2010 TAMMIVAUVA
Ja laitetaampa uudelle vuodelle jälleen TOIVEIKAS ensimmäinen pino :)
Toivotaan, että kevät aurinko tekee meille kanssasisaruksille ihmeitä ja saadaan tammivauvoja oikein ennätys paljon muhimaan!!! :)
Kierron ensi päiviä täällä eletään. Kiertokertoja en edes viitsi laskea jottei masennu... liikaa jokatapauksessa tuntuu olevan. Kolmas yrityksessä ja luomuna täällä mennään.
ONNEA KAIKILLE YRITYKSEEN,
wilukisu
Kommentit (202)
... enpä ole ennen kuullutkaan tuollaista, mutta uskon että monelle se olisi tarpeen. Kävisipä se noin helposti.
(siis joskus 2001-2002) niin oli terminä "Schumi tulee". Mistä se "täti"-termi on saanut alkunsa?
Hei kaikille.
Ja nyt sitten Marie 1981:lle aivan erikoisterveiset: Tsemppiä! Paljon voimia lähetän kaikkiin maininkeihin! Samoin Neelalle voimia uuteen yritykseen. Juuri tuossa yhden ystäväni kanssa juttelin, ja hän kertoi esikoisensa saaneen alkunsa keskenmenon jälkeen niin, ettei yksiäkään kuukautisia ollut vielä tullut. Niinpä tieto raskaudesta, joka selvisi lääkärin rutiiniverikokeissa, oli sitäkin suurempi yllätys!
Ja Elisabethille onnea plussauksesta! Anna_Liisalla ja Jennulilla myös jännät ajat jatkuvat. Voimia!
Kisu tarvitsisi selkeästi tädille sen lähestymiskiellon.... Mutta onpa mukavaa, että pääset vielä uudelleen tammivauvaa yrittämään.
Ja kaikille muillekin tsemppiä ja voimia vauvakuumeiluun.
Sitten parilla sanalla omasta tilanteesta. Mulla kiertopäivä 27/29 menossa, ja olo on aika tavallinen. Toisaalta olen huomaavinani itsessäni vaikka mitä raskausoireita, toisaalta en mitään. Lämpö on vähän koholla, ummettaa, menkkamaisia kipuja... ota noista nyt sitten selvää, mitä ne on. Niin uskomatonta kuin se onkin, en muista esikoiseni ajalta, oliko mulla mitään oireita kuin vasta myöhemmillä viikoilla. Mutta odotellaan. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
siellä sanotaan että "aunt Flow in coming" - rakkaalla lapsella on monta nimeä :)
*Mammalilla* jännät päivät menossa, käyhän kertomassa miten homma edistyy!
Tässä eiliset tunnelmat: "Ti-to oli tuhruttelua ja nyt ei ole ollut mitään. Viimeistään to pitäs tädin kurvata paikalle. Ti iltana lähtö reissuun, joten kai se on testattava ennen sitä. Olin ihan varma, että täti tulee kun turutteli ja mietin kiertoni olevan ihan sekaisin. Sitten sitä kummaan huimausta on ollut tässä viime päivinäkin. "
Ja tänään testissä aamulla selvääkin selvempi PLUSSA. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivon, että kaikki menee hyvin. Mun vappureissusta tulekin VÄHÄN ERILAINEN kun suunniteltiin miehen kanssa. Ei kyllä haittaa yhtään :) :)
Mariahia:Ei mulla oo kiinnittymisvuotoa nyt kyllä.Enempi tiputtanut nytten ja mulla tuo tiputtelu on ihan joka kuukautista.Aattelin kyllä et jos soittas tk:n et kirjottasko lääkäri niitä teroluthormooneja koska ku söin pillereitä niin mulla ei tiputtanut niitten kans ollenkaan.
Vaikka 2 lasta tullut siittä tiputtelusta huolimatta.
Esikoiselta ei ollut tiputtelua ollenkaan.Meillähän tosiaan haaveillaan 4 lapsesta.
Mutta plussa tuulia sinullekkin kovasti!!
anna_liisa kp 23/26-27
Elikkä vähän mieli maassa kun tänään rupes tuhruttaan ...kp22/26-28. Liekö menkat alkamassa vähän ajoissa. Saattaa olla kierto sekasin. kierukka otettu pois maaliskuun lopussa. yhet menkatkin tullu jo sen jälkeen.Ei tai tammivauvaa tulla.M
utta katsotaan tää viikko loppuun. onnea kaikille plussanneille!
Ajattelin liittyä joukkoon mukavaan! Jonkin aikaa olen taustalla seuraillut, mutta nyt kiusaus kävi liian suureksi! :)
Olen elänyt mukana tunteissanne :D ollut iloinen jokaisesta plussasta ja hyvin hyvin pettynyt, kun täti onkin päättänyt vierailla.
Meillä siis on tälläinen hetki,että kolme kuukautta sitten jäi pillerit pois ja nyt on yritetty enemmän ja vähemmän.
Itse pääsen testailemaan "luotettavasti" 7.5, mutta en käsitä millä jaksan odottaa niinkin kauan?! Meinään on jotenkin vain sellainen fiilis, että nyt jo tärppäs!
Tsemppiä kaikille ja toivotaan ooikein paljon plussia! :x
bellababy yk3 kp20/26-28
moi liityn joukkoon..
mies antoi siunauksensa pikkukakkosen tekoon helmikuussa ja siintä ollaan sitte yritetty... maaliskuussa ei tärpännyt ja nyt sitten eletään toiveissa että tässä kierrossa jo tärppää ;)
tosin esikoinen (07/07) tärppäsi vasta puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen ja nytkin lopetin pilsut vasta tammi-helmikuussa ja imetyksenkin lopetin vasta maaliskuussa..
tuntuu että kaikilla esikoisen kavereilla on jo pikkusisarukset ja vauvakuume senkus nousee aina kun joku kaveri saa pikkunyytin :) tänäänkin syntyi taas yksi.. ;)
hauskaa vappua kaikille ja plussatuulia!
Elikkä vuoto vaan lisääntyi , vaikuttaa kuukautisilta. vissiin kierukanpoisto pani kierron sekasin. voi p.....no seuraavaan kiertoon sit tästä. voipa sitten vetästä vappuna lärvit.Taian siirtyä helmikuun vauveleihin.....Tsemppiä kaikille
... eli GrandePiinaus menossa, taas tuli eilen illalla vähän haaleaa verta mutta onneksi se loppui. Tänään tullut vähän sellaista ruskehtavaa (sori liiat yksityiskohdat) ja vanhannäköistä tavaraa, nyt illalla ei (ainakaan vielä) mitään. Ajattelin testata torstai-aamuna, vaikka se onkin tosi aikaista, mutta kun ei tätä kestä. Mulla on myös silloin hieroja, ja siihen miten otetaan vaikuttaa onko raskaana vai ei. Ja jos en ole raskaana niin soitan kyllä lääkärille, on pimppi tullut sen verran hulluksi... Oiskohan sille mitään omaa mielialalääkitystä tms. ?
Ja siis edelleen, onko kellään kokemuksia miten aikaisin on mammaksin liuskoilla saanut plussaa näkymään?
*Monalle* pahoittelut tädistä, pääsetpä edes ottamaan vähän simaa väkevämpää. Laiha lohtu mutta jotain kumminkin. Tsempitys tädin karkoitukseen!
Tervetuloa *Millaste2* ja *bellababy*!
Ja suuret onnentoivotukset kolmosmurulle plussasta! Hauskaa miten voi tulla yllätetyksi kun kroppa hämäilee kaikella kummalla :)
Mitenkäs Mammali, aiotko testata missä vaiheessa? Tulehan kertomaan, täällä odotetaan!
Jennuli-81 yk8 kp 22/29-32
jennuli-81 sullahan kuulostaa lupaavilta noi tuhrut :)) itellä ei oo tullu tuhrua, mutta valkkari on kyllä tosi vetistä ja sitä sitten riittääki...
itsellä kans olis kaapissa mammaksi.fi testi.. ja mietin kanssa, että millonkahan sitä uskaltais kokeilla.. En kyllä tiedä ku mahaa on juilinu ja alaselkää myös, mutta se voi olla ihan normaalia, en vain ennen ole niin tarkkaa ajatellut... Kait testailen lähempänä äitienpäivää, jos jaksan odottaa sinne asti.. :)
plussatuulia kaikkille :)
sadepilvi kp 20/n.30
Tervetuloa mukaan Millaste2 ja Bellababy! Monalle tsemppiä uuteen yritykseen ja railakasta vappua :-) Jennulilla myös mielenkiintoisia oireita. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Hyvää toivoen...
Itse en halua vielä tästä toivomisen taiasta luopua testaamalla... Tänään siis 29/29, mutta ei vielä tätiä. Huomenna on uusi päivä... Esikoisen kanssa jaksoin pinnistää testin tekoa peräti raskauviikoille 6+5 ;-) Toki siinä vaiheessa tiesin olevani raskaana jo ihan ilman testiäkin :-D. No, ilmoittelen, miten homma etenee.
Aurinkoisia ajatuksia kaikille!
Vihdoinkin uskalsin tulla tänne ;) keskusteluita olen katsellut jo jonkin aikaan,mutta nyt ajattelin tulla höpöttämään.
Eli siis,esikoinen olisi yrityksessä. Olen niin höperö,että olen laskenut lasketun päivänkin,jos siis olisi tärpännyt nyt viime menkkojen jälkeen ! Se olisi tammikuun loppupuolella,olisipa siinäkin äitienpäivä lahja sekä minulle,että omalle äidilleni (olen siis ajatellut tehdä testin silloin) Ovis päivät pitäis olla vapun aikoihin :)
Onko täällä muuten ketään muita minun ikäisiäni ? Siis vanhempaa tai nuorempaakin tietty,mutta olisi kiva tietää löytyykö ketään :)
Jännittää. Mulla on nyt olla viime yöstä alkaen ja kolme edellistä päivää pääkipeä ja viime yöstä mahakipeä sillä tavalla miten se ei ole muistaakseni koskaan ollut,mutta kaipa herättelen turhia toiveita.. ?:|
Jennuli: juu pitää hakee sitä lähestymiskieltoa, ehdottomasti. Miten teillä menee...Tuu heti kertoo, kun tiedät. Kyllähän tuo tosin aika selvältä kuulostaa! :)
Mammali et kai aio niiiiin pitkään pitää itseäsi ja meitä jännityksessä! Mut joo, on kyllä ihanaa toivoo ja haaveilla joitakin päiviä ja pitkittää mahd. negaa. Mut toivotaan et sun tapauksessa ei tuu negaa vaan jotain ihan muuta.
Mona33: mitä kuuluu? Tuliko se täti kumminkin. Voi varmaan ton kierukan poiston jälkeen vähän aikaa mennä ennen kuin tasoittuu kierto :(
Tervetuloa bellababy, heidi 89 ja milaste2.
Omaa napaa ja infoo uusille: Itse olen siis kolmatta kullannuppua kaipaava, yli 30 kymppinen, 10 vuotiaan tytön ja 6 vee pojan äiti. Yritystä meillä on jo liikaa - yk:ja en haluaisi laskea, mutta jotain 9 luokkaa kai ne jo on. :(
Me yritellään ihan luomusti...tässä kierrossa jopa niin luomusti, ettei edes g-mehua ole kaapissa. Reilusti vaan peitonheilutusta ovisaikaan ja jalat ja toiveet korkeelle :). Tutkimuksiin menoa ei olla harkittu...tydytään kai sitten noihin kahteen, jos niikseen tulee. Kiertokierrolta toiveet hiipuu ja epätoivo alkaa hiipiä puseroon. Mutta ihan vielä ei olla luovutettu. Ja tiedetään tiedetään on ihan "normaalii" joutuu yrittää vuodenkin verran...se vaan ei lohduta eikä vie epätoivoo pois tädin kurvatessa aina uudelleen ja uudelleen.
Nyt on täti saatu häädettyy ja lähestymiskiellolla sitä tosiaan uhkailin!
Ovisaikaa odotellessa, hyvää vappua toivotellen,
kisu
Normaalisti kierto on ollut hyvin säännöllisesti 27 päivää ja oviskipu kp 13-14.
Viime kierrossa oviskipu tuli vasta kp 15, tiputteluvuotoa kp 26 ja kunnon vuoto kp 29. Toisin sanoen ei tärpännyt. Niukempaa tai runsaampaa menkkavuotoa tuli yhteensä 9 päivän ajan.
Tietenkin aloin laskea nykyistä kiertoa tuosta kunnon vuodon alkamispäivästä. Nyt olisi sen mukaan kp 12 - ja ilmiselvä oviskipu!
Eihän tuo muuten haittaisi mitään, mutta mies on vasta parantunut vatsataudista, joten "yllättäen" seksiä ei ollut parhaaseen aikaan tässä kierrossa yhtään kertaa. :( Tänään oli tarkoitus aloittaa touhuputki tosissaan.
Hitto kun kroppa alkaa temppuilla juuri silloin kun pitäisi tulla raskaaksi! Ei kai tässä toivo ole kokonaan mennyt, mutta ärsyttää silti.
Olin kirjaillut oikein pitkät jutut ja viesti lähti mutta eipä ole näkynyt. No, lyhyestä virsi kaunis, taidan mennä viettämään nyt erätauolla mun minuutin "pikamenkat", jotka tulevat iltaisin aika tarkasti klo 23. Teelusikallinen oranssia/vaaleaa verta eikä muuta, päivällä joskus vähän taas jotain vanhaa tavaraa. Niin ja päätä on särkenyt parina päivänä ihan sairaasti ja maha tuntuu tosi oudolle ja kireelle sisältä. Vähän niin kuin yläpääkin...
Aamulla testaan vaikka onkin liian aikaista ;)
Jennuli yk8 kp22/29-32
Jeps täti tuli ...kai...tein kyl tänään testin ja nega tuli. mutta voin sit nyt vähän simoja maistella. kyllä tää tästä. Hauskaa vappua kaikille ja parempaa onnea kaikille testaamaan aikoville...helmikuun vauvaa odotellen : )
Menkat alkoi sit tänään joten helmivauvaa yrittään.
Mut arvasin tämän et alkavat kun en tuntenut ovista tässä kuussa ja tikkuunkaan ei tullut vahvaa viivaa.
Hauskaa vappua kaikille ja onnea plussanneille ja plussa tuulia myös kaikille!!!
anna_liisa kp1/26-27
Voimia marie1981. ja Elisabetille onnea kovasti!!
Meillä on kovasti peitot heiluneet ja toiveet on turhankin korkeat. Oviksesta ei ole tarkkaa ajankohtaa, mutta luulen että se oli muutamia päiviä sitten.. Tänään heräsin aamulla kun nenä oli ihan tukkoinen ja aivastelin koko aamupäivän. Sitte se meni ohi.. Liekkö jokin raskausoire, vai ihan tavallista kevät flunssaa.. :I
sadepilvi: kp 18/n.30