40 vuoden työttömyys maksaa valtiolle 2 miljoonaa euroa
...puhumattakaan inhimillisestä hinnasta. Siksi äänestän aina vasemmistoa jolle työllisyys on yhteinen ongelma.
Kommentit (8)
Jaa siksi ne haluaa niitä pakolaisia tänne. Pakolaisen elinkaarikustannut on noin milljona, niitä saa kaksi (äänestäjää) yhden hinnalla. Eikä edes tarvi maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Jaa siksi ne haluaa niitä pakolaisia tänne. Pakolaisen elinkaarikustannut on noin milljona, niitä saa kaksi (äänestäjää) yhden hinnalla. Eikä edes tarvi maksaa itse.
Miksi ne haluis miljoonaakaan maksaa?
Ensinnäkin ihmisiä ei voi jättää heitteille. Ja raha on leikattu köyhiltä koko ajan vuosien aikana, se on tehnyt pahaa jälkeä. Maksut menevät laskuttajille ja ruokaan ym ei jää. Toisekseen aiotko syyttää äitien geenejä että ihmiset eivät olleetkaan ihan terveitä, kun on työkyvyttömiä tai puolet.
Mitä sitten. Ei ole mikään velvollisuus palvoa valtiota. En minä pyytänyt syntyä.
Eihän meillä ole euroa ollut kuin vuodesta 2002!
Hyvin vaikea on laittaa hintaa millekkään. Jos sinä et ole töissä niin joku toinen on. Olen itsekin ollut joskus työtön mutta olen aikoinani ollut ihan merkittävissäkin asemissa eri yrityksissä töissä. Niiden yritysten verot ja kasvu ja muu on myötävaikuttanut muiden yritysten ja yhteisöjen talouteen. Olen toiminut myös yrittäjänä.
Tämä on vähän kuin valtameressä tai Suomen tapauksessa pienessä järvessä kiisteltäisiin siitä kuka on kontribuoinut mihinkin ekosysteemiin. Joku erakkorapu ei ehkä ole se suurin syyllinen.
"velkajarrun sijaan pitäisi puhua työttömyysjarrusta"
https://yle.fi/a/74-20249150