2010 TAMMIVAUVA
Ja laitetaampa uudelle vuodelle jälleen TOIVEIKAS ensimmäinen pino :)
Toivotaan, että kevät aurinko tekee meille kanssasisaruksille ihmeitä ja saadaan tammivauvoja oikein ennätys paljon muhimaan!!! :)
Kierron ensi päiviä täällä eletään. Kiertokertoja en edes viitsi laskea jottei masennu... liikaa jokatapauksessa tuntuu olevan. Kolmas yrityksessä ja luomuna täällä mennään.
ONNEA KAIKILLE YRITYKSEEN,
wilukisu
Kommentit (202)
..ja toiveet jo varmaan liiankin korkealla. Torstai-perjantai-akselilla sitten ensimmäisen kerran testaillaan.
Jotenkin tänään luovuin jo toivosta. En tiedä miksi, kai odotin jotain spektaakkelimaisia oireita jo ennen kierron päättymistä. Jotkut kun ovat tunnistaneet näitäkin..
Moni lähipiiristä on käskenyt lopettaa yrittämisen.. ei niitä lapsia kuulemma ole ennenkään niin tehty :) Joku jo "uhkasi", että lapsettomaksi jäät jos noin valtavsti asiaa mietit. Täytyy myöntää, että pinnallahan tämä asia on, mutta miksi ihmeessä lasta ei saa yrittää? Mitä pahaa siinä on, että valmistautuu, niin henkisesti kuin fyysisestikin raskausaikaan? Toisaalta.. olenko vain entistä surullisempi negatiivisesta tuloksesta kun niin paljon tätä vauvaa haluan ja sen eteen testailen ovulaatiot ja syön vitamiinit.. ?:|
Näillä ajatuksilla sunnuntaihin :) ja ihanaa kummipoikaa katsomaan (3 kk).. siitähän se vauvakuume saa taas vauhtia ;)
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Hei kaikille, uusi tammivauvan toivoja täälläkin liittyy mukaan ryhmään. Mulla on kiertopäivä 20/29 jo menossa, ja oireita toivon... Tosin en ihan kamalasti usko tärpänneen, sillä jäi peiton heiluttelut, harmi kyllä, yhteen kertaan hedelmällisinä päivinä. Ukkokullalle iski "päänsärkyä", kun tajusi, että nyt sitten pitäisi tosissaan yrittää. Vaikka siis yhdessä oltiin päätetty, että nyt vois aloittaa yrittämisen. Mutta eka yritys siis menossa, joten en vielä kamalasti stressaa. Katsotaan, miten käy!
Paljon onnea yritykseen kaikille muille! Toivotaan paljon hedelmällisiä hetkiä!
kun kuulosti niin tutulta tuo "päänsärky" :) Mä olin jo yhdessä vaiheessa tosi pahana, kun ite olin koko ajan se aloitteentekijä hellyyteen. Sitte kysyinki asiasta ja mies vaan sanoi jotenki että vähä meinaa halut olla vähempänä ku on tämä vauvahomma, että hällä tavallaan semmonen olo, että VAIN sen vauvan takia sitten peittoja heilutellaan... harmitus harmitus, kun en ollu ite ollenkaan ajatellu tolla tavlla. Onneksi sentään puhumaan pystyy, ja se onko tässä helpottanu sitte tuo asia.
Vaikkakin varmasti vaikuttaa sekin, että mulla ois nyt tosiaan rokotusaika ens kuun alkupuolella, mutta tympäsee jos tosiaan päätän mennä sinne ja yritys jää tauolle siihen asti.... plääh...
Kun aviomiehelle selvisi, että hedelmälliset päivät ovat ilmeisesti takana päin, "päänsärkykin" hävisi ;-) No, joka tapauksessa tästä vauva-asiasta pitää selkeästi jutella meidän perheessä vielä lisää, mikä kyllä vähän ihmetyttää, kun kuvittelin, että asia oli ok ja yrittämään ruvetaan. No, onneksi uusi mahdollisuus odottaa jo ensi kuussa. Ja eihän sitä tätäkään kiertoa vielä loppuun ole katsottu. Kuka sitä ikinä tietää, vaikka olisi sillä ainokaisella kerralla (kp 13/29) tärpännyt...
Voimia sulle Vanilla84 tuon rokotuspäätöksen kanssa. Tämä kuume on sellaista, että ei oikein malttaisi taukoja pitää, mutta elämässä on monenlaista...
Elikkäs meillä ei vielä ole mitään ihmeitä, nyt vain kuumeisesti lueskelen muiden juttuja ja odotan että ovis tulis.. Niin saisi itsekin rueta vähän jännäilemään..
Tulkaahan muutkin kertomaan mitä kuuluu... :)
sadepilvi kp: 11/30
Ihana ilma ulkona, ihan sata kertaa keväisempi kuin eilinen. Kyllä meillä ainakin ärräpäät aamulla lensi kun maa oli valkoisena... Mutta tänään näin lenkille leskenlehtiä, eli kyllä se kevät sieltä tulee!
Tervetuloa *mammalille*, toivottavasti saatte asiat puhuttua miehen kanssa ja tuo pään sisäinen särkykin helpottaa ;)
*Sirusateen* juilimiset kuulostivat oikein mielenkiintoisilta, saapa nähdä onko tärppi käynyt.
*_Emmu_*: Siinä yrittämisen kolikossa on kyllä kaksi puolta, toisaalta mäkin ajattelen että pitää valmistautua odotukseen (olen itse esim. vähentänyt paljon kahvin juontia, syön foolihappoa, jos joskus otan niin juon alkoholia enää menkkojen aikaan jne.), mutta varsinkin nyt kun yritys on jo kestänyt niin koitan olla sitä kauheasti ajattelematta ja laskelmoimatta. Muuten saattaa tuntua vähän siltä että oma elämä on tauolla, jossain oudossa välitilassa, jossa kaikki vaan tähtää raskautumiseen. Se taas on omiaan luomaan turhaa stressiä eikä taatusti asiaa edistä. Toivottavasti löydät sulle sopivan tasapainon näissä ajatuksissa ja odotuksen odotuksessa :)
on: Ovis-oireet alkoi jo eilen, liekö syynä torstain refleksologi (joka muuten sanoi että kohtui näkyi korvassa tosi aktiivisena, ehkäpä syynä ne Sepiat mitä aloin tässä nappailla?). Yleensä mulla on ollut ovis vasta kp 18 eli aika myöhään. No, ehdittiin sattumalta eilen jo petipuuhinkin ennen kuin olin tästä edes tietoinen, vähän mietityttää että mitenköhän pitkä peiton heiluttelu-kausi tässä nyt olisi tiedossa... Mulla ei tietenkään ole kaapissa ovistikkuja ja ajattelin että en niitä nyt edes tilaa, menköön miten menee. Eipä muuta vielä tässä vaiheessa.
Jennuli-81 yk8 kp 13/29-32
Ihana ilma ulkona, ihan sata kertaa keväisempi kuin eilinen. Kyllä meillä ainakin ärräpäät aamulla lensi kun maa oli valkoisena... Mutta tänään näin lenkille leskenlehtiä, eli kyllä se kevät sieltä tulee!
Tervetuloa *mammalille*, toivottavasti saatte asiat puhuttua miehen kanssa ja tuo pään sisäinen särkykin helpottaa ;)
*Sirusateen* juilimiset kuulostivat oikein mielenkiintoisilta, saapa nähdä onko tärppi käynyt.
*_Emmu_*: Siinä yrittämisen kolikossa on kyllä kaksi puolta, toisaalta mäkin ajattelen että pitää valmistautua odotukseen (olen itse esim. vähentänyt paljon kahvin juontia, syön foolihappoa, jos joskus otan niin juon alkoholia enää menkkojen aikaan jne.), mutta varsinkin nyt kun yritys on jo kestänyt niin koitan olla sitä kauheasti ajattelematta ja laskelmoimatta. Muuten saattaa tuntua vähän siltä että oma elämä on tauolla, jossain oudossa välitilassa, jossa kaikki vaan tähtää raskautumiseen. Se taas on omiaan luomaan turhaa stressiä eikä taatusti asiaa edistä. Toivottavasti löydät sulle sopivan tasapainon näissä ajatuksissa ja odotuksen odotuksessa :)
on: Ovis-oireet alkoi jo eilen, liekö syynä torstain refleksologi (joka muuten sanoi että kohtui näkyi korvassa tosi aktiivisena, ehkäpä syynä ne Sepiat mitä aloin tässä nappailla?). Yleensä mulla on ollut ovis vasta kp 18 eli aika myöhään. No, ehdittiin sattumalta eilen jo petipuuhinkin ennen kuin olin tästä edes tietoinen, vähän mietityttää että mitenköhän pitkä peiton heiluttelu-kausi tässä nyt olisi tiedossa... Mulla ei tietenkään ole kaapissa ovistikkuja ja ajattelin että en niitä nyt edes tilaa, menköön miten menee. Eipä muuta vielä tässä vaiheessa.
Taitaa olla mammatoiveikkaat viikonloppua viettämässä.
Täällä odotellaan ensi viikon piinaa...Vasta loppuviikosta sitten tätiä odotan saapuvaksi, eli vielä pitkä viikko piinailtavana. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan...mikä tietty ihan niinkun pitääkin...mitä kauemmin menee, sen realistisemmaksi tulee ja muistaa aikaisemmilta kerroilta, ettei oireita ennen selkeää plussaa (näin ainakin täällä). Me sitten ainakin emmun ja mammalin kanssa piinataan loppuviikosta yhtäaikaa. Tervetuloa vaan mammali. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Ja varmaan yrittämättä olisi kyllä paras -tiedetään tiedetään- mut helpommin sanottu, kun tehty.
On tuo "päänsärky" varmaan ihan tuttu asia monelle, onhan tässä kovin isoista asioista kyse. Meillä ei oo mies kyllä harmitellut et pitää peittoo vähän tavallista tiuhemmalla tahdilla heilutella, osaa ottaa asiasta kaiken ilon irti ;)!
Noista rokotuksista: Mulla kans jäi rokotukset tuonnemmaksi, kun en millään taukoa malta nyt pitää.
Piinaan valmistautuva,
kisu
Menin vanhanaikaiseen kun herjasi sivusto pois käytöstä ja lähetin viestin uudelleen... Kävin välillä toisella sivull, päivitin, mutta kun ei silti näkynyt niin yritin uudestaan, ja lopputuloksen näittekin jo :/
vasta tästä kierrosta oli tarkoituskin aloittaa virallisesti yritys.
Ehdin kuitenkin jo viime kierrossa salaa toivoa, että touhuilu ilman kumia kp 15/14 olisi tuottanut iloisen "vahingon". Mutta nyt tänään koko voimalla alkaneista menkoista eteenpäin yritämme oikeasti.
Jos nyt tärppää, niin tammikuun loppupuolelle osuisi laskettu aika. Esikoinen menee syksyllä kouluun, ja olisi kyllä ihanaa voida olla kevätkausi kotona hänenkin kannaltaan.
Tsemppiä kaikille haaveilijoille! :)
t. Muikea Mustikka
toivon ihan erityisesti voimia ja onnea toisen vauvan yritykseen! Olette kokeneet raskaita. Kaikkea hyvää teille.
Mulla kp 23/27 ja menkkamaista kipua jo nyt eli toiveet korrrrkealla:)
Vitsit kun jännittää!!!!
nyt kiertopäivä 15/ 26-30. On heiluteltu peittoja oikeen urakalla pittäiskö vieläkin....tosta kierrosta kun ei tiiä taas. Tammivauvaa odotellen. iloista kevään odotusta. Vappuna olen kai viisaampi:)
Lauantaina oli suuri päivä, ovis oli ihan pomminvarmuudella silloin. Niin, se älyvapaa juttu: Lauantaina oli kamala tuuli ja mylläkkä, ja sunnuntai aamuna ainakin meillä, kun lähdin töihin oli upea tyyni ilma. Oikeen kaikkien kevätaamujen äiti. Tosi juhlallista kun luonnonvoimat oli valjastettu suureen tapahtumaan. HAHHAHHAA! No joo mutta aika varmaan ne menkat alkaa taas ihan kellon tarkkuudella. Nyt kauhee kytistely oireista, hohhoi.. Noh, vappuna tuo sitten selviää. Jännää...
Kysymys tikuttajille: Kuinka nopeasti lh laskee ovulaation jälkeen? Laskeeko se joka tapauksessa, hedelmöityminen tai ei? ite oon tikuttanut vaan lh huippuun asti, eipä oo tullut aikasemmin mieleen sen jälkeen tikutella.
Moips!
Eli tammivauvaa täälläkin toivotaan, yritystä jo vuosi! Tämä kierto vaan alkoi hitusen huonosti, jo yli viikon kauhea flunssa ja kuume päällä. TK:sta vaan totesivat, että joku tulehdus on verikokeiden perusteella, mutta eivät tiedä mikä... Miksihän sitä nimitetään myös arvauskeskuksesksi!?;)
Mutta toivotaan kun tauti on näin kierron alussa, ettei se ovista haittaisi!
Angervo: Mulla viiva näkyy kaksi päivää ja sitten haalenee.. Mutta usein en oo tikutellu, että osaako joku kokeneempi kommentoida kans?!?
Toivotaan, että tämä orastava aurinko saa aikaan plussia meidän pinoon!! Ja Marie81, teille varsinkin tsemppiä yritykseen!=)
Sofi kp:t alussa ja yk kait 13
vaikkakin kirjoittelen samalla tuonne haahujen palstaan. Meillä kolmas yk menossa ja kahdesta ensimmäisestä tuloksena keskenmenot. Ekasta ihan varhainen (ei 100 % varma), tokasta viikon 5 lopussa. Nyt menossa keskenmenon jälkeen kp 10 ja ovista tikuttelen jo :) Vaikka aivan hyvin tiedän, että se on mulla vasta muutaman päivän päästä :)
Mulla on käytössä mammaksin liuskamalliset ovistikut, onko teillä kokemusta niistä? En muista kuka kirjoitti, että oli jo varhain kierron loppupuolella menkkaoireita??? Itsellä ainakin viime kierrossa menkkaoireet alkoivat aiemmin ku normaalisti ja kun niitä oli kestänyt jo useamman päivän, tein testin ja positiivinenhan se oli :) Joten toivotaan oikein paljon plussatuulia sinulle!!!
Moi pitkästä aikaa! Tuttuja ainakin wilukisu, moona79 ja jennuli!
Omaa napaa eli olen ollut taustalla, yritetty on, tuloksetta :( , ja nyt olen hyvin sekaisissa tunnelmissa. Yk8 menossa mutta en ole raskaana, joten odottelen tässä vain tätiä. Mun verikokeissa selvisi, että mun FSH-hormoni on hieman koholla, joten aivan todella lennosta mä (tai siis me) ollaan singahdettu nyt IVF-puolelle. Mahdollisuus tulla raskaaksi luomustikin kyllä on (FSH oli kuitenkin alle 10), mutta siinä voi kestää, joten yli 30v ikänikin vuoksi lääkäri suositteli IVF:ää melko pian. Ja asiaa tutkittuani olen samaa mieltä, eli ei aiota odotella yhtään vaan ängetään itsemme suoraa IVF:ään mahdollisimman pian.
Tämän sanottuani suosittelen kyllä muillekin joilla alkaa yritystä olla jo takana, ja vähän ikää, käymään tarkistuttamassa perusasiat. Ikinä ei tiedä mitä löytyy ja 8 yrityskuukautta meilläkin alkaa olla jo aika paljon. Aluksi oli aika järkytys kuulla lääkärin suosittelevan (suoraa) IVF:ää mutta asiaa tarkemmin pohdittuani täytyy ajatella että on hyvä, että asia nyt etenee ainakin johonkin suuntaan.
Moona79 olisi kiva jutella erityisesti sun kanssa lisää kun ollaan niin samassa tilanteessa, onko IVF:ää odottaville jotain ketjua?? Mulla ei ole kyllä IVF vielä ensi kierrossa, mutta toivottavasti seuraavassa kierrossa jo sitten. Yksityiselle olen siis menossa, jotta päästään heti alkuun.
Mutta vauvaa siis edelleen kuumeillaan, joten linjoilla ollaan tässäkin ketjussa!! :) Saitteko jennuli ja wilukisu hyödynnettyä ovikset hyvin?
Ninni
vähän päälle puolen välin mennään. pikkukavereita on matkaan laitettu mutta en osaa ajatella että heti tärppäisi. tätiä odotellessa
ja sunnuntai aamua kaikille !
Aamukahvilla edelleen istun, ihana puoli näissä vapaa päivissä. huomenna taas arkeen ja alkaa todellisen yrityksen viikko. Mahassa juilii oikealla ja kp 12 tänään, toiveet siis vielä korkealla.
mitäs muilla Tammikuun toiveilla ? mikä tilanne ?Odottaako joku plussaa ihan lähi päivinä ?
pino on kovin hiljaisena.
Sirusade