Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaako juntin kuvan asukkaasta, jos ei ole paljon kirjoja?

Vierailija
03.04.2009 |

Jos näkyvillä on vain pari pientä kirjahyllyä, joissa näkyy kirjoja, pidättekö ihmistä sivistymättömänä junttina?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kirjoja, silloin pidän. Kirjat voi lainata kirjastosta.

Vierailija
2/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kirjoja, kuin ne muutamat mitä on lahjoiksi saatu.

Käytetään ahkerasti kirjastoa, kun se on tuossa vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ihmisestä. Ehkä sitä, ettei pidä lukemisesta ja arvot ovat toisenlaiset kuin itsellä jonka kirjahyllyt ratkeavat kaikenlaisesta kirjallisuudesta. Tosin viimeaikoina olen lukenut melkeinpä vain dekkareita; Anne Holtia, Stieg Larssonia yms. Kertooko se sitten sivistyksestä :-)

Vierailija
4/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirjahylly on täynnä kirjoja. Se on vaan sellainen sekamelska, en tykkää. Mielummin laittaisin ne kirjat piiloon.

Vierailija
5/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoja pursusi joka paikassa. Sitten koin "herätyksen" ja vein kirjat divariin, jäljelle jätin vain ne kaikkein rakkaimmat/tärkeimmät. Kaiken minkä haluan lukea, voin lainata kirjastosta.

Vierailija
6/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on ullakolla ja vierashuoneessa. Luemme kaikki paljon.

Vierailija
7/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastossa ja mitä järkeä ostaa kirjoja kun on kirjastot? vain hullu lukee samaa uudestaan ja uudestaan

Vierailija
8/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein junteinta on, jos on hyllyt täynnä kirjoja, joita ei ole luettu, siis vain "kulissikirjahylly". Sivistys ei tule pelkästään kirjoista (eikä ainakaan pelkästä omistamisesta),vaikka itse nyt satun sitä puolta edustamaan, joka paljon lukee ja kirjoja omistaa. Mutta mulla on paljon kavereita, jotka eivät juuri lue ja ovat ihan "sivistyneitä" jotenkin muuten. Olen törmännyt työssäni ihmisiin, jotka esittävät sivistynyttä ja brassaavat "kirjatietämyksellään" ja aika usein eivät ole teoksia avanneet, jotain taustatietoa haalineet... Joten ole oma itsesi ja älä haali kirjoja, jos ne ei kiinnosta, toki suosittelen lukemaan, mutta sen voi tehdä kirjastonkin kirjoilla. Et ole sivistymätön juntti, vai puhuitko itsestäsi?

Vierailija
9/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastossa ja mitä järkeä ostaa kirjoja kun on kirjastot? vain hullu lukee samaa uudestaan ja uudestaan

Kyllä mun tekee mieli ostaa itselle sellaisia kirjoja, joista pidän niin paljon että jaksan lukea niitä aina uudestaan ja uudestaan. Enkä silti pidä itseäni hulluna. :) Toisista kirjoista selviää kertalukemalla, toisista taas saa uutta irti vielä viidennelläkin lukukerralla.

Vierailija
10/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

musiikki-, historian-, sisustuskirjoja tai harrastuksiin liittyviä kirjoja jotka ovat arvokkaita ja niitä tulee selailtua useinkin. Ne ovat kyllä mielestäni sivistynyttä kirjallisuutta ja harvoin nähtyjä telkkarialttareilla, joiden vitriinikaapeissa on esillä hienoja viinapulloja ja hyllyillä ties mitä sälää.

Vierailija
11/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä kerään itse Kaari Utrion kirjoja, koska ne vaan ovat niin loistavia. esillä niitä en pidä, vaan yläkerran kaapissa ja luettukin on kaikki varmaan neljään kertaan :)

Vierailija
12/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ne ole esillä, joten varmaan annetaan itsestämme juntti vaikutelma ;) meille on kerääntynyt klassikoita ja harvinaisuuksia, osa suorastaan metsästetty divareista. Jos jonain päivänä kyllästymme niihin niin tiedämme että saadaan kyllä osa rahoista takaisin :)

Vierailija
13/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla joku on voinut jäädä huomaamatta, tai sitten olen sen jälkeen oppinut jotain uutta joka antaa uuden oivalluksen tai näkökulman.

Onko sellaiset ihmiset jotka katsoo saman leffan tai jonkun sarjan uusintojakin hulluja :) Samasta asiasta on kyse, mutta formaatti vain on eri.

Vierailija
14/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjahylly on tosi pieni: hän käyttää kirjastoa. Nykyisin tulee pääteltyä enemmän siitä kirjahyllyn sisällöstä (ja kodin muusta tarpeistosta myös): jos kirjahylly on mutta kirjat ovat vain jotain himoshoppaajan päiväkirjoja ja guinnessin ennätyskirjoja pidän luultavasti talon väkeä ihmisinä joita kiinnostaa lähinnä ns. hömppäviihde. Saati sitten jos kirjoja ei ole ollenkaan, se nyt on aivan pöljän näköistä että on iso kirjahylly täynnö jotain matkamuistosälää ja suvun kauhugalleria. Paremmin ja kauniimmin ne muistoesineet yms. saisi esille muualla kuin kirjahyllyssä.

Vierailija
15/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä edes huomiota siihen jos ei ole kirjoja esillä. Mulle paljon tärkeämpää on selkeä ja kaunis sisustus. Itse ostan aika paljon kirjoja, mutta haluan pitää ne piilossa, esillä on vain muutama kiva puutarha-/sisustuskirja joita tulee sitten välillä selattua kun ovat käden ulottuvilla.

Vierailija
16/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminenkin ja melko sivistynyt. Silti meillä ei kotona ole kuin yksi ruttuinen Juoppohullun päiväkirja :-)

Vierailija
17/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vieraiden näkyvillä ainoastaan olohuoneessa pieni hylly pianon vieressä, jossa on laulukirjoja. Mitään muita kirjoja vierailijoille ei näy. Emmekä edes mitenkään kauheasti musiikkia harrasta, lähinnä omaksi iloksemme joskus ja jouluna.

Mutta, mutta, yllätys, yllätys, meillä on molemmilla työhuoneet, joissa on isot kirjahyllyt täynnä kaikenlaista kirjallisuutta. Lisäksi tietysti kaikkien lasten huoneissa on hyllyissä lastenkirjoja. Mutta eivät nämä useimmille vieraille näy, tosi harva käy työhuoneissamme, joiden ovet pidetään yleensä suljettuina.

Vierailija
18/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työhuoneessa jonkin verran kirjoja, mutta pääosa niistä on vaatehuoneesta tehdyssä "kirjastossa".

Vierailija
19/19 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja, mutta kirjastosta/lainassa tutuilta. Kotona meillä esillä pelkästään lastenkirjoja. Olenko siis sivistymätön, koska lukuharrastukseni on ilmainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä