Nilkkoja kiristää helteellä ja ne tuntuu turpeille. Mikä avuksi?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Lihavien ihmisten ongelmia. Painon pudotus?
Ylipainoa on yli 40kg. Yritän laihtua.
Ap
Painon pudotus. Vältä myös syömästä suolaa liikaa, liiku ja juo vettä. Alkoholi minimiin, turvottaa lisää, samoin liika makea syönti.
Laita jäähdytys kovemmalle ja jotkut lentosukat jalkoihin
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen ja mullakin tuntuu kireiltä välillä.
N45
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lihava eikä turvota yhtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa on yli 40kg. Yritän laihtua.
Ap
Miten yrität laihtua?
Verenpainelääke voi turvottaa ikävästi nilkkoja.
Hoida terveysongelmasi kuntoon. Voi olla piileviä suolisto-ongelmia, sydän juttuja tai jopa munuaisten vajaatoiminta. Koska olet viimeksi käynyt labroissa. Voi myös johtua laskimoiden vajaatoiminnasta tai kilpirauhasongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Hoida terveysongelmasi kuntoon. Voi olla piileviä suolisto-ongelmia, sydän juttuja tai jopa munuaisten vajaatoiminta. Koska olet viimeksi käynyt labroissa. Voi myös johtua laskimoiden vajaatoiminnasta tai kilpirauhasongelmista.
Hui. Kyllä pelkkä helle ja liika suolan syönti riittää. Olen normaalipainossa ja terveyskin tietoisesti kunnossa. Toki ylipaino altistaa turvotukselle enemmän.
Ei se painosta ole kiinni. Olen 167/53 kg ja 48-vuotias. Mullakin turpoaa nilkat ja varpaat helteillä. Joskus varpaat turpoaa palloiksi ja nilkoissa on selkeä nestepallura. Olen ostanut apteekista tukisukat. Helpottaa kun vetää ne yöksi jalkaan, aamulla pois.
Tukisukat pannaan yleensä päiväksi estämään turvotusta, ei vasta yöksi laskemaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverilla oli amlodipin ja sillä se teki sen ettei mahtunut kengät jalkaan. Ei tee kaikilla mutta hänelläpä teki. Ne kai vaihtoi sen lääkkeen johonkin toiseen.
Olen hoikka, kasvissyöjä ja liikun. Silti minunkin nilkkani ovat iltaisin turvoksissa. Ominaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen ja mullakin tuntuu kireiltä välillä.
N45
Onko verenpaine normaali? Mulla turposi aina niin että hyvä kun sai kengät välillä jalkaan. Verenpaine seuranta ja korkealla oli. Lääkkeellä on pysynyt aisoissa, eikö turpoaa enää helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tukisukat pannaan yleensä päiväksi estämään turvotusta, ei vasta yöksi laskemaan sitä.
Jos ei ole sydänsairautta tai muuta vajaatoimintaa, niin tukisukat yöksi laskee tehokkaasti turvotusta. Nyt ei siis ole kyse sairauden hoidosta.