja samoin odotellaan niitä suppareita ja merkkejä synnytyksestä. Meillä kans kakkonen supisteli monta päivää ennen varsinaista synnytystä, mutta ykkösestä ensimmäinen suppari oli sellainen, että tiesin (ensisynnyttäjän varmuudella) että tänään syntyy. Nyt siis sellainen raskausoireellinen mutta synnytysoireeton olo vallalla. Viime yönä kolotti lonkkia ja supisti vessassa käydessä, eli ei siis niin mitään mielenkiintoista. Kuten Candelafi valitti, ei mitään raportoitavaa, mutta hölösuuna raportoin silti :-)

Pitkäperjantaita kaikille,

tuuti rv 38

Vierailija
91/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä edelleen kökitään kotona.

nyt omaa napaa eli kävin eilen neuvolan tilaamassa äippäpoli kontrollissa vähän tarkistelemassa kuinka suuri vauva on laskettuna aikana. koko arvio oli 3.4kg nyt ja vauvalla kaikki hyvin. vaikka olenkin näin pikkuinen itse on paikat kuulemma sen kokoiset että hyvin mahtuu syntymään. lääkäri kouras oikein kunnolla kohdun suuta että vielä tänäänkin tuli pikkuisen verklönttiä. paikat hiukan pehmenneet ja kohdun suuta vielä 2cm jäljellä. vauva on alhaalla muttei laskeutunut. alkaa jo hermostuttamaan että kuinka kauan vielä pitää ootella. paineet sain taas nousemaan korkealle eli 146/95 vaikka menin itsekseni mittailemaan. pitää nyt joka aamu kotona mitata paineet että stiksata pissa. tänään oli taas ihan hyvät arvot kotona.

onneks mies ei kuitenkaan enää ens viikolla mene sinne 200km päähän työmatkalle vaan vain 40km päähän. olin äitini luona tytön kanssa tän viikon jos vaikka olisikin tapahtunut jotain niin olisi ollut helpompi lähteä sieltä.

oikein suuret onnittelut kaikille jakautuneille yhteisesti!!! minä tulen täältä perästä..kai sitten kahden viikon päästä :(

tirppana 40+2

Vierailija
92/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tietääkö joku kasvaako vauvat vielä lasketun ajan jälkeen yhtä reippaasti kuin ennen sitä? lääkäri sanoi ettei kasvaisi mutta...

Vierailija
93/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppana, minä ainakin toivon, että vauvat ei enää lasketun ajan jälkeen kasva samanlaista kyytiä, kuin ennen sitä. Kyllä mullekin on niin väitetty, joten ehkä siinä on jonkinlainen totuudensiemen. Toivotaan.

Mullahan on huomenna tuo "maaginen päivä". Eli josko mullakin vauvan kasvu alkaisi hidastua... Sitä nelikiloista kun on povattu.. :/

Mutta joo, eipä tännekään kummempia kuulu. Rauhaisaa päivää on vietetty kävelyllä. Ihana ilma oli, vaikka aurinko ei ihan kunnolla paistanutkaan. Lämmintä kuitenkin liki 15 astetta! :) Passas hitaastikin lyllertää tuolla kaduilla. :D

Onkos kaikki pyhien vietossa, vai mistä tällainen hiljaisuus???

Paaru 39+6

Vierailija
94/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh heijaa kun on tuntunut siltä, että viimeiset pari päivää on kestänyt pari viikkoa. On vieläkin vähän epätodellinen olo. Hyvä kun tajuu mitä on tapahtunut. Nyt ollaan kuitenkin siis jo Sakun kanssa kotona :-)

Jaa... Saku on kenguruhoidossa alasti iskän masulla... ja päätti tehdä heti miehisen teon. Äiti meni nettiin, nyt mä nostan metelin. Palailen siis myöhemmin... :-)

Päkkänä

Vierailija
95/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuli 8.4. trategiset mitat 3650g ja 50cm pää 37cm.

kirjoitanpa paremmalla ajalla lisää.

t.pikkuäiti ja nuorimies 2pv

Vierailija
96/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikkuäidille pojasta!

Näyttää siltä, että jää synnytyskertomus toiseen kertaan. Täytyy yrittää päästä yöunille, kun on hetken tissitön paussi (meijerit kiittää, koska ovat kovilla).

Jaksamista kaikille vaivoihin ja kolotuksiin. Mulla ei issias tajunnut jäädä kuin osittain sairaalaan... :-(

Päkkänä

Vierailija
97/129 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin ilmoittamaan 4.4. syntyneen valltavan ihanan prinsessan..

Painoa 3610g ja pituutta 49,5cm.

Laskettuaika oli 3.4. eli yhdellä päivällä meni yli.

98/129 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pikkuäiti ja Kmk75 vaaveista - tasatilanne jatkuu tyttöjen ja poikien kesken :D

tässä listapäivitystä taas! voi kun pääsisi kohta itsekin tositoimiin. Torstaina neuvolassa todettiin että hyvänkokoista mötikkää löytyy ja jos menee loppuun asti ja yli niin voi sitten odottaa +4 kilosta juhlakinkkua - apuva!

t.iza 37+3

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Colatoffee Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Silmu OYS

6.4 Orvokki1 HYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

24.4 Hipsu81, VKS

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 10

POIKIA: 10

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm

23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm

24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm

24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm

27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm

28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm

29.3.2009 (39+2) Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm

30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm

30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm

30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm / B:2910g, 48cm

31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm

1.4.2009 Emminen, TYTTÖ, 3460g, 53cm

2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm

2.4.2009 (40+3) Jo-hanna TYTTÖ, 3720g, 52cm

4.4.2009 (39+3) Sivri, POIKA, 3200g, 49cm

4.4.2009, (40+1) Kmk75, TYTTÖ, 3610g, 49,5cm

5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm

8.4.2009 (38+6) Päkkänä POIKA, 3310g, 48cm

8.4.2009 (40+6) Pikkuäiti, POIKA, 3650g, 50cm

Vierailija
99/129 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pikkuäiti, Päkkänä ja kmk75. Tasan näköjään mennään.

Eilen oli kieltämättä kaunis ja keväinen päivä. Raivattiin perheellä pihaa kesäkuntoon ja avattiin hiekkalaatikkokausi. Ja se eka krookus kurkistaa, mutta ujostelee vielä, tarvis kunnon auringonpaisteen eikä tollaista pilvistä ja lämmintä.

Tänään ei sit taas tarvi lähteä synnyttämään, kun lastenhoito on mökillä kahden tunnin ajomatkan päässä. Yritin aamulla sängyssä miettiä, kenelle soitan, jos lähtö tulee ja ainoo ketä tuli mieleen oli naapurin rouva. Siis kaikki lapsiperheet ilmeisesti matkailee pääsiäisenä. Sit olis yks miehen sinkkukaveri (yeah right, varmaan onkin vaihtoehto). Eli ei synnytystä tänne tänään kiitos. Vaikka kyllähän sieltä parin tunnin päästäkin varmaan ehtii, mutta on tylsää soittaa sit sieltä kotiin, tai ainakin pitää soittaa viime tingassa. Mulla on kyllä kampaajakin varattu ens viikolle, että senkin kävisin mielelläni ensin ja vasta sitten uudella tukalla...

Siinäpä ne omat jutut. Tirppana pohti, että kasvaako vauvat samaa vauhtia lasketun ajan jälkeenkin. Kai se istukan toiminta hieman kaikilla hidastuu, eli ei kai ne ihan samaan tahtiin kasva. Mutta varmaan on yksilöllistä, kuten kaikki muukin. Muusta ei tainnut eilen juttua ollakaan, kaikki olivat pitkäperjantain vietossa. Mun äitikin kyseli, että kai te nyt jotain teette pääsiäisenä, mutta en mä kyllä keksinyt muuta vastausta kuin että löhötään ja ehkä vähän siivotaan...

Ja samalla linjalla tänäänkin, eli ei ohjelmaa, paitsi ehkä leipää kaupasta

tuuti, 38+1

Vierailija
100/129 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo sellainen olo et kaikilla muilla vauva paitsi meillä ja vielä 3 viikkoa!

Ois niin tehny mieli synnyttämään pääsiäisenä niin ois lastenhoito ollu helppo järjestää ja mieskin ois saanu varpajaiset ;)

Parempi vaan nyt olla ja elää eikä miettiä koko ajan synnytystä kun alkaa aika käymään niin pitkäksi. Meillä ei niin mitään pääsiäissuunnitelmia. Anopilla käytiin eilen syömässä ja huomenna. Tänään ajattelin käydä omilla vanhemmilla lasten kanssa. Siinäpä ne sit olikin.Ens viikko menee varmaan melko nopeasti kun mies poissa ti-to ja perjantaina olisi heti aamusta se synnytystapa-arvio.

Mutta nyt antamaan vielä lapsille aamupalaa. Eilinen aamupäivä meni makoillessa ja nukkuessa ja sit oli koko päviän jotenkin kiukkunen olo. Ei sovi minulle yhtään liikaa nukkuminen.

auringon paistetta odotellessa 37+3