Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko viedä nuoremman lapsen hoitoon vaikka oon kotona sairaan esikoisen kanssa?

Vierailija
01.04.2009 |

Tilanne siis tämä: meillä sairasteltu noin viikko. Ensin kuopus valvotti tosi monta yötä kovassa kuumeessa ja nyt on taas kunnossa. Noh, nytpä sitten esikoinen sai saman taudin ja yksinhuoltajana oon loppuviikon mieheni ollessa työreissussa.

Esikoinen ja kuopus ovat samassa päiväkodissa ja siis nuoremmankin ryhmässä tiedetään että vanhempi tullut tänään kesken päivän kipeeksi. Voinko silti hyvällä omalla tunnolla viedä huomenna nuoremman hoitoon edes muutamaks tunniks ja lepäillä vanhemman kanssa kotona?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voitte ilman muuta tuoda sisaruksen hoitoon, jos on jo taudin sairastanut. Emme siis yleensä ole vieneet, ja tähän on kiinitetty huomiota ja sanottu että ilman muuta sisarus hoitoon, jos itse haluaa! Ja meillä haluavat, sillä 4- ja 5-vuotiaat eivät jaksa päivätolkulla sisätiloissa ilman leikkikaveria.

Silloin taas kun itse sairastan ja lapset ovat terveitä, yleensä menevät päiväkotiin. Jos olen niin sairas, että tarvitsen sairaslomaa kevyestä toimistotyöstäni, en todellakaan ole siinä kunnossa, että jaksaisin hoitaa lapset.

Vierailija
22/28 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssatautien jälkeen 1 vrk kuumeetta ja mahataudin jälkeen 2 vrk oksentamatta/ripulitta. PÄÄASIASSA taudit tarttuvat ennen kuin oireita tulee joten liiat varoajat ovat hukka-aikaa. Jos lapsi on ohittanut nuo varoajat niin on terve ja voi viedä hoitoon vaikka kotona vielä sairastettaisiin (vaikkakaan mahatautisesta perheestä ei meillä lähde käytännönkään syistä yhtään ketään hoitoon/töihin niin kauan kun tautia on).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytpä tiedän mitä teen, on tää av hyvä paikka =)

Hyvät illanjatkot!

t.ap

Vierailija
24/28 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"säännöissä", että vanhemman sairaslomapäivä ei ole lapsen hoitopäivä?

Siis WTF? Jos olen itse kipeänä, niin en saisi viedä lapsia hoitoon?

Vierailija
25/28 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt ja ihan hyvällä omallatunnolla. Ihan samoin kuin ollessani itse sairaana.

Vierailija
26/28 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kylläkin vain yksi lapsi muta jos olisi kaksi tai useampi niin miksi en veisi terveet hoitoon jos yksi sairastaa? Tällöin voit keskittyä hoitamaan sairasta lasta eikä tarvitse huolehtia muille tekemistä sisällä kun eivät pääse ulos. Näin saa myös sairas tarpeeksi lepoa parantuakseen.

Jos itse olet sairaslomalla, olet varmaan silloin niin sairas ettet pysty huolehtimaan lapsesta. Et myöskään saa itse tarpeeksi aikaa lepäämiseen.

Siis minä veisin toisen surutta hoitoon jos toinen sairaana. Lapsi menisi myös hoitoon jos itse olisin sairaana, siis jos isä voisi viedä.

Vierailija
27/28 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että lapsillasi on sama tauti? Jos tämä onkin toinen pöpö ja toinenkin lapsesei on vasta sairastumassa, niin koko ryhmä tulee kipeäksi.

Nuhakuumeita on noin 200 eri lajia.

Vierailija
28/28 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia sääntöjä. Itse olin juuri viime viikon kovassa kuumeessa. Pää oli siinä kunnossa, etten päässyt sängystä ylös kuin hätäisesti vessaan. Vein kaikki (tai mies vei) kolme alle kouluikäistä lastani hoitoon. En olisi millään voinut taata lapseileni edes perusturvallisuutta, muusta hoidosta puhumattakaan. Lastenhoito on työtä, sairaslomalla ollaan työkyvyttömiä. Ei tuollaisia sääntöjä voi olla. Jos vanhempi ei ole lääkärin mielestä työkykyinen, miksi hänen pitäisi pystyä tekemään lastenhoitotyötä. Lapsella on kuitenkin oikeus turvalliseen asianmukaiseen perushoitoon joka päivä.

"säännöissä", että vanhemman sairaslomapäivä ei ole lapsen hoitopäivä?

Siis WTF? Jos olen itse kipeänä, niin en saisi viedä lapsia hoitoon?