¤¤ ^^¤¤^^¤¤ HAAHUJEN HUHTIKUU ¤¤^^¤¤^^¤¤
*Tässä maaliskuun höpinät*:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=0&p_p…
Kommentit (74)
mulle kanssa lääkäri sanoi, että ei tutkita, ellei vuoto pitkity. Mä olin kanssa hieman huolissani, kun moni on netissä kertonut päässeensä vähintään gynen tutkittavaksi. Mulla vuoto kesti kuitenkin vain 5 pv, joten suosittelen kyllä sua käymään tutkimuksissa. Ihan varmuuden vuoksi.
mulla oli kanssa km varhaisilla viikoilla, oli vissiin kuukautisten perusteella 7+ mutta pitkän kierron takia 5-6+ on todennäköisempi km-ajankohta. Niin silloin ainakin ne katsoi muutaman päivän päästä km alkamisesta ultralla, ettei näy enää materiaa. Ei tarttenu kaavintaa tai lääkkeitä, niitten välillä olis saanut valita jos ei olis itekseen tyhjentynyt. Se on aina paras vaihtoehto, koska rasittaa kohtua vähiten. Lääkkeet uuden raskautumisen kannalta toiseksiparas, koska limakalvot ei siitä järin hetkahda, mutta toisaalta tekee kipeetä ja vuoto tule kotona ja usein tosi runsaana. Kaavinta tehään sit tietty sairaalassa ja se vahingoittaa limakalvoja aika paljon.
Mulla vuoto kesti ehkä viikon tai vähän päälle tuhruna. Ne sanoi juuri, että voi tulla uudestaan tarkastukseen, jos vuoto kovin pitkään jatkuu. Ehkä sinuna menisin tarkistukseen, jos ei vuoto lopu pian. Mutta toki tuhruaminen kestää joskus kauan.
virva
Olin kirjaillut oikein pitkät jutut ja viesti lähti mutta eipä ole näkynyt. No, lyhyestä virsi kaunis, taidan mennä viettämään nyt erätauolla mun minuutin "pikamenkat", jotka tulevat iltaisin aika tarkasti klo 23. Teelusikallinen oranssia/vaaleaa verta eikä muuta, päivällä joskus vähän taas jotain vanhaa tavaraa. Niin ja päätä on särkenyt parina päivänä ihan sairaasti ja maha tuntuu tosi oudolle ja kireelle sisältä. Vähän niin kuin yläpääkin...
Aamulla testaan vaikka onkin liian aikaista ;)
Jennuli yk8 kp22/29-32
olin juuri sepostanut pitkät pätkät ja sitten paljon nähnyt läppärini jumahti :O
Olin juuri kysymässä, että mitä JENNULI-81 sulle kuuluu, mutta vastasitkin juuri sopivasti :) Laitathan sitten heti viestiä, että mitä testi näyttää??? (pitää varmaan töissä tulla vilkaisemaan palstaa :))
Omasta tilanteestani kaipaisin teidän apuanne: miten teillä on kroppa reagoinut ekaan ovikseen km:n jälkeen? Mulla oli oletettavasti ovulaatio viime su-ma. Silloin oli perinteiset oviskivut. Ovistestissä tosin vahvin viiva oli vasta ma. Tänään on koko päivän tuntunut siltä, että kuukautiset alkaa! Samanlaista juilintaa ja ihme kouristuksia (samat, mitkä juuri kun menkat ovat alkaneet, mulla ei koskaan oo menkkaoireita ennen ekoja "virtauksia"). Samoin maha on turvonneen oloinen???
Voiko olla, että kroppa on sittenkin niin sekaisin km:sta, että menkat alkaisi heti pari päivää oviksen jälkeen? Vai voiko olla, että kohtuun olisi jäänyt jotain raskausmateriaalia ja kohtu reagoi ovulaation jälkeen tällä tavalla?
Voi hemmetti!!! Toisaalta, viimeksi pupuilua lauantaina, joten ei muutenkaan tässä kierrossa saumoja...
Varhais ultrassa on nyt käyty. Tehtiin muuten vatsan päältä se ja ajateltiin miehen kans että tuli turha reissu vaan eipä ollut, ultrassa näkyi viikkoja vastaava toukka ja sydämensyke vilkkui ruudussa :D
Kuvat tulee sit maanantaina sähköpostiin!
Onnesta soikea Danja, rv 6+4
*DANJALLE* onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)
olikos *NAU* plussannut? vai luinko väärin?, no joka tapauksessa onnittelut jos näin on :)
Mulla alkoi sitten taas menkat... kp nyt 3/26.. joten mies tulee vasta 20.4. jälkeen ja on 4 vkoa eli ei sitten seuraavaan kiertoon ehdi.. ja ehtii lähtemään taas ennen seuraavan kierron otollisia aikoja, ja on taas 2 kk pois niin kyllä aika heikolta näyttää... tuntuu kyllä ettei meille sitä kolmatta enää tule :-( Jos vuodessa on yks-kaks kiertoa milloin ajoitus kohdillaan, eikä onnistu, ja loput menee hukkaan niin.. helpompaa olisi vaan antaa olla ja hankkia ehkäisy.. no, eipä sitä ikinä sitä seksiä sit OLE niin tuntuu sekin turhalta.
Ikäeroakin tulee kuopukseen jo olemaan yli 4 vuotta niin enpä tiedä..
Jotenkin vaan syli tuntuu tyhjälle...
*Danjalle* oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista, tsemppiä loppuraskauteen :D
Pahoittelut *neidille* menkoista :(
Täällä toivotaan että se ovis tulisi viimeistään torstaina, että se ehditään hyödyntämään. Tänään oli jo ihan suht selkeä haamu o-testissä, toivottavasti se siitä vahvistuisi nopeasti. Mulla on se ovis ollut usein kp13, joka olisi nyt se torstai... Viimeksi se vain oli kp15, joten vähän arveluttaa että miten tässä käy. Mutta toivotaan, toivotaan... ;)
t. marjapensas kp11
Marjapensaalle ovis-puhureita :D ja vaikka ovis oliskin kp 15 ja torstaina kp 13 niin eihän se nyt silloinkaan aivan mahdotonta ole se hedelmöittyminen, eikö 1-2 päivää ennen ovista ole ne otollisimmat hetket? Omaa napaa: km jälkeen jonkinlaista vuotoa siis oli yli kuukausi cytotecin kanssa. No nyt on vihdoin vuodot loppu ja tätiä odotellaan, onneksi!
Emma
Juu, niinhän ne väittää, että simpat sen 3-5 päivää voi elellä, mutta mulla on vaan usko aika tiukassa tuon suhteen... Eli parempi ajoittaa touhuilut oikein, ja nyt se ei ole edes ongelma, täällä nimittäin illalla testattu ovisplussa!!! :D Eli ei piinatonta kiertoa taaskaan tiedossa ;)
Emmalle tsemppiä, toivottavasti kierto siitä tasaantuu ja tärppi kävisi mahdollisimman pian!
t. marjapensas ja ovisplussa
Anteeksi, otsikko on masentava, mutta mielelläni olisin tuolla loka- tai marraskuisten odotusryhmässä. Sain varhaisen keskenmenon rv6 helmikuun alussa. Toinen vastaava tuli sitten rv5 maaliskuun lopulla. Täällä ei varmaan nyt tarvii selitellä, että olivat ihan kunnon raskauksia, useammilla testeillä ja ei-herkillä tehtyjä. Oireita oli molemmista.
Nyt sitte mietin, että pitäisikö vielä uskaltaa vai jo käydä gynellä. Onko meillä käyny vaan huono tuuri tämän toisen lapsen yrittämisen kanssa, vai onko jossain jotain vikaa. Miten te olette toimineet?
Just tällä hetkellä olo on tosi outo. Oon tässä muutaman päivän voinut oikein tosi huonosti ja nukahdellut joka paikkaan töiden jälkeen. Iho kukkii ja kiukuttaa. Tajusin, etten ole varmistanut edellisen vuodon jälkeen, onko plussa kadonnut. Todennäköisyys on kyl tosi pieni, kun vuoto oli aika hurjaa. Miksi kuumeilevan mielikuvituksen täytyy sitte vielä jäädä jossittelemaan?! Nyt oltais sit viikolla 7+
MÄ OLEN TYHMÄ!!!
Jennuli täältä ilmoittautuu taas vahvuuteen, pää(t) on jälleen saatu suunnilleen kasaan. Tännehän oli tullut plussiakin, voi ihmettä! Ihan mahtavaa, onnea kaikille ja tarrasukkia sylikaupalla!!
Mairannelle tervetuloa, me oltaisiin kaikki mieluummin muihin pinoihin kuuluvia mutta täällä sitä vaan kökitään ja kärvistellään, onpahan edes samanmielisiä purnaajia linjoilla ;) Et ole tyhmä ollenkaan, vauvakuumeisen kroppa vaan on huippuunsa viritetty erilaisten oireiden kehittelyssä, mä uskon enää puhtaaseen yrjöön :)
( . ) Tädinkarkotustangot pyörimässä ja monenmoista poppakonstia otettu kehiin. Refleksologille on taas aika viikon päästä ja hänen suosituksestaan hain luontaistuotekaupasta homeopaattista lääkettä nimeltä Sepia officinalis D-12 jota nappaillaan kuuriluontoisesti. Onko kellään kokemuksia tästä? Foolihapot tietty kehissä edelleen ja greippimehun litkintäkin alkaa taas, edellisen kierron vedin tosi matalalla profiililla, yritin unohtaa tän koko projektin mutta en tietty järin mahtavasti onnistunut... Menkatkin tuli kolme-neljä päivää myöhässä ja pöksyihin tuli kurkisteltua pakkomielteisen tiuhaan.
No, tästä se taas lähtee, plussatuulia kaikille että voidaan tehdä virvalle ja muille seuraa tonne odottajien puolelle!
Jennuli yk 8 kp 4/29-32
Oireita löytyy, mut mahatautiin ne sit liitty. Kumma juttu, et väsytti ja kuvotti. Yön juoksin vessassa, nyt olo jo suht normaali. Tsekkasin testillä vielä, et puhdasta negaahan se näytti. Kyllä mulla silti on sellainen olo, et gynereissusta tuskin olis haittaa. Tää kierto meillä on yritysvapaata. Musta tuntuu et kroppa on ihan ylikierroksilla ja hormonit sekaisin, kun kahdesta peräkkäisestä kierrosta on tullut plussa, oireita ja km.
Nyt saunaan!
selvään purjoon voi siis luottaa, mutta voihan se tarkoittaa tätä perinteisempääkin vaivaa. Toivottavasti paranet pian ja tauti ei tule takaisin! Meilläkin oli viime kierto "vapaata", en laskenut kiertopäiviä tms. Ei varmaan huono idea toi gyne, itsekin pitäisi varata aika.
Jennuli
ja käynyt jo ultrassakin toteamassa että kaikki hyvin. Paljon onnea sinulle! Tsemppiä myös piinailijoille!
Miten muut km:n kokeneet, oletteko olleet kaavinnassa tai tyhjentäneet lääkkeillä? Miten noihin "pääsee"? Mulle vaan sanottiin että vuotele rauhassa ja VOI käydä jälkitarkastuksessa jos haluaa, ei välttämätöntä! Nyt olen vuotanut ja tuhrutellut jo 3 vk ja taas käskettiin ootella vielä vk. Jos silloin vielä tuhrua VOI käydä uudelleen ultrassa JOS haluaa tarkistuttaa tilanteen. Hermot menee tän pikkiriikkisen ruskean tuhrun kanssa, jota tulee melkein aina kun käyn vessassa. Eikö ois helpompi nopea tyhjennys ja sitten homma ohi? Kerran gyne on katsonut ultralla "ei siellä enää mitään istukkaa ole", kiitos ja näkemiin. Olinko sitten niin varhaisilla viikoilla (5 ja jotain) ettei silloin tarvita mitään toimenpiteitä?
Olen ymmärtänyt että jotkut lähtee samantien kaavintaan tai lääkkeelliseen tyhjennykseen kun keskenmeno on todettu (?). Vai eikö silloin ole vielä vuoto alkanut? Valaiskaa tietämätöntä!
eewokki