2010 TAMMIVAUVA
Ja laitetaampa uudelle vuodelle jälleen TOIVEIKAS ensimmäinen pino :)
Toivotaan, että kevät aurinko tekee meille kanssasisaruksille ihmeitä ja saadaan tammivauvoja oikein ennätys paljon muhimaan!!! :)
Kierron ensi päiviä täällä eletään. Kiertokertoja en edes viitsi laskea jottei masennu... liikaa jokatapauksessa tuntuu olevan. Kolmas yrityksessä ja luomuna täällä mennään.
ONNEA KAIKILLE YRITYKSEEN,
wilukisu
Kommentit (202)
pääsiäinen on tässä mennyt toipuessa tädin saapumisesta ja uutta "reipasta " mieltä taas yritetään saada kehiin.
Jennuli-81 puhuit että olet käynyt refleksologilla, onko sulla kokemusta vyöhyketerapiasta ? entä missä kierron vaiheessa olisi yleensä hyvä käydä ?
Onko muilla kokemusta näistä tai muista vaihtoehdoista ?
Uusi juttu mulle, iski viime kierrossa vaan pelko etten ovuloi ollenkaan ja nyt jotenkin epävarma olo kaiken suhteen. En vaan millään olis uskonut että tää kolmaskin menee ns. pitkän kaavan mukaan.
Meillä varmaan lähes kaikki (suku ja kaverit) luulee että meidän lapsiluku on täynnä, siksi tämä kuumeilu täällä onkin niin terapeuttista, olen ihan muutamille läheisille ystäville sanonut asiasta, lähinnä tyliin että saa tulla jos tulee. Tosi asia taitaa olla kuitenkin että yritystä on ja paljon ;-)
Viikon päästä taas heilutellaan peittoa vaikka en ovistikkuun saisikaan sitä viivaa.
Sirusade
Refleksologia on vyöhyketerapiaa, jossa käsitellään koko kehoa. Itse kuulin tästä tuolla haahujen pinossa ja kun homma ei edistynyt niin ajattelin kokeilla, tuskinpa siitä haittaakaan on. Homma perustuu aineenvaihdunnan ja verenkierron parantamiseen, mulla ei ollut asian suhteen kauhean suuria odotuksia tai ajatuksia enkä vieläkään ihan "uskossa" ole, mutta on siellä jotain saatu tapahtumaan. Ekalla kerralla ei ole väliä kierron suhteen, se on kartoitus. Sen jälkeen käynnit sovitetaan ennen ovista, tarkoitus on vahvistaa sitä. En ole vieläkään mikään asiantuntija tässä, olen vasta pari kertaa käynyt, hermione ja nau tästä taisivat enemmän tietää mutta taitavat olla molemmat siirtyneet tuonne odotuspuolelle...
Meillä siis vasta esikoinen yrityksessä ja painetta on aika lailla, yritetään tässä ristitulessa jotenkin taiteilla :/
Jennuli
Tervetuloa vaan uusille, joita taitaakin näin kevään kunniaksi olla mukana ihan reilusti. Toivottavasti kaikkien vierailu täällä jää lyhyeksi.
Onnea Moonalle tulevaan koitokseen, toivotaan, että pikkuinen jo pian kasvaa masussa.
Sirusade tiedän tunteen. Useita kertoja on itsekin jo joutunut pettymään.
No voi harmi Jennuli, että olet vielä täällä. Minäkin pidin taukoa pari kuukautta ja siis edelleen täällä, mutta vähän on nyt rauhallisempi olo...vähän ehka luovuttanut ja ei enää niin suuri taistelutahto päällä. Vai siirtyi moni marraskuisista odottajiin...hyvä niin! Toivottavasti myös me pian :)!
Täällä peitonheiluttelu aika alkaa olla lopuillaan. Oviksen tunsin eilen (kp 12) ja tämän illan varmistelun jälkeen alkaa sitten piinaviikon odottelu. Rauhallisissa merkeissä täällä siis.
Aurinkoista kevättä ja tsemppiä kaikille yritykseen!
t. wilukisu
nyt alkaa aurinko taas lämmittää, toivottavasti et ole enää viluinen? :)
Jep, täällä ollaan edelleen. Mietin jo siirtoa tonne pidempään yrittäneisiin, mutta en vielä rohjennut. Huomasin että säkin jäit tauolle, mutta eipä sekään tainnut meitä auttaa... Mulla myös rauhallisempi mieli nyt, olen ehkä paremmin sisäistänyt tämän ajatuksen, että se ei välttämättä ole mun tekemisistä ja toiveista kiinni miten tässä käy ja millä aikataululla.
Haahuista ja marraskuisista tärppäsi sitten tosiaan oikein joukolla: ainakin Virvaliekki, nau, helene26, Danja80, Irish79, myy_81 ja äitimaalta (joulukuisten puolelta tosin mutta ehti olla marraskuisissa ja aika monessa muussakin kk-pinossa) ja nyt kun kävin asiaa tarkistamassa niin siellä oli Hermioneltakin tullut tänään himmeä plussa! Voi onnea!! Tästä vaan meille muille mallia ;)
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille ja sulle erityisesti Wilukisu!
Jennuli <( ' ) the tipu
Sinulle Jennuli-81 vastauksestasi ;-) olen käynyt aikoinaan vyöhyketerapiassa, osteopaatilla, akupuntiossa hoidattamassa pahaa migreeniä, mutta terminä tuo refleksologi oli mulle uutta. Ajattelen asiasta samoin eli eipä kai siitä mitään haittaakaa voi olla ja voihan se helpottaa ainakin omaa mieltä odottamisen myllerryksessä. Tsemppiä yritykseen myös sinulle, koskas voi odotella mahdollisia plussa uutisia ?? jos vaikka molemmat päästäis odottajien puolelle ;-)
Mä olen oikeasti aina halunnutkin talvivauvaa, edelliset syntyneet kuuman kesän keskellä ja kuuman kesän jälkeen, joten kesä odotus on koettu (molemmat reilusti yli lasketun ajan).
Eikun arkeen taas rohkeasti ja huomista kohden !
Onkos kellään heittää ideaa pojalle kastelahjasta (ei kummeja), pitäisi tulevalle viikonlopulle jotain keksiä??
Sirusade
Täällä ovista ootellaan.Oon alkanut tikuttaan ovista ja haalea viiva tulee jo testiin.
anna_liisa kp 10/26-27
Aika moni marraskuisista plussannut. Nyt vaan toivotaan, että tammikuulle tulee uusi plussien paljous. Tsemppiä kaikille yrittäjille. :)
On: Loppuviikosta alan syömään Primolutia tämän kierron pidentämiseksi. Parin viikon päästä uudessa kierrossa piikittelen jo hormoneita.
Moona, "yk" 9
Aika moni marraskuisista plussannut. Nyt vaan toivotaan, että tammikuulle tulee uusi plussien paljous. Tsemppiä kaikille yrittäjille. :)
On: Loppuviikosta alan syömään Primolutia tämän kierron pidentämiseksi. Parin viikon päästä uudessa kierrossa piikittelen jo hormoneita.
Moona, "yk" 9
siitä kastelahjasta vain, meidän poju *(syntynyt tammikuussa tänä vuonna, kastettiin muutama viikko sitten) sai kastelahjaksi mm. vaatteita (kannattaa ostaa hieman isompia, kun ihan pientä tulee aina kasoittain vauvalahjana), esim tumput+myssy+töppöset oli tosi söpö lahja... pehmolelu on myös mukava vauvalle tai vaikka joku kiva kirja - kaste kun on uskontoon liittyvä juttu, niin voisi olla vaikka jokin lasten uskonnollinen katselukirja...
Avasin tämän pinon vahingossa, en ihan tammikuulle vielä vauvaa kuumeile... anteeksi kun sotkeuduin juttuihinne.
Plussatuulia teille kaikille toivottaen!
Katjalah + neljä terroristia
Olen päässyt Mammaksin pronssiasiakkaaksi ja sain jo toistamiseen yhden ilmaisen ovistestin, hip hei ! Täältä saattaa löytyä muitakin onnellisia asiakkuuden omaavia.
Tilasin testejä niiiin suuren satsin, kun ajattelin että heti tärppäisi kun testejä on laatikossa varmuuden vuoksi. Niin ja tänään ostin jo greippimehut kaappiin, taitaa tää olla jo vähän niinkuin uskon asia.
eikun arjen taistoihin taas ;-)
Sirusade
Kiva kun vastasit. Hyviä ideoita ! meillä ollut suvussa jo paljon ristiäisiä tänä vuonna ja muutamat vielä edessä, joten siksi alkaa nämä ideat loppumaan ja tuntuu että mietin aina samoja juttuja. Kirjoista esim. on iloa moneksi vuodeksi, meillä ainakin ollut hyviä juttuja ja vieläkin luetaan.
Sirusade
Tänään kävin siellä lääkärissä papakokeessa ja sanoin siinä et 4 lapsesta haaveillaan.Minullako on tuota tiputtelua niin se vaan sano et ei sille voi mitään tehdä et mulla hormoonit jyllää niin kovasti et siiittä johtus tuo tiputtelu ja kun minulla on tuolla oikealla puolella munasarjoissa niitä rakkuloita niin nekin voi tehdä sitä tiputtelua.Mitään hormooneja ei määrännyt koska olen tullut raskaaksi tiputtelusta huolimatta.
Puolen vuoden päästä jos en oo raskautunut niin sitten ultrataan munasarjat.
Eli ei muuta ku peiton alle hommaileen vaan...:)
anna_liisa kp 11/26-27
ja oi että on jännitystä ollut heillä.... :) Oikein mieltä piristi kun niin moni plussaili menemään! Aattelin nyt liittyä tähänkin pinoon, olen tuossa 2010 haaveilijoidenkin pinossa, mutta haitanneeko tuo.
Olemme siis pariskunta pohjois-pohjanmaalta, 24-vuotiaita kummatkin.
Kattelin eilenkin niin haikeana kestovaippoja, ihania kuoseja niissä, voisin laittaa vaikka seinälle, heh. Ois muutenki ihana jo vaunuja tosissaan katella että mitkä ostas...
Kaikille paljon plussia ja tsemppiä!
Vanilla
yk 2, kp 3/30
Juu Jennuli pitäisi varmaan harkita tuota nikkiä uudelleen...voisi (toivon mukaan) kesällä ollakin vain "kisu"... helteitähän on ainakin jossakin kesäksi povattu :). Ei auttanut tauko ei, mutta tuli kyllä rauhallisempi olo täälläkin. Itse myös mietin tuonne pidempään yrittäneiden pinoon siirtymistä...kun ei tahdo pysyä perässä näiden "nopeasti" (heidän onneksi) vaihtuvien nikkien kanssa. Siellä ainakin (valitettavasti) ei ihan viikoittain nikit muutu. Älkää kanssasiskot ottako pahalla....pidempään yrittäneet varmaan ainakin ymmärtää mitä tarkoitan. Se on hyvä, että tasaiseen tahtiin myös pidempään yrittäneille niitä plussia tippuu, niin ei tarvitse ihan epätoivoon vaipua ja saa muutkin uutta uskoa!
ON: ovis kp12. Peittoo heiluteltiin hyvällä menestyksellä kp 11 ja 12. Nyt tylsää piinaviikon odottelua. Voi aikansa kuluksi tarkkailla vaikka kiinnittymistuntemuksia..hmmmm...tai sit jos pesisikin vaikka ikkunoita :).
Onnea kaikille tasapuolisesti tammivauvan yritykseen (aikaisemmasta marinastani huolimatta)!!!!! Tulkoon plussia ennätysmäärä!!!! Lyödään laudalta tuo marraskuistenkin pino ;)
t. kisu
..ja ilmoittaudutaan suurella innolla ja jännityksellä kuumeilijoiden joukkoon.
Olen jo jonkin aikaa seurannut keskustelua, mutta vasta nyt uskallan ottaa osaa. Ensimmäinen yrityskuukausi siis menossa. Myös eka ovis ohitettu ja hurjasti jännitystä ilmassa.
Mielelläni seuraan jatkossakin keskustelua, etenkin teidän kokeneempien äitien. Tuntuu, että on tämä vauvanteko sitten mystiikkaa.. :D
Kiva kun on aktiivista porukkaa ja uusiakin, tervetuloa vaan Vanilla84 ja _Emmu_ joukkoon kirjavaan!
*Vanilla*: toi vaippataidehan oli hyvä idea, siitä vaan kehittelemään! Varmaan menisi täällä kuin kuumille kiville :)
*_Emmu_*: itsekin olen (tai siis ollaan) esikoista yrittämässä ja palstan kieli tuntui hiukan salatieteeltä, mutta ällös huoli, pian tähän hulluuteen pääsee sisälle ;) Toivotaan että pääset siirtymään nopeasti tuonne odottajiin eikä sinusta tule samanlaista luokankertaajaa kuin meikäläisestä...
*(Wilu)kisu*: jep jep, munkin tarvii vähän kelailla näiden nimien kanssa, jotenkin jää ikävä niitä plussanneita, joiden kanssa pitkään ehti tuntojaan jakaa (erityisterveiset naulle, virvaliekille ja hermionelle). Musta jotenkin tuntuu että jos siirryn pidempään yrittäneisiin niin sinne sitten jään... Ja ikkunanpesu kuulosti hyvältä, tule meillekin jos intoa riittää! Ja nyt pidetään meille peukkuja ihan coolisti ja maltillisesti eikä seota mistään elämää suuremmista merkeistä, eihän?
( . ) Refleksologi aika siirtyi jo huomiselle, vähän varhainen aika kiertoa ajatellen mutta minkäs teet... Muuten olen nauttinut aurinkoisesta päivästä ja toivon että hyvät säät jatkuvat viikonloppunakin. Eipä vielä kummempaa, eiköhän tässä pinna kiristy taas kun piinaviikko hiipii kolkuttelemaan...
Jennuli yk8 kp 9/29-32
Pikkuhiljaa rupee taas mieliala yritykseen nousemaan, kun ekat päivät on ihan masista. Ihanaa kun osa on taas plussaillut ja "tippunut" pinoista. Onnea heille, mutta itse ei millään malttaisi odottaa.
Kierto puolessa ja ovis oli tai ei. Ihan selviä oireita ei ollut tai viikonloppuna ehkä, myös ti oli jonkinlaisia nippailuja. Yleensä on selvät oireet, joten ehkä sitä ovista ei ollutkaan. Jos se oli viikonloppuna niin ei onnaa, koska mies oli reissussa.
Itse tiedän, että meillä yritys venyy ja ei ihan heti tärppää ja voi olla keskenmenojakin ennen. Olen saanut keskenmenon ennen molempien lapsien saamista, joten siihenkin olen varautunut. Nyt on asta 3. yrityskierto ja ekat tärpit tulleet vasta reilun puolenvuoden yrittämisen jälkeen (ja sitten ne keskenmenot). Kerkee täällä vielä moni vaihtamaan palstaa, ennenkuin tärppi käy.
kolmosmuru yk 3 kp 15/28
Kuten kaikki te muutkin haluaisin kovasti saada lapsen, vaikka mun kohdalla se on epätodennäköistä (hormoonit vielä sekaisin ja kilppariarvoissakin ollut häikkää muutama vuosi sitten). Vuosi sitten olin samassa tilanteessa täällä kuumeilemassa ja esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta, sillon oli vielä endometrioosikin pelottelemassa mua. Kaikki meni vähän liiakin hyvin, kokoajan. Kun sitten lasketunajan jälkeen mentiin synnyttämään - sydänääniä ei enää kuulunut. Syy oli kohdunsisäinen kätkytkuolema.
Toivottavasti kukaan ei pahastu tästä mun suorasta kertomuksesta. Totuus vaan on se, että vaikka kaikki menis hyvin, niin koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu, ihmisen elämä on tosi haavoittuva. Toivottavasti tää lohduttaa edes jotain kuumeilijaa.
Kaikesta huolimatta posittiivisella mielellä seuraavasta raskaudesta haaveillen.
Marie yk2 kp 5/29-37
Tervetuloa uusille. Joukkoon mahtuu kuumeilemaan.
Marie pahoittelut epäonnesi johdosta. Mitä sulle sattu on varmaan joka äidin painajainen! Kyllä tää taitaa olla just sellanen paikka, missä saa suoraan asioista sanoa. Eihän täällä kenenkään tarkoitus ole kuitenkaan toisille pahaa oloa tuoda, vaan omaa oloa helpottaa ja siinä samassa vähän ehkä toistenkin. Toivon sulle oikein paljon onnea uuteen yritykseen!!!
Jennuli: ei seota ei. On sitä jo jotenkin oppinu nauramaan omille oireilleen. Minäkin miehelle oikein keksimällä yritän keksiä pahojaoloja, väsymystä ym. ja vitsaillaan ihan kympillä mun "oireilla" :). Ei mulla ainakaan mitään oireita ole ennen plussaa...ja ei ihan heti sen jälkeenkään! Sitä vaan ainakin alku yk kerroilla niin kovin halusi, et oireetkin kehitti... Katotaan nyt sit ton ikkunanpesun kanssa, et löytyykö se luuttu käteen vai jääkö puheeksi vain :)
kisu
Täällä kans kerrotaan sitten vasta vauvasta ihmisille kunhan plussa joskus tulee. Ennen ei hiiskahdetakaan kenellekkään asiasta, paitsi täällä.. Siksi tämä palstailu onkin nii terapeuttista, ku voi asiasta puhua ilman että sukulaiset utelevat :D
Sadepilvi yk 1 ja kp 4/32