Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Säälittävät tyttöperheet"

Vierailija
19.03.2009 |

Tämä otsikossa mainittu asia nousee tällä av-palsatlla aina välillä esille, siis että joidenkin mielestä on säälittävää tai että he nauravat vahingoniloisesti, jos perheessä on vain tyttölapsia. Nyt minua kiinnostaisikin tyttöjen äitinä ja naisena tiettää, mitä säälittävää tai naurettavaa meissä on, suhteessa esim. "poikaperheisiin" (jos joku nyt haluaa pitää tyttö ja poika -perhettä ideaalina)?

Itse en usko, että olisin yhtään onnellisempi tai onnettomampi, jos meillä olisi vain poikia tai molempia sukupuolta olevia lapsia. Toki tiedän perheitä, joissa on ollut useampi lapsi samaa sukupuolta ja on tekemällä tehty sitä toista sukupuolta (esim. perhe, jossa oli 6 poikaa ja 7. lapsi oli tyttö ja perhe, jossa oli 4 tyttöä ja 5. lapsi oli poika). Meille on kuitenkin, myös miehelleni, ollut tärkeintä, että olemme saaneet lapsia.

Te, jotka näin ajattelette (en usko, että teitä on hirveän monia, mutta jaksatte aina vain moneen aloitukseen tästä asiasta kirjoittaa), tunnetteko henkilökohtaisesti tyttöperheitä ja ovatko he jotenkin onnettomia johtuen lapsiensa sukupuolesta? Oletteko sanoneet myös heille, että säälitte heitä?

Itseasiassa melkein kaikki perheet, joille on tullut avioero, ovat tuttavapiirissäni olleet perheitä, joissa lapset eri sukuopulolta, ei perheissä, joissa lapset samaa sukupuolta. (Tällä ei todellakaan vaikutusta avioeroon, mutta ainakaan näissä tapauksissa "onnellinen tyttö ja poika -asetelma" ei ole tuonut avio-onnea.)

En myöskään ymmärrä äitejä, jotka kirjoittavat, etteivät olisi koskaan voineet kuvitellakaan olevansa vain tyttöjen äitejä tai vain poikien äitejä. Tai eivät olisi halunnetkaan sitä toista sukupuolta. Itse olisin ollut kaikista vaihtoehdoista iloinen ja uskon, että myös lapset ovat iloisia (useimmiten) sisaruksistaan, olivatpa nämä mitä sukupuolta hyvänsä.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan..sun mies on oikeen äijän stereotyyppi..ootko nyrkin ja hellan välissä...aina silloin, kun äijäs ei oo ropaamassa autoonsa. SUn miehelle rakkainta maailmassa on oma auto ja POIKA!

Mitä meidän autoihin tulee, niin ne ovat niin uusia ja hyviä että ei niitä tartte roplailla, ja jos pitää, niin viedään sitten huoltoon. Ja autoista vielä sen verran että joo, ne on mun miehelle tärkeitä, omistaan nimittäin autokaupan. Mun mies on kyllä äijä..ei mikään hiiri, niinkuin varmaan teiltä sieltä kotoa löytyy :D

Ja me todella rakastetaan meidän poikaa, myös minä, suorastaan jumaloin, tosin tyttökin saa rakkaudesta oman osansa. Mahtaa sua harmittaa kun toisilla on onnellinen ja ihana perhe?

Jaksamista vaan teillekin, sitä tuut tarvitsemaan.

Vierailija
62/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes pussailee sitä autoaan:)

Ei meiltä hiiriä löydy..niitä on vanhoissa taloissa niinku teikäläisillä...

Tyttösi saa rakkaudesta osansa? Surullista..

Mun ja mun miehen sydämessä on onneksi tasapuolisesti tilaa sekä tytölle, että pojalle...

Poika valloittaa kaikki jutuillaan ja hymykuopillaan ja tyttö on kuvankaunis ja fiksuja kumpikin..

Sekös sua harmittaa:):):)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes pussailee sitä autoaan:)

Ei meiltä hiiriä löydy..niitä on vanhoissa taloissa niinku teikäläisillä...

Tyttösi saa rakkaudesta osansa? Surullista..

Mun ja mun miehen sydämessä on onneksi tasapuolisesti tilaa sekä tytölle, että pojalle...

Poika valloittaa kaikki jutuillaan ja hymykuopillaan ja tyttö on kuvankaunis ja fiksuja kumpikin..

Sekös sua harmittaa:):):)

Vierailija
64/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit poikaa:)

Vierailija
65/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmat on toteutuneet jo:)

Vierailija
66/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa molemmissa on sanottu suoraan. Toisessa esikoinen oli poika, toista odottivat, ultrassa sanottiin että on poika. Olivat todella pettyneitä, olisivat tytön halunneet. No, tulikin tyttö, ja niin alkoi se "että onneksi olikin tyttö".

Toisessa tapauksessa esikoinen oli tyttö, niin kyllä kuulin koko odotuksen ajan kuinka esim. puistoissa äiti ihan julkisesti kuulutti että kyllä harmittaa jos tulee toinen tyttö.

Vierailija
67/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhdenkin automaakarin eukon tytär on niin epäsöpö, että jumaloivat poikaa..tyttö saa osa rakkaudesta...

Vierailija
68/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat vanhemmat toivovat poikaa. Lihavalla pojalla on helpompaa, kuin lihavalla tytöllä..

Vierailija
69/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhdenkin automaakarin eukon tytär on niin epäsöpö, että jumaloivat poikaa..tyttö saa osa rakkaudesta...

Mun tyttö ei ole mikään epäsöpä, vai olenko jossain vaiheessa niin sanonut. Ja on todella maailma mennyt kummalliseksi jos täällä ollaan suruissaan siitä että me rakastetaan myös meidän tyttöä, ja jumaloidaan myös häntä, jos se nyt pitää ihan erikseen mainita.

No, mutta nyt se tyttö tuli koulusta, mä annan mielummin sille nyt aikaani kuin teille. Harmittaa vaan kovasti kun toisen ulkonäköä viitsitte mukamas aikuiset ihmiset morkata!

Mä en missään vaiheessa itse ulkonäöstä ole kirjoittanut mitään, sinä sen teit!!!

Vierailija
70/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ihmisiä te olette? Mä en sääli lapsia, säälin aikuisia jotka viitsivät täällä arvostella toisten perheitä, lapsia, lapsien ulkonäköä jne.

Nukutteko yönne hyvin, vai meneekö yöt sääliessä toisten perheitä ja päivät täällä niitä haukkuessa? Hävetkää!

Vierailija
71/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyttöä ja 1 poika. Mä olen aina halunnut tytön ja sen sain x 2. Mies on toivonut poikaa ja poika saatiin. Kaikenkaikkiaan uskon että omat lapset on aina rakkaita, oli ne sitten mitä sukupuolta tahansa, kiva kuiteski kun toiveet toteutuvat.

Vierailija
72/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko perheessä vain poikia tai tyttöjä vai molempia. Itse olen kasvanut ns. tyttöperheessä ja en ole kokenut, että vanhempani olisivat erityisesti poikaa jääneet kaipaamaan. Ja nyt aikuisena on oikein mukavaa jakaa asiat kahden ihanan siskon kanssa.

Minusta ainakin on kivaa seurata ystäväni pojanviikareita ja toisen ystäväni prinsessoja. Ja voin sanoa, että ihan on yhtä hurja meininki molemmissa perheissä, ei se sukupuoleen katso. Itselleni on suotu molemmat.

Vierailija
73/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen lapsi tyttö ja toista kun odotin anoppi sanoi, että kyllä olisi miehelle niin ihanaa jos tulisi poika. Itse asissa mies ajatteli kauhulla raskausaikaa jos tulisi poika kun oli jo oppinut ne nukkeleikit ja tytön kanssa elämisen niin hyvin.

Minua ärsytti anopin ja vähän oman äitinikin (tuntuu, että ne pojat on niin tärkeitä tuolle vanhalle kansalle) toiveet ja aloin sitten salaa toivomaan tyttöä seuraavastakin. Poikahan sieltä tuli. Ihana sellainen. Ihan yhtä lailla rakastan kuin esikoistyttöänikin. Miehellä kesti kauemman aikaa kiintyminen poikaan, mutta nykyään jo on melko tasapuolista. Toisaalta voin kyllä rehellisesti sanoa, että eikoistytöllä tulee aina olemaan se erityinen paikka miehen sydämessä.

Eli siis lyhyesti, meillä ei ainakaan olisi perhe pahentunut jos kummatkin lapset olisivat olleet tyttöjä. Veljelläni on kaksi kaunista 18 ja 19v tyttöä ja heidänkin perheensä on onnellinen ja naisvalta siellä kyllä täysin jyrää!

Vierailija
74/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi valita heistä (onneksi ei ole pakko:)

Poika on kuitenkin jotenkin mun lellikki...kai se johtuu siitä, että tyttöjen maailma on tuttu mulle ja ajattelen, että tyttö pärjää..samoin nainen. Poikien maailma on vieraampi armeijoineen jne...lehdissä lukee pahoinpitelyistä jne. Pistää miettimään, mihin mun pieni joutuu..

Tyttö on taas miehelle se hento ja avuton...suojeltavampi..eli erityinen paikka sydämessä miehellä tuolle pienelle tytölle..mies taas ajatteleet, että kyllä miehet/pojat pärjää...

Vierailija
75/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) kouluttamattomia

b) asuvat maalla

c) tulevat sovinistisesta ja vanhoillisesta perheestä

d) ovat valinneet itselleen sovinistisen puolison

Vierailija
76/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja poika ovat nimittäin ihan yhtä mahtavia lapsia:)

Vierailija
77/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) kouluttamattomia

b) asuvat maalla

Vierailija
78/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa että vaikka mies odotti esikoisesta poikaa, molemmat tytöt on todella tärkeitä "isin pikku kultatyttöjä", jopa niin että kun sitten kuopus olikin poika, mies usein sanoi sitä vahingossa isin kultatytöksi.. heh.

Sain juuri tietää odottavani neljättä, ja kyllä täytyy sanoa että unelma toteutuisi jos se olisi poika, sitten olisi jokaisella lapsella veli ja sisko! Mutta jos on tyttö niin nekin on niin suloisia..

Mummolle oli ERITTÄIN tärkeää että saimme myös pojan, pariin kertaan meinasi pinna palaa kun se asiaa ääneen toivoi, tuntui että etkö hyvä ihminen arvosta omaa sukupuoltasi?!!

Vierailija
79/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näillä säälijöillä on itsellä jäänyt jollain tavalla harmittamaan oman/omien lasten sukupuoli. Sääli ei siis tämän ketjun kirjoittajilla todellakaan ole sääliä vaan katkeraa KATEUTTA.

Vierailija
80/148 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) kouluttamattomia

b) asuvat maalla

Mikään noista sun listaamista asioista ei osunut meihin. Mä olen toivonut poikaa ja mies toivoi poikaa, poika me saatiin. Varmasti oltaisiin rakastettu tyttöä myös, mutta poika oli meidän haave.

Mitä varten on ihan ok. toivoa tyttöä, mutta pojan jos haluaa on heti juntti?

Kertokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän