Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten pyllynpesusta

Vierailija
03.04.2009 |

Kuinka usein pesette lastenne pyllyt, joilla ei enää ole vaippaa? Kuinka usein esim. teidän mielestänne pitäisi 6-vuotiaan tytön käydä alapesulla? Meillä ei pestä joka päivä ja mietin, pitäisikö niin tehdä.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten isompana taistelle hiivojen sun muiden tulehdusten kera.

Vierailija
42/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pesty joka päivä..ainakin tähän asti. Nyt alettiin vähentään pesukertoja, koska hyvät bakteerit vähenevät liiallisesta pesusta ja siksi punoittivat. Joka toinen päivä pestään nyt. Voi olla et vieläkin vähennetään kertoja. Pikkarit vaihdetaan kuitenkin joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse osaa pestä alapäätä hinkkaamatta (ihme pervo), niin älä luule, etteivät muut osaisi.

Vedellä huuhtelu ei ole sama asia kuin hinkkaaminen taikka minuuttitolkulla lotraaminen. Ihan vain noille normaalifloorasta ja vedenkulutuksesta itkijöille.

Vierailija
44/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin monet lapset haisee PAHALTA. kyllä alapää haisee pahalta jos ei vähintään kerran päivässä pese, vika ei ole lapsessa vaan aikuisen nenässä jos ei muka haise. ihan varmasti haisee!

Olen ajatellut että onkohan tytön alapäässä hiivaa tms. kun se alkaa haiskahtaa jos ei pese kerran päivässä. Normaalia vissiin siis.

Tytön (vaipaton) 1,5 v peppu pestään kerran päivässä, poika 5v käy n. joka toinen päivä suihkussa pesulla.

Vierailija
45/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva haisee kaikista pahiten ja hiiva tulee jos pesee liian usein.

Tottakai on muitakin altistavia tekijöitä hiivalle kuin pesu, esim. antibioottikuurit ja raskaus, mutta hiiva se on joka pahalta haisee.

Jos lastenne (varsinkin tyttöjen) alapäät haisee ja on pakko siksi pestä päivittäin, niin viekää nyt ihmeessä tutkittaviksi! On hyvin mahdollista, että lapsillanne on hiiva jota vain pahennatte pesuilla. TERVEEN TYTÖN ALAPÄÄ EI HAISE ennen puberteettia!

Vierailija
46/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voidaanhan me niin sopia: minä näköjään kulutan sitten 50kuutiota kuukaudessa pelkkään pillun pesuun ja KAIKKI MAAILMAN VEDEN LIIKAKÄYTTÖ on minun syytäni. tuli selväksi jo.

Vierailija
47/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyttöjen kun poikienkin, ja myös sinun.

TERVEEN TYTÖN ALAPÄÄ EI HAISE ennen puberteettia!

Vierailija
48/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolle linjalle lähdetään niin:

- Nettiä ei saa käyttää, koska kehitysmaalaisillakaan ei ole omia nettejä kotona

- Autolla ei ajeta vaan joka matka kävellään, varataan vain vähän enemmän aikaa jos matka on pidempi

- Lentomatkat, risteilyt ym. voitte kernaasti unohtaa

- Vaatteita ei saa ostaa vaan ne ommellaan itse jostain lampaanvilloista

- Ruoat tehdään alusta asti itse, perunat nostetaan pihamaalta jne.

- Ipodit, pelikonsolit, tietokoneet, navigaattorit ym. pelit voitte heittää hornankuuseen kun ei kehitysmaalaisillakaan ole

- Vettä ei käytetä hanasta vaan jokainen hakee vetensä kaivosta ja kantaa ne vedet kilometrikaupalla kotiinsa kun niinhän kehitysmaissakin tehdään, niillehän voisi tulla paha mieli jos toiset vain lotraa täällä

- Omasta palkasta annettava vähintään 50 % kehitysmaiden tukemiseen, sehän on aivan hirveää kerskakulutusta jos täällä käyttää oman palkan itse kun kehitysmaalaiset ovat niin köyhiä

No siinä nyt aluksi jotain.

Vierailija
49/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luopumunen ei auta kehitysmaan ihmisiä ollenkaan, osa luopuminen auttaa. Netinkäytöllä ei kovinkaan suurta vaikutusta ole kehitysmaan ihmiselle, lähinnä vaikutus kai tulee energiankulutuksesta. Vaatteiden ostaminen saattaa jopa parantaa kehitysmaan ihmisen asemaa jos hän sen ansiosta saa työpaikan (toki tässä asiassa on monta muutta matkassa, joihin en tässä viitsi puuttua). Ruokien itse tekeminenkään ei juuri kehitysmaan ihmisen elinoloja paranna.

Sen sijaan saastuttamisen vähentäminen auttaa kehitysmaan ihmistä todella paljon, koska se hidastaa ilmastonmuutosta, joka vaikeuttaa kehitysmaan ihmisten elämää kaikkein eniten. Saastuttamista voi vähentää monilla tavoilla, liikkuminen ei ole ainoa tapa, vaan energiankäyttöön voi vaikuttaa myös kotona ja työpaikalla. Myös vedenkulutus vaikuttaa sekä siksi, että veden lämmitykseen menee energiaa ja veden etsiminen, pumppaaminen, puhdistaminen, kuljettaminen putkistoissa ja jäteveden puhdistaminen kuluttavat energiaa. Lisäksi maailman vesivarat ehtyvät jos vettä käytetään ihan holtittomasti.

Rahan antaminen kehitysmaihin edellyttää valistunutta käyttöä, koska väärään paikkaan joutuessaan raha voi jopa pahentaa tilannetta.

En kyllä ymmärrä mitä huvittavaa näissä asioissa mielestäsi on! Tämänkin keskustelun aikana kehitysmaissa on kuollut kymmenittäin lapsia puhtaan veden puutteeseen.

Vierailija
50/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän hyvin tuonkin puolen, että ei saisi liikaa pestä...

mutta kyllä kai jokaisen takapuoli alkaa haista kun kaikki kuitenkin oletettavasti käyvät "kakkosella" ainakin kerran päivässä(?). Siis alkaa haista, jos ei kerran päivässä pestä.

Eli meillä 4v tytön alapää pestään aamuisin ja vaihdetaan alushousut samalla. Vessassa käynnin yhteydessä ei pestä. Suihkussa käy 2krt/vko. Jos on menossa suihkuun aamupäivän aikana, niin aamulla ei pestä, samoin jos on edellisenä iltana käynyt suihkussa. Eikä meillä mitenkään hinkata, pelkällä vedellä vain vähän nopsaan huuhdellaan. Vedenkulutuksen kannalta en pidä tätä suurena pahana :D

Vierailija
51/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen päivä, eli tällöin pesen hiukset ja vartalon alapää mukaan lukien. Jokapäiväiselle peseytymiselle kun sanoin hyvästit jäi myös silloin tällöin vaivana olleet hiivat.

Vierailija
52/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt ennen puberteettia kenen tahansa alapää haisee pissalta tai kakalta, jos pestään liian harvoin. Eli oletteko te hiivan haistelijat sellaisia, joiden mielestä pissa tai kakka "ei haise" tai siitä ei tarvitse välittää tai se ei haittaa tai se on normaalia tai hyvä asia?

Meidän 2,5v on vasta lähes päiväkuiva, ja kyllä todellakin haisee pissalta ja rankasti esim yön jälkeen. Ja niin haisen itsekin pissalta, jos en joka päivä pese alapäätäni! Minusta pissa ei haise hyvältä. Ja ei, minulla ei ole mitään tulehdusta. Enkä minä "hinkkaa" alapäätäni kun sitä päivittäin pesen, vaan suihkutan! Ei siihen tarvitse edes koskea kädellä välttämättä. Mieheni ei pese alapäätään ihan joka päivä ja sen huomaan. Minulla on kyllä herkkä hajuaisti ihan joka asian suhteen, mutta silti... Ihmettelen, jos jonkun mielestä muu kuin hiiva ei haise!

Vierailija
53/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyyhitään joka vessassa käynnin jälkeen.

Vierailija
54/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapesu ei tarkoita limakalvojen hinkkaamista ja liiallista hygieniaa. Kyllä ihan yleisen viihtyvyydenkin kannalta päivittäinen alapesu on tärkeää myös alle murrosikäisillä lapsilla. (vanhemmista puhumattakaan)

On kummallista, että monille seiskaluokkalaisillekin joudun nykyään opettamaan uutana asiana, että kainalot pestään ja käytetään dödöä ja vaihdetaan joka päivä puhtaat alusvaatteet jne. Mielestäni ne asiat olisi pitänyt vanhempien kertoa jo aikaisemmin ja huolehtia, että lapset osaavat huolehtia hygieniastaan. Toki niitä oppitunneilla käsitellään lyhyesti, mutta kyllä kasvatusvastuun näissä asioissa pitäisi olla kodeissa!

Oma 4-vuotias lapsi on liikunnallinen ja liikkuu vauhdikkaissa leikeissä paljon hoitopäivän aikana. Tällä hetkellä päiväkodissa pelataan kaikki vapaahetket sählymailoilla pihalla. Poika on ihan hikinen ja todellakin käy joka ilta suihkussa, jossa osaa itse pestä kainalot, naaman, pepun, pippelin ja varpaanvälit.

Kun joitakin näitä viestejä lukee, ei enää tarvitse miettiä mistä niitä isoja haisulilapsia tulee...

Vierailija
55/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyyhitään joka vessassa käynnin jälkeen.

Vaikea se on kuivalla paperilla saada niin puhtaaksi että mitään haisuhiukkasia ei jää. Varsinkaan jos on "sitkeämpää" kakkaa. Paperia en tykkää itse kostuttaa, koska tuntuu että sitten se hajoaa helposti.

Vierailija
56/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka päivähoidossa pyyhtään isojen lasten peput vessakäyntien jälkeen? Kaikki kakat ei muuten ole sellaisia, ettei niistä jäisi jälkeä peräaukon ihon ympärille ja sehän ei lähde pois paperilla. Itse suihkutan oman pepun aina puhtaaksi kakalla käymisen jälkeen. Pienillä pojilla pissatahroja tulee väkisinkin. Kyllä pitää pestä kerran päivässä. i]Jos pyyhitään joka vessassa käynnin jälkeen.

[/quote]

Vierailija
57/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö millaisen määrän kemikaaleja deodorantit sisältävät? Tiedätkö että varsin suuri osa ihmisistä on allergisia deodoranttien kemikaaleille? Tiedätkö että allergiaa tulee sitä herkemmin mitä aikaisemmin ja enemmän kemikaaleja käytetään?

Deodoranttia ei missään tapauksessa saisi lapsena käyttää päivittäin, vaan ainoastaan harvoin ja todelliseen tarpeeseen.

Nyt ei sitten enää tarvitse ihmetellä, mistä ne kaikki kemikaaleilla kyllästetyt allergikot tulee.

t. se lääkäri tuolta alempaa ketjusta

Vierailija
58/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erityisen haitallista on deodorantin käytön yhdistäminen karvojen ajeluun kainalosta, jolloin deodoranttia laitetaan suoraan ihorikkoihin ja allergiaa kehittyy aika takuuvarmasti varsinkin lapselle tai murrosikäiselle.

Eli varsinkaan tyttöjä ei saisi kehottaa molempiin toimiin.

Vierailija
59/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käyty kuin kerran viikossa saunassa! Meillä oli koton pihasauna joka lämmitettiin kerran viikossa ja tuvassa ei edes ollut suihkua tms. Hyvin pärjättiin ei tauteja ei hajuja:)

Nykyään ollaan kyllä aivan liian hysteerisiä pesuista ym. Hyvähän se on kun on niitä pöpöjä niin tulee kunnon vastustuskyky!

Vierailija
60/116 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään deodoranttia??? Käsittelemme murrosiän kehitystä ja fyysisiä muutoksia, johin (kuten varmaan tiedät) liittyy hikoilu ja voimakkaan hajuinen hormonaalinen hiki. Oppilaat oppivat eron deodorantin ja antiperspirantin välillä ja ymmärtävät henkilökohtaisen hygienian hoidon merkityksen. Nämä oppisisällöt tulevat valtakunnallisesta opetussuunnitelmasta ja oppikirjoista. Oletko muuten koskaan käynyt haistelemassa ilmaa yläluokissa? On melkoinen haju toisinaan. Siihen onneksi vähitellen turtuu. Välillä on kurjaa, kun haju tarttuu omiinkin vaatteisiin ja jää leijumaan ympärille:(