Lapseni päiväkodissa aloitti tänään 10kk ikäinen vauva
Kommentit (78)
joillain ei tosiaan ole mahdollisuutta jäädä lapsen kanssa kotiin pidemmäksi aikaa tai sitten kokevat halua päästä takaisin töihin/kouluun, mihin sitten menevätkään. En tosin kyllä surisi välttämättä perheen puolesta, sillä äiti voi kuitenkin olla tilanteeseen oikein tyytyväinen. Noin pieni lapsi tosin ei ole vielä ryhmäytymisiässä ja ei ole valmiuksia leikkiä muiden lasten kanssa, toisin kuin leikki-ikäisillä. Kyllä tuokin pikkuinen varmasti päiväkodissa pärjää, siitä en turhaan kuitenkaan huolestuisi!
onpa aloitus! Minäkin kuulen janään päivittäin sydäntäsarkevää huutoa kun naapurin isä lähtee töihin ja lapset j(ihan pienet) outuu jäämään hirviömamman hoiviin. En tiedä tuleeko heistä tasapainoisia lapsia... Ja hei kahdessa kuukaudessahan on hirvee ero... Tämä on taas tällänen päiväkoti liian pienille on perseestä-aloitus... Mutta ONNEKSI se tutti VIHDOIN löytyi, ehkä lapsi vielä toipuu tästä suuresta traumastaan. Plääh! T. ihan kotiäiti
ikävä kyllä.
Tiiän tapauksen, jossa 10kk vauva päiväkodilla kokopäiväisenä, molemmat vanhemmat työttöminä kotona. Kun vauva oli vatsataudissa ja kuumeessa, soitettiin vanhemmille, jotka sanoi "nukkuvansa vielä vähän ja tulevansa sitten hakemaan". Että silleen..
kun ei saanut katsoa videota aamulla. Kyllä riipaisi.
että sinun lapsesi on siellä 12-kuisena ja se toinen 10-kuisena? Vai kuka siellä päiväkodissa oikein on???
Miten voi sen selkeämmin ilmaista, kuin toteamalla että itselläni nuorin lapsi on 1v ja kyllä otti sydämestä, kun ajattelin tuon 10kk ikäisen (eli lähes samanikäinen kuin oma lapseni) vanhempia, jotka ovat joutuneet laittamaan noin pienen hoitoon. Uskon, että on syy/syitä eikä siinä mitään.
Mutta oli riipaiseva hetki minulle, varmasti äitiys herkistää tällaiselle vielä enemmän, ja se tieto että tää mun nuorin on mun viimeinen vauva (löytyy vanhemmat lapset myös, mm. se eskarilainen sekä koululaisia).
Mikä tässä on supersekavaa? Se sekavan kommentoija ei itsekään ole ollut kovin selkeä omissa tarkoitusperissään...
ap
No onneksi pitää lähteä töihin, vartti tällä palstalla on päivässä liikaa.
Tuhti hymyilevä poika. Koskaan en ole nähnyt hänen itkevän. Hoitajatkin sanoivat, että on lapsella on mennyt hyvin ja ihan intona se pikkuinen siellä konttaili.
kyllä se sun aloitus oli sekava, tai siis ei siitä pysty päättelemään, että tunnet tuskaa oman lapsesi viemisestä tarhaan noin pienenä. Siis nyt ymmärrän, mutta tekstiä lukiessa saa kuvan, että oma lapsesi on jo taapero ja iso, ja että paheksut tuon 2kk pienemmän vauvan viemistä tarhaan.
Enkä kirjoittanut tähän aiemmin, komppaan vaan tuota toista kirjoittajaa.
Eikä millään pahalla, mutta siten sen itse ymmärsin, enkä ole empatiakyvytön. :)
Jos joku kirjoittaisi täällä että aikoo viedä 10 kk vanhan vauvansa hoitoon. Niin heti olisivat kaikki mammat täällä valittamassa kuinka 10 kk vanha on ihan liian nuori hoitoon yms. Nyt kun joku äiti täällä kirjoittaa että häntä säälittää kun noin pieni on joutunut hoitoon, niin siitäkin löytyy heti jotain valittamisen aihetta! Haloo!!!
Tuttu pph kertoi, että hoitoon sopeutuvat parhaiten vuoden ikäiset. Vanhemmilla kestää aikansa. On minustakin siltikin vuoden ikäinen pieni vietäväksi hoitoon. Tavallaan surkean näköisiä esim. pihalla, kun torkkuvat rattaissa sidottuina... Eihän niitä voi hankeenkaan istuttaa..
että sinun lapsesi on siellä 12-kuisena ja se toinen 10-kuisena? Vai kuka siellä päiväkodissa oikein on???
Voin olla huonosti lukenut nyt. Mutta semmoista se on. :) Ajattelin, että on menossa vaan puistoon pk:n jälkeen tms. :D
22
Että jos nyt huomasi tuolta sen eskarilaisen viemisen, niin sen jälkeen karjuu täällä toisia idiooteiksi ja muuta.. Että eipä sekään viisaalta minusta vaikuta.
Se huonosti lukenut 22.
Ettekö te tajua, että ap oli vuodenvanhansa kanssa viemässa isompaa lasta eskariin, eikä 1-v jäänyt sinne!!!!
Ja ymmärrän kyllä sinua, ap. Ei 10-kuisen paikka ole vielä päiväkodissa. Vastahan oli se tutkimuskin, jossa todettiin, että alle 3-v pitäisi hoitaa pienessä ryhmässä. Jos ei kotona, sitten perhepäivähoitotyyppisessä paikassa.
miten urpoa porukkaa täällä on!!
Aivan selvä teksti,oman lapsen kanssa lähti puistoon ei siis vienyt hoitoon!!
Mä vein ESKARILAISTANI päiväkotiin (hänen eskarinsa on päiväkodissa, kuten suurin osa eskareista ainakin Helsingissä) ja läksin siitä nuorimman lapseni, sen 1v kanssa PUISTOON. Nyt ollaan sen lapsn kanssa kotona.
Missä vaiheessa kirjoitin, että tunsin tuskaa kun jätin 1v jonnekin? Ou gaad kun ärsyttää vääntää rautalangasta.
Aloitukseni POINTTI oli se, että kun lähdin siitä päiväkodilta pois sen 1v kanssa, niin riipi sydämestä kun ajattelin sitä toista äitiä, joka oli joutunut jättämään lähes samanikäisen lapsensa hoitoon ja joutuu olemaan vauvastaan erossa.
Unohtakaa koko juttu...
ap
Tarkastipa tuntui tietävän vauvan iänkin...
Ap halusi ilmeisesti vain tuoda esille omaa erinomaisuuttaan, kun itse on kotona 1-vuotiaan kanssa ja haki tällä avauksellaan muilta mammoilta päänsilityksiä ja kehumista.
HYVÄ HYVÄ AP!!! OLET TODELLA HYVÄ ÄITI! Riittikö vai pitäiskö vielä jonkun toisenkin kehua sinua?
Jos joku kirjoittaisi täällä että aikoo viedä 10 kk vanhan vauvansa hoitoon. Niin heti olisivat kaikki mammat täällä valittamassa kuinka 10 kk vanha on ihan liian nuori hoitoon yms. Nyt kun joku äiti täällä kirjoittaa että häntä säälittää kun noin pieni on joutunut hoitoon, niin siitäkin löytyy heti jotain valittamisen aihetta! Haloo!!!
kävikö mielessä, että olis eri kirjoittajat joilla eri mielipiteet?
Olen itte sitä mieltä, että on ikävä että noin pieniä viedään päiväkotiin, ja toivois, että kaikilla alle 3v olis ihanat olot kotona. Mutta eipä niin aina ole, eikä voi olla.
Mutta yhäkin komppaan sitä "valittanutta", joka luki ymmärrettävästi väärin tuon ap:n tekstin. Se antaa sijaa kummallekin tulkinnalle yhtä paljon.
Ja tajuan siis ap:n pointin ja olen samaa mieltä, mutta kyllä ap kirjoitti vähän epäselvästi. ja onhan siinä pieni ristiriita, jos niin säälii 10kk mutta 12kk on sitten jo iso (vaikkei ap niin tarkoittanutkaan).
Kirjoituksesi on supersekava.