Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten pyllynpesusta

Vierailija
03.04.2009 |

Kuinka usein pesette lastenne pyllyt, joilla ei enää ole vaippaa? Kuinka usein esim. teidän mielestänne pitäisi 6-vuotiaan tytön käydä alapesulla? Meillä ei pestä joka päivä ja mietin, pitäisikö niin tehdä.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pelkkä vesipesu 1x vrk ja alushousujen vaihto 1-2 krt päivässä ei saa kyllä mitään suojakerroksia katoamaan.

Itse olen pienestä lapsesta asti käynyt kerran päivässä myös alapesulla ja ongelmia ei ole ollut. Koskaan en ole pessyt muulla kuin vedellä.

Vierailija
102/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko nyt vaikka, että olen itse ammattilainen, joten väitteesi osoittautui heti vääräksi ;-)

t. lääkäriäiti viestistä 18

Ihan tajutonta, kuinka perushygieniassa on niin paljon parantamisen varaa suomalaisilla. Totta kai alapesut tehdään joka päivä, ja bide on sitä varten että kakan jälkeen suihkauttaa pehvan raikkaaksi. Kauhea vastustus ja narina kun joku mainitsee käyttävänsä bidetä säännöllisesti. Tulee muka ihottumaa ja bakteerifloora häviää..

Meininki on kuin entisajan Ranskassa, jossa hienot ihmiset luulivat oikeasti että kylpy pilaa terveyden. Kävivät sitten ehkä kerran vuodessa pesulla ja muuten suihkivat parfyymiä ja raapivat tikulla täitä peruukkinsa alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö on 8v ja olen muutaman vuoden ajan opastanut häntä alapään huolelliseen pesuun. pikkarit vaihdetaan tietysti myös.

Vierailija
104/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jätät kädetkin pesemättä vessassa käynnin tms. jälkeen että pääset tartuttamaan kaikki mahdolliset bakteerit potilaisiisi??

t.19&21

Vierailija
105/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyisin suurempi ongelma on liiallinen hygienia ja vouhkaaminen kuin hygienian puute. Harvoin enää tapaa ihmisiä, joilla huono hygienia aiheuttaisi sairauksia ja jos tapaa, niin yleensä ne ovat sitten jotain laitapuolen kulkijoita, huumeveikkoja ja mielenterveysongelmaisia. Tottakai ihmiset joskus ovat epämiellyttävän likaisia vastaanotolle tullessaan, mutta eivät he sen takia sairastuneet ole. Gynen poliklinikalla saa sen sijaan jatkuvasti opastaa naisia jotka hinkkaavat itseään ihan liikaa ja ihmettelevät sitten vaivojaan.

Alapesu päivittäin on sallittua, kunhan ei käytä pesuaineita, mutta varsinkin lapselle 1-2 kertaa viikossa on useimmiten ihan riittävä jos ei ole erityisiä syitä pestä useammin.

Vierailija
106/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Kotona en välttämättä aina pese käsiäni vessakäynnin jälkeen, ennen ruoanlaittoa pesen kyllä. Julkisissa tiloissa jätän joskus tarkoituksella pesemättä, koska altaat ja hanat näyttävät likaisemmilta kuin mitä uskon käsieni olevan. Ulkomailla minulla on käsidesipullo käsilaukussa aina mukana. Töissä pesen kädet tietenkin aina vessakäynnin jälkeen ja usein muutenkin ja silloin kun en pese ja pesun jälkeen käytän käsidesiä. Niitä työpöpöjä en halua itseeni tai kotiini.

t. 18 & 20

Vierailija
107/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapesut lämpimällä vedellä joka ilta ovat mielestäni tarpeellisia, eikä siinä suojakerrokset lähde, kun ei saippualla hangata. Alushousuissa on kyllä jälkiä silloin tällöin, että mukavampaa on kun päivittäin pesee!

t. sh äiti

Vierailija
108/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin ainakin selville mikä ammattikunta pitää huonoiten huolta hygieniasta: LÄÄKÄRIT

Vierailija
109/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä molemmilta lapsilta (2 ja 4) huuhtaistaan kakan jälkeen pyllyt pelkällä vedellä. Ja pikkuhousut vaihdetaan aamuisin (yöt ilman).

Kuten jo joku muukin mainitsi, myös meillä pestään alapäät ennen kylpyyn menoa. Ja uimahallissa tehdään kunnon pesu kauttaaltaan ennen altaaseen menoa.

Perushygieniataso meillä siis (oletan ja toivon).

Vierailija
110/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöskin se, MIKSI he niin tekevät.

Vai oliko se sinusta yhdentekevää?

se lääkäriäiti

Vierailija
111/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihotautilääkäri sitten on kehottanut minua ja lapsiani käymään suihkussa päivittäin atooppisen ihottuman takia, jos se kerran huonontaa niin paljon ihoa? ja tämän vielä olen huomannut auttavan päinvastoin kuin sinun kirjoituksistasi olisi luullut.

taidat itse olla joku yhden tekevä tk-lääkäri?

-31

ja myöskin se, MIKSI he niin tekevät.

Vai oliko se sinusta yhdentekevää?

se lääkäriäiti

Vierailija
112/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tän on pakko olla provo. Siis kukaan aikuinen tervejärkinen ihminen ei jätä pesemättä käsiään wc käynnin jälkeen ja ainakaan lääkäri!!!!

Vierailija
113/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihotautilääkäri sitten on kehottanut minua ja lapsiani käymään suihkussa päivittäin atooppisen ihottuman takia, jos se kerran huonontaa niin paljon ihoa? ja tämän vielä olen huomannut auttavan päinvastoin kuin sinun kirjoituksistasi olisi luullut.

taidat itse olla joku yhden tekevä tk-lääkäri?

-31

Vierailija
114/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla atoopikoilla pesu auttaa, toisilla se pahentaa vaivaa. Kannattaa tietenkin tehdä niin kuin itselle on parasta.

Vierailija
115/116 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuvottavalta kuulostaa.

Meidän 4-vuotias kylpee/käy suihkussa pari kertaa viikossa. Alapää (etu- ja takapylly:)) pestään joka ilta, jolloin laitetaan puhtaat pikkarit.

Vierailija
116/116 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset