Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUUN HELMET VIIKKO 15

06.04.2009 |

.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkatäyte:

2 ½ dl mansikkakermaa

½ dl vaniljakreemijauhetta

200 g jäisiä mustikoita

"Vatkasin mansikkakerman vaahdoksi ja sekoitin joukkoon vaniljakreemijauheen ja mustikat. Otin mustikat suoraan pakkasesta jäisinä, jotta mustikan mehu ei sekoittuisi liikaa mansikkakermaan ja peittäisi sen makua alleen."

Tuossa yks kopsittuna yhelt sivulta, yritän linkin tuohon laittaa. Uskon että tuolla onnistuu hyvinkin hyvä täyte.. Sit vaan muokkailee et esim normi kertmaa ja vadelmia vaikka mustikan tilalle ja ehkä jotain vaniljatuorejuustoa jne. :) Ja jos laitat valkosuklaalastuja kakkuun niin ehkä yhteen väliin sopisi mieto valkosuklaatäyte, avot slurps tuli nälkä.

Verticia

Vierailija
22/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii just se linkki.. ja googlettamalla hei löytyy paaaallljooon hyviä kakku vinkkei ;) [http://www.kinuskikissa.fi/?cat=1]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä räkä valuu,kuumetta,kaktus kurkussa..!

Onneksi ei vielä ole aika lähteä laitokselle.

Onnea jo-hanna tytöstä ja onnea pötsipamela tytöistä:)

Tuli mieleen, kun joku oli täällä heittämässä suklaata kassiin että mun täytyy laittaa luumupilttiä kassiin!

Anoppi on tuonut tuoretta luumua laitokselle, voi helpottaa kun tekee sitä ekaa isoa asiaa synnytyksen jälkeen;)

Kyllähän creemit käy sekä väliin että päälle?!

Mä olen laittanut tosin ainoastaan väliin ja kaveriksi mitä milloinkin,banaani, mustikka, persikka.... vaihtoehtojahan löytyy.

Olen koko päivän ollut koneella ja tutkinut noita leivonta blogeja ja kyllä siellä on aivan uskomattomia luomuksia! Ja mulla on nyt selvä visio ristiäiskakusta, jää nähtäväksi onnistuuko=) Ja esikoinen haluaa nyt leijonakunigaskakun!!

Hänellä on onneksi vielä jokunen viikko aikaa muuttaa mieltään!

Me järjestetään nyt ekat kaverisynttärit mutta mitä ohjelmaksi??? Ehdotuksia? Vai pitääkö edes olla ohjelmaa?

Huomenna lisää, viimeinen lääkäri huomenna=)

Sailori

Vierailija
24/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Pötsi-Pamelalle ja Jo-hannalle pikkuprinsessoista!

Jo-hannan synnytyskertomus oli liikuttava. Onneks kaikki meni nyt hyvin, kun sait monta viikkoa kärvistellä supistusten kanssa.

Mä sain myös ekat maistiaiset supistuksista viikonloppuna. Loppuivat onneks lyhyeen, mutta ehdin jo vähän säikähtää. Mulla on tällä hetkellä pinna ihan kireellä, kaikki ärsyttää... Ja poika tuli taas kipeeks, nyt nousi kuume. Ei oo tervettä päivä oikeastaan nähny sen jälkeen kun mun äitiysloma alkoi. Huomenna pitää käyttää lääkärissä, jos kuume jatkuu. Todennäköisesti on saanut jonkun jälkitaudin viime viikon oksutaudista ja/tai flunssasta :(

Mulla pyörii päässä se huominen synnytystapa-arvio ja jännittää aika paljon. Sehän ei oo yhtään varmaa, että yritetäänkö sitä edes huomenna samalla kääntää vai saanko siihen sitten uuden ajan. Googletin eilen tuota ulkokäännöstä, kun täällä ei? vissiin ollut siitä kellään kokemusta. Ois voinut jättää väliin, koska melkein kaikissa luki et se sattuu, sen jälkeen supistelee ja vauva ei kuitenkaan kääntynyt. Saa kattoo, mitä ne mulle huomenna sanoo...Parempi tietysti, jos ei miettis tätä kauhean paljon etukäteen, mut helpommin sanottu kuin tehty....

Mulla ei oo antaa hyviä leivotavinkkejä, koska ite en osaa tehdä kuin ihan jotain perusjuttuja, mut kiva lukea muiden hyviä vinkkejä! Ristiäiskakut kuulostaa tässä vaiheessa vielä kovin kaukaiselta. Ai niin, pitäis vissiin liittyä kirkkoon takas, et pystyy yleensä pitämään ristiäiset :) Tuli erottua 3 vuotta sitten ihan hetken päähänpistosta. Esikoinen on kuitenkin kastettu, joten haluan myös että vauva kastetaan. Joku muuten viime viikolla kysyi, et onko nimi jo valmiina. Ei oo! Yllättävän hankalaa tuntuu olevan, täytyy vissiin odottaa ja kattoo, et minkä näköinen neiti sieltä tulee :)

Sailorille pikaista paranemista! Itellä meni onneks muutamassa päivässä pahin ohi. Nyt on enää tämä iänikuinen nuha, joka jatkuu varmaan pitkään, kun on tuo siitepölyaikakin lähestymässä. Jaksuja kaikille!

Lumikide ja Emmi 36+5

Vierailija
25/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos, Jo-hanna synnytyskertomuksesta! Eläydyin täysillä...

Täällä ei edelleenkään mitään supistuksia kummempaa. En saa yöllä oikein nukuttua ja koko ajan itkettää. Th lähetti naistenklinikan päivystykseen ja odotin esim. jonkinlaista päivämäärää jonka jälkeen käynnistetään, mutta turha oli sekin toivo. Piuhoissa makoilin ja kun vauvalla oli kaikki hyvin, "päästettiin" kotiin. Rupesin itkien valittamaan supistuksia, niin sain viemisiksi yhden nukahtamislääkkeen ja relaksantin. Ei tehty sisätutkimusta eikä lääkäri edes suvainnut nähdä minua. Yliaikakontrolli on kuulemma viikolla 41+5, että silleen sitten. Näillä näkymin synnytän sitten loppukuusta taas jättikokoisen vauvan...

adelia ja laskettu päivä

Vierailija
26/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille jo jakaantuneille :)

itse huomasin tuon valkovuodon värin ja vetisyyden muutoksen pari pvää sit... no tänään oli ä-polil kontrolli toksemiasta, rr hyvä kiitos lääkkeiden, prot 1+, paino arvio pojalle 2800g.

10 pvää sit tehtii sisätutkimus.. tilanne tuolloin: kanavaa 2cm pehmeä ja sormelle auki...nyt kanavaa 1cm erittäin pehmeä ja väljästi 1,5 sormelle aiki.. lääkärin kommentti et erittäin kypsä :D meinasin kysyy tarkoittiko päätäni... vauva kuulemma todella alhaalla, pää tuntuu aivan kohdunsuulla.

muuten ok hemppa pikkasen noussu...ja taas torstaina kontrolli :)

voimia ja jaksamista kaikille!!!

santra ja otso rv 36+5

Vierailija
27/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sitten kävi, että eilen se lähtö tuli. Päivällä vähän jälkeen yhden oltiin synnärillä ja jo kolme minuuttia vaille neljä oli pieni virpojamme maailmassa. Kaikki sujui oikein hyvin vaikkakin todella nopeasti, pieni mutka meinasi matkaan tulla, mutta kirjoittelen myöhemmin sitten enemmän synnytyksen kulusta. Päästiin tänään jo yhden aikoihin kotiin, kun kaikki oli kerran kunnossa ja sekä äiti että tyttö hyvässä voinnissa. Huomenna tulee kätilö kotikäynnille ja keskiviikkona piipahdetaan sairaalalla vielä tarkistuksessa. Ihanaa päästä nopeasti kotiin. :)

Neidin mitat: pituus 49cm paino 3690g ja pipo 35cm.

Vielä en jaksanut paneutua mitä tässä parin päivän aikana on palstalla tapahtunut, lueskelen huomenissa niistä sitten. Onnittelut silti niille tuoreille äideille joita en ole vielä ehtinyt onnitella! :)

Kokeilenpa vielä osaisinko liittää tähän kuvaa pienestä fantista kotiinlähdössä...

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6dc65452-22db-11de-9723-…!

Vierailija
28/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,tosiaan täälläkin lapset sairastaneet useamman viikon vuorotellen vatsatautia ja flunssaa,ja nyt oli tyttärellä jo kolmatta runtia vatsatauti menossa...mä en käsitä!Lääkärissä käytin ja ei ole kuulemma lapsissa "mitään" vikaa - inhoan terveyskeskuksia!:(

Josko se nyt tästä alkaisi helpottamaan..?Itse kun olen useamman viikon korjaillut muiden oksennuksia/ripuleita ja nukkunut yöt tosi huonosti,iskihän se flenssu meikämimmiinkin sitten,ei kivä näin viime hetkillä...muutenkin tuskaisia nämä yöt tupannut olemaan..

Neuvolakäyntiä ollut joka viikolle,viime viikolla oli taas valkuaiset plussalla pissassa,ke olisi pissakontrolli siitä.Turvotusta ei ole kuin aavistus,päätä särki tuossa varmaan kaksi viikkoa putkeen (loppui tosin sitten kun flussa iski),ylävatsa on kipeä mutta luulen että johtuu mahan venymisestä (taitaa olla jotkut lihakset vaan kovilla) ja ne verenpaineet,heh,noh viimeksi minulle tyypillisistä koholla, mutta neuvolatätin mielestä ihan normaalit.Seuraillaan..Sf tippui 34 ->31,oli neuvolatäti hieman ymmällään.Mutta vauva tuntuu muutenkin seilaavan ylösalas tuolla masussa,välillä on kylkiluut kovilla ja välillä taas pää poraa tuolla alakerrassa niin että vihloopi urakalla.Tiedä sitten...eipä ole vielä kiinnittynyt,ja onhan tässä aikaakin!

Aaah,ja huomenna olisi synnärille (Porvooseen) tutustuminen!!!Jänskättää vähän..vaikka olenkin siellä jo kerran (kohta viisi vuotta sitten) synnyttänyt ja muutenkin uudelleensynnyttäjä,luulisi menevän jo "rutiinilla",mutta ei...

Vitsi että olen kade noista masukeille tehdyistä painoarvioista,kun meillä ei neuvolatäti eikä edes läääkäri ole tehnyt minkään valtakunnan arvioita.Taivastelevat vain pientä masua,mutta paino on silti noussut itsellä 13 kiloa,aika hyvin minulle kuitenkin kun olen suht pieni itsekin!Ei mun luut kestäisikään mitään 20-30 kg:n painonnousua,nytkin on jo selkä ja lonkat/nivuset kovilla...Alkaa olee mitta täys tätä raskautta,nyt olisi vaikka hyvä hetki synnyttää ;-)!!!

Neuvolatäti tosin uhosi,että yli menee niin että paukkuu!Toivottavasti ei,nämä viimeiset viikot on niiiiiiiiin pitkiä muutenkin..kipeät supparitkin loppuivat toista viikkoa sitten,tulee vaan harjoitussuppareita.Nyt saa ihan rauhassa siivoilla ja möyrytä pitkin mäkiä eikä mitään vaikutusta.

Ihanaa,mikä määrä vauvoja on jo syntynyt!Onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille!Kiva lukea synnytyskertomuksia,kun kaikki niin erilaisia ja kaikki mennyt tähän asti hyvin!Ja voi sitä onnen määrää jonka se pikku tuhisija aina syntyessään perheeseensä tuo!<3

Itkuherkkyys on hieman tässä päässä hellittänyt,mutta semmoinen ajoittainen raivo ja dementia iskenyt päällensä..onneksi noista eniten kärsin minä itse!Miehelle ei uskalla möksähdellä (paljoa ainakaan),kun tuntuu olevan nyt niin herkkänä (jännittää synnytystä tod.näk. enemmän kuin minä) tämän loppuodotuksen aikana ja lapsille nyt on ihan turha purkaa kiukkuaan...ovat niin pieniäkin vielä ettei äidin hormoonipuuskat oikein mene jakeluun.Tulee vaan komennettua ehkä herkemmin kuin aikaisemmin,enkä oikein jaksa sisarusten välistä kinastelua kuunnella.Eli normia...

No niin,olipa omanapaista.Jatkan ahkeraa lukemista päivittäin,monta kertaa!

Jaksamisia edelleen vastoinkäymisten kanssa kamppaileville!

Suppareita niitä tarvitseville!Onnistuneita synnytyksiä,hyviä kokemuksia,ihania vauvoja!

Tää olisi jo ihan kypsä rv 36+4

Vierailija
29/129 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli mullekin tippa silmään, ihana kuva pikkuisesta. :) Ja valtavan ripeää toimintaa äidiltä niin synnytyksen kuin kotiutuksenkin suhteen! :o Synnytyskertomusta odotellen...

Kovasti tsemppiä kaikille hermonsa menettäville. Ei oo helppoo viimemetrit...

Mä kävin tänään lääkärissä ihan muuta asiaa ja lääkäri sit vilkas myös tuon alapään tilanteen, kun toivoin. Kuulemma pää tuntuu ihan selvästi alhaalla, kanavaa kylläkin jäljellä vielä pari senttiä, kohdunsuu ihan pehmeä ja valmis, mitä se sitten tarkoittaakaan.. Mutta ei siis mitään innostavia uutisia sieltä. :/ Vaikka olo ei ole huono, niin kyllähän sitä jo alkaa toivoa, että pääsisi tositoimiin. Eikä vähiten sen takia, että on pari päivää puhelin soinut enemmän ja vähemmän tuttujen toimesta, että "noooo, mitäs kuuluuu.. jokos jotain..." Är ja mur! Kyllä mä sitten soittelen teillepäin jos on asiaa!!!

Hyvät yöt kaikille, käynnistyviä synnytyksiä toivotellen,

Paaru 39+2

Vierailija
30/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa antaa nuo vauvojen kuvat, ehkä jotain vielä omasta mahastakin putkahtaa, vaikka välillä tullut jo mieleen, että pallon olen nielaissut. No eilen näin vähän heikkoa ultrakuvaa. Ja lääkäri puhui sydämestä ja munuaisista jne. Ihmetytti adelian äitipoli käynti. Jos isoa vauvaa on ennenkin tullut niin luulisi, että olisivat painoarviota laatineet. Mietin, että olivatkohan siellä oikein tietoisia tilanteesta? Minunkaan aiemmasta synnytyksestä ei ollut kaikkia tietoja sillä eilen tutkimuksen tehneellä lääkärillä. Toivottavasti asiaan tulee selvyyttä. Itseäni helpotti vähäsen tuo kokoarvio ja tieto siitä, että siellä ollaan oikeassa asennossa, kun jotenkin en luota mahanpäältä kokeiluihin. Minulla ei ole supistuksiakaan, ei siis vieläkään vaikka lääkäri eilen varoitti, että tutkimuksen jälkeen voi tulla vuotoa ja supistuksia..pöh.

Mun piti noita leivontajuttuja kommentoida, ainoa kakku mitä itse tekemänäni kehtaan "oikeille" vieraille tarjota on semmoinen mangojuustotorttu. Siitä yleensä kaikki aikuiset tykkää kovasti ja se onnistuu, eli siitä tulee hyvä ja jopa ihan hyvännäköinen. Siis se on sellainen hyydyke kakku. Ja kyllä sitä jotkut lapsetkin syövät meidän 3v ei kakkuja muutenkaan juuri syö (johtuiskohan äidin leivontataidosta?) jäätelöllä vaan herkuttelee, tai pipareilla (dominokeksit lempiherkkuja). Niin se juustottorttu ei tietenkään raskaana olevalle ole niin hyvä, odotankin etten ole enää raskaana.

Mulle eilen muuten sanoi lääkäri, että tulet sitten synnyttämään kun synnytys alkaa, ois pitänyt sanoa, että jos sitten kesemmällä, mites ois heinäkuussa?

Mukavaa tiistaita kaikille (eikös nyt ole tiistai?)

t.pikkuäiti rv40+5 (kohta 41 viikkoa hurraa!)

31/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitin sinut listaan - menikö nuo viikot oikein? täsmällistä toimintaa! Näin ne tytöt on taas johdossa:)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Colatoffee Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Silmu OYS

6.4 Orvokki1 HYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

24.4 Hipsu81, VKS

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 8

POIKIA: 7

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm

23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm

24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm

24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm

27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm

28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm

29.3.2009 Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm

30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm

30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm

30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm/B2910g, 48cm

31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm

2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm

3.4.2009 (40+3)Jo-hanna TYTTÖ 3720g, 52cm

5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm

Lisää vauvoja odotellessa!

iza 36+6

Vierailija
32/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kun kaikki syntyneet lähellä laskettua aikaa tai ennen. Ei ole kukaan vielä joutunut kärvistelemään sinne 42 viikolle. Toivotaan siis että tämä jatkuukin.

Täällä vaan odottelen iltapäivän lääkäriä. Tytöt lähtevät anopille ennen puolta päivää niin saa vähän olla yksikseenkin. Nyt ei kyllä edes kovin väsytä kun kävin eilen klo 20 nukkumaan. Ihan hyvää teki nukkua lähes 12 tuntia kun useamman kerran sitä tuli kuitenkin heräiltyä.

ERITEJUTTUA: Tähän asti on valkovuoto ollut ihan vettä. (Toivottavasti ei kuitenkaan lapsivettä) tai sitten rakko fuskaa =( Eilen sitten oli huomattavasti paksumpaa ja aloin jo toivomaan limatulppaa. Tietäs et jotain tapahtuu. No ei auta kun odotella. Vatsantoiminnasta päätelleen ei oo vielä synnytys lähellä kun ei mitään tule.

rv 36+6

Vierailija
33/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tää pää ja maha!

Isot onnittelut Karasanille vikkelästä toiminnasta ja ihanasta neidistä! Kovasti odotellaan synnytystarinaa.

Adelialla oli mielenkiintoinen polikäynti. Relaksantilla ja nukahtamislääkkeellä ei varmaan ihmeitä tehdä. Kävitkö NKL:llä? Mä voisin kans käydä hakee sieltä jonkin sortin nuijanukutuksen.

EetullajaEllulla tuntuu olevan oikein kunnon sairastamiskierre menossa. Toivottavasti et joudu nyt ainakaan yliajalle kärvistellä.

Omaa (.) taas sitten vaihteeksi. Nyt mäkin alan olla jo kohta täysin kypsä. Yöt alkaa olla ihan kamalia. Illalla supistelee nyt näköjään aina ja yöllä asennon vaihtaminen on ihan täyttä tuskaa. Viime yönä oli kaiken lisäksi aivan hirveen paha olo ja jotain närästyksen tapaista. Aamulla taas vatsa toimii aivan yli-innokkaasti. Sit mua ärsyttää ihan sunnattomasti, että ei mun supparit oo välttämättä mitään sellaisia, että voisin kellosta kattoo, että nyt alkaa ja nyt loppuu ja väli on jotain tiettyä. Joskus on joo, mutta suurimman osan päivästä on ihan jatkuva kolotus.

Rupee ihan välillä itkettää kun olo on kurja, mutta sitten mä yritän aina muistuttaa itelleni, että mikäs mulla tässä on, sen kun makailen, koska kyllä tuo 10 v pärjää tarvittaessa aika itsenäisesti. Iso hatunnosto teille kaikille jotka jaksatte olla ja hoitaa kaikki pienemmät sisarukset siinä kolotusten ohella (joku nobeli pitäisi keksiä raskaanaoleville pientenlasten äideille). Ehkä se itketys lähinnä tulee siitä, että kun tuntuu ettei missään asennossa missään paikassa ole hyvä olla. No, ehkä suurinosa tämän aamun valituksista pitää laittaa huonon yön piikkiin...

Vieraita on tulossa illalla, mutta nyt kyllä kokeilen josko saisi vähän torkahdettua. Sitten ehkä jaksaa taas puuhastella vähäsen. Onneksi vieraat on ymmärtäväisiä.

Päkkänä ja Saku 38+5

Vierailija
34/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myöskin täällä..

Alkaa olla niin rasittavaa ku öitä saa nukuttua.. Taasen viime yönä niin joka kääntöön herää ja sitten vielä nivelet särkee. Ja se et normaalisti särkee vaan ranteet ja sormien nivelet niin nyt sit vielä särki nilkkoja ja vasenta kyynärpään niveltäkin.. Huokaus. Ei tiedä syyttääkö raskautta vai kevättä, kevät ku oo parasta aikaa todellakaa tällaiselle nivelsairaalle..

Sitten viime yönä vielä kulkukissat järjesti oman orkesterin jossain tuos meidän takapihan ja naapurien pihojen rajamailla.

Mulla itellä on mummulta adoptoitu yksi kissa, ei tahtonut pitää sitä ku ei kestänyt sen laulua.. Se sanoi, että se mouruaa niin paljon et se on kuin se laulais, et se ei oo enää mouruumista.. Olin et just joo, vein kisun leikkaukseen ja ei oo kukaan näist mouruillu sittemmi. Mut viime yön jälkeen tiedän mitä tarkoittaa ku kissa laulaa.

Siis jotain ihan järkyttävää!! Kolme kissaa siel varmaa laulo päälekkäin vartin. Sit oli pakko men kattoo et omat kissat on varmasti sisällä ja laitoin tarhaan menevän ikkunan kii koska se laulanta alkoi pelottaa et ne menee läpi mein tarhaan viel ku näkee et siel ois neitikisu.. Valojen päälle laittamista pelästy kaks kissaa mut yks vaan jatko ja jatko.. Ja sit se tais saada selkäänsä, parkasi meinaan siihen malliin et siihen kissaan sattu ja ääni loppu ku seinään. Siihen meinaan heräs kyl useempi asunto..

Vaikka kissoista pidänkin jne mut kyl siin vaihees pyöri vaikka mikkä telotuskeinot mielessä, sitä ääntä ja meteliä ei kukaan osaa kuvitella..

Njuu, olis kymmenen päivää laskettuun aikaan.. Supistuksia tilailisin, mistähä niitä sais. Varmaa samasta paikkaa ku uuden pään.. Sairaalasta siis.. :/

Karasanin synnytystarinaa kanssa odottelen innolla, kuulosti vauhtirikkaalta synnytykseltä. Voi kun iteki pääsis noin nopeesti sairaalaan ja ulos.

Pitäisi posti mennä hakemaan. Miehen soittoa kanssa odottelen. Tänään ollut ilmeisesti pomon juttusilla, että miten ne työt voi niin vaan loppua.. Toivotaan nyt ettei lopu niin sais mun pää jo viimein rauhan siltäkin osin..

Mutta menenpä kipaisemaan sen postin joskos se ois tullu jo :)

Verticia & masukkiasukki Rv 38+4

Vierailija
35/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni melkeinpä valvoskellessa, kun Fantti nostatti maitoa rintoihin ahkeralla imemisellä. Nyt tuo sitten nukkuu onnellisena ja masu täynnä, kun tehtävä on suoritettu ja maitoa tulee riittävästi. :D

Noniin, jos sitä kertomusta nyt sitten yleisön pyynnöstä. ;)

Sunnuntaina jo kirjoittelinkin, että nousin aamu neljältä, kun supistuksia tuli 10-20 minuutin välein ja tuntuivat jo napakoilta. Pesin pyykkiä, silitin ja siivosin saadakseni ajatukset muualle ja ajan kulumaan. Pikkuhiljaa pakkailin sairaalakassia valmiiksi ja mies laittoi kamerat matkakuntoon, yhdeltätoista päätin vielä pestä lattiat vaikka äiti mesen kautta morottikin ja komensi joko lepäämään tai lähtemään sairaalaan. Olo ei ollut kuitenkaan paha vaikka seitsemästä asti olikin jo supistellut n. 5 minuutin välein. Puolilta päivin alettiin sitten tekemään lähtöä, vietiin kuitenkin vielä anopille tätä meidän 1,5 -vuotiasta varten lisää vaihtovaatteita ja palattiin takaisin kotiinkin, kun esikoinen ei löytänyt kännykkänsä laturia...

Yhden jälkeen oltiin sairaalassa ja pääsin suoraan käyrille, mihin meidät sitten tunniksi sujuvasti unohdettiinkin, kun siellä oli kovasti kiirettä (kolme kätilöä sunnuntaisin vuorossa kerralla ja vauvoja tuli kuin liukuhihnalta). Vuoron vaihtuessa muistivat meidät ja kätilö tuli tekemään tutkimuksen ja komentamaan suihkuun. Kello oli varmaan puoli kolmen paikkeilla. Tuolloin olin neljä senttiä auki ja reunoja oli vielä kuulemma paksulti. Oli mukava yllätys, että kohdallemme osui sama kätilö kuin viimeksi. Vaikkei tuo meitä vielä tuolloin muistanutkaan...

Päästiin pian synnytyssaliin ja sovittiin, ettei vauhditeta mitenkään, päinvastoin koitetaan pelata aikaa, että saisi ihan pikkuhiljaa avautua. Telkusta alkoi Serranot mistä ilahduin, en edes tiennyt että sarjaa tulee vielä! Sen seuraaminen jäi kuitenkin sitten vähille, kun mekein heti tuli kova supistus ja tuntui naksahdus. Kävin vessassa ja ihmettelin vaaleanpunaista "pissaa" pöntössä. Vedethän ne spontaanisti meni ja sitten alkoikin järkyt nonstop-supistukset jotka pistivät tosissaan parkumaan. Onneksi lääkäri oli ihan viereisessä huoneessa ja sain kohdunkaulapuudutuksen heti. Siinä hönkiessäni kylkeen vielä ilokaasua alkoi parku vaihtua hihittelyksi ja hetken kätilö kuunneltuaan mun ja mieheni jutustelua sanoi, että nyt taidankin muistaa teidät... Kai meillä on sitten jotenkin omanlainen huumori vai? :D

Ei mennyt kauaa, kun oli pakko tunnustaa kätilölle, että ikävä kyllä tuntuu siltä etten saa enää tätä ilokaasua kauaa hönkiä ja niinhän se oli, paikat täysin auki ja kätilö miehen avustamana alkoi maanittelemaan ponnistamaan ja luopumaan tuosta taikaputkesta. Ihan helpolla en suostunut, vänkäsin etten uskalla vielä ponnistaa, kun sitten pitää heti kuitenkin lopettaa. (Edellisen synnytyksen ponnistusvaihe kesti vain minuutin ja ehti sinä aikana jo aiheuttaa minulle melkoisen paniikin, kun sitten ei saanutkaan enää ponnistaa vaikka juuri käskettiin ja olo oli melko avuton.) Pakkohan se oli lopulta luovuttaa ja ponnistaa vauvaa maailmaan vähän ennen kello neljää. Kaikki meni hyvin, pisteitä 9-9-9 (kädet ja jalat oli pikkuisen viluisen näköiset).

Sitten vielä se mutka matkassa eli istukka sitten päätti ettei niin vaan irtoa. Reilun tunnin sitä kätilö ja lääkäri aina välillä painelivat, mutta mitään muuta ei tapahtunut kuin että kätilö meinasi pariin otteeseen saada nyrkistä. Sen verran teki kipeää, mutta sain sitten hillittyä itseäni sen verran, että nappasin vain ranteesta kiinni ja sanoin vakuuttavasti ettei muuten paineta, sattuu liikaa. Lopulta alettiin sitten valmistella leikkaussaliin, kärrättiin sinne, pistettiin kaikki johdot ja läpyskät kiinni ja valmistauduttiin nukuttamaan. Lääkäri kuitenkin päätti kerran vielä koittaa painamalla ja humpsista vaan, istukka oli ulkona. Ei muuta kuin takaisin synnytyshuoneeseen, suihkuun ja synttäriteelle. Sen jälkeen käveltiin vauvan kanssa osastolle ja matkalla ilmoitin, että kotiutus mahdollisimman nopeasti sitten ja se kuulosti kuulemma ihan hyvältä suunnitelmalta.

Reissusta ei muuta pahaa sanottavaa ole kuin, että kamala nälkä. Ensimmäisen päivän selviydyin pelkillä leivillä ja parilla jukurtilla, kun oli ruoka-aikaan synnytyssalissa muuta mielessä. Sairaalan ovet menevät jo 19.30 kiinni niin ei mieskään ehtinyt hakea mulle perinteistä hesen salaattia yösyömisiksi ja kyllä yöllä kiukutti. Ruoka ei muutenkaan ole tuolla Satakunnan keskussairaalassa ihmeellistä eli sinne suuntaavat vink, vink, kannattaa ehkä äidillekin pakata jotain hyvää evääksi. ;)

Nyt on molemmat perheen pienokaiset unten mailla, jospa sitä laittaisi koneellisen pyykkiä pyörimään ja menisi itsekin hetkeksi pötkölleen... :)

Vierailija
36/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karasan: pitkään uskalsit kotona olla! itse olen sellainen että haluan heti sairaalaan =)

Neuvolalääkäristä juuri tulin ja jotenkin erikoinen käynti. kohdunkaulaa jäljellä vielä reilusti eli 3cm ja 1cm auki. Mukavaltahan se 1cm auki jo kuulosti mutta eipä se taida vielä synnytystä enteillä. Sitten sain kokea ensimmäisen kerran elämässäni kun kokeillaan lantion leveyttä alakautta ja sormin. Auts! Kamala iskias kipu tuli. Kokeileeko ne polillakin noin? Sitten kyseli aikaisemmista raskauksista ja miehen pituutta jne. Kirjotti jotain pitkän litanian koneelle ja mietiskeli sitä kun liian helposti laittaa synnytystapa arvioon että nyt ei ehkä syytä olisi MUTTA kun th sitä mieltä kuitenkin että pitäisi...siinä se lääkäri sitten pähkäili ja kirjoitteli. Sain lopulta lähetteen! Lähettävät sieltä sitten ajan. Tässä on vielä tuo pääsiäinenkin välissä et saa nähdä milloin se sitten olisi. Mielummin olisin kyllä itse soittanut aikaa kun joutuu lastenhoitoa miettimään.

36+6 edelleen

Vierailija
37/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karasanille onnea vaavista ja taas kerran oli tosi kiva lukea synnäritarinaa:) Mä niin tiedän karasan miltä se tuntuu kun hypitään mahan päällä ja koitetaan saada istukkaa ulos, karseeta! Toista kun lähdin synnyttämään niin taisin enemmän pelätä sitä istukan ulos saamista! Tuli kyllä sitten ihan helpolla:)

Ja terveisiä neuvolalääkäristä, sf-mitta oli nyt 36cm, kohdunsuu oli kiinni mutta pehmennyt ja kohdunkaulaa oli 2,5cm jäljellä

Ei tästä vielä synnärille tarvii lähtee;)

Arveli vauvan olevan 3viikon päästä 3,5-4kiloo mutta mä en usko noihin painoarvioihin! Höpönlöpö!!!!

Hih, ei haittaa tuo arvio kun mä pääsen ensi tiistaina ultraan,jeee!!!

Tän piti olla viimeinen lääkäri mutta meidän neuvola"Täti" keksi että mun on päästävä ultraan koska mulla oli sokerinrasitustestissä joku arvo kohollaan! Ja uusien säädösten mukaan silloin täytyy mennä ultraan rv38!

Saan varmaan paremman painoarvion siellä:)

Verenpaineet oli kohollaan ja valkuaista virtsassa joten verenpainemittarin sain kotiin mukaan ja jos ei verenpaine rauhoitu niin torstain labraan. Saas kattoo kuin käy.

Flunssa edelleen päällä ja vetopois!

Piti varmaan jotain muutakin kommentoida mutta nyt on alettava laittaa ruokaa mukuloille.

Jatkan siis myöhemmin.

Paitsi että sitä piti kysyy että te jotka synnytätte Taysissa niin onko mahdollista että me muut päästään joku päivä seuraamaan teidän synnytystä ihan tv:n kautta???

Sailori, rv tasan 37

Vierailija
38/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut Karasanille tyttövauvasta! Ja kiitos synnytyskertomuksesta! Hurjan rauhallisesti uskalsit tosiaan ottaa sen sairaalaan lähtemisen :O

Kiitos myötätunnostanne koskien eilistä päivystyskäyntiä Naikkarilla. Otin sitten illalla ne napit ja sain kuin sainkin nukuttua yöllä. Aamulla olo oli tosin aika tokkurainen. Th soitteli tänään ja katsoo minut vielä huomennakin. Paikalle yritetään saada joku tunnustelemaan vauvan kokoa, koska kokoasia alkaa hirvittää, kun menee näin pitkäksi tämä odotus. Edellinen oli 4,4-kiloinen syntyessään 39+2, joskin mulla oli silloin raskausdiabetes. Outoa, että neljäs päättää olla kyydissä paljon pitempään kuin edelliset :O

adelia 40+1

Vierailija
39/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan kirjoittelen...

Onnittelut kaikille käärönsä saaneille ja tsemppiä synnytystä odottaville :)!

Meille syntyi poika 4.4 lauantaina, 3200g ja 49cm :) nyt ollaan jo kotona uudenlaista arkea opettelemassa. Viikkoja oli siis 39+3. Tuossa listassa oli vielä vanha la mulle, joten poika syntyi vajaa viikko etuajassa.

kirjoittelen myöhemmin tarkempaa kertomusta.

Mukavaa päivän jatkoa, täällä ainakin kaunis päivä!

Sivri ja poika 3 päivää vanha

Vierailija
40/129 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa.Tänään ollut hieman itkuherkkä päivä.Alkaa kai painamaan kaiken maailman jutut pikkuhiljaa sekä fyysisesti että henkisesti päälle...huoli lasten sairastamisesta,ja huonosti nukutut yöt,oma olo jne...

ERITTEITÄ!!!!Aamulla kun nousin ylös,valahti pikkareihin jotain epämääräistä...en alkanut sitä sen kummemmin analysoimaan,mutta juuri ennen synnärille tutustumaan lähtöä tuli vähän verta/veristä limaa,tuli vaan mieleen että olisiko limatulppa!?Kahdesta aikaisemmasta raskaudesta kun en mitään limatulppia havainnut...pikkasen on alakerrassa hassusti jyhminyt koko päivän,synnärille tutustumaankin mennessä supisti autossa pari kertaa ja synnäriä kiertäessä muutaman kerran (tuskanhiki vaan valu otsassa ja pisti puuskuttamaan,ihme ettei kätilö kommentoinut mitään...),mutta sitten ne loppuivat taas siihen.Hassua toimintaa!Ei ykkösen ja kakkosen raskaudet olleet tämmöistä kiusaamista!

Pakko oli päästä saunaan avaamaan tätä tukkoista nenää kera eukalyptystippojen,helpottikin hetkeksi.Ensin lupasin miehelle että saa ajella karvoituksen tuolta alhaalta,mutta päädyin tekemään sen sitten itse kun käsikopelolla tuntui aivan järkyttävältä!Ihan turpea ja kamalan tuntuinen...en antanut edes miehen katsoa ja pahoitti vähän mielensä,minä siinä itkemään sitten kun se on varmasti aivan kauhean näköinen jne.:-( Kyllä on hormoonit joo sekaisin kun pitää moisesta jollottaa...Ohhoijaa!

Huomenna neuvola,se pissakontrolli.Täytyy tankata nestettä kovasti,jos vaikka laimenisi.Tai jotain...

Helpotti.Kiitos.

Ihan kypsä rv 36+5