Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko lapsena halunnut olla päivähoidossa vai kotona äidin kansa?

Vierailija
26.03.2009 |

Tämä verteilukohtana tuolle päivähoitokeskustelulle.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli leikkikavereina omat sisarukset ja lähellä asuvia kotona hoidettuja lapsia. En halunnut päiväkotiin, sillä olin ujo lapsi. Eikä päiväkoti olisi minua karaissut, vaan isossa ryhmässä olisin kääntynyt enemmän sisäänpäin ja jäänyt muiden jalkoihin. Omissa pienissä piireissä uskalsin avautua enemmän.

Vierailija
62/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä "liian" vanha kun menin hoitoon 4v. Pikkuveljeni oli reilun vuoden ikäinen ja hän viihtyi hoidossa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä kotona, mutta mulla oli hoitaja siellä. Äiti kävi töissä. En ole kuitenkaan koskaan ollut tarhassa.

Mun sisarukseni ovat olleet tarhassa. Mä olen kuitenkin meidän perheen lapsista sosiaalisin ja mulla on vahvin itsetunto ja tasapainoisin elämä. Että ei se tarha ainakaan noita seikkoja ole mun sisaruksissani vahvistanut tai minussa heikentänyt.

Parhaat muistot on muuten kouluajalta ne päivät, kun äidillä oli vapaata ja odotti kotona, kun tuli koulusta. Se oli ihanaa. Ei tarvinut tulla tyhjään kotiin :)

Vierailija
64/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin joskus halunnut olla kotona. Viihdyin aina hyvin tarhassa. Oli paljon kavereita. Tarhojahan ne 70 -luvun lopulla nimeltään olivat. Olen -74 syntynyt. Päivän jälkeen menin tien yli mummolaan, josta äiti haki. Veljeni ei viihtynyt tarhassa yhtään, eikä hänen ollut sitten pakko sinne mennäkään vaan oli mummolassa. Itse halusin olla tarhassa ja mummolassa.

Vierailija
65/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääsin päiväkotiin eskariin, olin onnessani. En olis halunnut lähteä pois vielä kun muut jäivät sinne.

Vierailija
66/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikeasti hoidossa ensin pienenä äidin kanssa kotona ja sitten mummolassa, sitten kotona kotiapulaisen kanssa, sitten naapurissa perhepäivähoidossa siskoni ja onneksi sitten myöhemmin parin muunkin lapsen kanssa ja pääsin vasta eskariin. Minusta oli tylsää olla perhepäivähoitajalla, kun ei ollut tarpeeksi kavereita. Kävin kyllä jossain seurakunnan kerhossa ja muskarissakin, mutta ei siinä ollut tarpeeksi toimintaa. Muistan, kun katselin kateellisena tarhan pihalle, kun siellä oli niin paljon muita lapsia ja kivannäköistä tekemistä. Olin lapsena ja olen edelleen varsin sosiaalinen ja tykkään, kun ympärillä on ihmisiä.

Omista lapsistani vanhempi on mennyt tarhaan vähän vajaa kaksivuotiaana ja nuorempi reilun vuoden vanhana perhepäivähoitajalle ja sitten kolmevuotiaana tarhaan. Ovat molemmat viihtyneet päiväkodissa hyvin, koska taitavat olla yhtä seurankipeitä kuin minä olin lapsena.

Vierailija
67/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tulokseen että riippuu lapsesta kumpi on parempi koti vaiko päivähoito.

Vierailija
68/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tulokseen että riippuu lapsesta kumpi on parempi koti vaiko päivähoito.

Vierailija
69/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäivät isoäiti hoiti. Viihdyin leikkikoulussa tosi hyvin. Mulla on sieltä ihan vaan hyviä muistoja moni kaverikin on edelleen noilta ajoilta. Hassua kyllä, muistan leikkikoulusta tosi paljon, mutta kotonaolosta isoäidin kanssa en muista paljoakaan. Tykkäsin kylläkin isoäidistä ihan hirveästi. Kai me 70-luvun lapset pyyhällettiin keskenämme pihalla koko sen ajan kun ei oltu leikkikoulussa tai syömässä, joten en muista juuri yhtään kotona, sisällä oloa.

Missään nimessä en olisi halunnut olla äidin kanssa kotona. Nyt meidän 5v on edelleen kotihoidossa ja 2 päivää viikossa vain kerhossa ja huolettaa onko se haitallista. Ei ole kuitenkaan varaa laittaa päiväkotiin.

Vierailija
70/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minut olisi sinne myös pitänyt laittaa! Äiti piti minut kuitenkin itsepintaisesti kotona. Tapasin aivan liian vähän lapsia ennen kouluikää ja ekalla olin aivan hukassa:(.

Sosiaaliset taitoni ovat tänäkin päivänä ihan nollassa:(. Olen kyllä mukava ja iloinen mutta jännitän enkä osaa olla oma itseni yhtään. On vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin jne.

Asuimme maalla eikä naapureilla ollut lapsia.

Vierailija
71/71 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) lapsi viihtyy kotona jos äiti on aktiivinen ja lapsella on paljon leikkiseuraa, sisaruksia tai naapureita

b) lapsi tylsistyy jos haluaisi leikkiä ikäistensä kanssa ja on vain kotona eikä lähellä ole muita lapsia

c) lapsi viihtyy pk:ssa jos muutenkin tykkää leikkiä muiden kanssa

d) jos hoitopaikka on huono niin silloin lapsi haluaisi olla mieluummin kotona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme