"Säälittävät tyttöperheet"
Tämä otsikossa mainittu asia nousee tällä av-palsatlla aina välillä esille, siis että joidenkin mielestä on säälittävää tai että he nauravat vahingoniloisesti, jos perheessä on vain tyttölapsia. Nyt minua kiinnostaisikin tyttöjen äitinä ja naisena tiettää, mitä säälittävää tai naurettavaa meissä on, suhteessa esim. "poikaperheisiin" (jos joku nyt haluaa pitää tyttö ja poika -perhettä ideaalina)?
Itse en usko, että olisin yhtään onnellisempi tai onnettomampi, jos meillä olisi vain poikia tai molempia sukupuolta olevia lapsia. Toki tiedän perheitä, joissa on ollut useampi lapsi samaa sukupuolta ja on tekemällä tehty sitä toista sukupuolta (esim. perhe, jossa oli 6 poikaa ja 7. lapsi oli tyttö ja perhe, jossa oli 4 tyttöä ja 5. lapsi oli poika). Meille on kuitenkin, myös miehelleni, ollut tärkeintä, että olemme saaneet lapsia.
Te, jotka näin ajattelette (en usko, että teitä on hirveän monia, mutta jaksatte aina vain moneen aloitukseen tästä asiasta kirjoittaa), tunnetteko henkilökohtaisesti tyttöperheitä ja ovatko he jotenkin onnettomia johtuen lapsiensa sukupuolesta? Oletteko sanoneet myös heille, että säälitte heitä?
Itseasiassa melkein kaikki perheet, joille on tullut avioero, ovat tuttavapiirissäni olleet perheitä, joissa lapset eri sukuopulolta, ei perheissä, joissa lapset samaa sukupuolta. (Tällä ei todellakaan vaikutusta avioeroon, mutta ainakaan näissä tapauksissa "onnellinen tyttö ja poika -asetelma" ei ole tuonut avio-onnea.)
En myöskään ymmärrä äitejä, jotka kirjoittavat, etteivät olisi koskaan voineet kuvitellakaan olevansa vain tyttöjen äitejä tai vain poikien äitejä. Tai eivät olisi halunnetkaan sitä toista sukupuolta. Itse olisin ollut kaikista vaihtoehdoista iloinen ja uskon, että myös lapset ovat iloisia (useimmiten) sisaruksistaan, olivatpa nämä mitä sukupuolta hyvänsä.
Kommentit (148)
kun kaikki lapset ovat tyttöjä. On tämän ottanut itse puheeksi useampaan otteeseen, ei toki lastensa kuullen. En silti kuvittele että kaikissa perheissä on näin. Sen sijaan en ole huomannut tällä palstalla mitään tyttöperheiden säälittelyä, pikemminkin päinvastoin. Poikalasten äitejä täällä surkutellaan useinkin.
kun kaikki lapset ovat tyttöjä. On tämän ottanut itse puheeksi useampaan otteeseen, ei toki lastensa kuullen. En silti kuvittele että kaikissa perheissä on näin. Sen sijaan en ole huomannut tällä palstalla mitään tyttöperheiden säälittelyä, pikemminkin päinvastoin. Poikalasten äitejä täällä surkutellaan useinkin.
oli muutamaan kertaan että nauravat perheille missä on pelkkiä tyttölapsia.
jossa neljä tytärtä ja kuopus vielä nyt aikuisena ahdistunut siitä, että hänet tehtiin vain siksi, että hänestä toivottiin poikaa ja isän ison firman jatkajaa. Ja tässä perheessä isä oli puhunut toiveestaan ihan lastensa kuulleen, mikä minusta aika hurjaa.
T. Ap
Minua ärsyttää se, että perhettä arvostellaan lasten sukupuolen perusteella. Ihan sama onko tyttöjä vai poikia vai molempia. Odotan itse kolmatta poikaa ja olen varmaan sitten itsekin säälittävä, kun en vieläkään saa sitä pikkuprinsessaa. Minulle kelpaa nämä prinssitkin hyvin. Tosin olisin varmaan ihan tyytyväinen pelkkien tyttöjen äitinä.
vaan mua lähinnä ärsyttää joidenkin tyttölasten äidit. Siis sellaiset äidit, joilla on vain niitä tyttöjä. Itselläni on 2 poikaa ja saan puistossa useinkin valituksia lapsieni kovaäänisyydestä tai muuten vaan suoranaista vittuilua osakseni, etten tiedä mitään äitiydestä, kun minulla ei ole edes sitä yhtä tyttöä. Tällä seudulla korostuu se, että tytöt ovat parempia kuin pojat ja poikien äideillä ei suurin piirtein ole edes ihmisarvoa. Useat tyttöjen äidit eivät edes keskustele kanssani kerhoissa, vaikka aloittaisin keskustelun. He kääntävät selkänsä ja kävelevät pois.
Muutenhan mulle on ihan sama mitä sukupuolta perheen lapset ovat, kunhan ei vaan jokapuolella korostettaisi sitä tyttöjen paremmuutta. Se on asia joka ärsyttää.
että tuollaisia äitejä kovin paljoa on olemassa. Minua säälittää enemmän, jos joku nainen ei arvosta itseään naisena sen vertaa, että arvostaisi tyttöään. Itse arvostan kaikkia äitejä, olipa lapsi kumpaa sukupuolta hyvänsä ja kyllä meille ovat tytötkin kelvanneet siinä missä olisivat pojatkin. Nykyisin on niin paljon lapsettomuutta että olen onnellinen lapsistani.
Mua ärsyttää se tyttöjen muka paremmuus!!! Ärsyttää, se että pojista puhutaan, että ne on niin villejä, mutta samanlainen "villi" tyttö ei olekaan villi vaan energinen... nuo kommentit kertoo jo jotain. Ja mua ärsyttää sekin, että pojista sanoitaan, että niille sallitaan kaikkea sen takia, että ovat poikia, ja pah sanon minä, ei todellakaan sallita!
-jo vähän helpotti- kiitos! :)
en tiedä miksi, se tunne on aina vaan ollut tosi vahva, en vaan ole koskaan tykännyt poikalapsista. Mutta en mä poikaperheitä silti sääli.
että tuollaisia äitejä kovin paljoa on olemassa. Minua säälittää enemmän, jos joku nainen ei arvosta itseään naisena sen vertaa, että arvostaisi tyttöään. Itse arvostan kaikkia äitejä, olipa lapsi kumpaa sukupuolta hyvänsä ja kyllä meille ovat tytötkin kelvanneet siinä missä olisivat pojatkin. Nykyisin on niin paljon lapsettomuutta että olen onnellinen lapsistani.
ja mulla on tytär, jota toki arvostan. Sillä ei vaan ole mitään tekemistä sen kanssa että säälin jos perheessä on pelkkiä tyttöjä. Tunteilleni en voi mitään.
järeähköä terapiaa henkilöille joiden käy sääliksi "tyttöperheitä" Meillä on kolme tyttöä ja olen niin ylpeä fiksuista, rohkeista, iloisista ja vieläpä kauniista tyttäristäni. Tulevat pärjäämään elämässään, toivottavasti, ja meillä on ihanaa yhdessä. Isäkin on sulaa vahaa meidän edessä:)
Varmasti olisin joka tapauksessa ylpeä ja onnellinen lapsistani olisi millainen joukko tahansa, mutta en kyllä yhtään kaipaa jääkiekkojoukkueen huoltohommia itselleni.
Oikeesti, ei oo kaikki kotona noilla "säälijöillä"
En voi sille mitään, mutta näin vain on. Mielestäni jokaisen äidin pitäisi saada ainakin yksi tyttö.
Itselläni on molempia.
Onko niin että teillä on elämästä jotain parempaa tietoa kuin meillä, tyttölasten äideillä vai? Itselläni on kaksi tyttöä ja lapsiluku täynnä. Ei ole tullut kyllä mieleenkään tehdä lisää lapsia vain saadakseni jotain tiettyä sukupuolta.
Ajattelin omiakin lapsia lähinnä persoonina enemmän kuin sukupuolensa edustajina.
Onko niin että teillä on elämästä jotain parempaa tietoa kuin meillä, tyttölasten äideillä vai? Itselläni on kaksi tyttöä ja lapsiluku täynnä. Ei ole tullut kyllä mieleenkään tehdä lisää lapsia vain saadakseni jotain tiettyä sukupuolta.
Ajattelin omiakin lapsia lähinnä persoonina enemmän kuin sukupuolensa edustajina.
Sulle naureskelen kun et parempipussista miestä ole saanut, jne.
Sulle naureskelen kun et parempipussista miestä ole saanut, jne.
[/quote]
On tyttärilleen erittäin hellä ja hyvä isä.
Ei voi kuin ihmetellä.
vaan mua lähinnä ärsyttää joidenkin tyttölasten äidit. Siis sellaiset äidit, joilla on vain niitä tyttöjä. Itselläni on 2 poikaa ja saan puistossa useinkin valituksia lapsieni kovaäänisyydestä tai muuten vaan suoranaista vittuilua osakseni, etten tiedä mitään äitiydestä, kun minulla ei ole edes sitä yhtä tyttöä. Tällä seudulla korostuu se, että tytöt ovat parempia kuin pojat ja poikien äideillä ei suurin piirtein ole edes ihmisarvoa. Useat tyttöjen äidit eivät edes keskustele kanssani kerhoissa, vaikka aloittaisin keskustelun. He kääntävät selkänsä ja kävelevät pois.
Muutenhan mulle on ihan sama mitä sukupuolta perheen lapset ovat, kunhan ei vaan jokapuolella korostettaisi sitä tyttöjen paremmuutta. Se on asia joka ärsyttää.
sen perusteella minkä "merkkisiä" lapsia on. En todellakaan, sanokoot kuka tahansa mitä tahansa.
Täällä seudulla, jossa asun (kaupunki Itä-suomessa) poikalapset ja poikaperheet saavat kyllä tuntea olevansa kakkosluokan kansalaisia.
Itselläni poikia, joista olen hyvin onnellinen. Enkä aijo tehdä yhtään lasta sitä varten, että minun "pitäisi" saada tyttö.
On surullista ja ahdistavaakin, kun eri tilaisuuksissa tyttöjä kehutaan kauniiksi, ihaniksi jne. vaikka olisi takkutukkainen suttura huutamassa pää punaisena. Ja vieressä seisoo mahdottoman suloinen ja siisti pieni poika, mutta hän ei saa muuta kuin negatiivista huomiota.
Itse olen tavannut niin huonosti käyttäytyviä, ja manipuloivia pikkutyttöjä, että hui kauhistus. Se että tyttö on kuorrutettu vaaleanpunaisella hörhötyksellä, ei auta kasvatuksen ja hyvien käytöstapojen puutteeseen. Ja siihen kitinään!!!!!
Kyllä olen hyvin onnellinen omista pojistani!!!
teidän elämässä ei taida olla oikeita ongelmia?
ihminen, joka säälii terveen lapsen vanhempia sukupuolesta johtuen on jollain tavalla epäkypsä. ei kukaan elämää nähnyt aikuinen ajattele noin. minä säälin naapuria kun hänen lapsi kuoli. elämä on lahja, lapsi on lahja. en ole mikään uskovainen mutta oksettaa tämä sukupuolivouhotus. miettikää nyt vähän, ei kaikki ole itsestään selvää.
jos joku on niin pikkusieluinen että alkaa teille puhua jotain "voi voi kun teillä on vaan toista sukupuolta" niin antakaa mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. terve lapsi tai lapsi ylipäänsä ei ole itsestään selvyys! sanokaa että te olette onnellisia ihanista lapsista.
jos joku alkaisi minua säälimään kun minulla on kaksi tyttöä niin katsoisin varmaan suu auki: voiko joku AIKUINEN olla tosissaan? olen ikionnellinen että sain kaksi lasta, toistaiseksi tervettä ja onnellista!
Mutta yhä toivon myös vastauksia! T. Ap