Ootteko käyneet lapsen kanssa Alkossa?
Suunnittelin huomista päivää ja tuntuu, että Alkon reissu ei onnistu ilman lasta. Poika on nyt yhden vuoden ja 6 viikkoa. Sanoitteko jotain myyjille, jos lapsi oli mukana? Ajattelin ostaa punaviinia vain.
Kommentit (34)
Eihän lapsi sieltä mitään osta. Kyllä kai nyt äitikin saa alkoholia käyttää...
Vastauksena kysymykseesi, olen käynyt. En usein, mutta jos lasten kanssa teen kauppareissun sellaiseen kauppaan, jonka yhteydessä on Alko ja jos sinne on asiaa, niin en jätä kyllä lasten takia käymättä.
Tän on pakko olla provo tai sitten olet ylisyyllistyvä idiootti.
Olen käynyt lapsieni 3 ja 5-vuotiaat nyt kanssa Alkossa noin viisi kertaa. Eipä myyjille tarvi sanoa kuin kiitti ja moi. Ostin kerran jopa punkkua, likööriä ja siideriä. Hui.
Ja ihan ilman huonoa omaatuntoa. Alkoholi ei ole meillä mikään tabu.
Olen ostanut viiniä, kuoharia tai likööriä, mutta väkeviä en ole kehdannut ostaa lapsen ollessa mukana.
Kerran yksi vanhempi nainen on kommentoinut ivallisesti "Pitäähän se lapsi heti pienestä pitäen opettaa viinakauppaan", kun olimme tilaamassa häihin kuohuviinejä.
Te olette häiriintyneitä kun moisia edes mietitte.
Meillä poika 5v on mukana Alkossa useinkin. Meillä ei käytetä alkoholia liikaa eikä väärin, eikä viikonloppuna jaettu viinipullo ole mikään tabu eikä peitelty eikä hävetty asia. Poika kyllä tietää että iskä ja äiti juovat viiniä joskus, ja että viini on aikuisten juomaa.
Alko on Prisman yhteydessä ja aina silloin tällöin viikonloppuostosten ohella haetaan viinipullo. Ei kai kukaan oikeasti edes mieti nykyaikana, onko sopivaa käydä Alkossa lasten kanssa? Entä saunakaljat, voiko ne hakea marketista kun lapset on mukana...?
mutta minusta se näyttää kauhealta kun taaperoiden kanssa mennään Alkoon. Olen kai vaan jotenkin vanhanaikainen. Meille ei perheessä alkoholi ole koskaan ollut mikään tabu, vanhemmat joi viiniä, isä teki gintoniceja, ei olla uskovaisia, olen syntynyt -78, mutta ikinä en lasten kanssa menisi Alkoon.
koska nehän saattaa kaataa niitä viini- ja viinapinoja ja joutuisin vararikkoon, kun viinakset leviäis pitkin lattioita. Alkon kannattas laittaa lapsiparkki siihen porstuaan, niinkuin Ikeassa. Ainoastaan nollat alkometriin puhaltavat mammat sais kersansa takaisin.
Muualla maailmassahan viinit ovat ruokakaupoissa ja pullo(t) laitetaan ostoskärryyn muiden tavaroiden joukkoon.
miksi ajattelet, että lasta ei mahdollisesti voisi ottaa mukaan? Iästä riippumatta, mikä voisi olla esteenä?
onko mahdollisesti muita kauppoja/liikkeitä, jonne lapsen kanssa ei mahdollisesti olisi menemistä?
voisi olla pelkona ihan sama kuin se, että nykyään esim. jos keskusairaalan ensiapuun tulee lapsi, jonka vanhemmat ovat humalassa, lähtee tästä perheestä heti tieto lastensuojeluun...näin huolimatta siitä, että perhe esim. saapuu taksilla ja lapsi on ollut isovanhempien hoidossa -> vanhemmat juhlimassa muualla, kun ovat saaneet "hälytyksen" että lapsi tarvitsee viedä ensiapuun...
Sama pelko ja huolihan voi herätä myös alkon myyjällä...
seksilelukauppaan ei ole lasten kanssa menemistä. Ei myöskään Pentikin myymälään, koska lapset rikkoo ne kipot.
joten ei mitään hävettävääkään. Jos tarvitsis alkosta jotain niin ihan sama vaikka lapset mukana...
n ovat. En ole koskaan edes miettinyt moista asiaa.
kannattaa käydä ihan sanomassa niille Alkon myyjille, että perheellä ei ole sitten mitään ongelmaa alkoholin kanssa, ja mennä sitten vasta liikkeeseen. Tai jos ne kattoo pitkään, niin ehkä väistyä takavasemmalle ja mennä ostamaan Prismasta Weisslackia.
Viimeksi tänään.
Perheessä on nelivuotias.
.ostan yleensä pari ploa punaviiniä, eikä sitä nykyään tartte selitellä. 3v ja 1v lapset