"Säälittävät tyttöperheet"
Tämä otsikossa mainittu asia nousee tällä av-palsatlla aina välillä esille, siis että joidenkin mielestä on säälittävää tai että he nauravat vahingoniloisesti, jos perheessä on vain tyttölapsia. Nyt minua kiinnostaisikin tyttöjen äitinä ja naisena tiettää, mitä säälittävää tai naurettavaa meissä on, suhteessa esim. "poikaperheisiin" (jos joku nyt haluaa pitää tyttö ja poika -perhettä ideaalina)?
Itse en usko, että olisin yhtään onnellisempi tai onnettomampi, jos meillä olisi vain poikia tai molempia sukupuolta olevia lapsia. Toki tiedän perheitä, joissa on ollut useampi lapsi samaa sukupuolta ja on tekemällä tehty sitä toista sukupuolta (esim. perhe, jossa oli 6 poikaa ja 7. lapsi oli tyttö ja perhe, jossa oli 4 tyttöä ja 5. lapsi oli poika). Meille on kuitenkin, myös miehelleni, ollut tärkeintä, että olemme saaneet lapsia.
Te, jotka näin ajattelette (en usko, että teitä on hirveän monia, mutta jaksatte aina vain moneen aloitukseen tästä asiasta kirjoittaa), tunnetteko henkilökohtaisesti tyttöperheitä ja ovatko he jotenkin onnettomia johtuen lapsiensa sukupuolesta? Oletteko sanoneet myös heille, että säälitte heitä?
Itseasiassa melkein kaikki perheet, joille on tullut avioero, ovat tuttavapiirissäni olleet perheitä, joissa lapset eri sukuopulolta, ei perheissä, joissa lapset samaa sukupuolta. (Tällä ei todellakaan vaikutusta avioeroon, mutta ainakaan näissä tapauksissa "onnellinen tyttö ja poika -asetelma" ei ole tuonut avio-onnea.)
En myöskään ymmärrä äitejä, jotka kirjoittavat, etteivät olisi koskaan voineet kuvitellakaan olevansa vain tyttöjen äitejä tai vain poikien äitejä. Tai eivät olisi halunnetkaan sitä toista sukupuolta. Itse olisin ollut kaikista vaihtoehdoista iloinen ja uskon, että myös lapset ovat iloisia (useimmiten) sisaruksistaan, olivatpa nämä mitä sukupuolta hyvänsä.
Kommentit (148)
ensimmäinen lapsi tyttö ja toista kun odotin anoppi sanoi, että kyllä olisi miehelle niin ihanaa jos tulisi poika. Itse asissa mies ajatteli kauhulla raskausaikaa jos tulisi poika kun oli jo oppinut ne nukkeleikit ja tytön kanssa elämisen niin hyvin.
Minua ärsytti anopin ja vähän oman äitinikin (tuntuu, että ne pojat on niin tärkeitä tuolle vanhalle kansalle) toiveet ja aloin sitten salaa toivomaan tyttöä seuraavastakin. Poikahan sieltä tuli. Ihana sellainen. Ihan yhtä lailla rakastan kuin esikoistyttöänikin. Miehellä kesti kauemman aikaa kiintyminen poikaan, mutta nykyään jo on melko tasapuolista. Toisaalta voin kyllä rehellisesti sanoa, että eikoistytöllä tulee aina olemaan se erityinen paikka miehen sydämessä.
Eli siis lyhyesti, meillä ei ainakaan olisi perhe pahentunut jos kummatkin lapset olisivat olleet tyttöjä. Veljelläni on kaksi kaunista 18 ja 19v tyttöä ja heidänkin perheensä on onnellinen ja naisvalta siellä kyllä täysin jyrää!
a) kouluttamattomia
b) asuvat maalla
c) tulevat sovinistisesta ja vanhoillisesta perheestä
d) ovat valinneet itselleen sovinistisen puolisonMikään noista sun listaamista asioista ei osunut meihin. Mä olen toivonut poikaa ja mies toivoi poikaa, poika me saatiin. Varmasti oltaisiin rakastettu tyttöä myös, mutta poika oli meidän haave.
Mitä varten on ihan ok. toivoa tyttöä, mutta pojan jos haluaa on heti juntti?
Kertokaa?
se on eri juttu, jotkut toivoo poikaa ja jotkut tyttöä ja se on ihan luonnollista. Nämä sovinistisesti ajattelevat ("kyllä se poika pitää olla") ihmiset ovat yleensä kouluttamattomia ja maalla asuvia, no, juntteja. Ja ihminen, joka ajattelee näin, on kasvanut tällaiseen ajattelumalliin, eli se tulee sieltä perheestä. Ei tuollaista kukaan lapsi päästään keksi.
Itse asissa mies ajatteli kauhulla raskausaikaa jos tulisi poika kun oli jo oppinut ne nukkeleikit ja tytön kanssa elämisen niin hyvin.
Miehellä kesti kauemman aikaa kiintyminen poikaan, mutta nykyään jo on melko tasapuolista. Toisaalta voin kyllä rehellisesti sanoa, että eikoistytöllä tulee aina olemaan se erityinen paikka miehen sydämessä.
Edeltävää tekstiä nyt ei usko Erkkikään. Ai oikein oli mies jo kiintynyt nukkeleikkeihin. Ja alkaa jo pikkuhiljaa kiintymään poikaankin. HAH HAH! Todellisuudessa tälläkin vastaajalla on ilmiselvästi jäänyt se haluttu poikavauva saamatta. Joku taso näissä provoiluissakin tulisi sentään pitää.
inhoavat poikia, eli sekin kertoo jostain.
Tyttökin on kiva, mutta ei pelkkiä tyttöjä.
a) kouluttamattomia
b) asuvat maalla
c) tulevat sovinistisesta ja vanhoillisesta perheestä
d) ovat valinneet itselleen sovinistisen puolisonMikään noista sun listaamista asioista ei osunut meihin. Mä olen toivonut poikaa ja mies toivoi poikaa, poika me saatiin. Varmasti oltaisiin rakastettu tyttöä myös, mutta poika oli meidän haave.
Mitä varten on ihan ok. toivoa tyttöä, mutta pojan jos haluaa on heti juntti?
Kertokaa?Ei heitä kuitenkaan solvata.
se on eri juttu, jotkut toivoo poikaa ja jotkut tyttöä ja se on ihan luonnollista. Nämä sovinistisesti ajattelevat ("kyllä se poika pitää olla") ihmiset ovat yleensä kouluttamattomia ja maalla asuvia, no, juntteja. Ja ihminen, joka ajattelee näin, on kasvanut tällaiseen ajattelumalliin, eli se tulee sieltä perheestä. Ei tuollaista kukaan lapsi päästään keksi.
että esim USA:sa jossa lapsettomuushoidoissa saa valita lapsen sukupuolen yli 75% pareista valitsee tytön. Ja muutenkin uusinpien tutkimusten mukaan länsimaisissa maissa tyttöjä arvostetaan nykyään vähän enemmän.
T: Kahden tytön äiti
joka toivoo kolmannesta tervettä lasta, sukupuolella ei TODELLAKAAN ole väliä minulle tai miehelleni (joskin joskus on myönnetty, että taitaisi olla helpompaa ja halvempaa kun kolmaskin olisi tyttö)
Mahtava ja aina tukena oleva isä. En ymmärtänyt sun kommenttia nyt lainkaan...
Itse asissa mies ajatteli kauhulla raskausaikaa jos tulisi poika kun oli jo oppinut ne nukkeleikit ja tytön kanssa elämisen niin hyvin.
Miehellä kesti kauemman aikaa kiintyminen poikaan, mutta nykyään jo on melko tasapuolista. Toisaalta voin kyllä rehellisesti sanoa, että eikoistytöllä tulee aina olemaan se erityinen paikka miehen sydämessä.
Edeltävää tekstiä nyt ei usko Erkkikään. Ai oikein oli mies jo kiintynyt nukkeleikkeihin. Ja alkaa jo pikkuhiljaa kiintymään poikaankin. HAH HAH! Todellisuudessa tälläkin vastaajalla on ilmiselvästi jäänyt se haluttu poikavauva saamatta. Joku taso näissä provoiluissakin tulisi sentään pitää.
että näillä säälijöillä on itsellä jäänyt jollain tavalla harmittamaan oman/omien lasten sukupuoli. Sääli ei siis tämän ketjun kirjoittajilla todellakaan ole sääliä vaan katkeraa KATEUTTA.
yksinkertainen. Siinä vaiheessa, jos mies toivoo tyttöä sen takia, että nukeleikit on kivoja, alkaisin itse ainakin olla todella huolissani. Ja voiko mies olla mahtava ja tukeva isä, jos poikavauvaan kiintyminen on melkein uroteko.
Eiköhän kaikille ole selvää, ettei teiltä sitä poikaa löydy, joten voisitko jo lopettaa selittelyt.
Mahtava ja aina tukena oleva isä. En ymmärtänyt sun kommenttia nyt lainkaan...
Mieti nyt itsekin mitä kirjoitat. Isälle tyttö on ykkönen ja kesti kuukausia kiintyä poikavauvaan, ei osaa leikkiä kun nukeilla jne.
Sääliksi käy poikaparkaa jos toi on totta.
isäsuhde? Tämä on ihan tutkittu juttu. Nämä "isin tytöt" pärjäävät elämässä. Isin pojat ei niinkään, ne on niitä perusmattimeikäläisiä.
Siis mitä kummallista siinä on jos on jokin asia tuttua ja turvallista ja sitten pitää oppia taas jotain uutta. Kyllä se kaikkia voi hiukan pelottaa. Ja kyllä se vain niin on, että se tyttö tuntuu kuitenkin olevan miehelle tärkeämpi. Onko se sitte sukupuoli vai luonne. Sitä on vaikea sanoa. Itse olen aina ollut "isin tyttö". Ja uskon olevani hänelle erikoisasemassa verrattuna veljiini. Äitini on taas aina arvostanut veljiäni enemmän kuin minua.
Vanhemmat sukupolvet ajattelevat sinun ajatusmaailmallasi. Nyt eletään vuotta 2009.
mutta jos poika tulee niin varmasti häntä rakastetaan myös
salaisesta "naurahduksesta" on tullut tähän näinkin pitkä ketju.
Kumma kun kuitenkaan ajatuksilleen ei mitään voi, niin heti haukutaan.
Toki on niin että tyttöjä rakastetaan meilläkin yhtä paljon kuin poikia, mutta kyse olikin siitä että jos on PELKKIÄ tyttöjä, niin tuppaa sääli päälle.
Siis mitä kummallista siinä on jos on jokin asia tuttua ja turvallista ja sitten pitää oppia taas jotain uutta. Kyllä se kaikkia voi hiukan pelottaa. Ja kyllä se vain niin on, että se tyttö tuntuu kuitenkin olevan miehelle tärkeämpi. Onko se sitte sukupuoli vai luonne. Sitä on vaikea sanoa. Itse olen aina ollut "isin tyttö". Ja uskon olevani hänelle erikoisasemassa verrattuna veljiini. Äitini on taas aina arvostanut veljiäni enemmän kuin minua.
Vanhemmat sukupolvet ajattelevat sinun ajatusmaailmallasi. Nyt eletään vuotta 2009.
Mun mielestä on todella sääli että te pidätte toista lasta erikoisasemassa. Ei toi oikeesti ole normaalia, eikä sun miehen nukkeleikit!
isäsuhde? Tämä on ihan tutkittu juttu. Nämä "isin tytöt" pärjäävät elämässä. Isin pojat ei niinkään, ne on niitä perusmattimeikäläisiä.
Mä uskon että mun lapset tulee pärjäämään elämässä vaikka kumpikaan ei ole missään erityisasemassa. Mun tyttö ei ole mikään isin lellikki, eikä poika ole mikään mamman mussukka.
Mitäköhän sinä oikein hourailet. Meidän perheessä sekä tytöt että pojat ovat yhtä rakastettuja ja ovat olleet yhtä odotettuja. Meillä mies myös tykkää touhuilla muutakin kuin leikkiä nukeilla (ONNEKSI).