Lasten pyllynpesusta
Kuinka usein pesette lastenne pyllyt, joilla ei enää ole vaippaa? Kuinka usein esim. teidän mielestänne pitäisi 6-vuotiaan tytön käydä alapesulla? Meillä ei pestä joka päivä ja mietin, pitäisikö niin tehdä.
Kommentit (116)
alapään pesu kerran päivässä ja sen jälkeen puhtaat alusvaatteet. Etenkin lapsilla jotka pyyhkivät itse pyllynsä, voi helposti jäädä jarruraitaa pikkareihin ja pylly alkaa punoittaa jos likainen.
Meillä tytöt 2- ja 4v. käyvät vajaan viikon välein kylvyssä/suihkussa, eikä mitään muita pesuja ole! 2v.:llä sattuu vielä joskus pissa/kakkavahinkoja, niin silloin toki pestään.
ja olen ajatellut, että siinähän se pyllykin samalla peseytyy.
Tyttöjä neljä, jokainen hoitaa pesun itse.
Meillä tytöt 2- ja 4v. käyvät vajaan viikon välein kylvyssä/suihkussa, eikä mitään muita pesuja ole! 2v.:llä sattuu vielä joskus pissa/kakkavahinkoja, niin silloin toki pestään.
Miltä näyttää tyttöjen pikkuhousut?
saunassa käydään 2 X vko, siinä yhteydessä tulee pyllytkin pestyä.
meidän tyttöjen pikkuhousut. Vaihtavat päivittäin.
Miltä näyttää tyttöjen pikkuhousut?
siis aamulla pesen nykyäänkin mutta illalla voisi suihkun tilalla olla tuo pyllypesu. vähän epäselvästi kirjotettu.
-12
Meillä 5-vuotiaan pojan ja 2-vuotiaan (vaipattoman) tytön pyllyt pestään aamuin ja illoin (vähintään). Aamulla pyllypesun jälkeen puhtaat pikkarit jalkaan.
Peput pestään kyllä usein myös kakan jälkeen, 2-vuotiaalla aina ja 5-vuotiaallakin aina jos kakka on vähänkin sottaavampaa.
Puhdas alapää ja puhtaat pikkuhousut kuuluu minusta jotenkin itsestään selvästi jokaiseen aamuun, niin lapsilla kuin itsellänikin.
2v. käy joka päivä suihkussa samalla kun itse käyn, joten tulee siellä pestyä. Jollei kävisi niin varmaan pesisin silti aamuisin kun laitan puhtaat pöksyt (yöllä vielä vaipat) ja iltaisin.
Kaikilta tytöiltä (0-7-vuotiaat) pestään joka ilta. Ja tarvii kyllä pesut.
ja kylpyynkin kun mennään niin kyllä ensin pestään peput suihkussa ja sitten vasta lillutaan kylpyvedessä...ei uimaankaan mennä peseytymättä.
Tosin tämän ketjun jäljiltä en kyllä ihmettele että uimahallin seinillä on miljoona lappua jossa kissankokoisin kirjaimin lukee PESEYDY ENNEN ALTAASEEN MENOA ILMAN UIMAPUKUA..
joskus toisenkin kerran viikossa saunassa tai suihkussa. Alushousut vaihdetaan päivittäin tai joka toinen päivä.
Lapset ovat 9v, 7v ja 3v, kaikki käyvät itsenäisesti vessassa ja pyyhkivät yleensä itse, nuorimmainen joskus saattaa vielä huutaa apua kakan jälkeen. Ei niihin alushousuihin mitään jarruraitoja jää, ihan ovat puhtaan näköisiä pyykkiin mennessään. Eikä koskaan ole kellään ollut mitään punoitusta tai ihottumaa pepussa eikä kukaan ole koskaan kutinaa valitellut.
Enemmänhän sitä kutinaa tulee liian tiheästä pesusta varsinkin jos käytetään pesuaineita ja hangataan normaalit suojakerrokset pois.
Enemmänhän sitä kutinaa tulee liian tiheästä pesusta varsinkin jos käytetään pesuaineita ja hangataan normaalit suojakerrokset pois.
No sanotaanko nyt vaikka, että olen itse ammattilainen, joten väitteesi osoittautui heti vääräksi ;-)
t. lääkäriäiti viestistä 18
enpä haluaisi lääkäriä joka ei ymmärrä edes perushygienian päälle sen vertaa että opettaisi lapsensa peseytymään kunnolla.
No sanotaanko nyt vaikka, että olen itse ammattilainen, joten väitteesi osoittautui heti vääräksi ;-)
t. lääkäriäiti viestistä 18
ja monet alapään vaivat liiallisesta hankaamisesta.
Pointti on se, että pitää tietää, milloin tiukka hygienia on välttämätöntä, milloin riittää vähempikin ja milloin pesusta ja liiasta hygieniasta voi olla jopa haittaa.
Koulutukseni kieltämättä auttaa vetämään niitä rajoja vähän oma-aloitteisemmin ja vapaammin kuin ihmisellä jolla ei alan koulutusta ole.
t. 18 & 20
Pointti on se, että pitää tietää, milloin tiukka hygienia on välttämätöntä, milloin riittää vähempikin ja milloin pesusta ja liiasta hygieniasta voi olla jopa haittaa.
Tiukkaa hygieniaa noudatetaan esimerkiksi leikkaussalissa. Tiukkaa hygieniaa ei ole se, että suihkuttaa vedellä takaliston raikkaaksi. Se on vain sivistyneen ihmisen tapa huolehtia puhtaudestaan.
Ja aina kakalla käynnin jälkeen. Lapset 3v ja 6v.