Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤ ^^¤¤^^¤¤ HAAHUJEN HUHTIKUU ¤¤^^¤¤^^¤¤

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta piti tulla vielä kertomaan, että tuli hyvin hyvin hyvin haalea viiva ovulaatiotestiin. Tähän asti ei ole tullut mitään. Voi toki olla ihan täysin testivirhe, mutta kunnes toisin todistetaan (toisin sanoen, jos aamulla taas nega) niin uskon ovulaation olevan tuloillaan tähän huusholliin :)

Vierailija
42/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä kertomaan, että ovulaatiotestiin tuli juuri hyvin hyvin hyvin haalea viiva. Mutta aiemmin ei ole tullut mitään, joten kunnes toisin todistetaan (toisin sanoen, jos aamulla testi on taas nega) niin uskon ovulaation olevan tuloillaan tähän huusholliin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vähän vaikea sanoa ovulaation ajankohdasta mitään, koska kierrot heittelevät niin paljon (28-45). Toisaalta huomaan ovulaation aina hyvin selvästi limoista ja haluista. Nyt mulla on kp45, ovulaatio on ollut n.14pv sitten. Suurin piirtein vois sanoa, että kierto on km jälkeen viikon pitempi kuin normaalisti.

Mä nyt yritän asennoitua niin, että tällä hetkellä olen raskaana ja mun kuuluu olla tästä iloinen. Jos tilanne muuttuu, asiaa ruvetaan tutkimaan. Eikä se muutu. eihän...

Vierailija
44/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten nyt nauti olostasi ja laita se miehesi hellimään sua oikein olan takaa :)

Vierailija
45/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovis-plussasta! Ja hei, täällä on kuultu raskauksista jossa ovulaatiota ei näkynyt ollenkaan! Että sellaista salatiedettä...

Oma napa on tuhannen hermona, äsken tuli vessassa muutamia tippoja ihan rehellistä verta ja pelkään että verenvuoto lisääntyy ja menkat alkaa tai menee taas kesken. Voi tuska! Voispa kalenteria pikakelata ees pari viikkoa eteenpäin että pääsee edes testaamaan tai mitä vaan.... Aaaargh!

x/ Jennuli

Vierailija
46/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko oikein, että sulla oli ovulaatio noin viikko sitten? Jospa kyseessä olisi kiinnittymisvuoto?

Vierailija
47/74 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän mä tietysti toivon tän olevan, kunhan nyt ei vaan alkais enemmän vuotaa!

Vierailija
48/74 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruilu ja vuoto loppui, verta ei onneksi tullut kuin pari tippaa. Hyvältä siis näyttää - ainakin toistaiseksi :) Testaamiseen vaan on vielä niiiin pitkä aika...

Jennuli kp20/29-32

Vierailija
49/74 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mairennelle onnea plussasta!

Samaten kaikille ovisplussan saaneille :D

Jennuli-81: Lupaavalta kuulostaa, nyt vaan malttia (helppo sanoa ;D)

Omaa napaa: Vihdoin ja viimein täti tuli paikalle, en oo varmaan sitä ikinä näin paljoa odottanutkaan! Nyt siis km jälkeen ensimmäinen kierto menossa. Yksi ovulaatio oli jo välissä jota ei hyödynnetty. Nyt kp 3 ja ensimmäinen clomi otettu, hui! Odotukset korkealla :D

Emma

Vierailija
50/74 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli-81: voisin lyödä vaikka vetoa, että teillä on nyt napannut. Ainakaan en ole koskaan kuullut, että muusta syystä verta tulisi ovulaation jälkeen :) :) :)

Emma_80, miten ne clomit vaikuttavat?

Mä hehkutin eilen ovulaatiotestin todella haaleaa viivaa...no, aamulla ei ollut taas mitään. Mammaksin testit tosin pitänee tehdä illalla, joten katsotaan muutaman tunnin kuluttua uudelleen, mutta muutenkaan ei ole mitään ovistuntemuksia. Normaalisti ovulaatio olisi tänään ja aikas lailla kivuliaana :(

No, aina tulee seuraava kierto :)

Vierailija
51/74 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tehdä näin radikaalin ratkaisun, vaikka pelkään kyllä reissun olevan täysin turha. Jos ultrataan, mitään tuskin näkyy, koska plussasta on vasta noin kovin vähän aikaa. Haluan kuitenkin päästä purkamaan tätä tilannetta ammattilaiselle. Näkyy ultrassa ehkä se ainakin, onko raskaudella limakalvojen puolesta edellytykset edetä. Endometrioosiepäily mulla oli viime syksynä, mutta silloin ultrassa ei näkynyt mitään. Ja onhan noista kahdesta edellisestä km:stä voinut jäädä jotain kohtuun, joten ehkä ultrauskaan ei ihan tyhmä idis olisi.

Huomaatteko? Koitan kovasti puolustella ratkaisuani, jota pelkään ajan- ja rahanhukaksi, mutta tuskin kukaan muu sitä sellaisena pitää.

Mariahia, odottele nyt vielä viikko. Kyllä mulla ainakin sen verran kierrot piteni km jälkeen. Tsemppiä! Ja ainahan voi pupuilla varmuuden vuoksi ja vain siksi, että se on kivaa. ;)

Huomenna lisää kuulumisia!

Mairanne

Vierailija
52/74 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen sun kanssa kyllä täysin samaa mieltä ja itsekin tekisin samassa tilanteessa juuri samalla lailla. Rahaa voi hukata tyhmempäänkin, ja kuten jo aiemmin kirjoitinkin, niin mielestäni on olemassa sellaisia lääkkeitä, mitkä vahvistavat limakalvoja hyvinkin nopeasti. Voin kyllä olla täysin väärässäkin, mutta gynekologi ainakin osaa sanoa, onko mitään extraa tehtävissä.

oma tilanne: hyvin haalea ovisplussa taas, onneksi pupuili todellakin on kivaa, enkä kyllä puhtaasta vauvakuumeesta halua pupuillakaan :)

Ilmoittelethan Mairanne, että mitä se gyne sulle sanoo!

Vierailija
53/74 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Mairanne*, ei yhtään huono idea, mäkin meinaan varata varhaisultran yksityiselle jos tää homma nyt menee niin kuin toivon, juuri Mariahin mainitsemasta syystä. Saavat siis tsekkaa limikset. Tulepa sitten kertomaan mitä tohtori määräsi!

Ja *Mariahia*, kiitos, tosiaan toivon että oli kiinnitysvuotoa, ei mulla ole koskaan ennen menkkoja tullut puhdasta verta, menkkojen alussa joskus jotain vanhan näköistä tuhrua. Haaleakin plussa ovis-testissä voi riittää, hyvä jos intoa petipuuhiin riittää muistakin motiiveista! ;)

( . ) Täällä tilanne rauhoittunut, tuhrua tai verta ei ole tullut. Valvoin kyllä viime yönä kahteen, en saanut unta ennen kuin se oli loppunut. Mies on käyttäytynyt, no - miesmäisesti. Eli on ollut vähän epäuskoinen mun Suurelle Varmuudelleni ja rauhoitellut, eipä sillä, mun jutut kuulostaa niin älyttömiltä että en melkein usko niitä itsekään... Edelleen mennään siis aivan vaan mun päähänpinttymästäni että olen raskaana, mitään testejä en ole tehnyt. Miten nopeasti muuten olette saaneet mammaksin liuskoilla r-testistä plussaa, ohjeessa sanotaan että vois jopa näkyä 6 päivää hedelmöittymisestä? Kokemuksia? Ai niin ja teinpä lasketun ajan laskurin, sen mukaan h-hetki olis 10.1. -10, aika hieno!

Jennuli-81 yk8 ja kp 20/29-32

Vierailija
54/74 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Mairannelle* onnea plussasta. Tulepa kertomaan meillekin ne gynen kuulumiset. Toivottavasti kaikki on kunnossa!

*Jennulille* tsemppiä, toivottavasti tuntemukset pitävät paikkaansa!

*Mariahia*, mulla on mammaksin liuskat eivät oikein toimineet, sain niillä ehkä kaksi kertaa ovisplussan, joka juuri ja juuri oli tasavahvuinen kontrolliviivan kanssa. Kotitesti.fin testeillä en saanut edes haamua. Nyt olen käyttänyt sitä cb:n digitaalista, ja voin sanoa että se on joka pennin väärti. Sen voi mm. tehdä aamulla, niin ei sitten tarvitse laskea sitä milloin on käynyt viimeksi vessassa, ja milloin voi juoda ja mitä. Mulla menee kierrossa 2-3 testiä, eli paketti riittää hyvinkin 2-3 kierron ajan. Sen saa esim. halpa-testi.fi:stä vähän edullisemmin. Olen tilannut sieltä myös liuskatestejä, mitkä voi myös tehdä aamuvirtsasta, ja olen myös niillä saanut ihan kunnon ovisplussan. Tikuttelen niillä yleensä varmuudeksi vähän ennen kun aloitan digitaalisen, ja sitten ne oletetut päivät testaan sillä cb:llä.

t. marjapensas kp6

Vierailija
55/74 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynen ultralausunto: "todetaan normaalikokoinen ja muotoinen kohtu, limakalvot paksuudeltaan 18mm ja kohdun sisällä näkyy häivähdys munapussista, jonka halk on 4mm. molemmat munasarjat ovat kooltaan ja rakenteeltaan normaalit."

Kohdussa on siis asukki! Munapussi näkyi hiukan huonosti, mutta kyllä se siellä oli, sain kuvankin siitä mukaan. Jotain siis on tapahtumassa! Limakalvot ovat täysin normaalit eikä lääkärin mukaan ole mitään syytä epäillä, että nyt ainakaan mitään olisi pielessä. Seuraava ultra 2-3 vkon päästä.

Lottovoitto-olo

Maira rv4+jotain, täysin mahdotonta arvailla. Ehkä 4+1?

Ps. Meidän esikoinen, reilu 2v riiviö totesi mulle lääkärin jälkeen: "Äidin massussa kummitus!" Pieni ja näkymätönhän se on vielä, mutta ehkä se tästä vielä kasvaa.

Vierailija
56/74 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariahia: Clomit lisää naisen omaa estrogeenin eritystä ja sillä stimuloiva vaikutus munasarjoihin. Käsitin, että edistää mulasolujen kypsymistä ja irtoamista. Nyt jännätään tuottaako tulosta, nyt mulla vasta kp 4 menossa, mutta voi kuulemma aikaistaa ovista eli tossa kp 11 alan tikuttaa ovista. Mulla ainakin oli todella pitkä kierto km jälkeen. Vuoto siis alkoi 28.2 ja vasta nyt 24.4 seuraava täti... Jospa sulla on vaan ovis nyt vähän myöhässä...

Nyt kauppaan ja koiran kanssa ulos, kun on niin ihanan lämmin :D Pari päivää olis vapaata (just yövuorot lusittuna :D)

Emma

Vierailija
57/74 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää :)Älä kuitenkaan hylkää meitä muita palstalaisia, sinun vinkkejäsi tullaan vielä tarvitsemaan!

Ihana lukea muiden plussista ja raskaustuntemuksista, tulee itsellekin sellainen olo, että kyllä se vielä onnistuu meilläkin.

Itsellä eilisillasta asti oviskipuja, tänään vähän enemmänkin. Ovistestissä vielä hieman haaleampi viiva kuin kontrolliviiva, mitä lie sitten tarkoittaakaan??? Onko mulla huomena ovis, "pitäisikö" tänään pupuilla vai ollaanko jo myöhässä? Peittoja heiluteltu viimeksi lauantaina illalla...hmmm...saa nähdä kuinka käy :) Miten teillä muilla on plussakierroissa pupuilut ajoittuneet ovikseen?

Ihanaa, että kroppa toimii!!!

Vierailija
58/74 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas mahtava ultrakäynti. :)

Ja semmosta tulin vielä sanomaan, että Mariahia, mulla se raskauskierron ovis oli tikussa kontrolliviivaa haaleampi, mutta siis selkeesti normaalitikkua vahvempi. Että jos se on selkeesti erilainen kuin aiemmat, niin sekus peitot kahiseen! :) Ja myöhäistä ei varmaan ole, koska plussasta se ovis on kumminkin 1-2-vuorokauden sisään. Meillä hommailtiin sillon aika ahkeraan siihen aikaan, vissiin niin, että su-ke välillä joka päivä, plussa tuli ma.. muistaakseni.

Ja ne lauantain siistiöt voi hyvinkin olla siellä passissa oottamassa sitä hetkeä kun munasolu uskaltaa pistää päänsä esiin. (Siihen kohtaan sopis hyvin se laulu "hän pukusuojasta arkana astui, muut ettei häntä nyt huomanneet ois, hän pukusuojasta arkana astui, ei millään tohtinut astua pois")

Jennuli, mitä kuuluu?

virva, jolla vähän reilu viikon päästä rakenneultra.. ja joka juuri kuuli syntyneestä munuaisvikaisesta ja kolmikorvaisesta lapsesta tuttavapiirissä, ja jännittää vähän ultraa sitten.

Vierailija
59/74 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli GrandePiinaus menossa, taas tuli eilen illalla vähän haaleaa verta mutta onneksi se loppui. Tänään tullut vähän sellaista ruskehtavaa (sori liiat yksityiskohdat) ja vanhannäköistä tavaraa. Ajattelin testata torstai-aamuna, vaikka se onkin tosi aikaista, mutta kun ei tätä kestä. Mulla on myös silloin hieroja, ja siihen miten otetaan vaikuttaa onko raskaana vai ei. Ja jos en ole raskaana niin soitan kyllä lääkärille, on pimppi tullut sen verran hulluksi... Oiskohan sille mitään omaa mielialalääkitystä tms. ?

*Mairannella* hienoja ultra-kuulumisia, lämpimät onnittelut!

Ja *Virva*, olipa hauska kuulla susta, varmasti menee hyvin sullakin viikon päästä, pidäthän meidät ajantasalla! Siittiöt passissa... :) Pussista passiin käy siittiön tie!

Jennuli kp 22/29-32 ja yk8

Vierailija
60/74 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sulla on nyt todellinen piinaviikko menossa...Ilmoitathan heti, että mitä torstain testi näyttää. Kierto on kyllä vielä sulla aika kesken, joten näkyyköhän testissä vielä mitään...hmmm :)

Mulla oli eilen ovistestissä suht vahva viiva, eilen vielä oviskipujakin. Tänään testissä enää tooooodella haalea viiva. Mutta rinnat on kipeät!!! Ei oo ikinä ennen ollit ovulaation aikana. Ja tiedän, raskaudesta tää ei voi johtua :) Mutta mielenkiintoista on silti :) Taisi kuitenkin mennä meiltä tämä kierto ohi, sillä peittoja on tosiaan heiluteltu viimeksi lauantaina ja jos ovis oli eilen / mahdollisesti jopa tänään aamulla, niin se olisi sitten 2-3 päivää viime raksuttelun jälkeen :( Noh,eipä tarvitse hirveästi tässä kuussa jännäillä, jännäilen sitten teidän muidenkin puolesta :)